Οι αφανείς ήρωες των τηλεπικοινωνιών

Οι αφανείς ήρωες των τηλεπικοινωνιών

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Τηλεπικοινωνιών ο Όμιλος ΟΤΕ παρουσιάζει τους ανθρώπους που δουλεύουν για την απρόσκοπτη επικοινωνία μας 

Οι αφανείς ήρωες των τηλεπικοινωνιών
Σήμερα, Τρίτη 17 Μαΐου, είναι η Παγκόσμια Ημέρα Τηλεπικοινωνιών και Κοινωνίας της Πληροφορίας, μία γιορτή σε ανάμνηση της ίδρυσης το 1865 της Παγκόσμιας Τηλεγραφικής Ένωσης που σήμερα είναι γνωστή ως Παγκόσμια Τηλεπικοινωνιακή Ένωση. Στόχος της Παγκόσμιας Ημέρας Τηλεπικοινωνιών και Κοινωνίας της Πληροφορίας είναι η ενημέρωση του κοινού για τα οφέλη της ανάπτυξης και της χρήσης των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην κοινωνία και την οικονομία, καθώς και για τους τρόπους γεφύρωσης του ψηφιακού χάσματος.

Και επειδή τέτοιες ημέρες ενδείκνυνται για να ρίχνουμε φως σε πτυχές ή ομάδες της κοινωνίας μας που δεν είναι πάντα ορατές, φέτος ο Όμιλος ΟΤΕ αφιερώνει την Παγκόσμια Ημέρα Τηλεπικοινωνιών στους ανθρώπους που εργάζονται καθημερινά για την απρόσκοπτη επικοινωνία μας, τους τεχνικούς τηλεπικοινωνιών.

Κλείσιμο
Τι είναι η καλωδιακή βλάβη; Πως φτάνει το τηλέφωνο και το ίντερνετ σε κάθε νησί; Πόσες κλήσεις δέχεται καθημερινά το τεχνικό Κέντρο Εξυπηρέτησης Πελατών του Ομίλου ΟΤΕ; Γιατί έφτασαν οι εναερίτες τεχνικοί έως την κορυφή του Ολύμπου; Μέσα από σύντομες προσωπικές ιστορίες τεχνικών τηλεπικοινωνιών του Ομίλου ΟΤΕ, που είναι διαθέσιμες στο επίσημο YouTube κανάλι της COSMOTE, το κοινό έχει την ευκαιρία να μάθει για το έργο που προσφέρουν και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι άνθρωποι που φροντίζουν για να απολαμβάνουμε σύγχρονες υπηρεσίες σταθερής, κινητής και ίντερνετ.

Οι συνδρομητές του ΟΤΕ TV θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν περισσότερα για τον τρόπο που λειτουργούν οι τηλεπικοινωνίες μέσα από το ΟΤΕ HISTORY, το κανάλι με επίκεντρο την ελληνική ιστορία και τον πολιτισμό. Κατά τη διάρκεια της Παγκόσμιας Ημέρας Τηλεπικοινωνιών, το ΟΤΕ HISTORY έχει προγραμματίσει ένθετα αφιερώματα στο έργο των τεχνικών του Ομίλου ΟΤΕ.

Το Κέντρο Εξυπηρέτησης Πελατών είναι το τμήμα που βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της ενημέρωσης και της τεχνικής υποστήριξης. Μέσα από την ιστορία της Ελένης Δεληβάνη, μαθαίνουμε ότι το 13888 δέχεται περίπου 16.000 κλήσεις καθημερινά και 4.500.000 κλήσεις τον χρόνο. «Κάθε εκπρόσωπος διαχειρίζεται περίπου 1.500 επαφές με πελάτες σε μηνιαία βάση. Από αυτές πάνω από το 70% επιλύονται άμεσα», λέει η Ελένη.



Μια βλάβη στο τηλέφωνο ή στο internet είναι ούτως ή άλλως ενοχλητική. Τι γίνεται όμως όταν οι τεχνικοί τηλεπικοινωνιών του Ομίλου ΟΤΕ έχουν να αντιμετωπίσουν μια βλάβη που τυγχάνει να επηρεάζει την εξυπηρέτηση των πολιτών σε μια τράπεζα, ή δημόσια υπηρεσία, ή ακόμα και την ομαλή λειτουργία ενός νοσοκομείου; Κάθε βλάβη είναι σημαντική, όμως αυτές της τελευταίας κατηγορίας παίρνουν προτεραιότητα. Για αυτές τις βλάβες, οι τεχνικοί τηλεπικοινωνιών του Ομίλου ΟΤΕ, δουλεύουν όταν απαιτείται και αργά, ακόμα και όταν έχει πέσει το σκοτάδι.



Μια υπόγεια καλωδιακή βλάβη, που επηρέαζε τις υπηρεσίες τηλεφωνίας και internet αρκετών συνδρομητών, διόρθωσαν πριν από λίγες μέρες στη Νέα Σμύρνη, οι τεχνικοί δικτύου του Ομίλου ΟΤΕ. Δίνοντας «μάχη» με το χρόνο, οι τεχνικοί κατάφεραν να αντικαταστήσουν το κομμάτι του καλωδίου που είχε φθαρεί και να αποκαταστήσουν το τηλεπικοινωνιακό δίκτυο της περιοχής. «Η δουλειά μας φαίνεται απλοϊκή αλλά δεν είναι», λέει ο τεχνικός Δημήτρης Πανάγος, που ανήκει στην ομάδα που κλήθηκε για την επιδιόρθωση. Όταν δηλώνεται μια βλάβη και διαπιστωθεί πως οφείλεται σε κάποιο κεντρικό καλώδιο, τότε ξεκινά μια αντίστροφη μέτρηση για τη γρήγορη αποκατάστασή της. Γιατί όμως κάποιες φορές καθυστερεί η επιδιόρθωση ενός καλωδίου; Οι τηλεπικοινωνιακές καλωδιώσεις είναι αρκετά πολύπλοκες, αφού μπορεί να περιλαμβάνουν συνδέσεις έως και 2.400 συνδρομητών σε ένα μόνο καλώδιο. Ως εκ τούτου η διαδικασία επιδιόρθωσης μιας καλωδιακής βλάβης είναι από τη φύση της χρονοβόρα και απαιτεί ιδιαίτερη τεχνογνωσία και εξειδικευμένο εξοπλισμό.



Το περασμένο καλοκαίρι πραγματοποιήθηκε στον Όλυμπο το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για τους εναερίτες και αναρριχητές ΟΤΕ & COSMOTE, για τη συνεχή ενίσχυση των δεξιοτήτων τους για το δύσκολο έργο που επιτελούν, που δεν είναι άλλο από τη διασφάλιση της δικής μας επικοινωνίας σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Οι δυσκολίες πρόσβασης μέσα από λίμνες, ποτάμια και δάση και οι απρόβλεπτες καιρικές συνθήκες στα ορεινά, όπου βρίσκονται πολλοί σταθμοί βάσης σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα στις τηλεπικοινωνίες και επιβάλλουν τακτικές εκπαιδεύσεις σε δύσβατες περιοχές.



Στην Ελλάδα υπάρχουν 6.000 νησιά, νησίδες και βραχονησίδες, διαμορφώνοντας ένα τοπίο ιδιαίτερης ομορφιάς, μοναδικό στον κόσμο. Από το σύνολο αυτών των νησιών κατοικούνται τα 117 και από αυτά, μόλις 79 έχουν πληθυσμό πάνω από 100 κατοίκους. Πώς φτάνουν οι υπηρεσίες τηλεφωνίας και ίντερνετ σε κάθε νησιωτικό σύμπλεγμα και πως επηρεάζονται από αυτή τη μοναδική μορφολογία; Ο Γιώργος Κουρούκλης εργάζεται στον ΟΤΕ τα τελευταία 16 χρόνια ως τεχνικός δικτύου και ζει καθημερινά τις ιδιαιτερότητες των τηλεπικοινωνιών στις νησιωτικές περιοχές. Οι ιδιαιτερότητες αυτές αφορούν στην ανάπτυξη δικτύου σταθερής και κινητής, στην πρόσβαση, την ανομοιογενή επιβάρυνση του δικτύου λόγω εποχικότητας και την άρση βλαβών. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Γιώργος, η δουλειά του «είναι σίγουρα δύσκολη. Απαιτεί γνώσεις, απαιτεί υπομονή, αλλά είναι κάτι που με ευχαριστεί».

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης