Πετρελαιοκίνηση; Ψυχραιμία!
Τάκης Τρακουσέλλης

Τάκης Τρακουσέλλης

Πετρελαιοκίνηση; Ψυχραιμία!

Για άλλη μία φορά η υπερβολή μάς κατέλαβε κανονικά. Και, μεταξύ μας, αν δεν υπήρχε η οικονομική κρίση, σίγουρα αυτή η υπερβολή θα μεταφραζόταν σε ανούσιες αγορές πολλών χιλιάδων ευρώ. Κατ’ αρχάς, όσοι μας (παρ)ακολουθείτε αυτοκινητικά τόσο στο πολύχρονο (κλείνουμε τα επτά χρόνια παρέα) κυριακάτικο ραντεβού μας και στο καθημερινό στο Διαδίκτυο όσο και στις τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές μας εκπομπές ξέρετε ότι είμαστε -ίσως οι μόνοι- που φωνάζαμε σταθερά για την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης όταν οι άλλοι τη θυμούνταν πριν από κάθε ΔΕΘ.

Δεν μπορούμε, όμως, να μην επισημάνουμε τη ραγδαία στροφή του ενδιαφέροντος στους πετρελαιοκινητήρες, τους οποίους κάποιοι θεωρούν πανάκεια στο πρόβλημα του υψηλού κόστους μετακίνησης. Ασε που πολλά έντυπα έχουν γεμίζει με αράδες που γράφονται από άσχετους, που μόλις την προηγούμενη εβδομάδα είδανε το «φως το αληθινό» με την πετρελαιοκίνηση. Οπως και να το κάνουμε, τις τεχνολογίες -και δη του αυτοκινήτου- πρέπει να τις ακολουθείς και να τις γεύεσαι στην εξέλιξή τους.
Γιατί τα γράφω όλα αυτά; Γιατί απλώς δεν έχουν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες καλούς πετρελαιοκινητήρες επειδή έχουν άριστους βενζίνης. Θα αναφερθώ και σε παραδείγματα: ο υποψήφιος αγοραστής μιας Mercedes M-Class (έρχεται οσονούπω) σαφώς και πρέπει να επιλέξει τον πετρελαιοκινητήρα των 2,1 lt (204 PS) και των 6,5 lt/100 km κατανάλωσης, για τον απλούστατο λόγο ότι αυτός ταιριάζει φορολογικά στη χώρα μας, ενώ η ροπή του είναι πολύ μεγαλύτερη από των 3,5 lt βενζινοκινητήρα. Ωστόσο, ένας υποψήφιος αγοραστής των Seat Ibiza, Skoda Fabia και VW Polo γιατί να επιλέξει τον 1.2 TDi των 75 PS, που είναι και λίγο πιο ακριβός, σε σχέση με τον «θεό» TSi των 1.2 lt απόδοσης 105 PS; Για τα 0,3 lt ανά 100 km, χαμηλότερης κατανάλωσης του diesel από τον βενζίνης;

Ο Ελληνας, που αποδεδειγμένα αγαπάει το αυτοκίνητο, όπως και να το κάνουμε είναι ένας μόνιμος υποψήφιος αγοραστής - είτε έχει χρήματα είτε όχι. Αναμφίβολα, πρέπει να έχουμε διαρκή ενημέρωση για τις τεχνολογικές εξελίξεις στην αυτοκίνηση, είτε θα αγοράσουμε αυτοκίνητο είτε όχι, ώστε αυτές να μη μας προσπερνούν. Από την άλλη, εμείς οι λάτρεις της αυτοκίνησης έχουμε και έναν σημαντικό ρόλο: να ενημερώνουμε τους υπόλοιπους «άσχετους» και κυρίως τις κυρίες οι οποίες, καλώς ή κακώς, δεν παρακολουθούν ιδιαίτερα τις εξελίξεις. Γιατί, κύριοι, δεν υπάρχει μεγαλύτερη ντροπή για έναν άντρα να ερωτηθεί αυτοκινητικά από μια γυναίκα και να μην ξέρει την απάντηση.

Για άλλη μία φορά η υπερβολή μάς κατέλαβε κανονικά. Και, μεταξύ μας, αν δεν υπήρχε η οικονομική κρίση, σίγουρα αυτή η υπερβολή θα μεταφραζόταν σε ανούσιες αγορές πολλών χιλιάδων ευρώ. Κατ’ αρχάς, όσοι μας (παρ)ακολουθείτε αυτοκινητικά τόσο στο πολύχρονο (κλείνουμε τα επτά χρόνια παρέα) κυριακάτικο ραντεβού μας και στο καθημερινό στο Διαδίκτυο όσο και στις τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές μας εκπομπές ξέρετε ότι είμαστε -ίσως οι μόνοι- που φωνάζαμε σταθερά για την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης όταν οι άλλοι τη θυμούνταν πριν από κάθε ΔΕΘ.

Δεν μπορούμε, όμως, να μην επισημάνουμε τη ραγδαία στροφή του ενδιαφέροντος στους πετρελαιοκινητήρες, τους οποίους κάποιοι θεωρούν πανάκεια στο πρόβλημα του υψηλού κόστους μετακίνησης. Ασε που πολλά έντυπα έχουν γεμίζει με αράδες που γράφονται από άσχετους, που μόλις την προηγούμενη εβδομάδα είδανε το «φως το αληθινό» με την πετρελαιοκίνηση. Οπως και να το κάνουμε, τις τεχνολογίες -και δη του αυτοκινήτου- πρέπει να τις ακολουθείς και να τις γεύεσαι στην εξέλιξή τους.
Γιατί τα γράφω όλα αυτά; Γιατί απλώς δεν έχουν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες καλούς πετρελαιοκινητήρες επειδή έχουν άριστους βενζίνης. Θα αναφερθώ και σε παραδείγματα: ο υποψήφιος αγοραστής μιας Mercedes M-Class (έρχεται οσονούπω) σαφώς και πρέπει να επιλέξει τον πετρελαιοκινητήρα των 2,1 lt (204 PS) και των 6,5 lt/100 km κατανάλωσης, για τον απλούστατο λόγο ότι αυτός ταιριάζει φορολογικά στη χώρα μας, ενώ η ροπή του είναι πολύ μεγαλύτερη από των 3,5 lt βενζινοκινητήρα. Ωστόσο, ένας υποψήφιος αγοραστής των Seat Ibiza, Skoda Fabia και VW Polo γιατί να επιλέξει τον 1.2 TDi των 75 PS, που είναι και λίγο πιο ακριβός, σε σχέση με τον «θεό» TSi των 1.2 lt απόδοσης 105 PS; Για τα 0,3 lt ανά 100 km, χαμηλότερης κατανάλωσης του diesel από τον βενζίνης;

Ο Ελληνας, που αποδεδειγμένα αγαπάει το αυτοκίνητο, όπως και να το κάνουμε είναι ένας μόνιμος υποψήφιος αγοραστής - είτε έχει χρήματα είτε όχι. Αναμφίβολα, πρέπει να έχουμε διαρκή ενημέρωση για τις τεχνολογικές εξελίξεις στην αυτοκίνηση, είτε θα αγοράσουμε αυτοκίνητο είτε όχι, ώστε αυτές να μη μας προσπερνούν. Από την άλλη, εμείς οι λάτρεις της αυτοκίνησης έχουμε και έναν σημαντικό ρόλο: να ενημερώνουμε τους υπόλοιπους «άσχετους» και κυρίως τις κυρίες οι οποίες, καλώς ή κακώς, δεν παρακολουθούν ιδιαίτερα τις εξελίξεις. Γιατί, κύριοι, δεν υπάρχει μεγαλύτερη ντροπή για έναν άντρα να ερωτηθεί αυτοκινητικά από μια γυναίκα και να μην ξέρει την απάντηση.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης