Τριαντάφυλλο, όπως λέμε... φράουλα! Τι έδειξε το DNA του

flower

Ο γενετικός «χάρτης» έδειξε ότι το ρόδο διαθέτει 36.377 γονίδια, σχεδόν τα διπλάσια από τον άνθρωπο

Μια διεθνής επιστημονική ομάδα αποκωδικοποίησε για πρώτη φορά το πλήρες γονιδίωμα του τριαντάφυλλου.

Η ανάγνωση του DNA του δημοφιλούς ρόδου μπορεί να οδηγήσει -με τις κατάλληλες γενετικές τροποποιήσεις- στο να έχει ακόμη πιο όμορφο άρωμα στο μέλλον, αλλά και μεγαλύτερη ποικιλία χρωμάτων. Επίσης μπορεί οι καλλιεργητές να επιταχύνουν διαδικασίες που έως τώρα χρειάζονταν αιώνες στη φύση, και έτσι να αναπτύξουν ποικιλίες οι οποίες θα διαρκούν περισσότερο στο βάζο, καθώς επίσης στις ασθένειες και στις αντίξοες καιρικές συνθήκες.

Οι ερευνητές «διάβασαν» το γονιδίωμα ενός σύγχρονου κινεζικού είδους τριαντάφυλλου (Rosa chinensis). Ένα από τα γενετικά μυστικά του τριαντάφυλλου που ήλθαν στο φως, είναι ότι το DNA του είναι πιο συγγενικό με της φράουλας από ό,τι νόμιζαν έως τώρα οι επιστήμονες.

Ο γενετικός «χάρτης» χρειάσθηκε οκτώ χρόνια για να συμπληρωθεί και αποκάλυψε ότι το ρόδο διαθέτει 36.377 γονίδια, σχεδόν τα διπλάσια από τον άνθρωπο. Ανάμεσα στα γονίδια που εντοπίσθηκαν, είναι αυτά που ρυθμίζουν το άρωμα, το χρώμα και τη διάρκεια ζωής του.

Οι 46 ερευνητές από τη Γαλλία, Γερμανία, Βρετανία και Κίνα, με επικεφαλής τον βιολόγο δρα Μοχαμάντ Μπενταμάν της Ecole Normale Superieure της Λιόν, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό γενετικής "Nature Genetics", δήλωσαν ότι έχουν πλέον στα χέρια τους «ένα γενετικό βιβλίο που μας βοηθά να καταλάβουμε την εμφάνιση, ιστορία, εξέλιξη και εξημέρωση του τριαντάφυλλου».

Η καλλιέργεια του ρόδου άρχισε στους κήπους πριν από χιλιάδες χρόνια, πιθανώς πρώτα στην Κίνα, ενώ γνώρισε μεγάλη εξάπλωση στη Μεσόγειο και στη Μέση Ανατολή. Στη φύση υπάρχουν περίπου 150 είδη τριαντάφυλλων, από τα οποία οι καλλιεργητές στην πορεία των αιώνων δημιούργησαν χιλιάδες ποικιλίες με μια μεγάλη γκάμα χαρακτηριστικών.

pregnancy-test

Η υπογονιμότητα είναι ένα σχετικά συχνό πρόβλημα αλλά επίσης είναι και ένα γεγονός που αγγίζει βαθιά την ψυχή των ζευγαριών που εμπλέκονται σε αυτό

aglia-kiriakou

Καινοτόμο ευρωπαϊκό πρόγραμμα από τη Μονάδα Εφηβικής Υγείας του νοσοκομείου Παίδων Αγλαϊα Κυριακού με θέμα
«Ρητορική του μίσους στο διαδίκτυο»: πώς μπορούν να την αναχαιτίσουν οι νέοι;