Δοκιμάζουμε το 308 με τον 1.2 turbo βενζίνης

Δοκιμάζουμε το 308 με τον 1.2 turbo βενζίνης

Το Peugeot 308 με τον νέο 3κύλινδρο υπετροφοδοτούμενο κινητήρα 1.2 lt/130 PS είναι μια ολοκληρωμένη πρόταση στη μεσαία κατηγορία.

Δοκιμάζουμε το 308 με τον 1.2 turbo βενζίνης
Το 308 σχεδιαστικά σε κερδίζει με την πρώτη ματιά: αρχοντικό αλλά και απέριττο. Μπαίνοντας στο εσωτερικό παραξενεύεσαι με τη θέση όπου βρίσκεται το τιμόνι μικρής διαμέτρου σε σχέση με τα όργανα του ταμπλό.
Η σχεδίαση i Cockpit χρειάζεται χρόνο για να τη συνηθίσεις, όμως οφείλουμε να παραδεχτούμε ότι η θέση του τιμονιού είναι εξαιρετικά οδηγοκεντρική. Βέβαια, αν προτιμάς να κάθεσαι χαμηλά, έχεις ένα θέμα με την ορατότητα προς το κάτω μέρος του πίνακα οργάνων.

Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται η εύχρηστη οθόνη αφής, με το λογισμικό λειτουργίας της να είναι απλό και φιλικό προς τον χρήστη. Τα αυτονόητα δηλαδή, που όμως δύσκολα απαντώνται σε αυτοκίνητα της κατηγορίας και σίγουρα στο 308 είναι σε υψηλό επίπεδο. Οπως, για παράδειγμα, η ευκολία σύνδεσης και χρήσης του κινητού τηλεφώνου μέσω Bluetooth.


Ο νέος 3κύλινδρος κινητήρας είναι με διαφορά ο κορυφαίος που έχουμε δοκιμάσει όσον αφορά στη στήριξη και τους κραδασμούς. Το θέμα έχει αντιμετωπιστεί με τη βοήθεια εγκάρσια τοποθετημένου άξονα εξισορρόπησης, αλλά και με ηχομονωτικά υλικά. Ταυτόχρονα, η απόδοσή του είναι εντυπωσιακή – για παράδειγμα, η ροπή των 23,4 kgm από το ρελαντί ξεπερνά κατά πολύ αυτή ενός δίλιτρου ατμοσφαιρικού κινητήρα. Πρόκειται για ολοκαίνουριο σύνολο που ενσωματώνει όλη την τεχνογνωσία της Peugeot και εντυπωσιάζει στον δρόμο.


Κλείσιμο
Το 308 1.2 lt/130 PS κινείται άνετα μέσα στην πόλη χάρη στην ελαστικότητα του κινητήρα στις χαμηλές στροφές, το εύχρηστο 6άρι κιβώτιο με τη σωστή κλιμάκωση αλλά και τη γαλλική ανάρτηση, που στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι στα καλύτερά της. Το 308 εξαφανίζει λακκούβες και σαμαράκια περνώντας από πάνω τους ως ένα σώμα όντας ιδιαίτερα άκαμπτο και με ενδοτική ανάρτηση. Την ίδια στιγμή, σε επαρχιακό δρόμο με στροφές το αμάξωμα δεν παίρνει δραματικές κλίσεις, τουναντίον. Το 308 σε προδιαθέτει για σπορ οδήγηση – όσο ανεβαίνει ο ρυθμός εκτιμάς το βάθος και τη δύναμη του κινητήρα, την αίσθηση και τη θέση του τιμονιού που σε κάνει να νιώθεις πιο συμμετοχικός, αλλά και τα δυνατά φρένα. Κορυφαίο ατού του 308 η ισορροπία κρατήματος: πρόκειται για ένα αυτοκίνητο καλοζυγισμένο που προειδοποιεί και κολακεύει τον οδηγό βοηθώντας τον να κινηθεί πολύ γρήγορα.

Στο ταξίδι στην εθνική οδό εντυπωσιάζει θετικά η πολύ καλή ηχομόνωση της καμπίνας – έχεις την αίσθηση ότι κινείσαι με 50km/h λιγότερα από την πραγματικότητα. Καταγράψαμε μια μέση κατανάλωση 10 ευρώ/100 km, που είναι αποδεκτή για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Το 308 διατίθεται και με άτοκο πρόγραμμα χρηματοδότησης, έχει εργοστασιακή εγγύηση, για δωρεάν συντήρηση και δωρεάν οδική βοήθεια τεσσάρων ετών. Εχει έντονο ανταγωνισμό από τα Golf, Focus, Astra, Auris και Leon. Σίγουρα η βενζινοκίνητη έκδοση 1.2 lt/130 PS υπερέχει στα σημεία σε σχέση με μια μεγαλύτερη κυβισμού και ανάλογης απόδοσης πετρελαιοκίνητη έκδοση.


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.199 cc
Ισχύς: 130 PS /5.500 rpm
Ροπή: 23,4 kgm /1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 9,6 sec
Μεικτή κατανάλωση (/100 km): 6,6 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 107 gr/km ( ελεύθερα στον Δακτύλιο)
Βάρος: 1.230 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.253/1.804/1.457 mm
Χώρος αποσκευών: 398 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 93 ευρώ ετησίως
Τιμή: 20.940 ευρώ (με απόσυρση)



Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης