Εδώ και δεκαετίες η SEPTONA βάζει ελληνική σφραγίδα στην προσωπική περιποίηση και καταγράφει μια εντυπωσιακή αναπτυξιακή πορεία σε διεθνές επίπεδο.
Αλέξανδρος Λεμονής: Νέες business με την υπογραφή Ferragamo
Αλέξανδρος Λεμονής: Νέες business με την υπογραφή Ferragamo
Ατελείωτα στρέμματα καταπράσινης γης στην Τοσκάνη. Το τοπίο σε συνεπαίρνει. Κυπαρίσσια, αμπέλια, πανάρχαιοι ελαιώνες, πέτρινες αγροικίες και μερικές από τις ομορφότερες μεσαιωνικές πόλεις της Ευρώπης δίπλα σε γραφικά χωριά.
Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Eνα από αυτά πριν από πολλά χρόνια μάγεψε τόσο τον επιχειρηματία με την ονειροπόλα και ρομαντική ψυχή Σαλβατόρε Φεραγκάμο που το αγόρασε και του έδωσε το όνομα Il Borro. Το Il Borro δεν ήταν απλώς ένα ακόμη απόκτημα για τον Ιταλό μέντορα της μόδας. Επενδύοντας χρόνο και χρήμα στη μαγευτική αυτή γωνιά της Ιταλίας, τη μετέτρεψε στον απόλυτο παράδεισό του, έτσι ακριβώς όπως τον οραματιζόταν. Για εξοχική του κατοικία διάλεξε μια παλιά βίλα την οποία ανακαίνισε, δίνοντάς της το λούστρο μιας πολυτελέστατης έπαυλης. Eφτιαξε επίσης το πρώτο Relais & Châteaux wellness spa και λόγω της αδυναμίας του στο καλό κρασί, αξιοποίησε τους αμπελώνες της περιοχής. «Οι Φεραγκάμο αγαπούν το upper class και φίνο lifestyle», ομολογεί ο οικογενειακός τους φίλος Αλέξανδρος Λεμονής. «Τόσο ο ίδιος όσο και τα παιδιά του είναι άνθρωποι συνηθισμένοι στο ευ ζην, με γνήσια αρχοντιά όπως αυτή που συναντά κανείς στις παλιές καλές οικογένειες, εξωστρεφείς και καθόλου σνομπ. Το χωριό Il Borro αποτελεί μια ζωντανή αποτύπωση της κοσμοθεωρίας τους: η λέξη “μόδα” δεν αφορά μόνο τα ρούχα και τα παπούτσια, αλλά περικλείει μέσα της και κάθε έκφανση ενός τρόπου ζωής που ξεφεύγει από τα συνηθισμένα, όπως αυτός που έχουν επιλέξει να ακολουθούν», συμπληρώνει ο Ελληνας επιχειρηματίας.
Σήμερα το χωριό του Σαλβατόρε Φεραγκάμο είναι ένας οινοποιητικός παράδεισος όπου παράγονται επτά ετικέτες κρασιών - από λευκά, ροζέ και κόκκινα κρασιά μέχρι spumante. Τα περισσότερα, δε, διαθέτουν στην ονομασία τους και τη σφραγίδα Il Borro, που έχει μετατραπεί σε σήμα κατατεθέν των Φεραγκάμο.
«Πρωτογνώρισα τα κρασιά τους πριν από πολλά χρόνια όταν συνδεθήκαμε επιχειρηματικά με την οικογένεια καθώς έφερνα τα παπούτσια και τα αξεσουάρ τους στην Ελλάδα. Δεν υπήρχε περίπτωση να γευματίσουμε μαζί στην Ιταλία και να μη συνοδεύσει την παρέα μας κάποια ετικέτα τους. Αλλωστε είναι γνωστό ότι οι Φεραγκάμο είναι λάτρεις των υψηλών γαστρονομικών απολαύσεων και του καλού κρασιού. O γιος -και διάδοχος των επιχειρήσεων του Σαλβατόρε- Φερούτσιο Φεραγκάμο συνηθίζει να λέει ότι τα κρασιά του έχουν την ίδια ποιότητα με τα παπούτσια και τα αξεσουάρ του. Ακόμη και στους δειγματισμούς που κάναμε στα κεντρικά του γραφεία, πάντα προσέφερε ως welcome drink ένα ποτήρι από το δικό τους εξαιρετικά αρωματικό κρασί. Κάθε γουλιά με έπειθε ότι τελικά δεν χρειάζεται να διαθέτει κανείς ιδιαίτερες γνώσεις για να μπορεί να αντιληφθεί την ποιότητα και να απολαύσει την πλούσια γκάμα αρωμάτων που κρύβει μέσα της κάθε φιάλη τους», αναφέρει ο κ. Λεμονής, ο οποίος τους γνωρίζει εδώ και πολλές δεκαετίες. Για τους Ιταλούς εξάλλου, μόδα, γαστρονομία και τρόπος διασκέδασης είναι άρρηκτα συνδεδεμένα. Το γεγονός ότι οι περισσότεροι οίκοι μόδας στο Μιλάνο διαθέτουν και κάποιο ομώνυμο καφέ ή εστιατόριο δεν εκπλήσσει κανέναν.
Από τα υποδηματα στην εισαγωγή κρασιών
Η οικογένεια Λεμονή διαθέτει επίσης μια μακρόχρονη επιχειρηματική διαδρομή. Η ιστορία τους ξεκινά γύρω στο 1890, όταν ο πρωτοπόρος επιχειρηματίας Κομνηνός Καλογήρου ανοίγει στο κέντρο της Αθήνας το πρώτο κατάστημα υποδημάτων. Η boutique παπουτσιών «Καλογήρου» στην οδό Κολοκοτρώνη γρήγορα μετατρέπεται σε dreamland για κάθε γυναίκα. Παπούτσια άνετα για κάθε ημέρα αλλά και κομψά γοβάκια για πιο επίσημες εμφανίσεις γίνονται αντικείμενο του πόθου του γυναικείου πληθυσμού της πρωτεύουσας. Η επιτυχία που γνωρίζει το κατάστημα είναι τέτοια που σύντομα ανοίγει το δικό του εργοστάσιο. Ολοι μιλούν αλλά και φορούν τα παπούτσια με την υπογραφή του. Και τα χρόνια περνούν. Στη μητέρα του Αλέξανδρου Λεμονή, Μαρίνα, οφείλεται το επιχειρηματικό όραμα της εισαγωγής και ξένων luxury brands. Είναι πλέον η δεκαετία των ξέφρενων 80s. Η Ελλάδα διάγει μια περίοδο άκρατου καταναλωτισμού και λατρεύει οτιδήποτε ξενόφερτο.
Μέσα σε λίγα χρόνια τα καταστήματα «Καλογήρου» κάνουν την εμφάνισή τους σε κάθε καλή συνοικία της Αθήνας διαθέτοντας, εκτός από τα δικά τους υποδήματα, προϊόντα και ξένων οίκων όπως Ferragamo, Prada, Tod’s, Yves Saint Laurent, Dolce & Gabbana, Sergio Rossi, Casadei, Giuseppe Zanotti... Είναι η εποχή της απόλυτης επιχειρηματικής παντοδυναμίας τους. Στο κατάστημα του Κολωνακίου, τη ναυαρχίδα του επιχειρηματικού τους στόλου, όπου οι πελάτισσες περίμεναν στην ουρά για να εξυπηρετηθούν, είχε δημιουργηθεί μέχρι και πριβέ χώρος για τη high society των Αθηνών. «Η κρίση μάς βρήκε με μεγάλα επιχειρηματικά ανοίγματα. Το ρούχο και το παπούτσι ήταν οι πρώτοι κλάδοι που χτυπήθηκαν», αναφέρει στο «Gala» o Αλέξανδρος Λεμονής κάνοντας τον απολογισμό του. «Οι τράπεζες δεν μπόρεσαν να μας στηρίξουν και ακολούθησε η πτώση. Πολλοί μας γύρισαν την πλάτη... Υπάρχει μια παροιμία που λέει “ουδείς αχαριστότερος του ευεργετηθέντος”. Αυτό ακριβώς συνέβη. Εκείνοι που είχαμε αναδείξει και ευεργετήσει μας γύρισαν την πλάτη. Για εμάς οι περίπου 1.500 υπάλληλοί μας δεν ήταν υπάλληλοι, ήταν οικογένεια με την απόλυτη σημασία της λέξης», τονίζει. Κάνει μια παύση, πίνει λίγο από τον καφέ που έχει μπροστά του και συνεχίζει: «Παρά την επιχειρηματική μας πτώση, είχαμε την εντιμότητα να μη χρωστάμε σε προμηθευτές και προσωπικό ούτε ένα ευρώ. Το πρώτο μέλημα