Δοκιμάζουμε το Subaru Forester LPfi (υγραέριο)

Δοκιμάζουμε το Subaru Forester LPfi (υγραέριο)

Ως... απόλυτη όαση δείχνει το υγραέριο με την τιμή της βενζίνης να είναι στα υψηλότερα επίπεδα από ποτέ. Την απάντηση την πήραμε οδηγώντας το τροποποιημένο Subaru Forester 2.0 lt…

Κατ’ αρχάς να διευκρινίσουμε ότι στο Forester, όπως σε όλα τα αυτοκίνητα της Subaru, η συγκεκριμένη μετατροπή, ώστε να χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο ως καύσιμο μίγμα προπανίου - βουτανίου (υγραέριο) και βενζίνη, γίνεται από την επίσημη ελληνική αντιπροσωπία, δηλαδή η εργοστασιακή εγγύηση του αυτοκινήτου ισχύει κανονικά. Αυτή η μετατροπή έχει ένα κόστος που ανέρχεται στις 2.000 ευρώ στην περίπτωση του Forester. Επιπλέον η Subaru το τοποθετεί δωρεάν σε όσους αγοράσουν μετρητοίς το δίλιτρο SUV.

Το ιδιαίτερα προηγμένο σύστημα που χρησιμοποιείται είναι της ολλανδικής εταιρείας Vialle. Το καύσιμο εκχύνεται στον κύλινδρο σε υγρή μορφή βελτιστοποιώντας την καύση και κατ’ επέκταση την απόδοση του κινητήρα.
Η μετατροπή γίνεται από την επίσημη αντιπροσωπία και καλύπτεται από αντίστοιχη εγγύηση. Καλό είναι όμως να συνδυαστεί και με ένα σύστημα έξτρα λίπανσης του κινητήρα. Το βάρος που προστίθεται στο αυτοκίνητο πλησιάζει τα 100 kg. Η δεξαμενή καυσίμου έχει χωρητικότητα 53 lt, αλλά η πλήρωσή της γίνεται στο 80% για λόγους ασφαλείας, πράγμα που προσφέρει αυτονομία 400 km. Τοποθετείται στον χώρο της ρεζέρβας, αυτό είναι ένα μειονέκτημα, καθότι ή θα πρέπει να κουβαλάς τον εφεδρικό τροχό στον χώρο αποσκευών χωρίς να είναι ασφαλισμένος ή να αρκεστείς στο κιτ επισκευής ελαστικού. Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα επιλογής του καυσίμου που θα χρησιμοποιήσει (βενζίνη ή υγραέριο) μέσω ενός μπουτόν στην κεντρική κονσόλα και ο ανεφοδιασμός σε υγραέριο γίνεται από μια οπή δίπλα στο στόμιο του ρεζερβουάρ βενζίνης.
Το πού θα ανεφοδιαστείς είναι ένα θέμα, καθότι υπάρχουν λίγα πρατήρια στην Αττική, αλλά έχεις πάντα τη δυνατότητα να συνεχίσεις χρησιμοποιώντας βενζίνη.

Κάνοντας ταμείο
Η βενζίνη κοστίζει 1,5 ευρώ το λίτρο, ενώ το υγραέριο 0,7 ευρώ το λίτρο. Το προσωπικό μου βενζινοκίνητο Forester ύστερα από 17.000 km έχει μικτή κατανάλωση 11lt/100 km, ήτοι απαιτεί 165 ευρώ για καύσιμο ανά 1.000 km.
Στο υγραεριοκίνητο Forester η κατανάλωση έπεσε στα 10,2lt/100 km, παρότι θεωρητικά θα έπρεπε να ανέβει λόγω μικρότερης πυκνότητας του καυσίμου και μεγαλύτερου βάρους. Αυτό έχει την εξήγησή του: με υγραέριο το Forester αποδίδει καλύτερα, πράγμα που επιτρέπει στον οδηγό να κινηθεί πιο οικονομικά.
Ρίχνοντας μια ματιά στις μετρήσεις του αντίστοιχου τεστ των «4ΤΡΟΧΩΝ», δικαιώνεται απόλυτα η αίσθηση που αποκομίσαμε. Το υγραεριοκίνητο Forester έχει καλύτερες ρεπρίζ, τομέας που αποτελεί και την αχίλλειο πτέρνα του βενζινοκίνητου μοντέλου.

Με υγραέριο το κόστος καυσίμου ανέρχεται στα 68 ευρώ ανά 1.000 km, άρα υπάρχει όφελος 97 ευρώ ανά 1.000 km.
Για να αποσβέσει κανείς το εφάπαξ ποσό των 2.000 ευρώ (εφόσον δεν αγοράσει μετρητοίς το μοντέλο) πρέπει να διανύσει 20.000 km. Από κει και πέρα έχει μόνο κέρδος.
Τα ερωτήματα που δεν έχουν μονοσήμαντη απάντηση είναι:
Αν στραφούν αρκετοί στο υγραέριο, λογικά δεν θα το υπερφορολογήσει κι αυτό η κυβέρνηση; Θα επεκταθεί η πώλησή του και σε άλλα πρατήρια; Θα έχω ύστερα από 20.000 km το ίδιο αυτοκίνητο;
Αν όμως το κρατήσω άλλα 200.000 km, θα έχω εξοικονομήσει ποσό μεγαλύτερο από την εμπορική αξία του αυτοκινήτου...
Συνοψίζοντας όλα τα παραπάνω και εφόσον κινείστε αρκετά, το υγραέριο συμφέρει, και μάλιστα πολύ!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας:
1.994 cc
Ισχύς: 150 PS / 6.000 rpm
Ροπή: 20.0 kgm / 3.200 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Mηχανικό 5 σχ.
Τελική ταχύτητα: 184 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 11,0 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 10,2 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 198 gr/km
Βάρος: 1.485 kg + 80 Kg (υγραέριο)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.560x1.780x1.700 mm
Χώρος αποσκευών: 450 lt
Τιμή: 28.600€







ΣΧΟΛΙΑ (1)

ΔΕΛΛΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

 Πρωσοπικα νομιζω οτι στη παρουσα φαση ειναι η μονη λυση εκει που εχει παη η βενζινη ,εγω θα το δοκιμασω να δω αν πραγματι ισχυουν ολλα αυτα ,εκει που θα ειθελα μια πληροφορηση ειναι εαν γινεται μετατροπη στο τουρμπο ,και στο μικρο το ιμπρεζα γιατη τυνχανη να υπαρχουν 3 SUBARU στην οικογενεια

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

Test: Mitsubishi Eclipse Cross

Η ιαπωνική φίρμα λανσάρει στη χώρα μας το Eclipse Cross. Δοκιμάζουμε το SUV μοντέλο της Mitsubishi και συμπληρώνουμε πάνω από 500 χιλιόμετρα μαζί του.

Δοκιμή: Volvo XC40 D4

Δοκιμάζουμε το νέο XC40 σε εθνική και επαρχιακό δίκτυο, στην ισχυρότερη diesel έκδοσή του, η οποία συνδυάζεται στάνταρ με αυτόματο κιβώτιο και τετρακίνηση.

audi-a6

Στο Πόρτο της Πορτογαλίας έγινε η παγκόσμια δημοσιογραφική παρουσίαση του ολοκαίνουργιου Audi A6 και εμείς ταξιδέψαμε μέχρι εκεί για να οδηγήσουμε το νέο γερμανικό μεγάλο σεντάν.

X1-Sdrive18i

Με αναβαθμισμένο 1.500άρη turbo κινητήρα και νέο αυτόματο κιβώτιο, η BMW X1 sDrive18i αποκτά ακόμη περισσότερα εφόδια για να αντιμετωπίσει τον έτσι κι αλλιώς δύσκολο ανταγωνισμό στην κατηγορία των crossover/SUV μοντέλων.

Subaru-XV-Test

Η 2η γενιά του XV βάζει δυναμικά τη Subaru στο «παιχνίδι» της κατηγορίας των crossover. 

AUDI-TTRS

Η τακτική του κεραυνοβόλου πολέμου βασίστηκε στα χαρακτηριστικά που σήμερα το TT RS μεταφέρει στον δρόμο. Εκρηκτική δύναμη πυρός, αστραπιαία ευελιξία και χειρουργική αποτελεσματικότητα.

T-Roc-Test-1000

Φρέσκο και στιλάτο, το VW T-Roc λανσάρεται στην ελληνική αγορά ως το μικρότερο SUV της γερμανικής εταιρείας, έχοντας μια πλήρη γκάμα κινητήρων. Εμείς, δοκιμάζουμε την πιο εμπορική του έκδοση με τον 1.000άρη turbo βενζινοκινητήρα των 115 ίππων.