Η Hyundai ετοιμάζεται να επαναφέρει στην αγορά το «hot hatch» μοντέλο τηςi30 N, που τόσο πολύ έχει λείψει στους λάτρεις της σπορ οδήγησης.
Με βάση δημοσιεύματα του βρετανικού Τύπου, η Hyundai έχει ξεκινήσει την εξέλιξη μιας νέας έκδοσης του i30 N, η οποία θα κινείται από έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα εσωτερικής καύσης, που πιθανότατα θα διαθέτει υβριδική τεχνολογία.
Ο επικεφαλής του τμήματος «N», Τζουν Παρκ, δήλωσε πριν από λίγους μήνες ότι τα μελλοντικά σπορ μοντέλα της Hyundai δεν θα χρησιμοποιούν απαραίτητα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης. Πρόσθεσε επίσης ότι το N Division θα συμβαδίσει με τη μητρική εταιρεία, διατηρώντας τα επόμενα χρόνια μια ποικιλία συστημάτων κίνησης.
Χαρακτηριστικά δήλωσε: «Το πρόβλημα είναι ότι υπάρχει η αντίληψη από τα MME και τον κόσμο πως η Hyundai N εστιάζει μόνο στον κόσμο των EV, κάτι που δεν ισχύει. Δεν περιοριζόμαστε αποκλειστικά στα ηλεκτρικά».
Άγνωστες παραμένουν περισσότερες λεπτομέρειες, ωστόσο με βάση τα σχέδια του τμήματος N για νέα υβριδικά μοντέλα, το νέο Hyundai i30 N θα μπορούσε να χρησιμοποιεί μια αναβαθμισμένη έκδοση ενός ήδηεξηλεκτρισμένουσυστήματος κίνησης, όπως για παράδειγμα το υβριδικό σύνολο των1,5 λίτρωνπου υπάρχει στη βασική έκδοση του i30.
Η Hyundai επιβεβαίωσε ότι δοκιμάζει ένα νέο μηχανικό σύνολο υψηλών επιδόσεων που έχει τοποθετηθεί σε ένα πρωτότυπο μοντέλο που βασίζεται στοVeloster. Κάτι αντίστοιχο έχει κάνε και ηToyota, που έχει χρησιμοποιήσει ένα κεντρομήχανο πρωτότυπο για τη δοκιμή του νέου τετρακύλινδρου κινητήρα 2,0 λίτρων για τα επερχόμενα σπορGRμοντέλα της.
Η Hyundai δήλωσε ότι θέλει να εξελίσσει έναν υψηλής ιπποδύναμης κινητήρα που να καλύπτει τις απαιτήσεις της αγοράς και να μπορεί να παραχθεί μαζικά, αφήνοντας να εννοηθεί ότι σχεδιάζει την παρουσίαση ενός νέου σπορ μοντέλου με κινητήρα εσωτερικής καύσης σε σχετικά μεγάλους όγκους παραγωγής.
Πρόσφατα, φωτογραφικοί φακοί συνέλαβαν τη Hyundai να δοκιμάζει ένα καμουφλαρισμένο πρωτότυπο με εμφανή στοιχεία από το i30, το οποίο πιθανότατα θα παρουσιαστεί μέσα στο2026. Αυτό υποδηλώνει ότι το μελλοντικόi30 Nθα βασιστεί πάνω σε αυτό και πιθανόν να λανσαριστεί πριν τα τέλη του 2026, ή στις αρχές του 2027.
Το i30 N λανσαρίστηκε το 2017 ως το πρώτο μοντέλο της σπορ μάρκας N της Hyundai και αποτέλεσε τον βασικό αντίπαλο των VW Golf GTI, Ford Focus ST και Honda Civic Type R. Μεταξύ άλλων διέθετε πιο άκαμπτο πλαίσιο και ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, ενώ ο τετρακύλινδρος 2.0 turbo κινητήρας είχε ρυθμιστεί ώστε να αποδίδει έως και 280 ίππους.
Το 2024 η κορεατική εταιρεία διέκοψε την παραγωγή του, μαζί με το μικρότερο i20 N, στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης της μάρκας N «ως πρωτοπόρου στα ηλεκτρικά οχήματα υψηλών επιδόσεων», καθώς ξεκινούσε η σταδιακή κατάργηση των θερμικών κινητήρων στην Ευρώπη ενόψει των νέων κανονισμών του 2035. Σήμερα, η γκάμα N της Hyundai αποτελείται από τα Ioniq 5 N και Ioniq 6 N, αμφότερα αμιγώς ηλεκτρικά, με ισχύ πάνω από 600 ίππους.
Η κλιματική αλλαγή δεν είναι πια μια μακρινή και αφηρημένη έννοια. Είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο, που αγγίζει την καθημερινότητα κάθε νοικοκυριού – από το κόστος της ενέργειας, μέχρι την ασφάλεια της κατοικίας και της υγείας των μελών της οικογένειας.