«Φρένο» στην αύξηση του ορίου ταχύτητας στα 150χλμ.

«Φρένο» στην αύξηση του ορίου ταχύτητας στα 150χλμ.

Το υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε ότι αποσύρει τη σχετική πρόβλεψη και διατηρεί το όριο στα 130χλμ./ώρα

Στην απόσυρση του σχεδίου για αύξηση του ορίου ταχύτητας στα 150χλμ./ώρα στους αυτοκινητοδρόμους προχώρησε το υπουργείου Μεταφορών μετά και τις έντονες αντιδράσεις των συγκοινωνιολόγων.

Όπως ανακοίνωσε τη Δευτέρα ο Χρήστος Σπίρτζης το όριο ταχύτητας θα παραμείνει ως έχει, στα 130χλμ./ώρα.

«Ήταν μια εισήγηση που τέθηκε στη διαβούλευση από τους ειδικούς. Μας έφεραν τα επιχειρήματά τους και αποσύρθηκε. Δεν έχουμε δογματισμούς, θα μείνει στο όριο των 130χλμ/ώρα» δήλωσε σχετικά ο κ. Σπίρτζης.

Η πρόβλεψη για αύξηση του ορίου ταχύτητας είχε προέλθει από μελέτη, η οποία, όμως, επέβαλε την εξέταση της γεωμετρίας των αυτοκινητοδρόμων, ώστε να διαπιστωθεί αν μπορεί να αυξηθεί το σχετικό όριο.

Οι συγκοινωνιολόγοι είχαν επισημάνει ότι τα όρια ταχύτητας είναι ο σημαντικότερος παράγοντας πρόκλησης οδικών ατυχημάτων. Όπως ανέφεραν σε κανένα κράτος της Ευρωπαϊκής Ένωσης το όριο ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους δεν είναι 150 km/h. Αμφιλεγόμενη εξαίρεση αποτελούν τμήματα των αυτοκινητοδρόμων της Γερμανίας, όπου δεν υπάρχει όριο ταχύτητας, πλην όμως τίθεται συνιστώμενη ταχύτητα 130 km/h, πέρα από την οποία συχνά δεν ισχύει η ασφαλιστική κάλυψη του οδηγού. Επιπλέον, σε δύο κράτη με τις χειρότερες επιδόσεις οδικής ασφάλειας στην Ευρώπη (Πολωνία, Βουλγαρία), το όριο ταχύτητας είναι 140 km/h, σε 14 κράτη είναι 130km/h και σε 11 κράτη (κυρίως τα κράτη με τις καλύτερες επιδόσεις) είναι 120 km/h ή και χαμηλότερα.

Οι συγκοινωνιολόγοι παράθεσαν και κάποια στατιστικά στοιχεία για να δείξουν τα μειονεκτήματα της ρύθμισης. Όπως υποστήριξαν «όταν η μέση ταχύτητα κυκλοφορίας αυξάνεται κατά 1 km/h, ο αριθμός των ατυχημάτων αυξάνεται κατά 2% στο υπεραστικό δίκτυο και 4% στο αστικό δίκτυο. Οποιαδήποτε αύξηση σε όρια ταχύτητας οδηγεί σε αύξηση της μέσης ταχύτητας και τελικώς σε αύξηση των ατυχημάτων».

ΣΧΟΛΙΑ (35)

Konstantinos

Καλησπέρα σε όλους.. το όριο ταχύτητας τους πειράζει τώρα και όχι οι ανεγκέφαλοι που μιλάνε ώρες στο κινητό τούς και προκαλούν ατυχήματα και κυκλοφοριακο χαος.. ελεος.....

Makis

75 Χρόνη με κια πικαντο πάει με 120 στην εθνική. 40 χρονος (επαγγελματιας οδηγος) με Λεόν κούπρα πάει με 160 στην εθνική. Ποιος είναι πιο επικίνδυνος; Μην αναφέρω σαραβαλα και ασυντηρητα.Πιστευω πως τα όρια πρέπει ΑΝ γίνεται να προσαρμόζονται στον παραβάτη.Η γριά πρέπει να τρώει πρόστιμο στα 101 και ο Σαραντάρης στα 161.μετα τα 70-73 να απαγορεύεται να οδηγας.

Κρόνος

Εδώ σκοτώνονται με 20 χμ/ω, με 150 θα εξαφανίζονται

@@@

Μα, σύμφωνα με την πλειοψηφία των Ελληναράδων οδηγών, και πολλών "ειδικών" που γράφουν σε "ειδικά" έντυπα, δεν είναι η ταχύτητα που σκοτώνει... Τι θα γίνει τώρα με όλους αυτούς;;; Πώς θα ζήσουν από εδώ και πέρα;;;

Κωνσταντίνος

Με τέτοιους δρόμους 150....

Κωνσταντίνε

Δεν φταίνε οι δρόμοι, φταίει στο αν στο κεφάλι του οδηγού περιέχει μυαλό η σκατά,

Ξυδι βλάχοι

Θα σας κάνει ανθρώπους η αριστερά λεμε..

Geοrge

Kάτι παραπάνω ξέρουμε εμείς στην Τesla που δεν έχουμε αυτοκίνητα για υψηλές ταχύτητες!

George

Πρέπει να υποφέρεις πάρα πολύ τρολάκι μου για να με προσπαθείς να με τρολάρεις και σε άλλα άρθρα.

Τρολίδης

Mα οι Ελληναράδες λένε ότι τα όρια δεν παίζουν ρόλο στα ατυχήματα...Αυτούς δεν θα τους ρωτήσετε;;χαχαχαχα..Ξυδάκι τώρα..

Μάλιστα . Όλα τέλεια.

Όπως βλέπω όλοι γνωρίζουν πώς σχεδιάζεται μια οδός, ποιά ταχύτητα λαμβάνεται υπ όψιν βάσει νομοθεσίας, πώς υπολογίζονται οι κλίσεις, οι διατομές, τα τόξα συναρμογής κτλ κτλ. Όλοι γνωρίζουν τα πάντα και έχουν άποψη σωστή. Μην τολμήσει κανείς να τους πει κάτι άλλο. Αυτοί θα κάνουν το σωστό. Θα τρέχουν όσο θέλουν γιατί το αυτοκίνητό τους πιάνει 200.

George

Πες τα φίλε μου γιατί υπάρχουν οι "επιστήμονες" εδώ που όπως λες έχουν ένα αμάξι που πιάνει 200 και θεωρούν ότι μπορούν να πηγαίνουν με τόσα. Για να μη βάλουμε μέσα και μια άλλη παράμετρο που αφορά την εκτόξευση της κατανάλωσης καυσίμου με εκθετικό ρυθμό στις υψηλές ταχύτητες. Καύσιμα που πληρώνουν και όλοι οι υπόλοιποι μέσω της φορολογίας και των ασφαλιστικών τους εισφορών, ακόμη κι αυτοί που δεν οδηγούν, αφού δεν ενσωματώνεται στην τιμή τους η πραγματική περιβαλλοντική καταστροφή και οι επιπτώσεις στην υγεία των πολιτών, τα οποία κοστίζουν δισεκατομμύρια στο κράτος που με τη σειρά του τα παίρνει μέσω άλλων οδών από τους πολίτες.

Γεωμετρης

Η καταναλωση αυξανεται οσο επιταχυνεις. Αν πας σταθερα μετα δεν καταναλωνεις οσο πιστευεις. Αγραμματε ...

George

Αν εσύ είσαι γεωμέτρης εγώ είμαι πυρηνικός φυσικός. Τράβα ξανά στο Γυμνάσιο να μάθεις στοιχειώδη φυσική. Η αντίσταση του αέρα αυξάνεται "γεωμετρικά" σε σχέση με την ταχύτητα κύριε γεωμέτρη-βλακάκο.

@Γεωμετρης

Χα χα χα! Έλεος! Τα αυτοκίνητα είναι βελτιστοποιημένα για κάποια ταχύτητα κίνησης, συνήθως γύρω στα 90 Km/h. Εκεί πετυχαίνεις την καλύτερη δυνατή κατανάλωση καυσίμου. Μέχρι τα 120 Km/h είσαι ΟΚ, από εκεί και πέρα η κατανάλωση αυξάνει ραγδαία! Κάνε την ίδια διαδρομή, χωρίς κάποια αλλαγή στον τρόπο οδήγησης, με 140 Km/h, κι έπειτα με 100 Km/h, και δες την διαφορά. Το μήνυμά σου είναι χαρακτηριστική περίπτωση πάντως της έλλειψης γνώσεων που έχει ο Έλληνας οδηγός, κι αυτό είναι που πρέπει να διορθωθεί.

@Γεωμέτρης

Αγαπητέ, ελπίζω να καταλαβαίνεις ότι ρεαλιστικά δεν παίζει να κρατήσεις για πολύ μια σταθερή ταχύτητα που να είναι πάνω από το όριο ταχύτητας, τουλάχιστον όχι στους ελληνικούς δρόμους. Υπάρχουν ελάχιστα κομμάτια εθνικού οδικού δικτύου με πάνω από 2 λωρίδες (συν ΛΕΑ) ανά ρεύμα κυκλοφορίας, άρα σχεδόν πάντα ο δρόμος θα έχει κάποια κίνηση - επιπλέον στην Ελλάδα υπάρχουν πάρα πολλοί που κινούνται με ταχύτητα πάνω από το όριο, άρα μοιραία θα κινηθούν στην αριστερή λωρίδα και θα προσπαθείς να τους αποφύγεις. Στη θεωρία έχεις δίκιο αλλά στην πράξη, υψηλή ταχύτητα = συχνά μικρά φρεναρίσματα και επιταχύνσεις.

se Γεωμετρης14/11/201712:07

εχεις οδηγησει ποτέ?

Α

Οι συγκοινωνιολογοι ειναι σοβαροι επιστημονες. Αρκει να δει κανεις ποσο καλα εχουν ρυθμιστει τα φαναρια στις κυριες λεωφορους των μεγαλων πολεων για να το καταλαβει! Όπου χρειαζεται να πηγαινεις ειτε με 20 ειτε με 150 για να μη σε πιασουν ΟΛΑ. Επισης, δογματισμος ειναι να διατηρεις χαμηλα ορια ταχυτητας σε αυτοκιτητοδρομους, που δεν τα τηρει κανεις, γιατι ειναι εντελως εκτος πραγματικοτητας, και οχι το ακριβως αντιθετο κυριε Σπιρτζη

Πες τα χρυσοστομε

Επιτελους ενας χριστιανος που το ειπε γα τα φαναρια....Στην Κομοτηνη πχ τα εχουν προγραμματισει οι παναχρηστοι ετσι ωστε να τα τρωμε ολα τα φαναρια στην μαπα,και απο την δυτιμη και τωρα και απο την ανατολικη πλευρα.Ετσι οταν καποιου η δουλεια ειναι εκτος πολεως,θα πρεπει να κανει γιογκα για να μην βρισει ολους αυτους που κανουν την ζωη του δυσκολη....Υ.Γ Δημαρχε εκανες καποια νηξη για ολα αυτα ,ή το μονο που κανεις ειναι να μονοδρομεις στην ακρη του πουθενα τους δρομους για να οδηγαμε σαν pac-man για να γυρισουμε κατακοποι απ την δουλεια στπ σπιτι(Ειδικα αν η υποχρεωτικη διελευση δεν ειναι ανοιχτη επειδη καποιος εκανε προσφυγη και περιμενουμε 5 χρονια για την αποφαση)?

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

anastasios_albania

«Οι φιλικές σχέσεις Αλβανίας - Ελλάδας θεωρώ ότι θα βοηθήσουν και τις δύο χώρες. Το πιστεύω αυτό. Κι εγώ προσπαθώ να είμαι γέφυρα, καταλαβαίνετε; Άλλοι δημιουργούν χαράδρες, εγώ προσπαθώ και πιστεύω στις γέφυρες»

esr21

«Με το έργο και τη στάση του συνέβαλε αποφασιστικά στην ρύθμιση του ραδιοτηλεοπτικού τοπίου στη χώρα μας», δήλωσε ο γενικός γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας Λευτέρης Κρέτσος

kal21

Οι νέες ποινές που αποφάσισε το Πενταμελές Εφετείο Κακουργημάτων - Τα μέλη της ομάδας είχαν προκαλέσει «μαύρη τρύπα» 11 εκατ. ευρώ, αποδίδοντας έναντι αμοιβής παροχές διαφόρων τύπων σε τουλάχιστον 1.300 ασφαλισμένους

4