Τα μυστικά μιας πολυθρόνας …

antonopoulos

Μια συνομιλία με τον ιδιοκτήτη ενός παραδοσιακού κουρείου στο κέντρο της Αθήνας που «βλέπει» και κρίνει, εκ των ένδον, μόδες και ταυτότητες, τάσεις και συμπεριφορές ανάμεσα στα «ψαλίδια» και τα «ξυράφια»…

Ο φίλος Άγγελος Αντωνόπουλος, ιδιοκτήτης του παραδοσιακού κουρείου Sir Barber στη Στοά Μπολάνη στο κέντρο της Αθήνας είναι ένας σταθερός συνεργάτης της ενότητας City Stories. Αυτή την φορά δέχθηκε να παίξει ένα διαφορετικό ρόλο – «στάθηκε» απέναντι και προθυμοποιήθηκε να απαντήσει σε ερωτήσεις για το ίδιο το επάγγελμα του αλλά και για τα βασικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα του επαγγελματία του 2018.

Κουρέας ή hair stylist;Mπαρμπέρης ή κομμωτής; Πόσο star στην Αθήνα του 2018 αντέχει να είναι ένας κουρέας;
Ο κουρέας-μπαρμπέρης των προηγούμενων δεκαετιών σίγουρα δεν θα μπορούσε να θεωρήσει τον εαυτό του ως star-hairstylist. Παρόλο που η τεχνική του ήταν κατά πολύ ανώτερη από τα σύγχρονα κουρέματα που λανσάρονται κατά καιρούς, το status του συγκεκριμένου επαγγέλματος δεν ήταν υψηλό. Το 2018, με τα μέσα και την τεχνολογία να αποτελούν σημαντικό παράγοντα επιρροής και αναγνωσιμότητας, ο κουρέας- μπαρμπέρης εξελίχθηκε, «μετονομάστηκε» αλλά έχασε κιόλας στη διαδρομή το μεράκι και την πρότερη αγάπη για το επάγγελμα του.

Επιστροφή από την λάμψη των προηγούμενων δεκαετιών με τους κομμωτές TV περσόνες, στο παραδοσιακό κουρείο των ανδρών;
Λίγο η νέα τάση που έχει ξεκινήσει και διαμορφώνεται τα τελευταία έτη με τα κουρεία να ξετρυπώνουν σε κάθε συνοικία, λίγο η κρίση που ήρθε να διαμορφώσει μια διαφορετική καταναλωτική συνείδηση, έκαναν τον πελάτη να δίνει πλέον περισσότερη έμφαση στην ποιότητα και στην αναλόγια αυτής με την τιμή. Βλέπουμε ότι ο άνδρας πελάτης έχει ανάγκη την ηρεμία ενός χώρου καθαρά ανδρικού όπου θα λάβει χωρίς τον χρόνο να πιέζει την απαιτουμένη προσοχή που χρειάζεται.

Προτιμάς ένα κουρέα που ακολουθεί την μόδα της εποχής για να είναι αρεστός με τους πελάτες του ή ένα κουρέα που στέκεται σταθερά στο πόστο του εξηγώντας στον πελάτη ότι η περιποίηση σε όλες τις εποχές είναι μια προσωποποιημένη υπηρεσία που δεν υπακούει σε μόδες;
Τίποτα δεν είναι άσπρο ή μαύρο αλλά σίγουρα η ζυγαριά γέρνει προς μια πλευρά. Η επιτυχία είναι να μπορέσεις να διαμορφώσεις την καλύτερη δυνατή εικόνα για τον εκάστοτε πελάτη. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να ληφθεί υπόψη η ηλικία, η πυκνότητα των μαλλιών, το σχήμα του προσώπου ακόμα και η επαγγελματική του δραστηριότητα. Άρα μιλάμε ουσιαστικά για μια προσωποποιημένη υπηρεσία. Ταυτόχρονα όμως ακολουθούμε και την μόδα, φιλτράροντας τις νέες τάσεις, υιοθετώντας όπου και όπως επιτρέπεται, νέα στυλ και εξελίσσουμε την εικόνα του πελάτη μας.

Κάτι το όποιο θα μπορούσε να αποτελέσει λόγο για αρνητικό σχολιασμό, ακόμα και εάν ο πελάτης επιμένει, προσπαθούμε με επαγγελματισμό να εξηγήσουμε ότι ένα τέτοιο πιθανό αποτέλεσμα δεν ταιριάζει στην αισθητική του χώρου μας.

Έχει και σε ποιο βαθμό προσαρμοσθεί το κόστος των προσφερόμενων υπηρεσιών στα σημερινά κοινωνικά και οικονομικά δεδομένα;
Δεν μπορείς να επιβιώσεις στο κλάδο μας με υπηρεσίες υπερτιμημένες. Η τιμή που υπήρχε για ένα κούρεμα πριν 7-8 χρόνια, έχει διαμορφωθεί σήμερα πια σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα. Σαφώς είναι αναγκαίο και επιτακτικό να προσαρμοστείς στα νέα οικονομικά δεδομένα φροντίζοντας όμως να προσφέρεις μια υπηρεσία όσο το δυνατόν πιο υψηλή σε ποιότητα. Από την άλλη εάν εξευτελίσεις τις τιμές και λειτουργήσεις σαν μηχανή παραγωγής με το κούρεμα να έχει τελειώσει μέσα σε 3 λεπτά, έχει χαθεί η ποιότητα και όλη η μαγεία που μπορεί να σου προσφέρει ένα τέτοιος χώρος βγαλμένος από το παρελθόν.

Ο Άγγελος Αντωνόπουλος είναι ο ιδιοκτήτης του παραδοσιακού κουρείου Sir Barber στη Στοά Μπολάνη επί της Οδού Βουλής 7.
Ακολουθήστε το Sir Barber στο Facebook.

ΣΧΟΛΙΑ (1)

Τρίχες κατσαρές

Το 90% των Barbershops που έχουν ανοίξει είναι μόνο φρούφρου και αρώματα. Όλα έχουν την ίδια διακόσμιση (δέρμα, αμερικλανιές, ροκ εντ ρολ κλπ), έναν μπαρμπέρη με τατουάζ, μια χαζογκόμενα με τατουάζ και εκατό αλοιφές για μούσια και μουστάκια. Οι πετισσότεροι άντρες πάνε να φτιάξουν το μούσι (σα τράγοι είναι) και να ξυρίσουν το κεφάλι (το ανάποδο δηλαδή). Τα κουρέματα είναι της πλάκας και αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι σε 10 ημέρες τα μαλλιά μεγαλώνουν ακανόνιστα. Οι ζεστές πετσέτες και οι τιράντες σας μάραναν κορόιδα...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

synthesi01

Το Κράτος ως Λερναία Ύδρα, όπως «λέει» και ο τίτλος του νέου βιβλίου του καθηγητή Γιώργου Δερτιλή – ένα δοκίμιο που περιγράφει επτά μορφές με τις οποίες μπορούμε σήμερα πλέον να σκεφτούμε το κράτος.

1
tombazis01

Ένα ιστορικός ελαιώνας στην παραθαλάσσια περιοχή Γαλατά Τροιζηνίας στην Βορειοανατολική Πελοπόνησσο απέναντι απο το όμορφο νησί του Πόρου φτιαγμένος από τον ναύαρχο της Επανάστασης  Εμμανουήλ Τομπάζη μας δίνει σήμερα ένα έξτρα παρθένο ελαιόλαδο

lev01

Η κα Βάσω Βούζα-Κυρατζή συνάντησε στη πόλη των Γρεβενών τον σχεδιαστή Στέλιο Παπαλαμπρόπουλο και καρπός αυτής της συνάντησης η δημιουργική δουλειά που συνοδεύει μια παραγωγική προσπάθεια με επίκεντρο μια φάρμα λεβάντας.

1
barber0

Ποιόν εν τέλει εμπιστεύεται ένας κουρέας για να αφεθεί να δεχθεί τις υπηρεσίες ενός συναδέλφου του; Ένα ενδιαφέρον θέμα…με καλοκαιρινή διάθεση.

1
60147391_2214446438624038_8701900897598308352_n

Το εστιατόριο των αδελφών Κομπογιαννίτη στη περιοχή του παλιού Σιδηροδρομικού Σταθμού της Καλαμάτας είναι ένας συνδυασμός γεύσεων που έρχεται από την τοπική παράδοση με την απαραίτητη τσαχπινιά της σύγχρονης δημιουργίας.

tsas

Ο Άγγελος Φωκιανός είναι ένας νέος Αθηναίος, επιχειρηματίας της γενιάς των 20plus αλλά και ένας επιχειρηματίας της «μιας ιδέας» -αρκεί εκείνη να βρει ανταπόκριση και να «δέσει» το ακροατήριο και πάνω σε αυτό να «χτίσει» την επιτυχία της.

jghmvew

Το Park your Cinema επιστρέφει στο Ξέφωτο του ΚΠΙΣΝ, με αφιέρωμα σε κλασικές κωμωδίες και αγαπημένες παιδικές ταινίες