LIVE

Κορωνοϊός

Χίος: Οι οδηγοί φορτηγών ζητούν μέτρα στο λιμάνι για τους πρόσφυγες

Χίος: Οι οδηγοί φορτηγών ζητούν μέτρα στο λιμάνι για τους πρόσφυγες

Σκηνές ανάλογες με εκείνες του λιμανιού της Πάτρας βιώνουν οι επαγγελματίες οδηγοί - Πρόσφυγες ανεβαίνουν στα οχήματα για να μεταβούν κρυφά στην ηπειρωτική Ελλάδα

Τη λήψη πρόσθετων μέτρων ελέγχου και ασφαλείας όλων των φορτηγών αυτοκινήτων στην χερσαία ζώνη του λιμένα της Χίου, ώστε να αποτρέπεται η οποιαδήποτε προσπάθεια προσφύγων και μεταναστών να κρυφτούν σε αυτά και να ταξιδέψουν για την  ηπειρωτική Ελλάδα, ζητούν με κοινή ανακοίνωσή τους το Εργατικό Κέντρο Χίου και ο Σωματείο Επαγγελματιών Οδηγών Χίου. Καθημερινά καταγράφονται σκηνές ανάλογες με εκείνες του λιμανιού της Πάτρας, όπου μεγάλος αριθμός μεταναστών και
προσφύγων εισέβαλαν σε φορτηγά, προκειμένου να μεταφερθούν στην Ιταλία και σε άλλες χώρες της Ευρώπης.

Στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι όλο και περισσότεροι οδηγοί οδηγούνται στο αυτόφωρο και τα αυτοκίνητα κατάσχονται,  όταν εντοπίζονται στις νταλίκες κρυμμένοι πρόσφυγες και μετανάστες.

Οι δύο φορείς ζητούν να τοποθετηθούν και να λειτουργήσουν κάμερες ασφαλείας στον χερσαίο χώρο του λιμένα, κάτι που ισχύει ήδη σύμφωνα με τα όσα είπε στον astraparis.gr ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Χίου κ. Μιχάλης Μπελέγρης. Το ίδιο ισχύει και με τους ιδιωτικούς φύλακες, οι οποίοι επιτηρούν τον χώρο.

Να σημειώσουμε ότι ανάλογα ζητήματα ασφαλείας είχαν θέσει πρόσφατα και οι λιμενικοί, με ανακοίνωση της Ένωσης Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Χίου – Σάμου.

Ζητούν, επίσης, «οι αυτοψίες και οι έλεγχοι να γίνονται κατά την είσοδο του οχήματος στον περιφραγμένο χώρο του λιμένα και μετά τον έλεγχο να μην έχει ευθύνη ο οδηγός».

Ο κ. Μπελέγρης επισημαίνει ότι για την χερσαία ζώνη του λιμένα τηρούνται όσα προβλέπονται από το σχέδιο ασφαλείας για όλα τα ελληνικά λιμάνια. «Δεν μπορούμε  να κάνουμε ένα λιμάνι – φυλακή», τονίζει και προσθέτει ότι «οι οδηγοί πρέπει να κινηθούν σε νομικές κατευθύνσεις, ώστε μετά την είσοδο και τον έλεγχο του οχήματός τους να μην θεωρείται ότι φέρουν ευθύνη, αφού πρόκειται για περιφραγμένο χώρο και φυλασσόμενο με ευθύνη άλλων».

Αναφερόμενος, επίσης, στα όσα προτείνονται για να υψωθεί κι άλλο ο φράκτης, ο κ. Μπελέγρης επισημαίνει με νόημα «και τι θα κάνουμε θα βάλουμε φράκτη και στην πλευρά της θάλασσας, αφού και από το σημείο εκείνο έχουμε περιστατικά παράνομης εισόδου;».

Οι οδηγοί, πάντως, αναφέρουν ότι θα ενημερώσουν όλες τις αρμόδιες αρχές και αν δεν γίνει κάτι θα προβούν σε δυναμικές κινητοποιήσεις. «Δεν μπορεί σε ένα αφύλακτο λιμάνι ως όφειλε, να έχει μοναδική ευθύνη ο οδηγός και να πρέπει να κάνει φύλαξη ο καθένας του δικού του αυτοκινήτου όλη τη νύκτα», αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Εκείνο,  όμως, το οποίο δεν αναφέρεται είναι η δική τους ευθύνη και συμμετοχή στην φύλαξη των οχημάτων τους, τα οποία – σε αρκετές περιπτώσεις – μένουν επί ώρες στην χερσαία ζώνη του λιμένα πριν φορτωθούν στο πλοίο.

Ουδεμία, επίσης, αναφορά γίνεται – έστω και με την έννοια της καταγγελίας – στις περιπτώσεις εκείνες που βρέθηκαν σε νταλίκες κρυμμένοι πρόσφυγες και μετανάστες, ενόσω τα οχήματα ήταν εκτός της ζώνης του λιμένα Χίου.

Πηγή: www.astraparis.gr

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης