Blogs

Δημήτρης Χ. Παξινός

Δημήτρης Χ. Παξινός

Δημητρης Χ. Παξινος

Θυμάμαι τον πατέρα μου να γράφει στη μάνα μου από το μέτωπο της Αλβανίας λόγους παρηγορητικούς. Σκέφτομαι συχνά, σαν μια ακλόνητη αλήθεια, τον σπαράξιο, πόνο γιου, που έχασε τον πατέρα του αιτιώμενος κάποιους γιατρούς ό,τι δεν μερίμνησαν για να τον σώσουν

4
Δημητρης Χ. Παξινος

Παιδιά ενός κατώτερου Θεού. Κι είναι πολλά εκατομμύρια αυτοί οι άνθρωποι που αισθάνονται έτσι. Κι έχουν δίκιο. Δυστυχία, πόνος, ξεριζωμός, καταστροφές, λεηλασίες, εξανδραποδισμός είναι λίγα από τα στοιχεία που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα. Απ το ένα άκρο στο άλλο της γης

3
Δημητρης Χ. Παξινος

Δεν πέρασαν πολλά χρόνια από τη λήξη του εμφυλίου πολέμου στην Ελλάδα. Ακόμη αναζητώ μαρτυρίες κι από τις δύο πλευρές. Αναρίθμητα τα βιβλία, αναρίθμητες κι οι εκδοχές

Δημητρης Χ. Παξινος

Ο σοβαρός εναγκαλισμός της εκτελεστικής εξουσίας με την δικαστική και η πλήρης, ηθελημένη, σύγχυση εξουσιών τείνει να οδηγήσει σε ολέθριες καταστάσεις. Όπως συνέβη με την υπόθεση Novartis που στοχοποίησαν αδίκως κι ατίμως ακόμη και τον διατελέσαντα πρόεδρο του Σ.τ.Ε. Τάκη Πικραμμένο

7
Δημητρης Χ. Παξινος

Υπάρχουν πολλοί! Άλλοι θέλουν να σώσουν τον κόσμο, άλλοι την χώρα τους κι άλλοι τον εαυτό τους. Αυτοί είναι οι λιγότεροι. Κι οι πιο ρεαλιστές! Ίσως κι οι περισσότερο συνειδητοποιημένοι.

2
Δημητρης Χ. Παξινος

Στην Αρχαία Αθήνα της άμεσης Δημοκρατίας, ο κάθε πολίτης είχε το δικαίωμα να προτείνει νόμους. Στην σύγχρονη Ελλάδα της έμμεσης Δημοκρατίας, η έννομη τάξη διέπεται, κατά το Σύνταγμά μας, από τον κοινωνικό ανθρωπισμό. Δηλαδή το σύστημα δικαίου που βασίζεται στην καταστατική αρχή του απαραβίαστου της ανθρώπινης αξίας.

1
Δημητρης Χ. Παξινος

Η Αλίκη, ο Φρίξος και πολλές χιλιάδες παιδάκια εκπατρίστηκαν, μαζί με τους γονείς τους, γι’ άλλες χώρες. Αναγκάστηκαν να φύγουν για να βρουν εργασία, καλλίτερες συνθήκες. Άφησαν γονείς, συγγενείς, φίλους και την θαλπωρή της οικογένειας. Έριξαν μαύρη πέτρα πίσω τους, καθώς το πολιτικό σύστημα τους απέβαλε.

2
Δημητρης Χ. Παξινος

Ακόμα θυμάμαι, το νερό που πίναμε στο χωριό, την Περατιά, από κοινόχρηστο πηγάδι. Κάποιες φορές, είχαν πετάξει περαστικοί , γαλότσες και άλλα. Τις γαλότσες, τις είχα δεί με τα μάτια μου! Στα τραύματα βάζαμε χώμα κι από πάνω ένα φύλλο για να το συγκρατεί και τρέχαμε να προλάβουμε τ άλλα παιδιά. Έτσι ήταν η ζωή στο χωριό.

2
Δημητρης Χ. Παξινος

Πέρασαν πολλά χρόνια από τότε. Οι πιο πολλοί παράνομοι. Κρυβόντουσαν στα δένδρα, στις σπηλιές, στα χαλάσματα. Φοβόντουσαν μήπως τους στείλουν πίσω! Στην Αλβανία του Χότζα και του Αλία. Ήλθαν στην Εδέμ. Έτσι το φανταζόντουσαν. Άγρια τα πράγματα. Μαζί βγήκαν απ τις φυλακές σκληροί κατάδικοι. Μαζεύτηκαν κι αυτοί εδώ. Δημιούργησαν την Αλβανική Μαφία, σε συνεργασία με τους ντόπιους. Οι φυλακές γέμισαν. Αυτή ήταν η άλλη πλευρά, η κακή, των Αλβανών. Προερχόντουσαν από πολύ σκληρή χώρα και έγιναν ο φόβος κι ο τρόμος. Όμως, η καλή πλευρά των Αλβανών, δεν άργησε να φανεί. Ξεκίνησαν απ τις δουλειές του ποδαριού. Όλες. Στην αρχή τους φοβόντουσαν και δεν τους εμπιστευόντουσαν. Ήθελαν, όμως, δεν ήθελαν, τους χρησιμοποιούσαν για τις δουλειές που δεν έκαναν. Κι ήταν πολλές. Αν δεν είχαν χαρτιά, κι ήταν πολλοί, γινόντουσαν αντικείμενο εκμετάλλευσης. Μεγάλης, θα λέγαμε.

34
Δημητρης Χ. Παξινος

Ο εκφοβισμός και το μπούλινγκ στις εποχές μου, ήταν λέξεις που δεν γνωρίζαμε. Είτε στη Λευκάδα, είτε αργότερα στην Αθήνα. Δεν χρειάζονταν, όμως, πολύ, για να σε βάλουν στο μάτι τ άλλα παιδιά. Αρκούσε, μια προφορά ξενόφερτη, ένα κεκέδισμα, κάποια ιδιοτροπία μας, για να ξεκινήσουν τα πειράγματα.

2
Δημητρης Χ. Παξινος

Είναι γεγονός ότι σήμερα το Κράτος Δικαίου υποχωρεί ακόμη και στην Ευρωπαϊκή Ένωση (Ε.Ε.). Μαζί κι η Δημοκρατία όπως την γνωρίζαμε. Είτε, μέσω ανεξέλεγκτων, ανεξάρτητων αρχών, που υποκαθιστούν το έργο της συντεταγμένης πολιτείας είτε με την υποβάθμιση του έργου της νομοθετικής εξουσίας, που την ονομάζουν αναβάθμιση.

4
Δημητρης Χ. Παξινος

Ποιος είναι λοιπόν χρήσιμος, ποιος μη χρήσιμος και ποιος τους κρίνει αν είναι έτσι η αλλιώς. Ποια είναι τα κριτήρια τους και ποια άραγε χαρακτηριστικά έχουν. Αυτά διαφέρουν από κοινωνία σε κοινωνία, κι από άνθρωπο σ άνθρωπο. Εξαρτάται από πολλούς παράγοντες και κυρίως τον πολιτισμικό του αλλά ασφαλώς και τον προσωπικό, το θέμα της επιβίωσης και τον τρόπο σκέψεως όπως αυτός έχει διαμορφωθεί χρόνια τώρα και κατέστη δευτέρα φύση.

4