Μπορεί ο «Κυνόδοντας» του Γιώργου Λάνθιμου και το «Miss Violence» του Αλέξανδρου Αργιανά να παρουσίαζαν ακραίες μορφές της ελληνικής οικογένειας, αλλά η αλήθεια είναι ότι η ελληνική οικογένεια τις τελευταίες δεκαετίες έχει μεταλλαχθεί.
Και από σύμβολο ταυτότητας, φορές έχει μετατραπεί σε σημείο προβληματισμού. Από εικόνα συγκίνησης, σε αλληγορία μιας βαθιάς κρίσης. Τον τελευταίο καιρό, η ελληνική οικογένεια έχει γίνει εκ νέου θέμα ανάλυσης και κριτικής, τη στιγμή που επανέρχεται ως βασικό μοτίβο καλλιτεχνικού προβληματισμού στον κινηματογράφο, στο θέατρο, στη λογοτεχνία και στα εικαστικά.
Και ενώ τις προηγούμενες δεκαετίες, η ελληνική οικογένεια αποτελούσε ένα σταθερό σημείο αναφοράς –μια οικογένεια-κορνίζα–, τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερο βλέπουμε μια εικόνα ελληνικής οικογένειας σε κρίση και αδιέξοδο – μια οικογένεια-βραχυκύκλωμα.
Τους λόγους για τους οποίους αυτό συμβαίνει και το πως μεταλλάσσονται οι κοινωνικοί ιστοί που επηρεάζουν την οικογένεια θα εξερευνήσουν ψυχίατροι, συγγραφείς και ακαδημαϊκοί.
Το ερώτημα θα απασχολήσει κοινό και ομιλητές σε μια βραδιά στη Μικρή Σκηνή της Στέγης, που στόχο έχει να θέσει αρχικούς προβληματισμούς και να ανοίξει τη συζήτηση. Οι ομιλητές θα προσεγγίσουν από διαφορετικές πλευρές τόσο την εικόνα της «Αγίας ελληνικής οικογένειας», όσο και τον τρόπο που η οικογένεια εμφανίζεται ως θέμα στην ελληνική δημόσια σφαίρα τα τελευταία χρόνια – από τον προβληματισμό για την επιβίωση των οικογενειακών δεσμών εν μέσω κρίσης έως την «έκρηξη» της συγκεκριμένης θεματικής στον κινηματογράφο, στο θέατρο και στη λογοτεχνία.
Συμμετέχουν οι:
Άντζελα Δημητρακάκη: Συγγραφέας, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ιστορίας και Θεωρίας της Σύγχρονης Τέχνης, Πανεπιστήμιο Εδιμβούργου