των γονιών μου ήταν να πληρωθούν όλοι οι προμηθευτές και οι υπάλληλοί μας, πράγμα που έγινε και αυτό πιστώθηκε με τον πιο θετικό τρόπο στην αγορά. Σήμερα το εισπράττω. Οποια πόρτα κι αν έχω χτυπήσει για τα κρασιά μου, μου άνοιξε με χαρά». Ο όμιλος Φάις ήταν τελικά ο νέος επενδυτής. Τόσο τα καταστήματα «Καλογήρου» όσο και οι αντιπροσωπείες υποδημάτων πέρασαν σε αυτόν, με την οικογένεια Λεμονή να διατηρεί ένα πολύ μικρό ποσοστό. «Γύρισα σελίδα, δεν έχουν νόημα τα δάκρυα πάνω από τις στάχτες. Αλλαξα κοινωνικό κύκλο, άλλαξε και η οπτική γωνία μέσα από την οποία βλέπω τη ζωή. Δεν εμπιστεύομαι πια εύκολα. Ολο αυτό που βιώσαμε ως οικογένεια τα χρόνια της κρίσης ήταν ένα μεγάλο μάθημα ζωής για μένα», εξομολογείται ο ικανός επιχειρηματίας που πλέον γνωρίζει και πώς να ελίσσεται.
Σήμερα το χωριό του Σαλβατόρε Φεραγκάμο είναι ένας οινοποιητικός παράδεισος όπου παράγονται επτά ετικέτες κρασιών - από λευκά, ροζέ και κόκκινα κρασιά μέχρι spumante. Τα περισσότερα, δε, διαθέτουν στην ονομασία τους και τη σφραγίδα Il Borro, που έχει μετατραπεί σε σήμα κατατεθέν των Φεραγκάμο.
«Πρωτογνώρισα τα κρασιά τους πριν από πολλά χρόνια όταν συνδεθήκαμε επιχειρηματικά με την οικογένεια καθώς έφερνα τα παπούτσια και τα αξεσουάρ τους στην Ελλάδα. Δεν υπήρχε περίπτωση να γευματίσουμε μαζί στην Ιταλία και να μη συνοδεύσει την παρέα μας κάποια ετικέτα τους. Αλλωστε είναι γνωστό ότι οι Φεραγκάμο είναι λάτρεις των υψηλών γαστρονομικών απολαύσεων και του καλού κρασιού. O γιος -και διάδοχος των επιχειρήσεων του Σαλβατόρε- Φερούτσιο Φεραγκάμο συνηθίζει να λέει ότι τα κρασιά του έχουν την ίδια ποιότητα με τα παπούτσια και τα αξεσουάρ του. Ακόμη και στους δειγματισμούς που κάναμε στα κεντρικά του γραφεία, πάντα προσέφερε ως welcome drink ένα ποτήρι από το δικό τους εξαιρετικά αρωματικό κρασί. Κάθε γουλιά με έπειθε ότι τελικά δεν χρειάζεται να διαθέτει κανείς ιδιαίτερες γνώσεις για να μπορεί να αντιληφθεί την ποιότητα και να απολαύσει την πλούσια γκάμα αρωμάτων που κρύβει μέσα της κάθε φιάλη τους», αναφέρει ο κ. Λεμονής, ο οποίος τους γνωρίζει εδώ και πολλές δεκαετίες. Για τους Ιταλούς εξάλλου, μόδα, γαστρονομία και τρόπος διασκέδασης είναι άρρηκτα συνδεδεμένα. Το γεγονός ότι οι περισσότεροι οίκοι μόδας στο Μιλάνο διαθέτουν και κάποιο ομώνυμο καφέ ή εστιατόριο δεν εκπλήσσει κανέναν.
Από τα υποδηματα στην εισαγωγή κρασιών
Η οικογένεια Λεμονή διαθέτει επίσης μια μακρόχρονη επιχειρηματική διαδρομή. Η ιστορία τους ξεκινά γύρω στο 1890, όταν ο πρωτοπόρος επιχειρηματίας Κομνηνός Καλογήρου ανοίγει στο κέντρο της Αθήνας το πρώτο κατάστημα υποδημάτων. Η boutique παπουτσιών «Καλογήρου» στην οδό Κολοκοτρώνη γρήγορα μετατρέπεται σε dreamland για κάθε γυναίκα. Παπούτσια άνετα για κάθε ημέρα αλλά και κομψά γοβάκια για πιο επίσημες εμφανίσεις γίνονται αντικείμενο του πόθου του γυναικείου πληθυσμού της πρωτεύουσας. Η επιτυχία που γνωρίζει το κατάστημα είναι τέτοια που σύντομα ανοίγει το δικό του εργοστάσιο. Ολοι μιλούν αλλά και φορούν τα παπούτσια με την υπογραφή του. Και τα χρόνια περνούν. Στη μητέρα του Αλέξανδρου Λεμονή, Μαρίνα, οφείλεται το επιχειρηματικό όραμα της εισαγωγής και ξένων luxury brands. Είναι πλέον η δεκαετία των ξέφρενων 80s. Η Ελλάδα διάγει μια περίοδο άκρατου καταναλωτισμού και λατρεύει οτιδήποτε ξενόφερτο.
Μέσα σε λίγα χρόνια τα καταστήματα «Καλογήρου» κάνουν την εμφάνισή τους σε κάθε καλή συνοικία της Αθήνας διαθέτοντας, εκτός από τα δικά τους υποδήματα, προϊόντα και ξένων οίκων όπως Ferragamo, Prada, Tod’s, Yves Saint Laurent, Dolce & Gabbana, Sergio Rossi, Casadei, Giuseppe Zanotti... Είναι η εποχή της απόλυτης επιχειρηματικής παντοδυναμίας τους. Στο κατάστημα του Κολωνακίου, τη ναυαρχίδα του επιχειρηματικού τους στόλου, όπου οι πελάτισσες περίμεναν στην ουρά για να εξυπηρετηθούν, είχε δημιουργηθεί μέχρι και πριβέ χώρος για τη high society των Αθηνών. «Η κρίση μάς βρήκε με μεγάλα επιχειρηματικά ανοίγματα. Το ρούχο και το παπούτσι ήταν οι πρώτοι κλάδοι που χτυπήθηκαν», αναφέρει στο «Gala» o Αλέξανδρος Λεμονής κάνοντας τον απολογισμό του. «Οι τράπεζες δεν μπόρεσαν να μας στηρίξουν και ακολούθησε η πτώση. Πολλοί μας γύρισαν την πλάτη... Υπάρχει μια παροιμία που λέει “ουδείς αχαριστότερος του ευεργετηθέντος”. Αυτό ακριβώς συνέβη. Εκείνοι που είχαμε αναδείξει και ευεργετήσει μας γύρισαν την πλάτη. Για εμάς οι περίπου 1.500 υπάλληλοί μας δεν ήταν υπάλληλοι, ήταν οικογένεια με την απόλυτη σημασία της λέξης», τονίζει. Κάνει μια παύση, πίνει λίγο από τον καφέ που έχει μπροστά του και συνεχίζει: «Παρά την επιχειρηματική μας πτώση, είχαμε την εντιμότητα να μη χρωστάμε σε προμηθευτές και προσωπικό ούτε ένα ευρώ. Το πρώτο μέλημα των γονιών μου ήταν να πληρωθούν όλοι οι προμηθευτές και οι υπάλληλοί μας, πράγμα που έγινε και αυτό πιστώθηκε με τον πιο θετικό τρόπο στην αγορά. Σήμερα το εισπράττω. Οποια πόρτα κι αν έχω χτυπήσει για τα κρασιά μου, μου άνοιξε με χαρά». Ο όμιλος Φάις ήταν τελικά ο νέος επενδυτής. Τόσο τα καταστήματα «Καλογήρου» όσο και οι αντιπροσωπείες υποδημάτων πέρασαν σε αυτόν, με την οικογένεια Λεμονή να διατηρεί ένα πολύ μικρό ποσοστό. «Γύρισα σελίδα, δεν έχουν νόημα τα δάκρυα πάνω από τις στάχτες. Αλλαξα κοινωνικό κύκλο, άλλαξε και η οπτική γωνία μέσα από την οποία βλέπω τη ζωή. Δεν εμπιστεύομαι πια εύκολα. Ολο αυτό που βιώσαμε ως οικογένεια τα χρόνια της κρίσης ήταν ένα μεγάλο μάθημα ζωής για μένα», εξομολογείται ο ικανός επιχειρηματίας που πλέον γνωρίζει και πώς να ελίσσεται.
getty images / ideal image, afp / visualhellas.gr
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα