Γεύσεις ελληνικού καλοκαιριού
Γεύσεις ελληνικού καλοκαιριού
Η φρεσκοτριμμενη ντομάτα, το ούζο, η μαστίχα και το τσίπουρο, οι βάσεις των κοκτέιλ, οι φυσικοί χυμοί και η σπιτική λεμονάδα με πιπερόριζα, δοσμένες μέσα από μία φρέσκια ματιά
Τη Mala Peruviana την είδα πρώτη φορά στο κινητό ενός φίλου. Ακόμα και στην οθόνη των τεσσάρων ιντσών, η συσκευασία της κατάφερε να με εντυπωσιάσει. Με μπουκάλι που παραπέμπει σε goth μπύρα και κατακόκκινο χυμό ντομάτας για περιεχόμενο, σε παραπέμπει σε ταινία τύπου Blade. Οταν, δε, έμαθα πως σε τέτοια μπουκάλια συσκεύαζαν τον ντοματοχυμό τη δεκαετία του ’60 ενθουσιάστηκα ακόμα περισσότερο.
Η επαφή με τους φυσικούς χυμούς Verve έγινε μέσω των Bob Studio. Το γραφείο τους ανέλαβε το branding της εταιρείας και το αποτέλεσμα ήταν για ακόμα μία φορά εξαιρετικό - όπως και οι χυμοί. Εχουν φροντίσει γι αυτό κατάλληλα οι δίδυμες Μάρθα και Κέλλυ Χατζηγιάννη, που λατρεύουν την υγιεινή διατροφή και τον φυσικό τρόπο ζωής.
Στην περίπτωση των Yamas τα πράγματα ήταν πιο απλά. Με τον δημιουργό τους, τον Δημήτρη Μητράκο, γνωριζόμαστε χρόνια αφού μόνο καινούργιος δεν είναι στον χώρο. Εδώ και χρόνια μαζί με συνεργάτες του προωθεί σε αγορές του εξωτερικού το premium ελαιόλαδο POQA και τώρα επιχειρεί να κάνει ένα νέο βήμα στον χώρο των Ready to drink ποτών.
Ο Δημήτρης -έστω και εν αγνοία του- με βοήθησε να γνωρίσω και την ομάδα των Spirituz. Οταν οι άνθρωποι της εταιρείας είδαν το άρθρο για τα Yamas πήραν το θάρρος να μας στείλουν με mail τη δική τους προσπάθεια. Μετά από σχετική έρευνα διαπιστώσαμε πως πράγματι ήταν αξιόλογη και, φυσικά, δεν αρνηθήκαμε να την παρουσιάσουμε.
Η επαφή με τους φυσικούς χυμούς Verve έγινε μέσω των Bob Studio. Το γραφείο τους ανέλαβε το branding της εταιρείας και το αποτέλεσμα ήταν για ακόμα μία φορά εξαιρετικό - όπως και οι χυμοί. Εχουν φροντίσει γι αυτό κατάλληλα οι δίδυμες Μάρθα και Κέλλυ Χατζηγιάννη, που λατρεύουν την υγιεινή διατροφή και τον φυσικό τρόπο ζωής.
Στην περίπτωση των Yamas τα πράγματα ήταν πιο απλά. Με τον δημιουργό τους, τον Δημήτρη Μητράκο, γνωριζόμαστε χρόνια αφού μόνο καινούργιος δεν είναι στον χώρο. Εδώ και χρόνια μαζί με συνεργάτες του προωθεί σε αγορές του εξωτερικού το premium ελαιόλαδο POQA και τώρα επιχειρεί να κάνει ένα νέο βήμα στον χώρο των Ready to drink ποτών.
Ο Δημήτρης -έστω και εν αγνοία του- με βοήθησε να γνωρίσω και την ομάδα των Spirituz. Οταν οι άνθρωποι της εταιρείας είδαν το άρθρο για τα Yamas πήραν το θάρρος να μας στείλουν με mail τη δική τους προσπάθεια. Μετά από σχετική έρευνα διαπιστώσαμε πως πράγματι ήταν αξιόλογη και, φυσικά, δεν αρνηθήκαμε να την παρουσιάσουμε.
Η δημοσιογραφική περιέργεια έκανε το θαύμα της και στην περίπτωση των bfresh. Μετά από καλοκαιρινή εκδρομή με συναδέλφους στη Χαλκίδα, βρεθήκαμε να απολαμβάνουμε τα σπιτικά αναψυκτίκα δίπλα από την παλιά γέφυρα της πόλης. Λίγο η δροσιστική τους γεύση, λίγο η πρωτότυπη συσκευασία τους, μας έδωσαν το κατάλληλο κίνητρο και μερικά τηλέφωνα αργότερα είχαμε το θέμα μας.
Οσον αφορά, τέλος, τα αναψυκτικά Three Cents φρόντισε για τις συστάσεις το… The Clumsies. Αλλεπάλληλες συσκέψεις έχουν πραγματοποιηθεί στο μαγαζί του Κέντρου και ανάμεσα σε καφέδες και σάντουιτς, βρήκαν τον δρόμο τους για το τραπέζι αλλά και το πληκτρολόγιό μας.
Οσο διαφορετικές και αν μοιάζουν μεταξύ τους αυτές οι έξι ιστορίες, έχουν έναν κοινό παρονομαστή. Ολες τους διαθέτουν γεύση ελληνικού καλοκαιριού: Η φρεσκοτριμμενη ντομάτα, το ούζο, η μαστίχα και το τσίπουρο, οι βάσεις των κοκτέιλ, οι φυσικοί χυμοί, η σπιτική λεμονάδα με πιπερόριζα. Ας τις γνωρίσουμε λοιπόν καλύτερα.
Ο δημιουργός του premium ελαιολάδου POQA, Δημήτρης Μητράκος, αποφάσισε να δοκιμάσει τις δυνάμεις του στον χώρο των Ready to Drink ποτών και το αποτέλεσμα ακούει στο όνομα Yamas. Πρόκειται για μία σειρά χαμηλόβαθμων αλκοολούχων ποτών (με 4% αλκοόλ), που είναι πλούσια σε ανθρακικό και συνοδεύονται από διάφορες γεύσεις: Oύζο με λεμόνι, Μαστίχα με πορτοκάλι και Τσίπουρο με lime & ginger, σε μια vintage συσκευασία περιεκτικότητας 275 ml. Οπως εξηγεί ο Δημήτρης, «η σειρά προϊόντων "YAMAS" ενσωματώνει σε ένα μπουκάλι τη φιλία, τη διασκέδαση, το χαμόγελο, τον ήλιο , τη θάλασσα και την παράδοση της Ελλάδας. Ενα προϊόν 100% ελληνικό, το οποίο διατηρεί την ποιότητα των παραδοσιακών γεύσεων σε ένα άριστο αποτέλεσμα που ικανοποιεί όλες τις ηλικίες, άνδρες και γυναίκες».
Οσον αφορά τις τρεις γεύσεις, η περιγραφή τους, σύμφωνα με τον Δημήτρη, είναι χαρακτηριστική: α) Ouzo - lemon. Το εθνικό μας ποτό. Είναι αλκοολούχο, αποκλειστικά ελληνικό. Είναι ένα όνομα διακριτικό, κατά παράδοση, ενός αποστάγματος που η ιστορία του χάνεται στα βάθη των αιώνων. Το ούζο είναι ένα απόσταγμα, που οφείλει τους οργανοληπτικούς χαρακτήρες του, στις ουσίες που χρησιμοποιούνται για τον αρωματισμό του και πιο συγκριμένα στον γλυκάνισο. β) Mastic - orange. Η Μαστίχα, γνωστή από την αρχαιότητα για τις ευεργετικές και θεραπευτικές τις ιδιότητες, είναι η αρωματική ρητίνη που μας προσφέρει το Μαστιχόδενδρο, ένας θάμνος που ευδοκιμεί αποκλειστικά και μόνο στη Νότια Χίο. Ο συνδυασμός της με χυμό πορτοκάλι δίνει ένα αποτέλεσμα ιδιαίτερα εύγεστο και διαφορετικό για αυτούς που αγαπούν το άρωμα της μαστίχας και αναζητούν εκλεπτυσμένες γεύσεις. γ) Tsipouro - lime & ginger. Το τσίπουρο ή τσικουδιά είναι ένα αυθεντικό ελληνικό προϊόν συνδεδεμένο άρρηκτα με τον τρόπο ζωής, φιλοξενίας και διασκέδασης των Ελλήνων. Ο συνδυασμός του με χυμό λαιμ και τζιντζερ δίνει ένα εκρηκτικό πικάντικο δροσερό αποτέλεσμα δημιουργώντας μια παγωμένη αίσθηση, πλημμυρίζοντας τον ουρανίσκο με μπουρμπουλήθρες.
Τρεις μπάρμαν, ο Γιώργος Μπάγκος, ο ∆ημήτρης Νταφόπουλος και ο Γιώργος Τσιρίκος, ένωσαν τις δυνάμεις τους με έναν έμπειρο επιχειρηματία από τον χώρο της διασκέδασης, τον Βασίλη Καλαντζή, και δημιούργησαν τα αναψυκτικά Three Cents. Ο κατάλογός τους περιλαμβάνει ένα ανθρακούχο νερό, το Τwo Cents Plain, και άλλες τέσσερις αρωματισμένες σόδες υπό τους τίτλους Pink Grapefruit Soda, Ginger Beer, Lemon Tonic, Tonic Water. Οπως εξηγεί ο Γιώργος Μπάγκος, όλα ξεκίνησαν όταν διάβασε ένα βιβλίο όπου γινόταν αναφορά στην ιστορική εξέλιξη των αναψυκτικών στην Αμερική και ειδικά την εποχή της ποταπαγόρευσης. Το συζήτησε με τους υπόλοιπους της ομάδας μια και «σαν bartender νιώσαμε την ανάγκη για μια σειρά από ποιοτικά αναψυκτικά που θα αναδείκνυαν τα κοκτέιλ, χωρίς να πνίγουν το χαρακτήρα και τα αρώματα των αποσταγμάτων. Τρία χρόνια ψάχναμε για τα κατάλληλα μέχρι που αρχίσαμε να φτιάχνουμε και να εμφιαλώνουμε με το χέρι μικρές ποσότητες μόνοι μας πρώτα σε σιφόν, μετά σε βαρέλια μπύρας. Ξεκινήσαμε από την Pink Grapefruit Soda, που τη χρειαζόμασταν για την Paloma, ένα κοκτέιλ που σερβίραμε τότε. Οταν αρχίσαμε να βλέπουμε ότι υπήρχε κόσμος που ερχόταν στο μπαρ και ζητούσε τα αναψυκτικά, τότε σιγά σιγά αποφασίσαμε να το προχωρήσουμε ένα βήμα».
Το όνομα Two Cents Plain αποτελεί αναφορά στον τρόπο που αποκαλούσαν τη σόδα την εποχή της Μεγάλης Υφεσης. Συνδυάζει φυσικό μεταλλικό νερό με διοξείδιο του άνθρακα και αποτελεί τη βάση όλων των προϊόντων Τhree Cents. Το Lemon Tonic αποτελεί μίξη τριών διαφορετικών εσπεριδοειδών (κίτρο, μοσχολέμονο και νεράντζι), φυσικής κινίνης και ανθρακούχου νερού, η Pink Grapefruit Soda έχει ως βάση το φρέσκο κόκκινο γκρέιπφρουτ και το ανθρακούχο νερό, η Ginger Beer το φρέσκο τζίντζερ, τα μπαχαρικά και το ανθρακούχο νερό, ενώ το Tonic Water μεταλικό νερό και φυσική κινίνη.
Ο Σάκης, σεφ, και o Φώτης Τουρκοχωρίτης, γραφίστας, αποφάσισαν να κλείσουν το μπαρ που διατηρούσαν επί δέκα χρόνια στην περιοχή του Γκαζιού και να διοχετεύσουν τη δημιουργικότητά τους σε κάτι διαφορετικό. Δημιούργησαν έτσι την εταιρεία Fos natural creativity και το προϊόν Mala Peruviana, χυμό δηλαδή από ντομάτες που συλλέγονται επιλεκτικά από υπαίθριες καλλιέργειες την σωστή εποχή και παστεριώνονται ακέραιες σαν να μαζεύτηκαν τώρα. Ο τρόπος παστερίωσης είναι μια μέθοδος κατά την οποία το προϊόν μένει ανέπαφο, μια και βράζεται μέσα στο μπουκάλι-συσκευασία, και με την βοήθεια ελάχιστου θαλασσινού αλατιού διατηρείται φρέσκο για δύο τουλάχιστον χρόνια χωρίς να βράζεται ο χυμός. «Γενικότερα η ελληνική κουζίνα παραδοσιακά διατηρεί ακόμα και σήμερα, κάποιες αρχές, οι οποίες έρχονται από πολύ παλιά και είμαστε ευτυχείς διότι λόγω της εύκολης διακίνησης των προϊόντων μπορούμε να τις μεταβιβάσουμε», υποστηρίζει ο Φώτης.
Για την ιστορία, το Mala Peruviana, που στα ελληνικά σημαίνει η «κακή Περουβιανή», ήταν η ονομασία που έδωσαν οι Ελληνες στην ντομάτα, όταν αντίκρισαν για πρώτη φορά το εξωτικό φρούτο που ήρθε από το Περού. Το ονόμασαν έτσι εξαιτίας της ατροπίνης, μια ουσίας που προκαλούσε το θάνατο σε όσα ζώα επιχειρούσαν να τη φάνε και βρίσκεται στα φύλλα της ντοματιάς. «Σήμερα, ένα σπίτι για τις καθημερινές διατροφικές του ανάγκες, όπως ορίζει και η μεσογειακή παράδοση που τόσο προβάλλεται στις μέρες μας», συνεχίζει ο Φώτης, «πρέπει να διαθέτει ορισμένα προϊόντα όλο τον χρόνο: ελαιόλαδο, όσπρια, χυμό ντομάτας, ζυμαρικά, αρωματικά βότανα και παλαιότερα κάποια τυριά. Έχοντας αυτά τα υλικά στην κουζίνα μας γνωρίζουμε τι τρώμε, δεν μένουμε ποτέ από τροφή και επιλέγουμε να τα συνδυασουμε ανάλογα με την εποχή τους με διάφορα άλλα λαχανικά κλπ. Για να πετύχουμε την οργάνωση της κουζίνας μας λοιπόν πρέπει να μετρήσουμε τις ετήσιες ανάγκες μας στα παραπάνω κύρια προϊόντα και να βρούμε έναν σωστό παραγωγό ή πωλητή να τα προμηθευτουμε. Έτσι έχουμε γνώση της ποιότητας για σωστή διατροφή. Γιατί ως γνωστόν "είμαστε ότι τρώμε”».
Οταν οι άνθρωποι της εταιρείας Medinnex αποφάσισαν να μάθουν τι συμβαίνει σε περίπτωση που ανακατέψεις το εθνικό μας ποτό, το ούζο, με φυσικό χυμό φρούτων και ανθρακούχο νερό, δημιουργήθηκε το Spirituz. Ο λόγος για ένα καινοτόμο αλκοολούχο ποτό με βάση το ούζο σε τρεις γεύσεις -πορτοκάλι, φράουλα και lime- και ξεκάθαρη στόχευση: να κερδίσει το κοινό σε κλαμπ, καφετέριες, beach bar κλπ. Οπως εξηγεί ο κ. Μακάρογλου, εκ των δημιουργών του, «το Spirituz έρχεται να εδραιωθεί και να “ανοίξει” την αγορά και κατηγορία των ελληνικών έτοιμων προς κατανάλωση κοκτέιλ (RTD ποτών). Περιέχει μόνο 4% αλκοόλ και ξεχωρίζει για την ανάμειξη υψηλής ποιότητας ελληνικού ούζου με φυσικό χυμό φρούτου και ανθρακούχο νερό. Οι αναλογίες δεν αλλοιώνουν την αυθεντικότητα του ούζου, αλλά αναδεικνύουν μια διαφορετική και συνάμα εξωτική γευστική πτυχή του. Συνδυασμός που απευθύνεται κυρίως σε νέους και όσους θέλουν ένα δροσιστικό, φρέσκο και χαμηλό σε αλκοόλ ποτό, που θυμίζει Ελλάδα, να συντροφεύει την καλοκαιρινή τους διασκέδαση».
Αυτό το καλοκαίρι λοιπόν αναζήτησέ το στις ακόλουθες συσκευασίες: α) Spirituz Orange, με φυσικό χυμό πορτοκαλιού και ανθρακούχο νερό, σε αντίστοιχη χρωματικά πορτοκαλί συσκευασία των 275ml, β) Spirituz Strawberry με φυσικό χυμό φράουλας και ανθρακούχο νερό σε αντίστοιχη χρωματικά φραουλένια συσκευασία των 275ml και γ) Spirituz Lime με φυσικό χυμό lime και ανθρακούχο νερό σε αντίστοιχη χρωματικά ανοικτή πράσινη συσκευασία των 275ml.
Η Μάρθα και η Κέλλυ Χατζηγιάννη είναι δίδυμες, οι οποίες όπως λένε μεγάλωσαν μαθαίνοντας να αγαπούν την υγιεινή διατροφή και τον υγιεινό τρόπο ζωής. Οταν έφτασε η σειρά τους να μεγαλώσουν τα δικά τους παιδιά, ακολούθησαν τον ίδιο δρόμο. Επειδή ωστόσο στην ελληνική αγορά δεν υπήρχαν πολλές επιλογές ως προς τα υγιεινά σνακ και ποτά, άρχισαν να φτιάχνουν δικούς τους χυμούς στο σπίτι. «Τόσο σε εμάς τις ίδιες», λέει η Μάρθα, «όσο και στις οικογένειές μας –ειδικά στα παιδιά μας– αρέσουν πάρα πολύ οι χυμοί. Επειδή όμως χρειάζεται πολύ χρόνος και κόπος για να φτιάχνεις φρέσκους, θρεπτικούς χυμούς στο σπίτι, ήταν δύσκολο να γίνουν μέρος του καθημερινού τρόπου ζωής μας».
Το σκέφτηκαν λοιπόν καλά και πήραν την απόφαση να δημιουργήσουν τους Verve. Η σειρά αποτελείται από 9 χυμούς (4 πράσινους, 3 φρούτων, 1 καρότο, 1 παντζάρι) και όλοι παρασκευάζονται με τη μέθοδο cold press (ψυχρή έκθλιψη). Πρόκειται για μια αργή διαδικασία εξαγωγής χυμού σε δύο βήματα κάτω από πολύ μεγάλη πίεση (3 τόνοι) και πολύ χαμηλή θερμοκρασία. Αυτό επιτρέπει πολύ μεγαλύτερη συγκέντρωση θρεπτικών συστατικών, μετάλλων και ενζύμων από οποιονδήποτε άλλο τρόπο αποχύμωσης. Η μέθοδος της ψυχρής έκθλιψης είναι μια πολύ ακριβή και χρονοβόρος διαδικασία, που διασφαλίζει, όμως, τη φρεσκέδα των χυμών για 72 ώρες και 45-60% μεγαλύτερη περιεκτικτότητα σε βιταμίνες. «Η φιλοσοφία μας», καταλήγει, «είναι να ζεις καλά, να φροντίζεις σωστά το σώμα σου και να επιστρέψεις στις ρίζες σου, καταναλώνοντας ωμές, οργανικές, φρέσκες και μη επεξεργασμένες τροφές. Στόχος της εταιρείας μας είναι να σε διευκολύνει να εντάξεις στην καθημερινότητά σου την υγιεινή διατροφή, να βρεις τις ισορροπίες στη διατροφή και τη ζωή σου και να αποτοξινωθείς χωρίς κόπο».
Ο Βασίλης Ρουμπής ξεκίνησε την επιχειρηματική του δραστηριότητα το 2007, δημιουργώντας την εταιρία e-bottle που προμηθεύει με φίλτρα νερού και μηχανήματα τους χώρους εστίασης. «Στην προσπάθειά μας να καινοτομήσουμε και να προσφέρουμε πρωτοποριακές υπηρεσίες, κατασκευάσαμε εξοπλισμό που αφορά την απολύμανση φιαλών και την παραγωγή ανθρακούχου νερού στους χώρους εστίασης, τον οποίο και κατοχυρώσαμε με διπλώματα ευρεσιτεχνίας», αναφέρει χαρακτηριστικά. Τέσσερα χρόνια αργότερα γεννήθηκε η ιδέα του b-fresh σπιτικού αναψυκτικού. «Στόχος μας ήταν να συνδυάσουμε τους χυμούς από φρέσκα ελληνικά φρούτα με το νερό που παράγεται από τον εξοπλισμό μας . Το αποτέλεσμα είναι να παράγουμε δροσερά και φρέσκα αναψυκτικά απαλλαγμένα από συντηρητικά και χρωστικές».
Η γκάμα των bfresh περιλαμβάνει το τσάι του βουνού με φυσικό χυμό ρόδι, το μήλο με περγαμόντο, τη σπιτική λεμονάδα με πιπερόριζα, το πράσινο τσάι με μήλο, το πράσινο τσάι με ρόδι και το βύσσινο με πικραμύγδαλο. Τα δύο πρώτα σερβρίρονται ζεστά ενώ τα τέσσερα τελευταία κρύα. Η πρώτη ύλη προέρχεται από φρέσκα ελληνικά φρούτα και διατίθεται σε γυάλινη φιάλη ενός λίτρου μαζί με τα βαζάκια bfresh. «Το bfresh λέγεται σπιτικό αναψυκτικό γιατί το παρασκευάζουμε όπως ακριβώς θα το φτιάχναμε σπίτι μας», συνεχίζει ο κ. Ρουμπής. «Πλένουμε τα φρέσκα λεμόνια, τα στύβουμε ένα-ένα στο χέρι, προσθέτουμε γλυκαντικές, κάνουμε έναν βρασμό και γεμίζουμε σε γυάλινη φιάλη έτσι απλά, εντελώς φυσικά, χωρίς να παρεμβαίνουμε τεχνητά στο προϊόν μας». Στην προσπάθειά του μάλιστα να παράγει την καλύτερη δυνατή ποιότητα σε συνδυασμό με την υγιεινή διατροφή, αντικατέστησε τη ζάχαρη με φυσικές γλυκαντικές ουσίες όπως οι γλυκοζίτες στεβιόλης (στέβια). Ετσι τα προϊόντα έχουν λίγες θερμίδες διότι περιέχουν μόνο τα φυσικά σάκχαρα των φρούτων.
Οσον αφορά, τέλος, τα αναψυκτικά Three Cents φρόντισε για τις συστάσεις το… The Clumsies. Αλλεπάλληλες συσκέψεις έχουν πραγματοποιηθεί στο μαγαζί του Κέντρου και ανάμεσα σε καφέδες και σάντουιτς, βρήκαν τον δρόμο τους για το τραπέζι αλλά και το πληκτρολόγιό μας.
Οσο διαφορετικές και αν μοιάζουν μεταξύ τους αυτές οι έξι ιστορίες, έχουν έναν κοινό παρονομαστή. Ολες τους διαθέτουν γεύση ελληνικού καλοκαιριού: Η φρεσκοτριμμενη ντομάτα, το ούζο, η μαστίχα και το τσίπουρο, οι βάσεις των κοκτέιλ, οι φυσικοί χυμοί, η σπιτική λεμονάδα με πιπερόριζα. Ας τις γνωρίσουμε λοιπόν καλύτερα.
Yamas με… ούζο, μαστίχα και τσίπουρο
Ο δημιουργός του premium ελαιολάδου POQA, Δημήτρης Μητράκος, αποφάσισε να δοκιμάσει τις δυνάμεις του στον χώρο των Ready to Drink ποτών και το αποτέλεσμα ακούει στο όνομα Yamas. Πρόκειται για μία σειρά χαμηλόβαθμων αλκοολούχων ποτών (με 4% αλκοόλ), που είναι πλούσια σε ανθρακικό και συνοδεύονται από διάφορες γεύσεις: Oύζο με λεμόνι, Μαστίχα με πορτοκάλι και Τσίπουρο με lime & ginger, σε μια vintage συσκευασία περιεκτικότητας 275 ml. Οπως εξηγεί ο Δημήτρης, «η σειρά προϊόντων "YAMAS" ενσωματώνει σε ένα μπουκάλι τη φιλία, τη διασκέδαση, το χαμόγελο, τον ήλιο , τη θάλασσα και την παράδοση της Ελλάδας. Ενα προϊόν 100% ελληνικό, το οποίο διατηρεί την ποιότητα των παραδοσιακών γεύσεων σε ένα άριστο αποτέλεσμα που ικανοποιεί όλες τις ηλικίες, άνδρες και γυναίκες».
Οσον αφορά τις τρεις γεύσεις, η περιγραφή τους, σύμφωνα με τον Δημήτρη, είναι χαρακτηριστική: α) Ouzo - lemon. Το εθνικό μας ποτό. Είναι αλκοολούχο, αποκλειστικά ελληνικό. Είναι ένα όνομα διακριτικό, κατά παράδοση, ενός αποστάγματος που η ιστορία του χάνεται στα βάθη των αιώνων. Το ούζο είναι ένα απόσταγμα, που οφείλει τους οργανοληπτικούς χαρακτήρες του, στις ουσίες που χρησιμοποιούνται για τον αρωματισμό του και πιο συγκριμένα στον γλυκάνισο. β) Mastic - orange. Η Μαστίχα, γνωστή από την αρχαιότητα για τις ευεργετικές και θεραπευτικές τις ιδιότητες, είναι η αρωματική ρητίνη που μας προσφέρει το Μαστιχόδενδρο, ένας θάμνος που ευδοκιμεί αποκλειστικά και μόνο στη Νότια Χίο. Ο συνδυασμός της με χυμό πορτοκάλι δίνει ένα αποτέλεσμα ιδιαίτερα εύγεστο και διαφορετικό για αυτούς που αγαπούν το άρωμα της μαστίχας και αναζητούν εκλεπτυσμένες γεύσεις. γ) Tsipouro - lime & ginger. Το τσίπουρο ή τσικουδιά είναι ένα αυθεντικό ελληνικό προϊόν συνδεδεμένο άρρηκτα με τον τρόπο ζωής, φιλοξενίας και διασκέδασης των Ελλήνων. Ο συνδυασμός του με χυμό λαιμ και τζιντζερ δίνει ένα εκρηκτικό πικάντικο δροσερό αποτέλεσμα δημιουργώντας μια παγωμένη αίσθηση, πλημμυρίζοντας τον ουρανίσκο με μπουρμπουλήθρες.
Αναψυκτικά Three Cents
Τρεις μπάρμαν, ο Γιώργος Μπάγκος, ο ∆ημήτρης Νταφόπουλος και ο Γιώργος Τσιρίκος, ένωσαν τις δυνάμεις τους με έναν έμπειρο επιχειρηματία από τον χώρο της διασκέδασης, τον Βασίλη Καλαντζή, και δημιούργησαν τα αναψυκτικά Three Cents. Ο κατάλογός τους περιλαμβάνει ένα ανθρακούχο νερό, το Τwo Cents Plain, και άλλες τέσσερις αρωματισμένες σόδες υπό τους τίτλους Pink Grapefruit Soda, Ginger Beer, Lemon Tonic, Tonic Water. Οπως εξηγεί ο Γιώργος Μπάγκος, όλα ξεκίνησαν όταν διάβασε ένα βιβλίο όπου γινόταν αναφορά στην ιστορική εξέλιξη των αναψυκτικών στην Αμερική και ειδικά την εποχή της ποταπαγόρευσης. Το συζήτησε με τους υπόλοιπους της ομάδας μια και «σαν bartender νιώσαμε την ανάγκη για μια σειρά από ποιοτικά αναψυκτικά που θα αναδείκνυαν τα κοκτέιλ, χωρίς να πνίγουν το χαρακτήρα και τα αρώματα των αποσταγμάτων. Τρία χρόνια ψάχναμε για τα κατάλληλα μέχρι που αρχίσαμε να φτιάχνουμε και να εμφιαλώνουμε με το χέρι μικρές ποσότητες μόνοι μας πρώτα σε σιφόν, μετά σε βαρέλια μπύρας. Ξεκινήσαμε από την Pink Grapefruit Soda, που τη χρειαζόμασταν για την Paloma, ένα κοκτέιλ που σερβίραμε τότε. Οταν αρχίσαμε να βλέπουμε ότι υπήρχε κόσμος που ερχόταν στο μπαρ και ζητούσε τα αναψυκτικά, τότε σιγά σιγά αποφασίσαμε να το προχωρήσουμε ένα βήμα».
Το όνομα Two Cents Plain αποτελεί αναφορά στον τρόπο που αποκαλούσαν τη σόδα την εποχή της Μεγάλης Υφεσης. Συνδυάζει φυσικό μεταλλικό νερό με διοξείδιο του άνθρακα και αποτελεί τη βάση όλων των προϊόντων Τhree Cents. Το Lemon Tonic αποτελεί μίξη τριών διαφορετικών εσπεριδοειδών (κίτρο, μοσχολέμονο και νεράντζι), φυσικής κινίνης και ανθρακούχου νερού, η Pink Grapefruit Soda έχει ως βάση το φρέσκο κόκκινο γκρέιπφρουτ και το ανθρακούχο νερό, η Ginger Beer το φρέσκο τζίντζερ, τα μπαχαρικά και το ανθρακούχο νερό, ενώ το Tonic Water μεταλικό νερό και φυσική κινίνη.
Χυμός ντομάτας Mala Peruviana
Ο Σάκης, σεφ, και o Φώτης Τουρκοχωρίτης, γραφίστας, αποφάσισαν να κλείσουν το μπαρ που διατηρούσαν επί δέκα χρόνια στην περιοχή του Γκαζιού και να διοχετεύσουν τη δημιουργικότητά τους σε κάτι διαφορετικό. Δημιούργησαν έτσι την εταιρεία Fos natural creativity και το προϊόν Mala Peruviana, χυμό δηλαδή από ντομάτες που συλλέγονται επιλεκτικά από υπαίθριες καλλιέργειες την σωστή εποχή και παστεριώνονται ακέραιες σαν να μαζεύτηκαν τώρα. Ο τρόπος παστερίωσης είναι μια μέθοδος κατά την οποία το προϊόν μένει ανέπαφο, μια και βράζεται μέσα στο μπουκάλι-συσκευασία, και με την βοήθεια ελάχιστου θαλασσινού αλατιού διατηρείται φρέσκο για δύο τουλάχιστον χρόνια χωρίς να βράζεται ο χυμός. «Γενικότερα η ελληνική κουζίνα παραδοσιακά διατηρεί ακόμα και σήμερα, κάποιες αρχές, οι οποίες έρχονται από πολύ παλιά και είμαστε ευτυχείς διότι λόγω της εύκολης διακίνησης των προϊόντων μπορούμε να τις μεταβιβάσουμε», υποστηρίζει ο Φώτης.
Για την ιστορία, το Mala Peruviana, που στα ελληνικά σημαίνει η «κακή Περουβιανή», ήταν η ονομασία που έδωσαν οι Ελληνες στην ντομάτα, όταν αντίκρισαν για πρώτη φορά το εξωτικό φρούτο που ήρθε από το Περού. Το ονόμασαν έτσι εξαιτίας της ατροπίνης, μια ουσίας που προκαλούσε το θάνατο σε όσα ζώα επιχειρούσαν να τη φάνε και βρίσκεται στα φύλλα της ντοματιάς. «Σήμερα, ένα σπίτι για τις καθημερινές διατροφικές του ανάγκες, όπως ορίζει και η μεσογειακή παράδοση που τόσο προβάλλεται στις μέρες μας», συνεχίζει ο Φώτης, «πρέπει να διαθέτει ορισμένα προϊόντα όλο τον χρόνο: ελαιόλαδο, όσπρια, χυμό ντομάτας, ζυμαρικά, αρωματικά βότανα και παλαιότερα κάποια τυριά. Έχοντας αυτά τα υλικά στην κουζίνα μας γνωρίζουμε τι τρώμε, δεν μένουμε ποτέ από τροφή και επιλέγουμε να τα συνδυασουμε ανάλογα με την εποχή τους με διάφορα άλλα λαχανικά κλπ. Για να πετύχουμε την οργάνωση της κουζίνας μας λοιπόν πρέπει να μετρήσουμε τις ετήσιες ανάγκες μας στα παραπάνω κύρια προϊόντα και να βρούμε έναν σωστό παραγωγό ή πωλητή να τα προμηθευτουμε. Έτσι έχουμε γνώση της ποιότητας για σωστή διατροφή. Γιατί ως γνωστόν "είμαστε ότι τρώμε”».
Ούζο reloaded
Οταν οι άνθρωποι της εταιρείας Medinnex αποφάσισαν να μάθουν τι συμβαίνει σε περίπτωση που ανακατέψεις το εθνικό μας ποτό, το ούζο, με φυσικό χυμό φρούτων και ανθρακούχο νερό, δημιουργήθηκε το Spirituz. Ο λόγος για ένα καινοτόμο αλκοολούχο ποτό με βάση το ούζο σε τρεις γεύσεις -πορτοκάλι, φράουλα και lime- και ξεκάθαρη στόχευση: να κερδίσει το κοινό σε κλαμπ, καφετέριες, beach bar κλπ. Οπως εξηγεί ο κ. Μακάρογλου, εκ των δημιουργών του, «το Spirituz έρχεται να εδραιωθεί και να “ανοίξει” την αγορά και κατηγορία των ελληνικών έτοιμων προς κατανάλωση κοκτέιλ (RTD ποτών). Περιέχει μόνο 4% αλκοόλ και ξεχωρίζει για την ανάμειξη υψηλής ποιότητας ελληνικού ούζου με φυσικό χυμό φρούτου και ανθρακούχο νερό. Οι αναλογίες δεν αλλοιώνουν την αυθεντικότητα του ούζου, αλλά αναδεικνύουν μια διαφορετική και συνάμα εξωτική γευστική πτυχή του. Συνδυασμός που απευθύνεται κυρίως σε νέους και όσους θέλουν ένα δροσιστικό, φρέσκο και χαμηλό σε αλκοόλ ποτό, που θυμίζει Ελλάδα, να συντροφεύει την καλοκαιρινή τους διασκέδαση».
Αυτό το καλοκαίρι λοιπόν αναζήτησέ το στις ακόλουθες συσκευασίες: α) Spirituz Orange, με φυσικό χυμό πορτοκαλιού και ανθρακούχο νερό, σε αντίστοιχη χρωματικά πορτοκαλί συσκευασία των 275ml, β) Spirituz Strawberry με φυσικό χυμό φράουλας και ανθρακούχο νερό σε αντίστοιχη χρωματικά φραουλένια συσκευασία των 275ml και γ) Spirituz Lime με φυσικό χυμό lime και ανθρακούχο νερό σε αντίστοιχη χρωματικά ανοικτή πράσινη συσκευασία των 275ml.
