Στα μυστικά των μαλλιών
Στα μυστικά των μαλλιών
Τα μυστικά, τα «ναι» και τα «όχι» για την εμφάνισή μας
Με εμπειρία 25 χρόνων στη δουλειά του, ο κομμωτής Ηλίας Αλεξέλης έχει δει και ακούσει πολλά. Είναι από τους επαγγελματίες του χώρου που μπορούν να δώσουν σωστές συμβουλές επάνω στο ζήτημα της φροντίδας των μαλλιών, τόσο σε γυναίκες όσο και σε άντρες. Μια κουβέντα μαζί του είναι διαφωτιστική όσο και απολαυστική. Ένα απόγευμα στο κομμωτήριό του, το «Deluxe», επί της οδού Στρατηγού Σαράφη 23, στο Αιγάλεω, με βοηθάει να δω τον κόσμο πίσω από τη δική του οπτική, έτσι όπως τον αντιλαμβάνεται μέσα από την καθημερινή επαφή με την πελατεία του.
«Στα χρόνια της κρίσης, έχουμε αλλάξει συνήθειες όσον αφορά στη φροντίδα της εμφάνισής μας;», τον ρωτάω. «Πολλά έχουν αλλάξει», απαντάει. «Αλλά ο κόσμος εξακολουθεί να ασχολείται με τον καλλωπισμό του. Μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα θέμα που μας φτιάχνει τη διάθεση. Πιστεύω παρόλα αυτά ότι ο κόσμος ψάχνει τώρα για το καλύτερο και πιο συμφέρον, όπως και σε όλους τους υπόλοιπους τομείς της ζωής του».
Μου εξηγεί πως το πιο βασικό σημείο στη σχέση με τον κομμωτή μας είναι η εμπιστοσύνη, κάτι που χτίζεται και δεν συμβαίνει από τη μια στιγμή στην άλλη. «Η επικοινωνία και από τις δύο πλευρές έχει μεγάλη σημασία», τονίζει. «Ως κομμωτής πρέπει να αντιλαμβάνομαι τις ανάγκες των πελατών μου ώστε να προσφέρω το καλύτερο δυνατόν», συνεχίζει.
Βλέποντάς τον να δουλεύει με τους πελάτες του, αναρωτιέσαι για τον χρόνο που περνάει μιλώντας τους χαλαρά, ενώ ταυτόχρονα περιεργάζεται τα πρόσωπα και τα μαλλιά τους στον καθρέφτη. Τι λένε; «Πολλά, πάρα πολλά!», απαντάει. «Ειδικά όταν πρόκειται για νέους πελάτες. Αν δε μάθω μερικά βασικά πράγματα για το στιλ της ζωής τους, τη δουλειά και τις συνήθειές τους δεν μπορώ να έχω σωστή εικόνα για το τι θέλουν, τι τους πάει και, πολύ βασικό, αν είναι σε θέση να υποστηρίξουν το λουκ που ζητούν. Νομίζω ότι πρόκειται για μια μικρή “διάγνωση”. Πρέπει να τους αγκαλιάσεις στην ψυχή για να δεις τις ανάγκες τους».
Θέλω πολύ να μάθω τι ζητούν οι πελάτες. «Παλιότερα, έρχονταν με φωτογραφίες από περιοδικά και έλεγαν “θέλω αυτό”», μου εξηγεί. «Τώρα έρχονται με τα κινητά και στο δείχνουν. Όμως, υπάρχει μεγάλη απόσταση από τη φωτογραφία ενός μοντέλου μέχρι τη δική τους πραγματικότητα. Δηλαδή, πρέπει πολύ ευγενικά να τους δώσεις να καταλάβουν ότι δεν είναι η Σερλίς Θερόν στη διαφήμιση του Dior, δεν είναι δυνατό να γίνουν, και ότι εκείνο που ζητούν, τελικά, δεν θα τους πηγαίνει ή λόγω πολλών παραγόντων δεν είναι σε θέση να το υποστηρίξουν. Ένα νέο κούρεμα ή μια αλλαγή χρώματος σημαίνουν και ανάλογη στάση ζωής, ανάλογη φιλοσοφία, περισσότερο χρόνο περιποίησης κλπ. Δεν είναι όλα τόσο απλά. Για να καταφέρεις να τους αλλάξεις μυαλά προϋποθέτει να έχεις αγάπη για τους ανθρώπους, ειλικρίνεια και γνώση του αντικειμένου. Γι αυτό πολλές φορές τους λέω “ωραίο αυτό που λες, αλλά για να δούμε και κάτι άλλο”».
Από τις γυναίκες, κυρίως, που ζητούν τις υπηρεσίες του, πιστεύει πως οι περισσότερες έχουν αυτοπεποίθηση, ακούει όμως και τα... «είμαι χάλια!». Ο ίδιος θεωρεί πως όλες οι γυναίκες μπορούν να γίνουν γοητευτικές, κάτι που θεωρεί σπουδαιότερο από τη φυσική ομορφιά. «Μπορεί μια γυναίκα να είναι όμορφη αλλά καθόλου γοητευτική, όπως μπορεί αντιθέτως να έχει αδιάφορα χαρακτηρστικά αλλά να ακτινοβολεί γοητεία», λέει χαρακτηριστικά. «Εξαρτάται από το πώς παρουσιάζει τον εαυτό της. Πάντως, με τις σημερινές τεχνικές και τα προϊόντα που κυκλοφορούν στην αγορά υπάρχουν λύσεις για όλα, αρκεί όμως να μας πηγαίνουν».
«Στα χρόνια της κρίσης, έχουμε αλλάξει συνήθειες όσον αφορά στη φροντίδα της εμφάνισής μας;», τον ρωτάω. «Πολλά έχουν αλλάξει», απαντάει. «Αλλά ο κόσμος εξακολουθεί να ασχολείται με τον καλλωπισμό του. Μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα θέμα που μας φτιάχνει τη διάθεση. Πιστεύω παρόλα αυτά ότι ο κόσμος ψάχνει τώρα για το καλύτερο και πιο συμφέρον, όπως και σε όλους τους υπόλοιπους τομείς της ζωής του».
Μου εξηγεί πως το πιο βασικό σημείο στη σχέση με τον κομμωτή μας είναι η εμπιστοσύνη, κάτι που χτίζεται και δεν συμβαίνει από τη μια στιγμή στην άλλη. «Η επικοινωνία και από τις δύο πλευρές έχει μεγάλη σημασία», τονίζει. «Ως κομμωτής πρέπει να αντιλαμβάνομαι τις ανάγκες των πελατών μου ώστε να προσφέρω το καλύτερο δυνατόν», συνεχίζει.
Βλέποντάς τον να δουλεύει με τους πελάτες του, αναρωτιέσαι για τον χρόνο που περνάει μιλώντας τους χαλαρά, ενώ ταυτόχρονα περιεργάζεται τα πρόσωπα και τα μαλλιά τους στον καθρέφτη. Τι λένε; «Πολλά, πάρα πολλά!», απαντάει. «Ειδικά όταν πρόκειται για νέους πελάτες. Αν δε μάθω μερικά βασικά πράγματα για το στιλ της ζωής τους, τη δουλειά και τις συνήθειές τους δεν μπορώ να έχω σωστή εικόνα για το τι θέλουν, τι τους πάει και, πολύ βασικό, αν είναι σε θέση να υποστηρίξουν το λουκ που ζητούν. Νομίζω ότι πρόκειται για μια μικρή “διάγνωση”. Πρέπει να τους αγκαλιάσεις στην ψυχή για να δεις τις ανάγκες τους».
Θέλω πολύ να μάθω τι ζητούν οι πελάτες. «Παλιότερα, έρχονταν με φωτογραφίες από περιοδικά και έλεγαν “θέλω αυτό”», μου εξηγεί. «Τώρα έρχονται με τα κινητά και στο δείχνουν. Όμως, υπάρχει μεγάλη απόσταση από τη φωτογραφία ενός μοντέλου μέχρι τη δική τους πραγματικότητα. Δηλαδή, πρέπει πολύ ευγενικά να τους δώσεις να καταλάβουν ότι δεν είναι η Σερλίς Θερόν στη διαφήμιση του Dior, δεν είναι δυνατό να γίνουν, και ότι εκείνο που ζητούν, τελικά, δεν θα τους πηγαίνει ή λόγω πολλών παραγόντων δεν είναι σε θέση να το υποστηρίξουν. Ένα νέο κούρεμα ή μια αλλαγή χρώματος σημαίνουν και ανάλογη στάση ζωής, ανάλογη φιλοσοφία, περισσότερο χρόνο περιποίησης κλπ. Δεν είναι όλα τόσο απλά. Για να καταφέρεις να τους αλλάξεις μυαλά προϋποθέτει να έχεις αγάπη για τους ανθρώπους, ειλικρίνεια και γνώση του αντικειμένου. Γι αυτό πολλές φορές τους λέω “ωραίο αυτό που λες, αλλά για να δούμε και κάτι άλλο”».
Από τις γυναίκες, κυρίως, που ζητούν τις υπηρεσίες του, πιστεύει πως οι περισσότερες έχουν αυτοπεποίθηση, ακούει όμως και τα... «είμαι χάλια!». Ο ίδιος θεωρεί πως όλες οι γυναίκες μπορούν να γίνουν γοητευτικές, κάτι που θεωρεί σπουδαιότερο από τη φυσική ομορφιά. «Μπορεί μια γυναίκα να είναι όμορφη αλλά καθόλου γοητευτική, όπως μπορεί αντιθέτως να έχει αδιάφορα χαρακτηρστικά αλλά να ακτινοβολεί γοητεία», λέει χαρακτηριστικά. «Εξαρτάται από το πώς παρουσιάζει τον εαυτό της. Πάντως, με τις σημερινές τεχνικές και τα προϊόντα που κυκλοφορούν στην αγορά υπάρχουν λύσεις για όλα, αρκεί όμως να μας πηγαίνουν».
Σε ένα χώρο που κινείται μεταξύ ρεαλισμού και μαγείας πού βρίσκεται η διαχωριστική γραμμή; «Κατ’ αρχάς οφείλουμε να γνωρίζουμε τα όριά μας, ώστε να μπορούμε να τα ξεπεράσουμε με ασφάλεια», διευκρινίζει. «Η εμφάνιση δεν είναι παρά μια βιτρίνα του εσωτερικού μας κόσμου. Αν δεν είμαστε καλά με τον εαυτό μας δεν θα φαινόμαστε και καλά». Ένα μεγάλο λάθος που κάνουν οι γυναίκες, θεωρεί πως είναι το ότι βάφουν μόνες τους τα μαλλιά τους, κάτι που, όπως λέει, ελάχιστες το καταφέρνουν σωστά. «Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να έρχονται ακόμα και κλαίγοντας ζητώντας να διορθώσουμε το λάθος που έκαναν».
Όσον αφορά στους άντρες, εδώ και χρόνια και εκείνοι έχουν γίνει πολύ απαιτητικοί, αν και η δική τους περίπτωση είναι ευκολότερη. «Ο άντρας σήμερα θα σε ρωτήσει για το δέρμα του, πώς να φροντίσει την εμφάνισή του. Τώρα όμως, με τη μόδα που ακολουθούν στα μούσια, η κατάσταση πάει να ξεφύγει. Πρέπει να θυμούνται ότι πρόκειται για μια μόδα που σύντομα θα αλλάξει και σε λίγο το μούσι θα είναι εντελώς “out”. Επίσης, πιστεύω ότι οι άντρες δεν πρέπει, σε καμμία περίπτωση, να βάφουν τα μαλλιά τους. Το γκρίζο είναι γοητευτικό, δεν είναι όπως στις γυναίκες που ακολουθούν άλλα πρότυπα ομορφιάς. Η φύση έχει προνοήσει: όσο μεγαλώνει ο άντρας γκριζάρουν τα μαλλιά του, προσδίδοντάς του μια λάμψη στο πρόσωπο. Είναι απλό».
Οι νέοι, πάλι, ζητούν έντονα χρώματα, αντιγράφουν τα κουρέματα και τα χρώματα που βλέπουν σε άλλους, κάτι που θεωρεί πως είναι και μια αντίδρασή τους στην κατήφεια της κρίσης. «Όπως σε όλες τις εποχές, έτσι και τώρα, οι νέοι τολμούν ψάχνοντας την διαφορά», συμπληρώνει. «Ο νέος θα πειραματιστεί και καλά κάνει, αλλά οι μεγαλύτεροι οφείλουν να βλέπουν τα πράγματα διαφορετικά και κυρίως με ωριμότητα».
Όσον αφορά στους άντρες, εδώ και χρόνια και εκείνοι έχουν γίνει πολύ απαιτητικοί, αν και η δική τους περίπτωση είναι ευκολότερη. «Ο άντρας σήμερα θα σε ρωτήσει για το δέρμα του, πώς να φροντίσει την εμφάνισή του. Τώρα όμως, με τη μόδα που ακολουθούν στα μούσια, η κατάσταση πάει να ξεφύγει. Πρέπει να θυμούνται ότι πρόκειται για μια μόδα που σύντομα θα αλλάξει και σε λίγο το μούσι θα είναι εντελώς “out”. Επίσης, πιστεύω ότι οι άντρες δεν πρέπει, σε καμμία περίπτωση, να βάφουν τα μαλλιά τους. Το γκρίζο είναι γοητευτικό, δεν είναι όπως στις γυναίκες που ακολουθούν άλλα πρότυπα ομορφιάς. Η φύση έχει προνοήσει: όσο μεγαλώνει ο άντρας γκριζάρουν τα μαλλιά του, προσδίδοντάς του μια λάμψη στο πρόσωπο. Είναι απλό».
Οι νέοι, πάλι, ζητούν έντονα χρώματα, αντιγράφουν τα κουρέματα και τα χρώματα που βλέπουν σε άλλους, κάτι που θεωρεί πως είναι και μια αντίδρασή τους στην κατήφεια της κρίσης. «Όπως σε όλες τις εποχές, έτσι και τώρα, οι νέοι τολμούν ψάχνοντας την διαφορά», συμπληρώνει. «Ο νέος θα πειραματιστεί και καλά κάνει, αλλά οι μεγαλύτεροι οφείλουν να βλέπουν τα πράγματα διαφορετικά και κυρίως με ωριμότητα».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα