Θρίλερ με Έλληνες ναυτικούς που κρατούνται «όμηροι» στις ΗΠΑ

evridiki

Κατηγορούνται για περιβαλλοντική ρύπανση που φέρεται να προκλήθηκε λόγω δυσλειτουργίας στο δεξαμενόπλοιο Evridiki - Τους αφαιρέθηκαν διαβατήρια, τους απαγορεύτηκε η έξοδος από τις ΗΠΑ και αντιμετωπίζουν ποινή φυλάκισης έως και έξι χρόνια

Το πλοιο Evridiki που ανήκει στην εταιρία Liquimar Tankers συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή κ. Δημήτρη Παπαδημητρίου, έφτασε στο Λιμανι Wilmington της πολιτείας Delaware από την Νιγηρία φορτωμένο με crude oil (μαζούτ) στις 10 Μαρτιου 2019 και αφού παρέμεινε μια μέρα στο αγκυροβόλιο, την επόμενη, 11 Μαρτίου, πέρασε τον ετήσιο απαραίτητο έλεγχο απο την αμερικάνικη ακτοφυλακή “USCG”. Ωστόσο κατά τη διάρκεια του έλεγχου, οι άνθρωποι της USCG ισχυρίζονται πως διαπιστώθηκε δυσλειτουργία στο σύστημα διαχωρισμού και απόρριψης λυμάτων σεντινων του μηχανοστάσιου (Oil Water Separator).

Aμεσως η ακτοφυλακή βεβαίωσε οκτώ ελλείψεις εκ των οποιων δυο απ' αυτές έθεταν το πλοιο σε καθεστώς κράτησης “Detain".

Από την επόμενη κιόλας ημέρα εν άγνοια του πληρώματος και για τρεις συνεχόμενες ημέρες οι αξιωματικοί της ακτοφυλακής διενεργούσαν έρευνα για περιβαλλοντικό έγκλημα (criminal investigation) η οποία περιλάμβανε κατάσχεση ημερολογίων καταστρώματος και μηχανής, βιβλίων πετρελαίου καταστρώματος και μηχανής, συλλογή δειγμάτων από διάφορους χώρους του μηχανοστασίου που σχετίζονται με το εν λόγω σύστημα (oil water separator), ανακρίσεις μελών του πληρώματος, χωρίς καμία ενημέρωση όπως επιτάσσει η νομοθεσία, καθώς και αντιγραφή των σκληρών δίσκων των υπολογιστών όλου του πλοιου χωρίς καμία δικαιοδοσία, σύμφωνα με την ενημέρωση που είχε η πλοιοκτήτρια εταιρία από το πλήρωμα του Evridiki.

evridiki-2


Η πλοιοκτήτρια εταιρία μερίμνησε ωστε να αντικατασταθεί το εν λογω μηχάνημά τις επόμενες μέρες και κατόπιν κάλεσε νηογνώμονα (DNV-GL) και επιθεωρητή σημαίας κράτους ωστε να βεβαιώσουν τις ενέργειες αποκατάστασης με σκοπό η ακτοφυλακή να αρει το detention, δηλαδή να αφήσει το καράβι να φύγει μετά το πέρας της εκφόρτωσης. Αφου το detention εγινε clear 16 Μαρτιου 2019 απο το USCG, την ιδια κιολας στιγμή κατόπιν παραγγελιάς του USCG, το CBP (τελωνείο) εξέδωσε επιστολή κράτησης του πλοίου, υποστηρίζοντας πως το πλοίο εχει υποπέσει σε ποινικές πράξεις και θα πρέπει να γίνει πιο εκτενής έλεγχος.

Σύμφωνα με ανθρώπους της πλοιοκτήτριας εταιρίας, ο συγκεκριμένος έλεγχος είχε ήδη ολοκληρωθεί και η κράτηση του πλοίου αποσκοπούσε στο να επεξεργαστεί τα στοιχεία που είχαν συλλέξει οι αμερικανικές Αρχές, καθώς δεν υπήρχαν επαρκείς αποδείξεις και μαρτυρίες που να αποδεικνύουν ότι προκλήθηκε ρύπανση ώστε να στοιχειοθετηθεί το συγκεκριμένο αδίκημα με σκοπό την επιβολή τεράστιου προστίμου στην εταιρία και την μακρά κράτηση και στην συνέχεια φυλάκιση μελών του πληρώματος.

Αφού το πλοίο στις 20 Μαρτίου εκφόρτωσε το σύνολο του φορτίου, επέστρεψε υποχρεωτικά στο αγκυροβόλιο του Wilmington και περίμενε τις διαπραγματεύσεις των αμερικανικών αρχών με την εταιρία. Την 25 Μαρτίου φτάνει στο πλοίο ένα mail το οποίο περιλαμβάνει περιλάμβανε τους όρους της συμφωνίας. Οι αμερικανικές Αρχές προτείνουν στην πλοιοκτήτρια εταιρία προκειμένου να αποδεσμεύσει το καράβι, να καταστεί η συμφωνία “security agreement”.

evridiki


“Το mail αναφέρει πως για να αναχωρήσει το πλοίο θα πρέπει να καταβληθεί το ποσο των 700.000$ καθώς και να παραδοθούν στην Αμερικανική Δικαιοσύνη 10 μέλη του πληρώματος χωρίς να έχει απαγγελθεί καμία κατηγορία εναντίον μας” λένε στο protothema.gr μέλη του πληρώματος που θέλουν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους. Σύμφωνα με τους ίδιους, η πλοιοκτήτρια εταιρία υπογράφει την συμφωνία προκειμένου να φύγει άμεσα το πλοίο, χωρίς όμως να δώσει το πλήρωμα τη συγκατάθεση του.

Στις 16 Απριλίου γίνεται η αντικατάσταση του πληρώματος, και τα μέλη του παλιού πληρώματος αναγκάζονται να παραμείνουν στις ΗΠΑ, χωρίς διαβατήρια με απαγόρευση εξόδου από την πολιτεία ενώ οφείλουν να δίνουν καθημερινά το παρών σε έναν ειδικό Αμερικανό πράκτορα, κατόπιν υποδείξεως των Αμερικανικών Αρχών. Μάλιστα όλο αυτό το διάστημα έως σήμερα είναι αναγκασμένοι να διαμένουν σε δυο διαφορετικά μοτέλ πάνω σε έναν αυτοκινητόδρομο.

Όπως αναφέρουν μέλη του πληρώματος στο protothema.gr: “Στις 20 Μαρτίου περάσαμε από τη πρώτη ακρόαση αφού οι εισαγγελείς που χειρίζονται υποθέσεις περιβαλλοντικών εγκλημάτων, απήγγειλαν επίσημες κατηγορίες στο πρώτο μηχανικό. Πρόκειται για ψευδείς εγγραφές στο βιβλίο πετρελαίου της μηχανής με σκοπό να συγκαλύψει τη ρύπανση που προκαλούσε μη λειτουργώντας σωστά το σύστημα “oil water separator”, αδίκημα που επισύρει ποινή φυλάκισης έως και έξι χρόνια”.

Τα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος συνεχίζουν να κρατούνται ως βασικοί μάρτυρες για απροσδιόριστο χρονικό διάστημα. Σε παρόμοιες δε υποθέσεις η παραμονή αυτή διήρκεσε από ένα χρόνο έως και δεκαοκτώ μήνες. Το πλήρωμα υποστηρίζει ότι η κράτηση τους είναι παράνομη, διότι, όπως χαρακτηριστικά λένε, “η πλοιοκτήτρια εταιρία θεωρώντας μας ιδιοκτησία της, μας παρέδωσε στις αμερικανικές αρχές χωρίς καμία εγγύηση για το ποτε θα γυρίσουμε σπίτια μας.” “Είναι παράνομο κ αντισυνταγματικό” προσθέτουν, λέγοντας ότι κατηγορούνται για ένα περιστατικό που συνέβη εκτός των χωρικών υδάτων των ΗΠΑ, στα οποία οι Αμερικανικές Αρχές δεν φέρουν καμία δικαιοδοσία.

Το πλήρωμα επικοινώνησε με το υπουργείο Ναυτιλίας ζητώντας την συνδρομή του, ωστόσο ο προξενικός Λιμενάρχης τους ενημέρωσε ότι η Εισαγγελία Πειραιά ανοίγει φάκελο για την διερεύνηση της υπόθεσης, κάτι που σημαίνει ότι ενδέχεται να καθυστερήσει σημαντικά η διαδικασία επιστροφής τους στην Ελλάδα.

Το μοτέλ στο οποίο διαμένουν οι Έλληνες ναυτικοί

mot-1
mot-2

ΣΧΟΛΙΑ (47)

βασω

Βεβαια για να συμπληρωσω και το προηγουμενο σχολιο μου,με ναυτικο πατερα,μου λεει πολλα χρονια πως τα καραβια που διαθετουμε δυστυχως ειναι σαπιοκαραβα.Βαφουν τη σκουρια και τιποτα παραπανω.Μακαρι να ειναι διαφορετικα,προσωπικα δεν το γνωριζω,ομως οσοι ειναι ναυτικοι σιγουρα θα τα γνωριζουν αυτα.

βασω

Μιλατε για νομους,αφου ειστε τοσο αρμοδιοι πειτε τα εκει που πρεπει,οχι εδω.Η μολυνση ειναι μολυνση,αλλά δεν γνωριζετε συγκεκριμενα πραγματα.Συμφωνω με πολλους που λενε για κερδη της χωρας απο αυτα,δυστυχως.Ναι εχουμε πολλα ελαττωματα κυριοι,αλλα πολεμους και τετοια ακραια περιστατικα ποτέ δεν εκανε η Ελλαδα.Δειτε τι κανει λοιπον η ''σοβαρη''Αμερικη.Τελοσπαντων σαν παιδι ναυτικου συμμεριζομαι το πληρωμα,γιατι στο τελος παντα αυτοι την πληρωνουν.Ποιος θα ξεχασει τους ''καταπληκτικους'' εφοπλιστες και τους ανθρωπους μεσα στα αμπαρια(λογω αποζημιωσεων).Τα ξερουμε αυτα,γνωστα ειναι.Ας εχουν καλα ταξιδια οι ναυτικοι μας

Όταν

η bp στο κόλπο του Μεξικό τα έκανε... δεν άνοιξε μύτη. Ποιο cost gard μου λέτε κ ποια νομοθεσία; Στην Αμερική έζησα πολλά χρονια. Πάρτε το χαμπάρι ότι θέλουν κάνουν κ θα συνεχίσουν να το κάνουν.

Χαχαχα

Περιμενω το Πάμε να κάνει πορεία στην αμερικανική πρεσβεία.

Uknown

Πολύ λυπηρό να κρατούνται τόσα άτομα αλλά δεν είναι "ομηρία" . Είναι οι επιπτώσεις της εύκολης λύσης του να κάνεις μόλυνση του περιβάλλοντος. Όλοι ξέρουν τις επιπτώσεις και έχουν ενημερωθεί για τις συνέπειες αυτών των πράξεων. Ακόμα και οι Juniors officers που "δεν μπορούν" να πάνε κόντρα στις ανωτέρω εντολές έχουν μερίδιο ευθύνης, όμως όλοι ξέρουμε από που ξεκινάει αυτό και την σάπια αντίλυψη που υπάρχει στον χώρο.

Είσαι άγνωστος κ άσχετος

Που ξέρεις βρε γίδι τι έγινε; Ησουν εκεί; Σταματήστε τη σπέκουλα βλάκες Έλληνες , αντί να υπόστηριζόμαστε θελουμε να υπονομεύουμε ο ένας τον άλλο. Το μόνο καράβι που έχεις πατήσει ποτε σου είναι το νήσος Μύκονος για διακοπές κ σε έπιασε κ ναυτία. Η ρύπανση όταν γίνει βγάζει μάτι δε στηρίζετε σε ενδείξεις κ θεωρίες άντε πάνε λεβέντη να μάθεις κ μετά μιλάς αι αι

ΑΜΕΑ

Όταν το 2001 ξεκίνησε η ιστορία αυτή στην Αμερική κατάλαβαν πως είναι μια σημαντική πηγή εσόδων για τη χώρα. Σήμερα 20 χρονια μετά αποτελεί βασικό κομμάτι του προϋπολογισμού της Αμερικής και ένα τέχνασμα που εξυπηρετεί την οικολογική εικόνα τους προς τα έξω. Η ποινικοποίηση του ναυτικού επαγγέλματος ιφιστανται τεχνικά μόνο στην Αμερική αλλά μόνο για αλλοδαπούς ναυτικούς κ μόνο για πλοία με ξένη σημαία όπου δεν δύναται η σωστή μεταχείριση τους κ η αδέκαστη κρίση τους από τις αρχές. Μόνη ελπίδα συντονισμένη κίνηση από Έλληνες εφοπλιστές ώστε το φαινόμενο αυτό να περιοριστεί αρχικά κ στη συνέχεια να σταματήσει. Ενημέρωση και πρόληψη σε όλα τα ελληνόκτητα πλοία άμεσα για το φαινόμενο αυτό.

Dimitris

Καταλαβαίνεις τι γράφεις? Ποιά πηγή εσόδων και ποιά στοχοποίηση των ναυτικών?? Εδώ μιλάμε για ρύπανση με αποδείξεις και όχι για θεωρίες συνωμοσίας κατά των ναυτικών. Απλά εκεί εφαρμόζεται ο νόμος και φυσικά υπάρχει έλεγχος. Δεν ενοχλείς και δεν σε ενοχλούν τόσο απλά.

Κουλη παιξε μπαλα με το γυφταριο

Το ξενοδοχειο ειναι μια χαρα, τωρα γιατι εβγαλαν φωτο την βοηθητικη εξοδο του προσωπικου με τα σκουπιδια ενας θεος το ξερει......

Στις ΗΠΑ...

Οι νομοι εφαρμοζονται και τηρουνται.

Η ξεφτίλα της δικαιοσύνης

Άλλος είναι το αφεντικό με το σάπιο και άλλος την πληρώνει τη νύφη. Κράτος δικαίου η Αμερική όπως και εδώ στην Ελλάδα με τους 300 να πληρώνονται δίχως περικοπές και 10εκ. Έλληνες να πληρώνουν για αυτούς που χρέωσαν την χώρα και βρέθηκαν πίσω από κάθε επιχειρηματία φοροδιαφυγά.

Πρωτάρα

Μη στεναχωριέστε συνάδελφοι θα βγάλετε κ φράγκα από πάνω. Σε μια παρόμοια υπόθεση πριν 10 χρονια ένας πρώτος πήρε αποζημίωση από την εταιρία κ από τα γατάκια του κοστ Γκαρντ γύρω στα 5 μυρια. Αγαντα παιδιά

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

kammena0

Ο καθηγητής Γεωλογίας, Ευθύμιος Λέκκας, προειδοποιεί ότι μετά τις υψηλές θερμοκρασίες και τις πυρκαγιές ακολουθούν έντονες βροχοπτώσεις που συμπαρασύρουν τα ευπαθή υλικά και προκαλούν πλημμύρες  - «Αναγκαία τα αντιπλημμυρικά έργια για να προλάβουμε έντονα καιρικά φαινόμενα» προσθέτει

1