Φυσικοί χυμοί Verve
Η Μάρθα και η Κέλλυ Χατζηγιάννη είναι δίδυμες, οι οποίες όπως λένε μεγάλωσαν μαθαίνοντας να αγαπούν την υγιεινή διατροφή και τον υγιεινό τρόπο ζωής. Οταν έφτασε η σειρά τους να μεγαλώσουν τα δικά τους παιδιά, ακολούθησαν τον ίδιο δρόμο. Επειδή ωστόσο στην ελληνική αγορά δεν υπήρχαν πολλές επιλογές ως προς τα υγιεινά σνακ και ποτά, άρχισαν να φτιάχνουν δικούς τους χυμούς στο σπίτι. «Τόσο σε εμάς τις ίδιες», λέει η Μάρθα, «όσο και στις οικογένειές μας –ειδικά στα παιδιά μας– αρέσουν πάρα πολύ οι χυμοί. Επειδή όμως χρειάζεται πολύ χρόνος και κόπος για να φτιάχνεις φρέσκους, θρεπτικούς χυμούς στο σπίτι, ήταν δύσκολο να γίνουν μέρος του καθημερινού τρόπου ζωής μας».
Το σκέφτηκαν λοιπόν καλά και πήραν την απόφαση να δημιουργήσουν τους Verve. Η σειρά αποτελείται από 9 χυμούς (4 πράσινους, 3 φρούτων, 1 καρότο, 1 παντζάρι) και όλοι παρασκευάζονται με τη μέθοδο cold press (ψυχρή έκθλιψη). Πρόκειται για μια αργή διαδικασία εξαγωγής χυμού σε δύο βήματα κάτω από πολύ μεγάλη πίεση (3 τόνοι) και πολύ χαμηλή θερμοκρασία. Αυτό επιτρέπει πολύ μεγαλύτερη συγκέντρωση θρεπτικών συστατικών, μετάλλων και ενζύμων από οποιονδήποτε άλλο τρόπο αποχύμωσης. Η μέθοδος της ψυχρής έκθλιψης είναι μια πολύ ακριβή και χρονοβόρος διαδικασία, που διασφαλίζει, όμως, τη φρεσκέδα των χυμών για 72 ώρες και 45-60% μεγαλύτερη περιεκτικτότητα σε βιταμίνες. «Η φιλοσοφία μας», καταλήγει, «είναι να ζεις καλά, να φροντίζεις σωστά το σώμα σου και να επιστρέψεις στις ρίζες σου, καταναλώνοντας ωμές, οργανικές, φρέσκες και μη επεξεργασμένες τροφές. Στόχος της εταιρείας μας είναι να σε διευκολύνει να εντάξεις στην καθημερινότητά σου την υγιεινή διατροφή, να βρεις τις ισορροπίες στη διατροφή και τη ζωή σου και να αποτοξινωθείς χωρίς κόπο».
Σπιτικά αναψυκτικά bfresh
Ο Βασίλης Ρουμπής ξεκίνησε την επιχειρηματική του δραστηριότητα το 2007, δημιουργώντας την εταιρία e-bottle που προμηθεύει με φίλτρα νερού και μηχανήματα τους χώρους εστίασης. «Στην προσπάθειά μας να καινοτομήσουμε και να προσφέρουμε πρωτοποριακές υπηρεσίες, κατασκευάσαμε εξοπλισμό που αφορά την απολύμανση φιαλών και την παραγωγή ανθρακούχου νερού στους χώρους εστίασης, τον οποίο και κατοχυρώσαμε με διπλώματα ευρεσιτεχνίας», αναφέρει χαρακτηριστικά. Τέσσερα χρόνια αργότερα γεννήθηκε η ιδέα του b-fresh σπιτικού αναψυκτικού. «Στόχος μας ήταν να συνδυάσουμε τους χυμούς από φρέσκα ελληνικά φρούτα με το νερό που παράγεται από τον εξοπλισμό μας . Το αποτέλεσμα είναι να παράγουμε δροσερά και φρέσκα αναψυκτικά απαλλαγμένα από συντηρητικά και χρωστικές».
Η γκάμα των bfresh περιλαμβάνει το τσάι του βουνού με φυσικό χυμό ρόδι, το μήλο με περγαμόντο, τη σπιτική λεμονάδα με πιπερόριζα, το πράσινο τσάι με μήλο, το πράσινο τσάι με ρόδι και το βύσσινο με πικραμύγδαλο. Τα δύο πρώτα σερβρίρονται ζεστά ενώ τα τέσσερα τελευταία κρύα. Η πρώτη ύλη προέρχεται από φρέσκα ελληνικά φρούτα και διατίθεται σε γυάλινη φιάλη ενός λίτρου μαζί με τα βαζάκια bfresh. «Το bfresh λέγεται σπιτικό αναψυκτικό γιατί το παρασκευάζουμε όπως ακριβώς θα το φτιάχναμε σπίτι μας», συνεχίζει ο κ. Ρουμπής. «Πλένουμε τα φρέσκα λεμόνια, τα στύβουμε ένα-ένα στο χέρι, προσθέτουμε γλυκαντικές, κάνουμε έναν βρασμό και γεμίζουμε σε γυάλινη φιάλη έτσι απλά, εντελώς φυσικά, χωρίς να παρεμβαίνουμε τεχνητά στο προϊόν μας». Στην προσπάθειά του μάλιστα να παράγει την καλύτερη δυνατή ποιότητα σε συνδυασμό με την υγιεινή διατροφή, αντικατέστησε τη ζάχαρη με φυσικές γλυκαντικές ουσίες όπως οι γλυκοζίτες στεβιόλης (στέβια). Ετσι τα προϊόντα έχουν λίγες θερμίδες διότι περιέχουν μόνο τα φυσικά σάκχαρα των φρούτων.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα