LIVE

Κορωνοϊός

Ένας Έλληνας φωτογράφος στη Νέα Υόρκη

Ένας Έλληνας φωτογράφος στη Νέα Υόρκη

Ο φωτογράφος Πέτρος Σοφικίτης «βουτά» στα αχαρτογράφητα νερά της απομόνωσης και παρουσιάζει την πρώτη του ατομική έκθεση εκτός συνόρων

Τι χρώμα έχει η απομόνωση; Πώς καθρεφτίζονται στα πρόσωπα οι λάθος διαδρομές; Πόσο λεπτή είναι η διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στο τέλος και στην αρχή; Πέντε ιδιόμορφοι χαρακτήρες, με διαφορετικά βιώματα και θεωρήσεις για τη ζωή, εντοπίζονται εξαντλημένοι και σκυθρωποί στην Hinterland, σε μία γη όπου όλα τελειώνουν και όλα αρχίζουν, έχοντας ένα κοινό χαρακτηριστικό: την αποδοχή της ψυχικής τους κατάρρευσης.

Ο Πέτρος Σοφικίτης κάνοντας χρήση ενός δραματικού φωτός και έχοντας ως σκηνικό πέντε σημεία της Ελλάδας -ιδανικά να προσφέρουν συναισθηματική φόρτιση- τοποθετεί πέντε διαφορετικούς χαρακτήρες στο «στόχαστρο» και τους ψυχαναλύει φωτογραφικά.



Εγωιστικές συμπεριφορές που καταλήγουν στην ωραιοπάθεια, απερίσκεπτες επιλογές που επιτρέπουν το ναυάγιο της ψυχής, επαναλαμβανόμενες κινήσεις που διώχνουν τη χαρά και παγώνουν το χαμόγελο στα χείλη, λάθος έρωτες που οδηγούν σε αποπροσανατολισμό της συναισθηματικής πορείας και καταστροφικές συνήθειες που ωθούν την ψυχή σε υποταγή, όλα αποτυπώνονται αριστοτεχνικά στα υπερβολικά μακιγιαρισμένα πρόσωπα των ηρώων και αποδεικνύουν πως όταν ο άνθρωπος πιστέψει στην πτώση, εκείνη έρχεται και διαλύει τα πάντα στο πέρασμά της.

Η Hinterland είναι ένα παιχνίδι του μυαλού. Ένας λαβύρινθος που εγκλωβίζει τις σκέψεις και τις βυθίζει στο σκοτάδι. Η απομόνωση, ωστόσο, την οποία οι ήρωες βιώνουν μέσα της, ουσιαστικά δεν υπάρχει. Είναι μία αυταπάτη. Και η συνειδητοποίησή της, τους οδηγεί στην αναγέννηση. Γιατί πάντα υπάρχει μία αχτίδα φωτός που σε καλεί να βγεις έξω από τη σκοτεινή ζώνη σου. Πάντα υπάρχει η ελπίδα. Και ο Πέτρος Σοφικίτης την αποτυπώνει υπέροχα στο πρόσωπο μιας γυναίκας, αφού η ελπίδα είναι γένους θηλυκού και στο κατακόκκινο μπαλόνι που κρατάει-σύμβολο της απελευθέρωσης και της ανύψωσης της ψυχής.



Ο φωτογράφος Πέτρος Σοφικίτης -απόφοιτος του Napier University- επιστρέφει στην Ελλάδα το 2008 και αρχίζει την επαγγελματική του πορεία πλάι στον πάτερα του και καταξιωμένο φωτογράφο Δημήτρη Σοφικίτη. Ανήσυχο πνεύμα, καλλιτεχνικά, ξεκινά τις δικές του φωτογραφικές αναζητήσεις και το 2011 ιδρύει, μαζί με τον αδελφό του Κωνσταντίνο, μία εταιρεία η οποία προσφέρει φωτογραφικές υπηρεσίες με κυρίαρχο άξονα την ταξιδιωτική φωτογραφία και τη φωτογραφία γάμου. Αφαιρετικός και άριστος «δαμαστής» των φυσικών πηγών του φωτός, ο Πέτρος καταφέρνει μέσα από το αυθόρμητο περιεχόμενο των εικόνων του να πυροδοτήσει έντονα συναισθήματα και να κάνει τον θεατή συνοδοιπόρο στις ιστορίες των φωτογραφιών του.



Στο ενεργητικό του καταγράφονται συνεργασίες με την Google Greece και το TedxAthens, ενώ από το 2017 τα κλικ του εμπιστεύονται η Eurobank και η FoxHellas. Έχει διακριθεί σε φημισμένους διαγωνισμούς, μεταξύ των οποίων και ο SWPP Competition από τον οποίο έχει λάβει τον τίτλο του Contemporary Portrait Photographer of the Year, το 2011.

Μέλος της νεοσύστατης φιλανθρωπικής οργάνωσης Axion Hellas, ο Πέτρος ταξιδεύει στην άγονη γραμμή της Ελλάδας και απαθανατίζει τον πόνο, τη χαρά, τον μόχθο και την ανακούφιση όλων όσοι με πάθος αγωνίζονται για την επιβίωση, για μία καλύτερη ζωή. Το έργο του έχει αναπαραχθεί πολλάκις από τα μεγαλύτερα ελληνικά διαδικτυακά μέσα ενημέρωσης, ενώ οι ατομικές του εκθέσεις έχουν λάβει χώρα σε κάποιες από τις σημαντικότερες γκαλερί, καθώς και σε φημισμένους χώρους τέχνης στην Αθήνα. Το 20% από την πώληση κάθε έργου θα δωριστεί στη φιλανθρωπική οργάνωση Axion Hellas.





Η έκθεση θα πραγματοποιηθεί σε ένα ατμοσφαιρικό loft στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης, με τα έργα να κρέμονται από σχοινιά σε μία ακανόνιστη διάταξη εικαστικού λαβυρίνθου.

Info
Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα του φωτογράφου www.psofikitis.com.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης