|
ΣΥΝΟΠΤΙΚΟ ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΓΕΝΙΚΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ |
||||
|
|
Προϋπολογισμός |
Εκτίμηση |
Πρόβλεψη Προσχεδίου 2016 |
Πρόβλεψη |
|
|
|
|
|
|
|
Ι. Έσοδα (1+2) |
55.603 |
53.091 |
53.344 |
53.527 |
|
1. Καθαρά έσοδα τακτικού προϋπολογισμού |
50.871 |
48.618 |
49.462 |
49.107 |
|
2. Έσοδα ΠΔΕ |
4.732 |
4.473 |
3.882 |
4.420 |
|
ΙΙ. Δαπάνες (1+2) |
55.705 |
55.664 |
55.685 |
55.751 |
|
1. Δαπάνες τακτικού προϋπολογισμού |
49.305 |
49.264 |
48.935 |
49.001 |
|
α. Πρωτογενείς δαπάνες |
41.887 |
41.924 |
41.735 |
41.861 |
|
β. Εγγυήσεις σε Γενική Κυβέρνηση |
667 |
660 |
380 |
380 |
|
γ. Τόκοι |
5.900 |
5.830 |
5.930 |
5.930 |
|
δ. Ταμειακές Πληρωμές για εξοπλιστικές δαπάνες |
700 |
590 |
598 |
598 |
|
2. ΠΔΕ (α+β) |
6.400 |
6.400 |
6.750 |
6.750 |
|
α. Συγχρηματοδοτούμενο σκέλος |
5.700 |
5.700 |
6.000 |
6.000 |
|
β. Εθνικό σκέλος |
700 |
700 |
750 |
750 |
|
ΙΙΙ. Ταμειακό Ισοζύγιο Κρατικού Προϋπολογισμού |
-103 |
-2.573 |
-2.340 |
-2.224 |
|
ΙΙΙ.α. Ταμειακό Πρωτογενές αποτέλεσμα Κρατικού Προϋπολογισμού (ΙΙΙ-γ) |
5.797 |
3.257 |
3.590 |
3.706 |
|
Εθνικολογιστικές προσαρμογές κεντρικής διοίκησης |
-3.285 |
-3.412 |
-2.314 |
-2.846 |
|
Πρωτογενές αποτέλεσμα Κρατικού Προϋπολογισμού κατά ESA |
4.512 |
965 |
2.346 |
1.860 |
|
Ισοζύγιο Κρατικού Προϋπολογισμού κατά ESA |
-3.388 |
-5.985 |
-4.654 |
-5.070 |
|
Ισοζύγιο Νομικών Προσώπων πλην ΔΕΚΟ |
1.374 |
355 |
1.092 |
1.105 |
|
Ισοζύγιο επαναταξινομημένων ΔΕΚΟ |
853 |
649 |
554 |
545 |
|
Ισοζύγιο Νοσοκομείων - ΠΕΔΥ κατά ESA |
588 |
344 |
406 |
455 |
|
Ισοζύγιο ΟΤΑ κατά ESA |
863 |
241 |
300 |
315 |
|
Ισοζύγιο ΟKΑ εκτός Νοσοκομείων κατά ESA |
-750 |
-1.221 |
-1.675 |
-1.044 |
|
Ισοζύγιο Γενικής κυβέρνησης κατά ESA |
-459 |
-5.618 |
-3.977 |
-3.695 |
|
% ΑΕΠ |
-0,2% |
-3,2% |
-2,3% |
-2,1% |
|
Τόκοι Γενικής Κυβέρνησης |
7.867 |
6.904 |
6.919 |
6.821 |
|
Πρωτογενές αποτέλεσμα Γενικής κυβέρνησης κατά ESA |
7.408 |
1.286 |
2.942 |
3.126 |
|
% ΑΕΠ |
4,0% |
0,7% |
1,7% |
1,8% |
|
Προσαρμογές Σύμβασης Οικονομικής Συμφωνίας |
-1.812 |
-1.636 |
-2.048 |
-2.207 |
|
Πρωτογενές αποτέλεσμα Γενικής κυβέρνησης σύμφωνα με τη μεθοδολογία της Σύμβασης Οικονομικής Συμφωνίας |
5.595 |
-349 |
894 |
919 |
|
% ΑΕΠ |
3,03% |
-0,20% |
0,52% |
0,53% |
|
Στόχος Σύμβασης Οικονομικής Συμφωνίας |
5.546 |
-439 |
867 |
872 |
|
% ΑΕΠ |
3,00% |
-0,25% |
0,50% |
0,50% |
|
Δημοσιονομικό Πλεόνασμα (+) ή Κενό (-) Σύμβασης Οικονομικής Συμφωνίας |
49 |
90 |
27 |
47 |
|
ΑΕΠ |
184.870 |
175.658 |
173.365 |
174.438 |
Νέα μέτρα συνολικού ύψους 5,7 δισ.ευρώ αναμένεται να λάβει η ελληνική κυβέρνηση το 2016, όπως αναφέρεται στον πίνακα που ακολουθεί.
Από μείωση δαπανών το οικονομικό επιτελείο φιλοδοξεί να εξικονομήσει 2,5 δισ.ευρώ.
Οι παρεμβάσεις αυτές αναμένεται να επικεντρωθούν στο συνταξιοδοτικό. Από τις συντάξεις των Οργανισμών Κοινωνικής Ασφάλισης προβλέπεται να γίνει οικονομία της τάξης των 538 εκατ.ευρώ. Κατά 188 εκατ.ευρώ προβλέπεται να μειωθούν και οι συντάξεις που καταβάλει το Δημόσιο.
Οπως αναφέρεται στο προσχέδιο του προϋπολογισμού, η μεγαλύτερη εξοικονόμηση στο σκέλος των δαπανών του Δημοσίου θα γίνει από αύξηση εισφορών και παράλληλο περιορισμό των παροχών των Οργανισμών Κοινωνικής Ασφάλισης, απ' όπου το οικονομικό επιτελείο φιλοδοξεί να γλυτώσει κονδύλια 1,1 δισ.ευρώ.
Ακόμη 105 εκατ.ευρώ θα εξοικονομηθούν στα δημόσια ταμεία από την μείωση κατά 50% της δαπάνης για το επίδομα θέρμανσης.
Για ακόμη ένα χρόνο ωστόσο, το κράτος δεν κάνει οικονομίας από την αναδιοργάνωση του δημόσιου τομέα. Μοναδική εξαίρεση το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, απ' όπου προβλέπεται να εξοικονομηθούν 500 εκατ.ευρώ από μείωση αμυντικών (και λοιπών καταναλωτικού και λειτουργικού χαρακτήρα) δαπανών.
Πρόβλεψη για αύξηση εσόδων από φόρους κατά 3,2 δισ.
Το υπουργείο Οικονομικών θέλει να αυξήσει τα έσοδά του κατά 3,2 δισ. επιπλέον, κυρίως μέσω της επιβολής νέας φορολογίας, την αναμόρφωση του κώδικα του ΦΠΑ, το χαράτσι στον τζόγο και την αύξηση της προκαταβολής φόρου σε ελεύθερους επαγγελματίες και αγρότες.
|
ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΩΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ |
||
|
|
2015 |
2016 |
|
|
|
|
|
Σύνολο Παρεμβάσεων |
1.541 |
5.733 |
|
|
||
|
Σύνολο Παρεμβάσεων στο σκέλος των Δαπανών |
535 |
2.532 |
|
|
||
|
Συντάξεις Δημοσίου |
188 |
|
|
Εξορθολογισμός χορήγησης επιδόματος θέρμανσης με μείωση της σχετικής δαπάνης κατά 50% |
105 |
|
|
Μείωση αμυντικών και λοιπών καταναλωτικού και λειτουργικού χαρακτήρα δαπανών του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας |
100 |
500 |
|
Συντάξεις Οργανισμών Κοινωνικής Ασφάλισης |
22 |
538 |
|
Εισφορές και Λοιπές Παροχές Οργανισμών Κοινωνικής Ασφάλισης |
403 |
1.113 |
|
Λοιπές Παρεμβάσεις |
89 |
|
|
Σύνολο Παρεμβάσεων στο σκέλος των Εσόδων |
1.006 |
3.201 |
|
Αναμόρφωση Κώδικα Φ.Π.Α. |
427 |
1.310 |
|
Αναμόρφωση συντελεστών στην ειδική εισφορά αλληλεγγύης |
63 |
377 |
|
Αύξηση συντελεστών στο φόρο πολυτελούς διαβίωσης |
32 |
32 |
|
Αύξηση συντελεστών στο φόρο εισοδήματος νομικών προσώπων |
150 |
|
|
Αύξηση συντελεστών στο φόρο ασφαλίστρων |
36 |
90 |
|
Κατάργηση απαλλαγών πληρωμής ΕΝΦΙΑ |
19 |
20 |
|
Αύξηση της προκαταβολής φόρου εισοδήματος στα νομικά πρόσωπα |
283 |
157 |
|
Αύξηση της προκαταβολής φόρου εισοδήματος στους ελεύθερους επαγγελματίες |
114 |
|
|
Αύξηση της προκαταβολής φόρου εισοδήματος στους αγρότες |
36 |
79 |
|
Παροχή κινήτρων για την αντιμετώπιση της αποχής από τον περιοδικό τεχνικό έλεγχο οχημάτων από τα Κ.Τ.Ε.Ο. |
15 |
56 |
|
Κατάργηση επιστροφής του ΕΦΚ στο πετρέλαιο για αγροτική χρήση |
13 |
|
|
Ενεργοποίηση φορολόγησης επί των τηλεοπτικών διαφημίσεων |
31 |
41 |
|
Παροχή κινήτρων για την αντιμετώπιση του φαινομένου των ανασφάλιστων οχημάτων |
40 |
5 |
|
Αύξηση των συντελεστών φορολόγησης εισοδήματος από ενοίκια |
142 |
|
|
Επέκταση της συμμετοχής του Ελληνικού Δημοσίου στο 30% των κερδών από παιχνιδομηχανές (VLT's) |
100 |
|
|
Αύξηση συντελεστών φόρου εισοδήματος στους αγρότες |
32 |
|
|
Αναμόρφωση Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος |
150 |
|
|
Επιβολή ειδικού τέλους, ανά στήλη, κάθε παιγνίου του ΟΠΑΠ |
20 |
210 |
|
Λοιπές παρεμβάσεις |
4 |
123 |
Διαβάστε εδώ την εισηγητική έκθεση του προυπολογισμού