Βιον ανθόσπαρτον;
Βιον ανθόσπαρτον;
Ο Δάνης Κατρανίδης και η Παναγιώτα Βλαντή γίνονται για δεύτερη χρονιά οι ήρωες του Μπέργκμαν στην παράσταση «Σκηνές από έναν γάμο»
Σε μια πολύ δύσκολη θεατρική σεζόν, με αρκετά θέατρα να αδυνατούν να κρατήσουν μια παράσταση για πάνω από ένα μήνα, το «Σκηνές από έναν γάμο» του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν δεν λέει να κατέβει από το ΠΟΛΗ Θέατρο. Παρόλο που παίζεται για δεύτερη φορά, και για τη φετινή σεζόν έκανε πρεμιέρα στις 17 Οκτωβρίου, η παράσταση παίρνει και φέτος παράταση έως τις 18 Ιανουαρίου λόγω συνεχόμενων sold out. Και αυτό γιατί στις 30 Ιανουαρίου ο Δάνης Κατρανίδης
Οσον αφορά την υπόθεση, ο Γιόχαν και η Μαριάννα, ένα ζευγάρι μορφωμένων αστών, ζουν έναν ήρεμο και καθ’ όλα τακτοποιημένο γάμο μέχρι τη στιγμή που οδηγούνται σε ρήξη όταν εκείνος αποκαλύπτει ότι είναι ερωτευμένος με μια νεότερη γυναίκα. Η αντίδραση της Μαριάννας είναι απρόσμενα ήρεμη. Η σύγκρουσή τους μεταφέρεται αργότερα μέσα στον χρόνο, όταν ο Γιόχαν έχει αρχίσει να ασφυκτιά από τη νέα του σχέση και η γυναίκα έχει παντρευτεί κάποιον άλλον, ο οποίος ωστόσο έχει καταφέρει να την απελευθερώσει. Στη νέα τους συνάντηση, οι ρόλοι μοιάζουν να έχουν αντιστραφεί και οι ισορροπίες να έχουν αλλάξει.
Οι «Σκηνές από ένα Γάμο» ανήκουν στην τελευταία δραματουργική περίοδο του Μπέργκμαν. Με τη μοναδική του μαεστρία, ο μεγάλος Σουηδός σκηνοθέτης μιλά για τη φθορά του έρωτα και ψυχογραφεί τα στάδια του γάμου, με μια επίπονη και σχολαστική σπουδή και με τρόπο εξαντλητικό, ρεαλιστικό, επώδυνο αλλά και λυτρωτικό. Το θέμα του γάμου, ανεξάντλητο και πάντα γοητευτικό. Πόσο μάλλον όταν παρουσιάζεται με τέτοιο ευθύ τρόπο από τον Μπέργκμαν και όταν έχει σκηνοθετηθεί από ένα νέο άνθρωπο, όπως είναι ο Ένκε Φεζολάρι
και η Παναγιώτα Βλαντή
θα ανηφορίσουν προς Θεσσαλονίκη για να παρουσιάσουν τη δική τους εκδοχή για τον έγγαμο βίο στο Θέατρο Εγνατία.Οσον αφορά την υπόθεση, ο Γιόχαν και η Μαριάννα, ένα ζευγάρι μορφωμένων αστών, ζουν έναν ήρεμο και καθ’ όλα τακτοποιημένο γάμο μέχρι τη στιγμή που οδηγούνται σε ρήξη όταν εκείνος αποκαλύπτει ότι είναι ερωτευμένος με μια νεότερη γυναίκα. Η αντίδραση της Μαριάννας είναι απρόσμενα ήρεμη. Η σύγκρουσή τους μεταφέρεται αργότερα μέσα στον χρόνο, όταν ο Γιόχαν έχει αρχίσει να ασφυκτιά από τη νέα του σχέση και η γυναίκα έχει παντρευτεί κάποιον άλλον, ο οποίος ωστόσο έχει καταφέρει να την απελευθερώσει. Στη νέα τους συνάντηση, οι ρόλοι μοιάζουν να έχουν αντιστραφεί και οι ισορροπίες να έχουν αλλάξει.
Οι «Σκηνές από ένα Γάμο» ανήκουν στην τελευταία δραματουργική περίοδο του Μπέργκμαν. Με τη μοναδική του μαεστρία, ο μεγάλος Σουηδός σκηνοθέτης μιλά για τη φθορά του έρωτα και ψυχογραφεί τα στάδια του γάμου, με μια επίπονη και σχολαστική σπουδή και με τρόπο εξαντλητικό, ρεαλιστικό, επώδυνο αλλά και λυτρωτικό. Το θέμα του γάμου, ανεξάντλητο και πάντα γοητευτικό. Πόσο μάλλον όταν παρουσιάζεται με τέτοιο ευθύ τρόπο από τον Μπέργκμαν και όταν έχει σκηνοθετηθεί από ένα νέο άνθρωπο, όπως είναι ο Ένκε Φεζολάρι
, που βάζει δύο καρέκλες κινηματογράφου στην πρώτη γραμμή του σκηνικού δείχνοντας τον σεβασμό του στον Σουηδό σκηνοθέτη. Φυσικά μεγάλο μερίδιο της επιτυχίας ανήκει στους δύο πρωταγωνιστές που κρατάνε σε ισορροπία τις δύσκολες δυναμικές του έργου και βγαίνουν νικητές χωρίς ανούσιες εξάρσεις και μελοδραματισμούς. Τη μουσική της παράστασης υπογράφει ο Σταμάτης Κραουνάκης.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα