Νέα επιστημονική ανακάλυψη: Στην Κρήτη τα παλαιότερα ίχνη βάδισης του ανθρώπου;

Τα ίχνη δίποδης βάδισης που είχαν βρεθεί τυχαία το 2002 πιστοποιήθηκε ότι ανήκουν σε κάποιο άγνωστο προγονικό είδος του ανθρώπου και άρα είναι τα παλαιότερα που έχουν ποτέ εντοπιστεί

Νέα επιστημονική ανακάλυψη: Στην Κρήτη τα παλαιότερα ίχνη βάδισης του ανθρώπου;
Στην Κρήτη τοποθετούν το αρχαιότερο γνωστό μέρος βάδισης του ανθρώπου τα ίχνη δίποδης βάδισης που είχαν βρεθεί τυχαία το 2002 στο Καστέλι Χανίων. Πλέον πιστοποιήθηκε ότι ανήκουν σε κάποιο άγνωστο προγονικό είδος του ανθρώπου και άρα είναι τα παλαιότερα που έχουν ποτέ εντοπιστεί, καθώς χρονολογούνται πριν από 5,7 εκατ. χρόνια.

Τα αποτελέσματα της μελέτης απολιθωμένων ευρημάτων από την περιοχή Καστελίου Χανίων τα οποία θέτουν υπό αμφισβήτηση την επικρατούσα θεώρηση για την πορεία εξέλιξης του ανθρώπινου είδους, δημοσιεύθηκαν στις 31/8/2017 από περιοδικό του οίκου Elsevier.

Τα ίχνη δίποδης βάδισης που είχαν βρεθεί τυχαία το 2002 από τον Πολωνό Παλαιοντολόγο Gerard Gierlinski άρχισαν να μελετούνται συστηματικά από τον μαθητή του Grzegorz Niedzwiedzki το 2010 οπότε και διαπιστώθηκε ότι μάλλον ανήκουν σε πρόγονο του ανθρώπου.

Η πολυεθνική ερευνητική ομάδα που συστάθηκε στη συνέχεια από το Πανεπιστήμιο της Ουψάλα της Σουηδίας μελέτησε τα ίχνη και πιστοποίησε ότι πρόκειται για δίποδη βάδιση κάποιου άγνωστου προγονικού είδους του ανθρώπου που δημιουργήθηκε πριν από 5,7 εκατομμύρια χρόνια, γεγονός που τα κατατάσσει ως τα παλαιότερα που έχουν βρεθεί μέχρι σήμερα.

Έτσι αμφισβητείται η θεωρία ότι το ανθρώπινο είδος εμφανίστηκε και εξελίχθηκε στην Αφρική πριν από 6 περίπου εκατομμύρια χρόνια και πολύ αργότερα εξαπλώθηκε στις άλλες ηπείρους.

Τα δεδομένα από το Καστέλι υποστηρίζονται και από τη σχετικά πρόσφατα τοποθέτηση ίδιας ηλικίας απολιθωμάτων του είδους του Graecopithecus, που βρέθηκαν στη βόρεια Ελλάδα και Βουλγαρία, στα προγονικά είδη του ανθρώπου και όχι των πιθήκων όπως πιστεύαμε παλιά.

Στη διεθνή ερευνητική ομάδα συμμετείχαν από την Ελλάδα δύο επιστήμονες ο έφορος Παλαιοανθρωπολογίας και Σπηλαιολογίας Αθανάσιος Αθανάσιου και ο υπεύθυνος Παλαιοντολογίας και Γεωλογίας του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Χαράλαμπος Φασουλάς.

Πηγή: ekriti.gr