RF-4: Βίντεο δείχνει την διαδρομή «του ιπτάμενου κατασκόπου» στην Πολεμική Αεροπορία

RF-4: Βίντεο δείχνει την διαδρομή «του ιπτάμενου κατασκόπου» στην Πολεμική Αεροπορία

Η λειτουργία της 348 Μοίρας Τακτικής Αναγνώρισης αναστέλλεται - Τα τελευταία RF-4 αποσύρονται - Τα προς απόσυρση RF-4E Phantom II παρελήφθησαν το 1993-94 από την γερμανική αεροπορία

RF-4: Βίντεο δείχνει την διαδρομή «του ιπτάμενου κατασκόπου» στην Πολεμική Αεροπορία
Μετά την απόσυρση των τελευταίων αεροσκαφών τύπου RF-4Ε, που πριν από περίπου ένα μήνα πήραν το δρόμο για το μουσείο της Αεροπορίας, σειρά έχουν τα RF-4E Phantom II. Την Παρασκευή 5 Μαΐου 2017, θα πραγματοποιηθεί η τελετή αναστολής λειτουργίας της 348 Μοίρας Τακτικής Αναγνώρισης (348ΜΤΑ) και η απόσυρση των αεροσκαφών, στην 110 Πτέρυγα Μάχης, στην Αεροπορική Βάση Λάρισας. 

Η εκδήλωση θα περιλαμβάνει δοξολογία, επιμνημόσυνη δέηση και προσκλητήριο Πεσόντων Αεροπόρων της 348ΜΤΑ, στατική έκθεση αεροσκαφών, έκθεση φωτογραφίας, πτήσεις/διελεύσεις αεροσκαφών, καθώς και επίδειξη των Ομάδων Αεροπορικών Επιδείξεων Μεμονωμένου Αεροσκάφους F-16 «Ζευς» και Τ-6 «Δαίδαλος».

Κλείσιμο
Ποια είναι η 348 Μοίρα Τακτικής Αναγνώρισης
Η 348 ΜΤΑ έχει ως αποστολή τη διεξαγωγή Τακτικών Αναγνωρίσεων επ’ ωφελεία και των τριών κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων, με σκοπό τη συλλογή πληροφοριών, ημέρα και νύχτα και με κάθε καιρό. Επιπλέον, εκτελεί αποστολές επ’ ωφελεία υπηρεσιών και κοινωνικών φορέων όπως φωτογράφηση πυρκαγιών, οικισμών, οριοθέτηση εκτάσεων κ.α. Επίσης, εκτελεί αποστολές γενικής υποστηρίξεως Ηλεκτρονικού Πολέμου (ΗΠ), και συλλογής ηλεκτρονικών πληροφοριών (ELINT), σε περίοδο ειρήνης, κρίσης και πολέμου.

Το ιστορικό της 348 ΜΤΑ
H 348 MTA είναι μία από τις αρχαιότερες και ιστορικές Μοίρες της Π.Α. και η μοναδική σε ρόλο Τακτικής Αναγνώρισης.

Συγκροτήθηκε αρχικά ως Σμήνος στις 26 Νοεμβρίου του 1953, στην 112 Πτέρυγα Μάχης (Ελευσίνα) με αεροσκάφη F-84G. Οι αποστολές αναγνώρισης εκτελούνταν με τις φωτομηχανές κατακόρυφης σάρωσης τοποθετημένες στο εμπρός τμήμα της αριστερής δεξαμενής καυσίμου στο ακροπτερύγιο.

Στις 5 Ιουλίου του 1954, το Σμήνος μεταστάθμευσε στο αεροδρόμιο της Λάρισας.

Στις 5 Μαΐου του 1955, το Σμήνος οργανώθηκε σε Μοίρα, ενώ με την απόσυρση των F-84G άρχισε η παραλαβή των αεροσκαφών RT-33A.

Στις 6 Αυγούστου του 1956, εκτελείται η πρώτη αποστολή με το νεοαποκτηθέν αεροσκάφος RF-84F Thunderflash. Τα νέα αεροσκάφη ήταν εξοπλισμένα με τρεις φωτομηχανές στο ρύγχος για ημερήσιες αποστολές αναγνώρισης. Παράλληλα, άρχισε η σταδιακή απόσυρση των RT-33A, η οποία ολοκληρώθηκε το 1957.

Στις 3 Νοεμβρίου του 1978, το πρώτο Recce Phantom με s/n 77-1761 (το πρώτο από τα συνολικά 8 νέα αεροσκάφη) προσγειώνεται στον διάδρομο της Λάρισας.

Στις 29 Μαρτίου του 1991, τα αξιόπιστα RF-84F αποσύρονται από την ενεργό δράση, αφού υπηρέτησαν επάξια στους ελληνικούς ουρανούς για 35 ολόκληρα χρόνια.

Το Μάιο του 1993, άρχισε η παραλαβή 27 αεροσκαφών RF-4E από τη Γερμανική Αεροπορία προκειμένου να αυξηθεί ο στόλος της Μοίρας. Η παραλαβή των αεροσκαφών ολοκληρώθηκε τον Ιούλιο του 1994. Είκοσι αεροσκάφη εντάχθηκαν στη δύναμη της Μοίρας, ενώ τα υπόλοιπα χρησιμοποιήθηκαν ως πηγή ανταλλακτικών για την υποστήριξη του τύπου.





Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

BEST OF NETWORK

Δείτε Επίσης