Παγετώνας μεγαλύτερος από την Ισπανία «απειλεί» να ανεβάσει τη στάθμη της θάλασσας κατά 3 μέτρα

Άκρως ανησυχητικά ευρήματα από ομάδα Αυστραλών επιστημόνων που πέρασε το καλοκαίρι στην Ανταρκτική - Ο Totten λιώνει από μέσα προς τα έξω - Ποτάμια θαλασσινού νερού ρέουν βαθιά στο εσωτερικό του

Ονομάζεται Παγετώνας Totten και βρίσκεται στην Ανταρκτική... Το μέγεθός του είναι μεγαλύτερο από την Ισπανία... Είναι ο παγετώνας που λιώνει με τη μεγαλύτερη ταχύτητα... Πλέον, είναι και η μεγαλύτερη απειλή για την ανθρωπότητα και η βασική πιθανότητα που μπορεί να γίνει πραγματικότητα το σενάριο του «Υδάτινου Κόσμου». Επιστήμονες από την Αυστραλία μελέτησαν τις επιπτώσεις από το λιώσιμο του παγετώνα, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι αν «εξαφανιστεί», αν λιώσει ολόκληρος δηλαδή, είναι πιθανό να αυξήσει ακόμη και τρία μέτρα τη στάθμη της θάλασσας. Τι θα σημαίνει αυτό για την ανθρωπότητα; Την καταβύθιση ενός μεγάλου μέρους των παράκτιων περιοχών και μαζί τους, πολλές μεγάλες πόλεις σε όλον τον πλανήτη και τη μετοίκηση προς την ενδοχώρα, σε ψηλότερα σημεία, πολλών εκατοντάδων εκατομμυρίων ανθρώπων.

Η ερευνητική ομάδα από την Αυστραλία δεν αρκέστηκε στα στοιχεία από δορυφόρους ή σε εκτιμήσεις εξ αποστάσεως. Οργάνωσε μεγάλη αποστολή, η οποία είχε διάρκεια αρκετούς μήνες. Οι επιστήμονες πέρασαν ένα ολόκληρο καλοκαίρι στον παγετώνα, διαπιστώνοντας ότι το λιώσιμο του πάγου εξελίσσεται πολύ πιο γρήγορα απ' ότι πίστευε η επιστημονική κοινότητα, καθώς τεράστια κομμάτια έχουν αρχίσει ήδη να γκρεμίζονται στη θάλασσα.

Οι Αυστραλοί επιστήμονες χρησιμοποίησαν τη μέθοδο των τεχνητών σεισμικών κυμάτων, προκειμένου να «δουν» μέσα στον πάγο. Όσα διαπίστωσαν δεν ήταν ευοίωνα για το μέλλον. Όπως διαπίστωσε η επιστημονική ομάδα, μεγάλα κομμάτια πάγου σε βάθος αρκετών μέτρων έχουν διαβρωθεί και έχουν λιώσει, πέφτοντας στη θάλασσα. Τι σημαίνει αυτό; Ότι ο παγετώνας έχει αρχίσει να λιώνει από μέσα προς τα έξω, κάτι που δημμιουργεί τις προϋποθέσεις ξαφνικής κατάρρευσης μίας τεράστιας επιφάνειας, ενώ αποδεικνύεται πως το λιώσιμο του πάγου εξελίσσεται σε πολύ ταχύτερο ρυθμό, από τους μέχρι τώρα υπολογισμούς.

Οι Αυστραλοί διαπίστωσαν κάτι ακόμα πιο ανησυχητικό. Η θερμοκρασία του παγετώνα έχει αυξηθεί σε μεγάλο ποσοστό, ενώ μεγάλα ποτάμια από θαλασσινό νερό (με αλάτι), έχουν εισβάλει αρκετά βαθιά στον παγετώνα, προκαλώντας ακόμη ταχύτερη διάβρωση και λιώσιμο των πάγων.

Όπως υποστηρίζουν μέλη της υπηρεσίας Australian Antarctic Division, η διάβρωση του παγετώνα τον καθιστά περισσότερο ευάλωτο στις κλιματικές αλλαγές του μέλλοντος, καθώς οι επιπτώσεις θα έχουν ολοένα και περισσότερη αυξητική τάση.

Από το 2002 έως το 2016, ολόκληρη η Ανταρκτική έχασε 125 γιγατόνους πάγου, ανεβάζοντας τη στάθμη της θάλασσας κατά 0,35mm κάθε χρόνο. Από το 1900, η στάθμη της θάλασσας έχει ανέβει κατά 20 εκατοστά. Σύμφωνα με τους σημερινούς υπολογισμούς, στο τέλος του τρέχοντος αιώνα, και αν δεν συμβεί κάποιο μεγάλο γεγονός, όπως το λιώσιμο του παγετώνα Totten, η στάθμη αναμένεται να ανέβει τουλάχιστον κατά ένα μέτρο.

Οι Αυστραλοί επιστήμονες άφησαν στον παγετώνα ειδικά όργανα, προκειμένου να παρακολουθούν την εξέλιξη του φαινομένου για τους επόμενους 12 μήνες, ώστε να διαπιστώσουν το ρυθμό με τον οποίο λιώνει ο Totten.

Υδάτινος κόσμος???

Οχι ακριβώς υδάτινος γιατί όταν όλοι οι αυτοί οι πάγοι που αντανακλούν πολύ μεγάλο μέρος της ηλιακής ακτινοβολίας πίσω στο διάστημα λιώσουν εντελώς, τότε απο τις θερμοκρασίες που θα προκύψουν στον πλανήτη που θα έχει χάσει το φυσικό του βόρειο και νότιο κλιματιστικό των πρώην παγωμένων πόλων και ο υδάτινος κόσμος θα εξατμιστεί όπως συνέβει και στον Άρη. Ο πλανήτης Γη θα είναι πια ενα διαστημικό νεκροταφείο, παράδειγμα προς απόφυγη για όποιους απο τον γαλαξία τον ανακαλύψουν... Για αυτό χρειάζετε σε όλους να μάθουν τι πραγματικά συνέβει στον παρελθόν του Άρη και τι καταστροφές προκάλεσε εκεί η ανθρωπότητα πρωτού μετακομίσει και πρωτού καταστρέψει και αυτόν εδω τον πλανήτη. Ισως το μόνο που μπορεί πια να βοηθήσει αυτόν τον πλανήτη για να καταλάβουν όλοι οτι πρέπει να συνεργαστούν για την διάσωση του και να αφήσουν τις ψυχρές αντζέντες των πολέμων και τις οικονομικής εξαθλίωσης των λαων, να είναι η αποκάλυψη για το πραγματικό παρελθόν της προελεύσεως της ανθρωπότητας, η οποία θα φέρει την επίγνωση και την επίλυση για τον ποιον δρόμο θα πρέπει ολοι να ακολουθήσουν. Θα χρησιμοποιήσω ξανά κάτι που έλεγε ο Στήβεν Χόκινγκ: Να θυμάστε να κοιτάτε ψηλά στα αστέρια, και όχι μόνο χαμηλά στα παπούτσια σας. Να είστε περίεργοι και να προσπαθείτε να καταλάβετε αυτό που βλέπετε και να αναρωτιέστε τι είναι αυτό που κάνει το σύμπαν να υπάρχει και συμπληρώνω οτι: Διαχωριστήκαμε σε κράτη για να διαφωνούμε για σύνορα και συμφέροντα και να σκοτωνόμαστε πολύ εύκολα μεταξύ μας ενώ τα κράτη που ενώθηκαν όπως οι Ηνωμένες πολιτείες Αμερικής διαπρέπουν σε όλα τα επίπεδα. Γιατί λοιπόν να μην γίνουμε ολοι μας, Ηνωμένες πολιτείες του πλανήτη Γη και να λειτουργούμε απο κοινού ως πλανήτης για το καλό του πλανήτη και για το μέλλον μας??? Ποιούς μπορεί να μην συμφέρει αυτή η ένωση???...

Κοκα κολα

Παραμυθια. Θα το πω απλα για τα προβατα. Οταν βαζεται σε ενα ποτηρι κοκα κολα παγακια οταν λιωνουν αυτα το ποτηρι ξεχειλίζει;

Gjon Lleshi

Λέτε να μας απαλλάξει και από τους νεογραικούς αυτός ο παγετώνας;;;

ο

όχι φίλε. Πάνε αυτά τα χρόνια. Τώρα πολλά μέλη της Χ.Α. ξέρουν κολύμπι.

John From NY

Καλά τόσα συστήματα που έχουμε δεν μπορούμε να πάμε να πάρουμε όλο αυτό το νερό και να το αφαλατωσουμε και να το πάμε Αφρική; Τέλος πάντων όλο το νερό από την θάλασσα μπορούμε να το κάνουμε κάτι μην τρελαθούμε. Ποτάμια στερεύουν και δεν μπορούμε να μειώσουμε την στάθμη;

Nik

Υποσχέθηκα στο χωριό μου οτι θα το φέρω θάλασσα. Νομίζω οτι σύντομα θα γίνει πράξη η υπόσχεσή μου, και δεν θα φανώ ασυνεπής. Άλλωστε όταν θέλεις κάτι διακαώς, μέχρι και η φύση συνομωτει.

Κοινή λογική

Όταν δω τη στάθμη στην παραλία να αυξηθεί έστω κατά 30 πόντους, θα αρχίσω να ανησυχώ. Για την ώρα δεν έχω παρατηρήσει τίποτα τέτοιο.

Τρομολάγνοι, οικοφασίστες

που διαρκώς ανασκευάζουν και διαψεύδονται, εκφοβίζουν τον κόσμο για να χτίζουν πράσινη μπίζνα μέσω φορολογικής αφαίμαξης και να πλουτίσουν

Τέρμα

Οπότε... τέλος οι παραλίες στα νησιά, τέλος και ο τουρισμός!

Η Κλιματική Αλλαγή είναι εδώ....

...η καταστροφή του Πλανήτη (Από τον άνθρωπο)...έχει αρχίσει!!!!....Λυπάμαι τα παιδάκια μόνο που δεν ξέρουν πως θα μεγαλωσουν!!!

planet

Μόνο να πολλαπλασιάζονται ξέρουν.

ΚΩΣΤΑΣ Π.

Κλιματοφοβίας συνέχεια... Δεν έχει τέλος η κατευθυνόμενη ψευδοπαραπληροφόρηση... Μύθος - ψεύδος : Οι παγετώνες υποχωρούν: Απόδειξη της υπερθέρμανσης του πλανήτη. Η πραγματικότητα: Οι παγετώνες υποχωρούν και αυξάνονται περιοδικά για εκατοντάδες χρόνια. Το πρόσφατο λιώσιμο τους αποτελεί συνέπεια του τέλους της μικρής δροσερής εποχής πάγου απ την οποία βγαίνει η Γη. Τα ράφια του πάγου σπάζουν εδώ και αιώνες. Οι επιστήμονες το γνωρίζουν αυτό από τουλάχιστον 33 περιόδους παγετώνων. Οι παγετώνες αυξάνονται και στη συνέχεια υποχωρούν. Είναι απολύτως φυσιολογικό. Εκτός τούτου η υγεία του παγετώνα εξαρτάται τόσο από καθίζησή του όσο κι απ την θερμοκρασία του. Μύθος - ψεύδος: Οι πόλοι της γης θερμαίνονται Οι πολικοί πάγοι λιώνουν και η στάθμη της θάλασσας ανεβαίνει. Η πραγματικότητα: Το κλίμα στη Γη είναι μεταβαλλόμενο από περιοχή σε περιοχή. Η δυτική Αρκτική μπορεί να γίνεται κάπως πιο ζεστή, λόγω των κλιματικών γεγονότων στον Ειρηνικό Ωκεανό, αλλά η ανατολική Αρκτική και η Γροιλανδία γίνονται όλο και ψυχρότερες. Η μικρή χερσόνησος του Palmer της Ανταρκτικής γίνεται όλο και θερμότερη, ενώ αντιστρόφως η κύρια ήπειρος της Ανταρκτικής ψύχεται. Το πάχος του πάγου αυξάνεται τόσο στη Γροιλανδία όσο και στην Ανταρκτική. Η παρακολούθηση των επιπέδων της θάλασσας στην περιοχή του Ειρηνικού (Τουβαλού) και στον Ινδικό ωκεανό (Μαλδίβες) δεν έχει δείξει κανένα σημάδι οποιασδήποτε ανόδου της στάθμης της θάλασσας.

Ενας

Είσαι πανίβλακας τσιφτετέλληνας φραπεδάκιας. Ούτε μπορείς να φανταστείς τι είναι και τί συνέπειες έχει η κλιματική αλλαγη στο οικοσύστημα.

eksupnakias

Τουλάχιστον αυτός μίλησε με κάποια και αν ισχύουν "επιχειρήματα". Εσύ μόνο επίθεση χυδαία κάνεις χωρίς να δικαιολογείς κάτι.... Τελικά ποιος είναι αυτά που περιγράφεις;

Μπάμπης

Πωπω φοβερό αντεπιχείρημα, του ανέτρεψες ολο το σκεπτικό, μπράβο....

ΔΓ

Τα λόγια πλέον περιττεύουν. Μεθαύριο, Σάββατο από 20:30 ως 21:30, στην ώρα της παγκόσμιας υποταγής στον David de Rothchild και τον φίλο του Al Gore, θα ανοίξω όσα περισσότερα φώτα μπορώ, για να δώσω ελπίδα στα σκεπτόμενα άτομα με κοινή λογική.

Αναισθητος

Επιτέλους ...να και κάποιος που δεν τρώει κουτόχορτο ..!!!

4199063