Ζήστε τη μαγεία των Χριστουγέννων στο νέο Flagship Store της Toys-Shop στην Αριστοτέλους
Μια «ανάσα» από την «Black Friday»: Αντίστροφη μέτρηση για την αυριανή γιορτή του εμπορίου
Μια «ανάσα» από την «Black Friday»: Αντίστροφη μέτρηση για την αυριανή γιορτή του εμπορίου
Καταναλωτές και καταστήματα ανά τον κόσμο προετοιμάζονται για την «φρενίτιδα» των επόμενων 24ώρων - Κίνδυνο για το περιβάλλον βλέπουν ορισμένοι πίσω από την καταναλωτική μανία της «Black Friday»
Πανζουρλισμός θα γίνει σε λίγες ώρες έξω από τα καταστήματα που συμμετέχουν ανά τον κόσμο στη περίφημη γιορτή του εμπορίου «Black Friday», με εκατοντάδες πολίτες να στριμώχνονται ο ένας πάνω στον άλλο για να προλάβουν να κάνουν τις αγορές τους εκμεταλλευόμενοι τις εκπτώσεις και τις προσφορές.
Οι έμποροι τρίβουν τα χέρια τους βλέποντας τους καταναλωτές να σχηματίζουν ατελείωτες ουρές έξω από τα καταστήματα προτού καν ανοίξουν τις πόρτες τους για να προλάβουν να προμηθευτούν τα προϊόντα σε προσφορά. Στις ΗΠΑ, πολλοί ιδιοκτήτες καταστημάτων διοργανώνουν διάφορα happenings και άλλα εορταστικά events για να διασκεδάσουν τους πολίτες και να τους ανοίξουν την όρεξη για αγορές.
Στη χώρα του Ντόναλντ Τραμπ, μπορεί 48 εκατομμύρια πολίτες να μην έχουν ακόμη ξεπληρώσει τα χρέη της προηγούμενης χρονιάς, ωστόσο, σε λίγες ώρες θα ανοίξουν το πορτοφόλι τους για να αγοράσουν το αγαπημένο τους ηλεκτρονικό. Πέρυσι, πάνω από 137,4 εκατομμύρια Αμερικανοί καταναλωτές έκαναν τις αγορές τους σε καταστήματα ή μέσω Διαδικτύου την ώρα που πολλοί εργαζόμενοι εξέφραζαν την δυσφορία τους κάνοντας υπερωρίες.
Σκηνές... χάους από την περσινή «Black Friday»
Για τους Αμερικανούς η «Black Friday» έχει «θεσμοθετηθεί» άτυπα από το 1952 ως η γιορτή του λιανεμπορίου που ακολουθεί την ημέρα των Ευχαριστιών στις ΗΠΑ. Σηματοδοτώντας επίσης και την έναρξη της εορταστικής περιόδου, η αυριανή ημέρα είναι για τους Αμερικανούς η κατάλληλη ευκαιρία για να εκμεταλλευτούν τις εκπτωτικές προσφορές των καταστημάτων. Τα τελευταία χρόνια, η Black Friday έχει εξελιχθεί σε... τριήμερο εκπτώσεων, δεδομένου ότι η «γιορτή» αρχίζει την Παρασκευή, αλλά διαρκεί και ολόκληρο το Σαββατοκύριακο.
Εκτός από τις ΗΠΑ και τον Καναδά, η «Μαύρη Παρασκευή» γιορτάζεται και στην ευρωπαϊκή ήπειρο. Από το 2013 μπήκε στο «χορό» και η Βρετανία ενώ τα τελευταία χρόνια, τα περισσότερα καταστήματα σε Γαλλία, Μεξικό, Ρουμανία και Ινδία συμμετέχουν στην «Black Friday». Σε ορισμένες χώρες, πάντως, οι αγορές γίνονται μόνο μέσω Διαδικτύου.
Συνήθως, οι ιστοσελίδες που προωθούν ηλεκτρονικά προϊόντα «κρασάρουν» ένα 24ωρο πριν από την Black Friday. Πέρυσι, εταιρείες όπως η Amazon, το Debenhams, το House of Fraser, το Argos, το Currys PC World κ.α έκαναν εκπτώσεις όλη την εβδομάδα. Στο μεταξύ, το κίνημα της κλιματικής αλλαγής έχει αφήσει το αποτύπωμά του στην γιορτή του εμπορίου, καθώς εμφανίστηκαν ευρωπαϊκά κινήματα που εκφράζουν την πλήρη αντίθεσή τους στην καταναλωτική μανία της αυριανής ημέρας.
Στη Γαλλία, η «Πράσινη Παρασκευή» έλαβε πέρυσι σάρκα και οστά ενθαρρύνοντας τη βιώσιμη κατανάλωση ή τη μη κατανάλωση. Εκατόν πενήντα γαλλικές εταιρείες αποφάσισαν να μην κάνουν εκπτώσεις στα προϊόντα τους πηγαίνοντας κόντρα στο καταναλωτικό ρεύμα. Άλλοι αποφάσισαν να μην πουλήσουν τίποτα, όπως το κατάστημα επίπλων Camif.
Η Greenpeace προειδοποιεί, όπως κάθε χρόνο, για τους κινδύνους που ελλοχεύουν από την «Black Friday», επιμένοντας ιδιαίτερα στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων και των ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών.
Οι έμποροι τρίβουν τα χέρια τους βλέποντας τους καταναλωτές να σχηματίζουν ατελείωτες ουρές έξω από τα καταστήματα προτού καν ανοίξουν τις πόρτες τους για να προλάβουν να προμηθευτούν τα προϊόντα σε προσφορά. Στις ΗΠΑ, πολλοί ιδιοκτήτες καταστημάτων διοργανώνουν διάφορα happenings και άλλα εορταστικά events για να διασκεδάσουν τους πολίτες και να τους ανοίξουν την όρεξη για αγορές.
Στη χώρα του Ντόναλντ Τραμπ, μπορεί 48 εκατομμύρια πολίτες να μην έχουν ακόμη ξεπληρώσει τα χρέη της προηγούμενης χρονιάς, ωστόσο, σε λίγες ώρες θα ανοίξουν το πορτοφόλι τους για να αγοράσουν το αγαπημένο τους ηλεκτρονικό. Πέρυσι, πάνω από 137,4 εκατομμύρια Αμερικανοί καταναλωτές έκαναν τις αγορές τους σε καταστήματα ή μέσω Διαδικτύου την ώρα που πολλοί εργαζόμενοι εξέφραζαν την δυσφορία τους κάνοντας υπερωρίες.
Σκηνές... χάους από την περσινή «Black Friday»
Για τους Αμερικανούς η «Black Friday» έχει «θεσμοθετηθεί» άτυπα από το 1952 ως η γιορτή του λιανεμπορίου που ακολουθεί την ημέρα των Ευχαριστιών στις ΗΠΑ. Σηματοδοτώντας επίσης και την έναρξη της εορταστικής περιόδου, η αυριανή ημέρα είναι για τους Αμερικανούς η κατάλληλη ευκαιρία για να εκμεταλλευτούν τις εκπτωτικές προσφορές των καταστημάτων. Τα τελευταία χρόνια, η Black Friday έχει εξελιχθεί σε... τριήμερο εκπτώσεων, δεδομένου ότι η «γιορτή» αρχίζει την Παρασκευή, αλλά διαρκεί και ολόκληρο το Σαββατοκύριακο.
Εκτός από τις ΗΠΑ και τον Καναδά, η «Μαύρη Παρασκευή» γιορτάζεται και στην ευρωπαϊκή ήπειρο. Από το 2013 μπήκε στο «χορό» και η Βρετανία ενώ τα τελευταία χρόνια, τα περισσότερα καταστήματα σε Γαλλία, Μεξικό, Ρουμανία και Ινδία συμμετέχουν στην «Black Friday». Σε ορισμένες χώρες, πάντως, οι αγορές γίνονται μόνο μέσω Διαδικτύου.
Why throw away money on things you don't need, just because it's #BlackFriday?
— Greenpeace (@Greenpeace) November 27, 2019
We have something better to do: Strike! ✊
Global Day of Action for the Climate THIS Friday 29/11/2019.#ClimateStrike #FridaysForFuture
For an action near you >> https://t.co/v4Ly7PDEGy pic.twitter.com/unBgP2Iqi6
Συνήθως, οι ιστοσελίδες που προωθούν ηλεκτρονικά προϊόντα «κρασάρουν» ένα 24ωρο πριν από την Black Friday. Πέρυσι, εταιρείες όπως η Amazon, το Debenhams, το House of Fraser, το Argos, το Currys PC World κ.α έκαναν εκπτώσεις όλη την εβδομάδα. Στο μεταξύ, το κίνημα της κλιματικής αλλαγής έχει αφήσει το αποτύπωμά του στην γιορτή του εμπορίου, καθώς εμφανίστηκαν ευρωπαϊκά κινήματα που εκφράζουν την πλήρη αντίθεσή τους στην καταναλωτική μανία της αυριανής ημέρας.
Στη Γαλλία, η «Πράσινη Παρασκευή» έλαβε πέρυσι σάρκα και οστά ενθαρρύνοντας τη βιώσιμη κατανάλωση ή τη μη κατανάλωση. Εκατόν πενήντα γαλλικές εταιρείες αποφάσισαν να μην κάνουν εκπτώσεις στα προϊόντα τους πηγαίνοντας κόντρα στο καταναλωτικό ρεύμα. Άλλοι αποφάσισαν να μην πουλήσουν τίποτα, όπως το κατάστημα επίπλων Camif.
Η Greenpeace προειδοποιεί, όπως κάθε χρόνο, για τους κινδύνους που ελλοχεύουν από την «Black Friday», επιμένοντας ιδιαίτερα στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων και των ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα