Kooreloo: Οι ελληνικές τσάντες στη βιτρίνα του Saks
kooreloo-0

Kooreloo: Οι ελληνικές τσάντες στη βιτρίνα του Saks

Το παραδοσιακό υφαντό χαλί από περισσεύματα υφασμάτων ενέπνευσε το ελληνικό brand που κατέκτησε εγχώριο και διεθνές κοινό με τις μοντέρνες χειροποίητες τσάντες του. Φέτος γιορτάζει 10 χρόνια δημιουργίας και αυτή είναι η ιστορία της επιτυχίας του

Η Kooreloo ξεχειλίζει Ελλάδα, καλοκαίρι, τέχνη, αυθεντικότητα. Πολύχρωμα κομμάτια υφασμάτων υφαίνονται μαζί και δίνουν μια γλυκιά νέα ερμηνεία της παράδοσης με έναν σύγχρονο και κομψό τρόπο. Αυτό δεν κάνουν, άλλωστε, όλοι οι μεγάλοι οίκοι; Η Kooreloo γεννήθηκεαπό μια ανάγκη της καλλιτέχνιδας Leila Karr, της Λίλας Καραγιάννη δηλαδή. Η ιστορία θυμίζει εκείνη της Τζέιν Μπίρκιν, της θρυλικής Βρετανίδας σταρ που «γέννησε» την ιστορική Birkin Bag της Hermès ώστε να χωρέσει τις πάνες και το μπιμπερό της κόρης της.

«Η ιδέα για την πρώτη τσάντα από κουρελού προέκυψε από την ανάγκη να έχω μια πρακτική τσάντα για τα προσωπικά μου είδη, αλλά και για όλα εκείνα που έπρεπε να κουβαλάω μαζί μου ως μητέρα τριών παιδιών. Στην αγορά δεν έβρισκα καμία που να πληροί αυτά τα κριτήρια και ταυτόχρονα να είναι μοδάτη και ανθεκτική. Είχα μια πανέμορφη κουρελού στο σπίτι μου από την παιδική μου ηλικία και αποφάσισα να τη χρησιμοποιήσω ως υλικό για την τσάντα μου. Κι έτσι γεννήθηκε το πρώτο σχέδιο. Τα θετικά σχόλια και οι αντιδράσεις των φίλων, αλλά ακόμα και ανθρώπων που δεν γνωριζόμασταν, ήταν ενθαρρυντικά - με σταματούσε κόσμος στον δρόμο!



Οι πρώτες παραγγελίες δεν άργησαν να έρθουν. Ενα καλοκαίρι, σε μια βόλτα στα Ματογιάννια της Μυκόνου μαζί με τον φίλο και μετέπειτα συνεργάτη μου Αλέξη Κρασανάκη πρέπει να με σταμάτησαν τουλάχιστον πέντε κυρίες για να με ρωτήσουν από πού την αγόρασα. Ηταν εκείνη τη στιγμή που ο Αλέξης μού είπε: “Θα κάνουμε ένα brand”. Αφησε την καριέρα του στα τραπεζικά και μαζί ξεκινήσαμε την Kooreloo», αφηγείται η καλλιτεχνική διευθύντρια της εταιρείας Λίλα Καραγιάννη.

Το 2014 οι μηχανές πήραν μπροστά. «Δανείστηκα μια ραπτομηχανή της μητέρας μου και αφού έσπασα εκατοντάδες βελόνες, άρχισα να δημιουργώ μια μικρή παραγωγή», θυμάται. Η επαφή της Λίλας με την τέχνη είναι ένα κεφάλαιο από μόνο του. Οι αρχιτεκτονικές δομές, η γλυπτική και τα υφάσματα άναψαν δημιουργικές σπίθες στο μυαλό της κι εκείνη παραδόθηκε στον συναρπαστικό κόσμο τους.



Σε ένα ηλιόλουστο στούντιο στο Μοσχάτο, πρώην γκαλερί, η ομάδα της Kooreloo δουλεύει ασταμάτητα για το καλύτερο αποτέλεσμα. Τα προϊόντα τους, κατασκευασμένα όλα με εξαιρετική φροντίδα στο χέρι στην Ελλάδα, περιγράφονται καλύτερα ως αντικείμενα τέχνης. Το κλίμα είναι οικογενειακό, οι τεχνίτες γελαστοί και η τραπεζαρία στην είσοδο έτοιμη να υποδεχτεί προμηθευτές και πελάτες. Χαζεύω σαν μικρό παιδί όλη τη διαδικασία της μόδας εκ των έσω. Βλέπω τα σχέδια, αγγίζω τα υφάσματα, παρατηρώ τη λάμψη από τα φλουριά και ρωτώ τη Λίλα τι είναι αυτό που τελικά κάνει μια δική της τσάντα ιδιαίτερη. «Οι ίδιες οι γυναίκες που την κρατούν», μου απαντά για να συμπληρώσει: «Πίσω από κάθε τσάντα μας υπάρχει πολλή δουλειά και κάθε σχέδιο είναι μοναδικό. Δεν φτιάχνουμε μια τσάντα για να εξυπηρετήσουμε μια τάση αλλά για να δημιουργήσουμε μια αίσθηση». Μια τσάντα είναι μια επένδυση και κοιτώντας την καλοκαιρινή κολεξιόν βλέπω μοντέρνα σχέδια αλλά καθόλα διαχρονικά. «Ο multi χαρακτήρας και το χρώμα είναι αδιαπραγμάτευτα για εμάς. Μπορεί το μαύρο να μην είναι προτεραιότητά μας, αλλά το πιστεύεις πως η μαύρη δερμάτινη τσάντα είναι το απόλυτο best seller μας;». Ναι, το πιστεύω.



Φέτος η Kooreloo γιορτάζει τα δέκα χρόνια δημιουργίας, αλλά έχει πολλούς λόγους ακόμα για να χαμογελά. Από τις κυρίες στη Μύκονο και τη δανεική ραπτομηχανή, σήμερα αυτές οι ελληνικές χρωματιστές τσάντες φιγουράρουν στα μεγαλύτερα εμπορικά κέντρα του κόσμου - ακόμα και στις βιτρίνες του Saks, αφού και η αμερικανική αγορά έχει ξετρελαθεί. «Στο εξωτερικό κανείς δεν γνωρίζει τη λέξη “κουρελού.” Εμείς αλλάξαμε τα γράμματα και φέραμε αυτό το ύφασμα και το στυλ στο προσκήνιο. Θέλαμε να ξεχωρίσουμε και να δημιουργήσουμε κάτι μοναδικό», λέει η Λίλα.



Ποιος ήταν ο πρώτος ξένος πελάτης; Πώς αισθάνθηκε όταν την προσέγγισε; «Ηταν το Barneys! Μας εντόπισε ο buyer στη Μύκονο και μετά τους επισκεφτήκαμε εμείς για να δείξουμε τις τσάντες μας. Αυτοί έδειχναν ενθουσιασμένοι, ενώ εγώ ήμουν φοβερά σοκαρισμένη. Δεν είναι καθόλου εύκολο να συμβεί αυτό που συνέβαινε». Φυσικά, οι απομιμήσεις της Kooreloo έχουν κατακλύσει τα τουριστικά καταστήματα στην Πλάκα και όχι μόνο. «Στην αρχή με ενοχλούσε λιγάκι. Υστερα ο Αλέξης μού τόνισε πως όλο αυτό συμβαίνει μάλλον επειδή κάνουμε καλή δουλειά. Εγώ, π.χ., πάντα ράβω έξι φλουριά στην τσάντα, καθώς ο αριθμός αυτός δεν είναι τυχαίος. Είναι ο αριθμός της χαράς, της δημιουργίας, της οικογένειας - πολλοί δεν το γνωρίζουν αυτό».



Για την καμπάνια της καταπληκτικής συλλογής για την Ανοιξη/Καλοκαίρι 2024, η δημιουργική ομάδα της Kooreloo επέλεξε το ιδανικό location, το «Four Seasons Astir Palace Hotel Athens», και ένα concept γεμάτο ερωτισμό και λάμψη. Λίγο προτού φύγω -μαζί με ένα σακάκι από την καινούρια συλλογή στα χέρια μου-, αναρωτιέμαι φωναχτά ποια θα ήταν η καλύτερη ευχή για την επόμενη δεκαετία. «Να τα πάμε ακόμη καλύτερα, με πιο πολλά σχέδια, νέες ιδέες και εγχειρήματα. Κάποια θα τα μάθετε πολύ σύντομα». Ανυπομονούμε ◆
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

BEST OF NETWORK