Τριαντάφυλλο, όπως λέμε... φράουλα! Τι έδειξε το DNA του

flower

Ο γενετικός «χάρτης» έδειξε ότι το ρόδο διαθέτει 36.377 γονίδια, σχεδόν τα διπλάσια από τον άνθρωπο

Μια διεθνής επιστημονική ομάδα αποκωδικοποίησε για πρώτη φορά το πλήρες γονιδίωμα του τριαντάφυλλου.

Η ανάγνωση του DNA του δημοφιλούς ρόδου μπορεί να οδηγήσει -με τις κατάλληλες γενετικές τροποποιήσεις- στο να έχει ακόμη πιο όμορφο άρωμα στο μέλλον, αλλά και μεγαλύτερη ποικιλία χρωμάτων. Επίσης μπορεί οι καλλιεργητές να επιταχύνουν διαδικασίες που έως τώρα χρειάζονταν αιώνες στη φύση, και έτσι να αναπτύξουν ποικιλίες οι οποίες θα διαρκούν περισσότερο στο βάζο, καθώς επίσης στις ασθένειες και στις αντίξοες καιρικές συνθήκες.

Οι ερευνητές «διάβασαν» το γονιδίωμα ενός σύγχρονου κινεζικού είδους τριαντάφυλλου (Rosa chinensis). Ένα από τα γενετικά μυστικά του τριαντάφυλλου που ήλθαν στο φως, είναι ότι το DNA του είναι πιο συγγενικό με της φράουλας από ό,τι νόμιζαν έως τώρα οι επιστήμονες.

Ο γενετικός «χάρτης» χρειάσθηκε οκτώ χρόνια για να συμπληρωθεί και αποκάλυψε ότι το ρόδο διαθέτει 36.377 γονίδια, σχεδόν τα διπλάσια από τον άνθρωπο. Ανάμεσα στα γονίδια που εντοπίσθηκαν, είναι αυτά που ρυθμίζουν το άρωμα, το χρώμα και τη διάρκεια ζωής του.

Οι 46 ερευνητές από τη Γαλλία, Γερμανία, Βρετανία και Κίνα, με επικεφαλής τον βιολόγο δρα Μοχαμάντ Μπενταμάν της Ecole Normale Superieure της Λιόν, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό γενετικής "Nature Genetics", δήλωσαν ότι έχουν πλέον στα χέρια τους «ένα γενετικό βιβλίο που μας βοηθά να καταλάβουμε την εμφάνιση, ιστορία, εξέλιξη και εξημέρωση του τριαντάφυλλου».

Η καλλιέργεια του ρόδου άρχισε στους κήπους πριν από χιλιάδες χρόνια, πιθανώς πρώτα στην Κίνα, ενώ γνώρισε μεγάλη εξάπλωση στη Μεσόγειο και στη Μέση Ανατολή. Στη φύση υπάρχουν περίπου 150 είδη τριαντάφυλλων, από τα οποία οι καλλιεργητές στην πορεία των αιώνων δημιούργησαν χιλιάδες ποικιλίες με μια μεγάλη γκάμα χαρακτηριστικών.

wine

Κατέρριψε το περσινό ρεκόρ των 12,3 εκατ. ευρώ - Τα έσοδα θα  θα δοθούν στο νοσηλευτικό ίδρυμα των Hospices de Beaune, για τη χρηματοδότηση του εκσυγχρονισμού του νοσοκομείου της πόλης και τη συντήρηση του ιστορικού κτιρίου Hοtel-Dieu

altzheimer_main01

Αποκαλείται μία από τις μεγαλύτερες κρίσεις στα ευρωπαϊκά συστήματα Υγείας και όχι άδικα. Η νόσος Alzheimer είναι το τίμημα της σημαντικής αύξησης στο προσδόκιμο ζωής που έχει καταγραφεί τις τελευταίες δεκαετίες.

woman