Από το 2019 η κόρη της πριγκίπισσας Στεφανί του Μονακό χαράζει το δικό της μονοπάτι στη μόδα μέσω του brand της Alter Design. Το νέο δείγμα ραφής της είναι η φρέσκια απόδοση της συλλογής με μαγιό που είχε σχεδιάσει η μητέρα της στα μακρινά 80s
Γραφεί η Μαριλού Πανταζή
Η Πολίν Ντικριέ, 16η στη διαδοχή για τον θρόνο του Μονακό, πριγκίπισσα κατά το ήμισυ και χωρίς τίτλο, βγάζει τίμια το παντεσπάνι της σχεδιάζοντας unisex ρούχα πολυτελείας μέσω του brand της Alter Design. H capsule συλλογή Alter x Pool Position (έξυπνο πάντρεμα του χτες με το σήμερα και της ονομασίας του οίκου της με αυτή της αρχικής συλλογής της Στεφανί) είναι ένα ακόμα δείγμα ραφής της γαλαζοαίματης σχεδιάστριας.
Η πρίγκιπισσα Στεφανί δειγματίζει τα μαγιό της συλλογής της Pool Posistion (1985)
Η ίδια το παρουσιάζει ως έναν «τολμηρό και ηλιόλουστο φόρο τιμής στα 80s», αλλά ταυτόχρονα είναι και ένα πονηρό κλείσιμο του ματιού στην οικογενειακή παράδοση στη μόδα. Αλλωστε, η Ντικριέ δεν αρνήθηκε ποτέ ότι ο λόγος που αποφάσισε να δώσει το δικό της σχεδιαστικό στίγμα ήταν η ανδρόγυνη γκαρνταρόμπα της μητέρας της και το αξεπέραστο θηλυκό στυλ της γιαγιάς που δεν γνώρισε ποτέ, της αείμνηστης Γκρέις Κέλι.
Γεννημένη το 1994 στο Μονακό, η Πολίν είναι το δεύτερο παιδί -είχε προηγηθεί ο αδερφός της Λουί- από την παράταιρη σχέση της πριγκίπισσας Στεφανί και του σωματοφύλακά της Ντανιέλ Ντικριέ. Ο γάμος των γονιών της έγινε κατόπιν εορτής, το 1995, και διαλύθηκε με συνοπτικές διαδικασίες την επόμενη χρονιά. Η Στεφανί, για να κάνουμε ένα γρήγορο flashback στον βίο και την πολιτεία της, υπήρξε το μαύρο πρόβατο του Πριγκιπάτου, ατίθαση και ανυπότακτη, ένα ελεύθερο πνεύμα που δεν χωρούσε στα αυστηρά καλούπια του Παλατιού.
Ο Ντανιέλ Ντικριέ, η Στεφανί και η νεογέννητη Πολίν (1994)
Ως πριγκίπισσα όφειλε να κρατάει την τιάρα της γυαλισμένη και να αφιερώνει τον χρόνο της σε φιλανθρωπικές δραστηριότητες και στη διοργάνωση γκαλά για καλό σκοπό - τίμια, καθαρά και καθωσπρέπει πράγματα. Εκείνη, αντιθέτως, αποφάσισε να δοκιμαστεί ως σχεδιάστρια με την Pool Position -από το 1985 έως και το 1987-, τη συλλογή από μαγιό που φυσικά δειγμάτιζε η ίδια. Αργότερα πειραματίστηκε και με το τραγούδι, με αμφίβολα αποτελέσματα και σύντομης διάρκειας καριέρα. Για τις σύγχρονες γαλαζοαίματες η ενασχόληση με τον κόσμο του θεάματος είναι μια συνηθισμένη επιλογή - για την επαναστάτρια Στεφανί, όμως, σαράντα χρόνια πριν ήταν από αντισυμβατική έως σκανδαλώδης.
Από την άλλη μεριά, οι εξωπριγκιπικές δραστηριότητές της - που ίσως άνοιξαν τον δρόμο στις ευγενείς τού σήμερα, ανάμεσά τους και η κόρη της- φάνταζαν ως πταίσματα μπροστά στις αλλεπάλληλες ερωτικές σχέσεις της με τους λάθος ανθρώπους. Διότι εκτός από τον Ντικριέ, το ερωτικό βιογραφικό της περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, έναν ακόμα σωματοφύλακα, τον Ζαν Ρέιμοντ Γκότλιμπ, πατέρα του τρίτου και τελευταίου παιδιού της, της Κολίν, έναν παντρεμένο εκπαιδευτή ελεφάντων και έναν Πορτογάλο ακροβάτη, τον Αντανς Λόπεζ Πέρεζ, με τον οποίο παντρεύτηκαν το 2003 και χώρισαν το 2004.
Η γαλαζοαίματη σχεδιάστρια σε ένα ακόμη fashion show της στο Παρίσι (2025)
Με λίγα λόγια, η Στεφανί τάισε με τις επιλογές της δεκάδες πρωτοσέλιδα με κιτρινίζουσα απόχρωση και κέρασε χορταστικά πιάτα πίκρας και ντροπής τον ηγέτη του Πριγκιπάτου του Μονακό, ήτοι τον πατέρα της πρίγκιπα Ρενιέ.
Την περίοδο, δε, μεταξύ του εκπαιδευτή ελεφάντων και του Πορτογάλου ακροβάτη, η οποία διήρκεσε ενάμιση χρόνο, η Στεφανί και τα τρία παιδιά της έμεναν σε τροχόσπιτο ενός περιοδεύοντος τσίρκου που έδινε παραστάσεις σε όλο τον κόσμο. Ο,τι πιο αντιπριγκιπικό θα μπορούσε να τολμήσει να κάνει ποτέ.
Από τη συλλογή Alter x Pool Position
Για τη μικρή Πολίν, ωστόσο, η νομαδική ζωή και το πνεύμα του τσίρκου καταγράφτηκαν στο θυμικό της ως μία από τις ωραιότερες εμπειρίες που μπορούσε να έχει ένα παιδί. Οταν τελικά η μητέρα της αποφάσισε να επιστρέψουν οικογενειακώς στο Παλάτι και την αγκαλιά του απαυδισμένου Ρενιέ, η Πολίν δήλωσε ευθαρσώς ότι όταν μεγαλώσει θα γίνει ακροβάτισσα. Δεν έγινε.
Εγινε όμως πρωταθλήτρια στις καταδύσεις και εκπροσώπησε σε πολλούς διεθνείς αγώνες το Μονακό, με καλύτερη στιγμή της τη συμμετοχή στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Σίδνεϊ, γεμίζοντας με περηφάνια τους Μονεγάσκους, που στο παρελθόν είχαν πολλάκις ταλαιπωρηθεί από τις αταξίες της μητέρας της. Οσο για το απωθημένο της με το τσίρκο, αυτό το βγάζει πλέον συμπροεδρεύοντας με τη μαμά Στεφανί στην ετήσια διοργάνωση του περίφημου Διεθνούς Φεστιβάλ Τσίρκου του Μόντε Κάρλο που είχε ιδρύσει ο αείμνηστος Ρενιέ το 1974 - τίμια, καθαρά και καθωσπρέπει πράγματα.
Η Ντικριέ στο fashion show της Miu Miu (2025)
Η μεγάλη της αγάπη, όμως, και αυτό στο οποίο κατέληξε να αφιερώνει τον χρόνο και τη δημιουργικότητά της, ήταν ανέκαθεν η μόδα. «Νομίζω ότι πάντα με ενδιέφεραν τα ρούχα», έχει αναφέρει σε συνέντευξή της. «Θυμάμαι τη μαμά μου να μου λέει “θα πρέπει να ντυθείς έτσι για το σχολείο” κι εγώ να της απαντάω “όχι, όχι, μαμά, εγώ θα φορέσω αυτό”. Τα κομμάτια που επέλεγα ήταν εκείνα που με έκαναν να νιώθω άνετα και σίγουρη για τον εαυτό μου». Η αντιδραστικότητα και το θάρρος της γνώμης είναι προφανώς κληρονομικά γνωρίσματα.
Στεφανί και Πολίν (2020)
Στα backstage του fashion show για την ανδρική συλλογή της Alter Design στην παρισινή Εβδομάδα Μόδας (2025)
Σε αντίθεση, βέβαια, με τη Στεφανί που έγινε σχεδιάστρια για το κέφι της, χωρίς τις απαραίτητες σπουδές και χωρίς την πρόθεση να παραμείνει στον χώρο, η Ντικριέ επέλεξε να κάνει όλα τα σωστά βήματα.
Αφενός σπούδασε μόδα στο φημισμένο Istituto Marangoni στο Παρίσι και αφετέρου έκανε το «αγροτικό» της στην αμερικανική «Vogue» και στο ατελιέ του Louis Vuitton στη Νέα Υόρκη, όπου αντιμετωπιζόταν όπως όλες οι μαθητευόμενες που δεν έχουν ίχνος ευγενούς καταγωγής και διάσημους συγγενείς. «Αυτό που έμαθα από την αρχή είναι ότι η μόδα δεν είναι μόνο λάμψη. Είναι μια εξαιρετικά απαιτητική βιομηχανία στην οποία πρέπει να αφιερώνεις την καρδιά, την ψυχή και τον ιδρώτα σου», δηλώνει σήμερα η ίδια.
Το Alter Design γεννήθηκε το 2019 στην αμερικανική μητρόπολη, όταν η Ντικριέ ένιωσε έτοιμη να μοιραστεί με τον κόσμο το σχεδιαστικό της όραμα. Παρεμπιπτόντως, η ονομασία του προέκυψε από τις λέξεις «alternative» (εναλλακτικό), «alter ego» και «alteration» (μεταβολή), διότι, όπως εξηγεί η λεξιπλάστις δημιουργός, «η φιλοσοφία του brand μου είναι η βιώσιμη εναλλακτική της πολυτέλειας και αποτελείται από κομμάτια της ανδρικής και της γυναικείας γκαρνταρόμπας, τα οποία μπορείς να προτείνεις με διαφορετικά χρώματα και σχήματα. Είναι ρούχα πολύ παιχνιδιάρικα και πολύ προσαρμόσιμα».
Στα χνάρια της ασυμβίβαστης Στεφανί που δεν θέλησε ποτέ να μπει σε κουτάκια, η Πολίν Ντικριέ επιλέγει τον unisex σχεδιασμό γιατί, όπως ισχυρίζεται, πάντα απεχθανόταν τον διαχωρισμό σε αντρικά και γυναικεία ρούχα. «Θέλω να σχεδιάζω άφυλα ρούχα», ξεκαθαρίζει, το οποίο τελικά μόνο επαναστατικό δεν θεωρείται πλέον, μην πούμε ότι είναι και βαθιά μέσα στο πνεύμα της εποχής που έχει κάνει λάβαρο τη διαφορετικότητα.
Η Ντικριέ (αριστερά) με μοντέλο της στα backstage της επίδειξής της στην παρισινή Εβδομάδα Μόδας (2022)
Alter x Pool Position (2025)
Εξ ου και η capsule συλλογή Alter x Pool Position αποτελείται από μαγιό για όλα τα μεγέθη -αν και όχι για όλα τα βαλάντια, γιατί και η δημοκρατικότητα έχει τα όριά της- και είναι έξυπνα κομμάτια που μπορούν να φορεθούν και στην παραλία και στην πόλη. Στον δρόμο που χάραξε η Στεφανί, η Πολίν Ντικριέ έμαθε να περπατάει καλύτερα. Κάποια όμως έπρεπε να κάνει τη δύσκολη αρχή