F.T.: Η Ευρώπη τερματίζει τη λιτότητα - Με «πάρα πολύ μικρή» ατζέντα, το σημερινό Eurogroup

sunedriazei-to-eurogroup-sto-trapezi-dosi--ekkremotites_w_l

Η χαλάρωση των ευρωπαϊκών προϋπολογισμών είναι εμφανής εδώ και λίγο καιρό, αλλά είναι μόνο τώρα, με την ευρωπαϊκή οικονομία να υφίσταται μια απροσδόκητη και έντονη οικονομική επιβράδυνση, που έχει γίνει μία από τις βασικές επιλογές των κυβερνήσεων, για την αποφυγή σοβαρής ύφεση

Οι υπουργοί Οικονομικών της ευρωζώνης συναντώνται σήμερα στις Βρυξέλλες με «πάρα πολύ μικρή» ατζέντα, σύμφωνα με κοινοτικές πηγές, όπως αναφέρει η ιστοσελίδα Europa Press. Η συνάντηση του Eurogroup, θα εστιάσει στην ανάλυση των τελευταίων οικονομικών προβλέψεων της Επιτροπής, που επιβεβαιώνουν την επιβράδυνση της ευρωπαϊκής οικονομίας. Ο βασικός παράγοντας της μείωσης του ρυθμού ανάπτυξης οφείλεται στην επιβράδυνση των οικονομιών της Γερμανίας και Ιταλίας, που θα έχουν ανάπτυξη 1,1% και 0,2% αντίστοιχα, ενώ οι Βρυξέλλες επαναπροσδιόρισαν προς τα κάτω την πρόβλεψή τους για την ανάπτυξη και στην Ισπανία κατά ένα δέκατο (έως 2,1%).

Την ίδια ώρα οι Financial Times σε άρθρο υπό τον τίτλο, «Η Ευρώπη ανοίγει τις κάνουλες των δαπανών καθώς τερματίζεται η λιτότητα», σημειώνουν ότι πρόκειται για μια αλλαγή πλεύσης που πραγματοποιείται σχεδόν χωρίς τυμπανοκρουσίες. Σε ολόκληρη την Ευρώπη, χρόνια συχνά οδυνηρής λιτότητας, φαίνεται να τερματίζονται, καθώς οι κυβερνήσεις, από τις παραδοσιακά ανοργάνωτες έως τις πιο συντηρητικές, χαλαρώνουν τα «λουριά» και υιοθετούν την ανάγκη δημοσιονομικών κινήτρων, γράφουν οι F.T.

Η χαλάρωση των ευρωπαϊκών προϋπολογισμών είναι εμφανής εδώ και λίγο καιρό, αλλά είναι μόνο τώρα, με την ευρωπαϊκή οικονομία να υφίσταται μια απροσδόκητη και έντονη οικονομική επιβράδυνση, που έχει γίνει μία από τις βασικές επιλογές των κυβερνήσεων, για την αποφυγή σοβαρής ύφεσης. Περισσότερο τυχαία, παρά λόγω σχεδιασμού, οι οικονομολόγοι πιστεύουν ότι η «ένεση» θα μπορούσε, αυτή τη φορά, να είναι έγκαιρη. Ο Έρικ Νίλσεν, επικεφαλής της έρευνας στην UniCredit Bank, δήλωσε ότι οι κυβερνήσεις έχουν συναίσθηση των κινδύνων που θα μπορούσαν να επιδεινώσουν τις οικονομικές προοπτικές της γηραιάς ηπείρου -και ότι η ΕΚΤ δεν είναι πλέον η μόνη επιλογή στην αντιμετώπιση προβλημάτων, ιδιαίτερα στον βιομηχανικό τομέα, που υποφέρει. «Είναι πολύ νωρίς για να είμαστε αισιόδοξοι, όμως στις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις η διάθεση και η προθυμία να γίνει κάτι, είναι πολύ διαφορετική από τα χρόνια της λιτότητας», υπογράμμισε.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανέφερε την περασμένη εβδομάδα ότι η διολίσθηση στην ύφεση πιθανότατα θα αποφευχθεί, εν μέρει, ως αποτέλεσμα της «επεκτατικής δημοσιονομικής πολιτικής» των κρατών μελών. Στο τέλος του περασμένου έτους, οι τρεις μεγαλύτερες οικονομίες της ευρωζώνης -Γερμανία, Γαλλία και Ιταλία- σχεδίαζαν δημοσιονομικά κίνητρα, τουλάχιστον 0,4% του εθνικού εισοδήματος το 2019. Παρόλο που οι οικονομολόγοι υποστηρίζουν όλο και περισσότερο αυτές τις δράσεις, εξακολουθούν να εκφράζουν ανησυχία για την αποτελεσματικότητά τους. Ο Νίλσεν υπογραμμίζει ότι οι προσπάθειες για την αντιμετώπιση της ύφεσης δεν μπορούν να εγγυηθούν την επιτυχία.

ΣΧΟΛΙΑ (1)

Κώστας Χ

Ανάγκας και «θεοί» (βλέπε μερκελ και ομήγυρη) πείθονται. Ευτυχως άργησαν, η συντριβή που περιμένει τους «θεούς» στις εκλογές του Μαΐου θα στείλει τους καταστροφείς της Ευρώπης στα τάρταρα

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

kin_5

«Η Ελλάδα έχει εξελιχθεί κατά τα τελευταία χρόνια σε έναν αγαπητό προορισμό για ξένες επενδύσεις» αναφέρει η γερμανική υπηρεσία που φιλοξενεί δηλώσεις του διευθύνοντα συμβούλου του οργανισμού Enterprise Greece

5
3fa9d1f6d17c9b1ecfe58b52fb588169_XL

Μειωμένη κατά 1,3 εκατ. θέσεις εμφανίζεται η ζήτηση στα περιφερειακά αεροδρόμια για τη θερινή σεζόν με βάση τον προγραμματισμό των αεροπορικών θέσεων από πλευράς των εταιρειών γεγονός το οποίο αποτυπώνει κι ένα πρώτο σημάδι για την τάση της αγοράς, μετά το θετικό σερί των τελευταίων ετών για τον ελληνικό τουρισμό. 

ee1b877e4ccd9ec89cd3513db26077d0_XL

Το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών με δύο σταθμούς, το έτος 2037 και ενδιάμεσο το 2027, ολοκληρώνει μέσα στο Μάρτιο το υπουργείο Υποδομών, περιλαμβάνοντας σημαντικές τομές στο σύνολο των συνδυασμένων μεταφορών, τις ακτοπλοϊκές μεταφορές, τα λιμάνια, τα εμπορευματικά κέντρα, τις σιδηροδρομικές υποδομές, τις διεθνείς συνδέσεις και τις οδικές μεταφορές.