Υπόθεση: Οικογενειακός Τουρισμός

Υπόθεση: Οικογενειακός Τουρισμός

Πόσο εύκολο είναι να οργανώσεις και να γράψεις μια μικρή ιστορία για μια φίλη και σταθερή συνεργάτη της ενότητας που να χωράει μνήμες δεκαετιών; Η απάντηση στο κείμενο που ακολουθεί και αφορά την Ελένη Φωτίου και την πλατφόρμα ΜΑΜΑΚΙΤΑ

mamakita
Την Ελένη την γνωρίζω από την εποχή που πήγαινε στο νηπιαγωγείο. Θυμάμαι ακόμη τον χαρακτηριστικό τόνο της φωνή της όταν μου ζητούσε την μητέρα μου στο τηλέφωνο. Εκείνα τα χρόνια – μέσα δεκαετίας του ΄80- η μικρή Ελένη ήταν για μένα ένα πανέξυπνο και χαριτωμένο κορίτσι με απίστευτες δυνατότητες επικοινωνίας – μα πάνω απ΄όλα, ήταν η κόρη της Μίτσης. Και το στήριγμα της. Η μαμά Μίτση – η οικογενειακή φίλη μας, Μίτση Κοκκέβη- είναι η πρώτη και μοναδική κωφή αρχαιολόγος η οποία πάντα σε εθελοντική βάση πραγματοποιεί ξεναγήσεις σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους στη γλώσσα των κωφών & βαρήκοων ατόμων. Την νοηματική γλώσσα.
mamakita-2

Με την Ελένη ξαναβρεθήκαμε μετά από χρόνια. Είχε πια μεγαλώσει. Έπαιζε στα δάκτυλα του ενός χεριού δύσκολα ζητήματα διεθνών σχέσεων. Έγραφε υπέροχα κείμενα και τραβούσε φωτογραφίες με «ψυχή» και «μνήμη». Ο μεγάλος της έρωτας, οι ελληνοτουρκικές σχέσεις. Γίναμε συνεργάτες με την πρώτη ματιά. Στην αγγλόφωνη επιθεώρηση The Bridge ( μια έκδοση για την κοινή έκδοση της Καθημερινής & της International Herald Tribune). Την άφησα να μου μιλάει στον πληθυντικό πριν της «αποκαλύψω» πως ήμουν ο γιός της κυρίας Σοφίας την οποία ζητούσε σχεδόν σε καθημερινή βάση στο τηλέφωνο. Από τότε δεν χωρίσαμε ξανά…

Κλείσιμο
Η Ελένη στα χρόνια που ακολούθησαν παντρεύτηκε – τον δεξιοτέχνη μουσικό στο κανονάκι Πάνο Δημητρακόπουλο- και έκαναν μαζί μια οικογένεια με αριθμεί σήμερα 5 μέλη. Την μαμά Ελένη, τον μπαμπά Πάνο και τρείς κόρες.

Σε αυτήν την οικογένεια και σε αυτές τις τρείς κόρες κρύβεται το μυστικό για την σημερινή δραστηριότητα της Ελένης. Την πλατφόρμα MAMAKITA που τον προηγούμενο μήνα, βραβεύτηκε στην κατηγορία «Οικογενειακός τουρισμός» στα Greek Tourism Awards 2019. Μια πλατφόρμα που ξεκίνησε από μια ομάδα από φίλες και μαμάδες – επικεφαλής η Ελένη- που η ιδέα τους διακρίθηκε σε Match & Develop a Stratup που διοργάνωσαν η Εθνική Τράπεζα με το NBG Business Seeds και το Κέντρο Στήριξης Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, το γνωστό σε όλους ACEin και η οποία στην συνέχεια, βρήκε στήριξη από το The People’s Trust για να προχωρήσει και να γίνει μια μικρή αλλά δυναμική επιχείρηση.
mamakita-1

Αλλά, ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Η Ελένη Φωτίου – η Ελένη των City Stories- δεν κουράζεται να λέει και να επαναλαμβάνει ότι το κλειδί για την πλατφόρμα MAMAKITA ήταν η μητρότητα. Και δεν έχει άδικο γι΄αυτό. Το «Μαμά Κοίτα» είναι η πιο συνηθισμένη φράση των παιδιών και όπως και η ίδια επισημαίνει: «Αν την αντιμετωπίσουμε συνειδητά, καλούμαστε πρωτίστως εμείς οι μεγάλοι να επανατοποθετηθούμε και να αλλάξουμε συνήθειες». Μαζί της σε αυτό το ταξίδι, η Ιφιγένεια Λαναρά - μητέρα δύο παιδιών, σύμβουλος επιχειρήσεων και πιστοποιημένη project manager, με εκτενή εμπειρία στη διοίκηση έργων, η οποία έχει αναλάβει την οικονομική διαχείριση και το project management – και η Εύη Κατσιγιάννη - μητέρα 2 παιδιών, νομικός και παιδαγωγός, η οποία έχει αναλάβει την παιδαγωγική διάσταση και τον ποιοτικό έλεγχο στις παρεχόμενες υπηρεσίες και εκπαιδευτικά προγράμματα, καθώς επίσης και το νομικό έλεγχο στις συμφωνίες με τους συνεργάτες.

Από μια συνομιλία που κράτησε ώρες κράτησα ορισμένες μόνο σημειώσεις που μεταφέρω εδώ:

• «Κατά βάση ότι η πλατφόρμα ΜΑΜΑΚΙΤΑ είναι η λογική εξέλιξη της ζωής μου. Σπούδασα διεθνείς σχέσεις από αγάπη προς το ταξίδι, τον ορθό λόγο και τον τόπο μου. Έγινα ερευνήτρια ορμώμενη από την περιέργειά μου και την αναζήτηση της ιστορίας, των μύθων, του παρελθόντος και του μέλλοντος και σε αναζήτηση ενός στρατηγικού πλεονεκτήματος. Δεν έχει αλλάξει κάτι σήμερα που είμαι μαμά τριών παιδιών ως προς την αγάπη για τον τόπο, το ταξίδι και τον ορθό λόγο».
• Εργάστηκα ως επιστημονική συνεργάτης του Διεθνούς Κέντρου Μελετών Ευξείνου Πόντου (ΔΙΚΕΜΕΠ), στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Ευρωπαϊκών Μελετών (ΕΚΕΜ) και στο τμήμα Ελληνοτουρκικών Μελετών του Κέντρου Ευρωπαϊκών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Bilgi σε ζητήματα που αφορούν στις ελληνοτουρκικές σχέσεις, στην τουρκική εξωτερική πολιτική, αλλά και την περιφερειακή συνεργασία στον Ευρω-μεσογειακό χώρο. Ήμουν σύμβουλος στο Mediterranean Expert Advisory Group του Ιδρύματος Konrad Adenauer σε θέματα Τουρκίας και μέλος της συντακτικής ομάδας της τριμηνιαίας επιθεώρησης για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη και τη Μεσόγειο The Bridge των ειδικών εκδόσεων της εφημερίδας ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ και της INTERNATIONAL HERALD TRIBUNE. Όλα αυτά με ένα dream team με Μαζιώτη, Καπόπουλο, Υφαντή, Τριανταφύλλου, Γιαννίκη. Η “καριέρα” στην εξωτερική πολιτική “απογειώθηκε” και “προσγειώθηκε” με Υπουργείο Άμυνας και Βουλή. Όλα αυτά από το 2007 ως το 2014 που γέννησα την τρίτη κόρη».
• «Μεταπτυχιακό στις Διεθνείς Σχέσεις με ειδίκευση στις Ελληνοτουρκικές Σχέσεις από το Πανεπιστήμιο Bilgi της Κωνσταντινούπολης, όπου έζησα για τρία χρόνια. Πτυχίο από Πάντειο, στο Τμήμα Διεθνών Ευρωπαϊκών Σπουδών. Οι διεθνείς σχέσεις και η πολιτική επιστήμη είναι πολύ δυνατά εργαλεία για να ασχοληθεί κάποιος με τον τουρισμό».
• «Τα ερευνητικά ταξίδια και η αγάπη για τη φωτογραφία μου έδωσαν την ευκαιρία να ταξιδέψω όλη την Ανατολική Μεσόγειο. Η έκθεση “Πρόσωπα της Μεσογείου” που πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Ιδρύματος Anna Lindh για το Διάλογο Μεταξύ των Πολιτισμών ήταν το αποτύπωμα των ταξιδιών από το 2001 ως το 2010. Μετά τη γέννηση της πρώτης μου κόρης, άρχισα να ταξιδεύω την Ελλάδα για να τη γνωρίσω στα παιδιά μου, αλλά τελικά μάλλον σκοπός ήταν να γνωρίσω εγώ καλύτερα τον τόπο μου και τους ανθρώπους».
• «Mamakita.gr είναι όλα αυτά που θα ήθελα να μοιραστώ με όποιον θέλει πραγματικά να γνωρίσει αυτόν τον τόπο και τους ανθρώπους του. Τι κάνουμε: α) Εξατομικευμένο πλάνο οικογενειακού ταξιδιού στην αυθεντική Ελλάδα, που είναι ο ιδανικός τόπος για να έρθει κάθε άνθρωπος σε επαφή με τις ρίζες του και με τους ανθρώπους που αγαπάει Β) Σχεδιασμός βιωματικών εμπειριών, προτάσεις για δραστηριότητες και γευσιγνωσίες αγνών προϊόντων για όλη την οικογένεια, όχι μόνο για τα παιδιά».
• «Σκοπός μας είναι η παροχή προσωποποιημένων υπηρεσιών υψηλής ποιότητας και η ενίσχυση του brand “family friendly Greece”, με έμφαση στην εκπαίδευση μέσα από το οικογενειακό ταξίδι και με όραμα τη διαμόρφωση ενεργών πολιτών που σέβονται το περιβάλλον, τον πολιτισμό και τον Άνθρωπο. Εξάλλου, βιώσιμος μπορεί να είναι μόνο ο τουρισμός που έχει υψηλή ποιότητα και σέβεται το περιβάλλον».
• «Όσο βελτιώνεται το επίπεδο της ψηφιοποίησης των τουριστικών υπηρεσιών, τόσο θα αυτοματοποιούμαστε κι εμείς ως πλατφόρμα. Αλλά η μέχρι τώρα εμπειρία έχει δείξει ότι απευθυνόμαστε σε ανθρώπους που θέλουν προσωπική επαφή και όχι αυτοματισμούς».
• «Οι συνέργειες και η λογική της συνεργασίας στο επίκεντρο: Εξάλλου με αυτές τις συνέργειες ασχολούμουν και στην εξωτερική πολιτική. Είναι μονόδρομος για να επιβιώσεις. Ο ανταγωνιστής δεν είναι το διπλανό τουριστικό γραφείο, ξενοδοχείο ή εστιατόριο. Είναι τα αντίστοιχα σε άλλες χώρες του κόσμου. Η ομάδα μας έχει συνάψει συνεργασίες με παίκτες-κλειδιά στις περιοχές όπου δραστηριοποιείται, με 120 καταλύματα και 150 παρόχους τουριστικών υπηρεσιών. Έχουμε εντοπίσει αυτούς που πραγματοποιούν τις καλύτερες δραστηριότητες για όλη την οικογένεια, τις έχουμε δοκιμάσει και με πολλούς από τους παρόχους έχουμε συν-δημιουργήσει νέες εμπειρίες αποκλειστικά για οικογένειες από το μηδέν που δεν υπάρχουν πουθενά αλλού. Το δίκτυο των συνεργατών μας είναι πάνω από όλα άνθρωποι που πιστεύουν στο όραμά μας και είναι έτοιμοι να το πραγματοποιήσουν, προσφέροντας την ποιότητα και την αξία που αρμόζει σε αυτούς που επιλέγουν να ταξιδέψουν μαζί μας. Το MAMAKITA δεν βασίζεται στα επιχειρηματικά μοντέλα προβολής και διαφήμισης. Δεν είναι δηλαδή market place επιχειρηματιών του τουρισμού κι αυτό είναι μια καινοτομία ως προς την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών στον ταξιδιώτη που μας εμπιστεύεται και επωμίζεται το κόστος της συμβουλευτικής».

Για τέλος κράτησα χώρο για να γράψω για τον Pauso. «Για λογότυπό μας, δημιουργήσαμε μια ιστορία κι έναν «ήρωα», τον Pauso, το φανταστικό ταξιδιωτικό σακίδιο του μεγάλου μας περιηγητή και γεωγράφου Παυσανία, καλώντας όλους τους ταξιδιώτες να το γεμίσουν με ιστορίες, γνώση και οικογενειακές αναμνήσεις από την αυθεντική Ελλάδα».

Tags #mamakita #familyfriendlygreece
Instagram https://www.instagram.com/mamakita.gr/
Facebook https://www.facebook.com/mamakita.gr/
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης