Η Αντιγόνη με τα νέα δεδομένα
Η Αντιγόνη με τα νέα δεδομένα
Το νέο έργο του Κώστα Παπακωστόπουλου επικαιροποιεί την ομότιτλη σοφόκλεια τραγωδία και έρχεται στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Η «Αντιγόνη» του Κώστα Παπακωστόπουλου αποτελεί το πρώτο έργο μιας τριλογίας του σκηνοθέτη, που φέρει τον τίτλο «Πολυαγαπημένη Ύβρις» και έχει ως θέμα της τη λειτουργία της δημοκρατίας στις μέρες μας. Η Θήβα εδώ, ως τόπος δράσης, παραπέμπει στη σύγχρονη Ευρώπη. Ο δημοκρατικά εκλεγμένος Κρέων εμφανίζεται ως ο εγγυητής της αδιατάραχτης λειτουργίας των αγορών, που υπόσχεται στον πολίτη ασφάλεια, ευημερία και ευτυχία μέσα από το πνεύμα μιας οικονομικοποιημένης σκέψης. Η Αντιγόνη βρίσκεται στον αντίποδα, εκπροσωπώντας τις παραδοσιακές αρχές και αξίες, και αποτελεί εμπόδιο στην ομαλή και απρόσκοπτη ανάπτυξη της Θήβας, στην «Πρωτοπορία» και την «Καινοτομία». Η ιδεολογία της, δε, συνάδει με τον ορθολογισμό της εποχής. Αγνοώντας τις επιταγές των καιρών, θάβει τον αδελφό της και σχολιάζει τη στάση του κοινού δίνοντάς του τη μακάβρια συμβουλή: «Αφού δεν χρησιμοποιείτε τη γλώσσα σας, κόψτε την, για να απαλλαγείτε».
Όπως και στην ομώνυμη τραγωδία του Σοφοκλή, η πλοκή του έργου κορυφώνεται με την αυτοχειρία των τριών πρωταγωνιστών, χωρίς όμως στη συνέχεια να λαμβάνει χώρα και η αναμενόμενη κάθαρση. Ο Κρέων, προσπερνώντας πολύ εύκολα τις συνέπειες των πράξεων του, προσαρμόζεται με ταχύτητα και ευελιξία στη νέα κατάσταση των πραγμάτων. Η απουσία της κάθαρσης, η οποία έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την αρχή της Τραγωδίας, αποτελεί την έκφραση του πνεύματος των καιρών μας.
Το ζήτημα που θέτει η παράσταση, 2.500 χρόνια αργότερα, είναι πώς ο σύγχρονος άνθρωπος, απαλλαγμένος από τύψεις, ενοχές και κάθε μορφής ηθικές αναστολές, ορθολογιστής, αλλά εγκλωβισμένος πλέον στην οικονομικοποιημένη σκέψη του, εξελίσσεται με τις πράξεις του σε απειλή για την ίδια τη λειτουργία της Δημοκρατίας στην Ευρώπη σήμερα.
Όπως και στην ομώνυμη τραγωδία του Σοφοκλή, η πλοκή του έργου κορυφώνεται με την αυτοχειρία των τριών πρωταγωνιστών, χωρίς όμως στη συνέχεια να λαμβάνει χώρα και η αναμενόμενη κάθαρση. Ο Κρέων, προσπερνώντας πολύ εύκολα τις συνέπειες των πράξεων του, προσαρμόζεται με ταχύτητα και ευελιξία στη νέα κατάσταση των πραγμάτων. Η απουσία της κάθαρσης, η οποία έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την αρχή της Τραγωδίας, αποτελεί την έκφραση του πνεύματος των καιρών μας.
Το ζήτημα που θέτει η παράσταση, 2.500 χρόνια αργότερα, είναι πώς ο σύγχρονος άνθρωπος, απαλλαγμένος από τύψεις, ενοχές και κάθε μορφής ηθικές αναστολές, ορθολογιστής, αλλά εγκλωβισμένος πλέον στην οικονομικοποιημένη σκέψη του, εξελίσσεται με τις πράξεις του σε απειλή για την ίδια τη λειτουργία της Δημοκρατίας στην Ευρώπη σήμερα.
Το έργο, που σημείωσε μεγάλη επιτυχία στο Θέατρο Bauturm της Κολωνίας, θα παιχτεί για μία και μοναδική φορά, την Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου, στις 21:00, στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης (Πειραιώς 206, Ταύρος), με ελληνικούς υπέρτιτλους.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα