H Σελήνη θα μπορούσε να αποτελέσει ενεργειακή πηγή για τη Γη

Σύμφωνα με τον καθηγητή αστροβιολογίας και επιστήμης των πλανητών Ίαν Κρόφορντ «κάθε χημικό στοιχείο που βρίσκεται στον περιοδικό πίνακα της γης, ανιχνεύεται επίσης στη Σελήνη»

Σήμερα η κατανόηση της Σελήνης έχει φτάσει σε ένα υψηλό επίπεδο και οι επιστήμονες διατείνονται ότι γνωρίζουν τα πάντα για τον γειτονικό πλανήτη. Ή καλύτερα σχεδόν τα πάντα.

Χάρις στην πρόοδο της τεχνολογίας και της επιστήμης σήμερα πολλές ιδιωτικές εταιρείες έχουν εκφράσει ενδιαφέρον να ξεκινήσουν τις δικές τους ερευνητικές αποστολές στο διάστημα. Η Tesla και η SpaceΧ έχουν ως μεγαλεπήβολο στόχο να δημιουργήσουν «αποικία» στον Άρη αλλά και να διοργανώνουν τουριστικά ταξίδια στη Σελήνη. Όμως μεγάλο ενδιαφέρον έχουν αρχίσει να δείχνουν και πολλές επενδυτικές εταιρείες για εξόρυξη ορυκτών πρώτων υλών αλλά και ευγενών μετάλλων, όπως ο χρυσός, από το υπέδαφος της Σελήνης. Όπως εκτιμούν ειδικοί το υπέδαφος της Σελήνης είναι πιθανότατα πλούσιο και σε Ήλιο-3.

Σύμφωνα με τον καθηγητή αστροβιολογίας και επιστήμης των πλανητών Ίαν Κρόφορντ στο Πανεπιστήμιο του Μπίρμπεκ του Λονδίνου: «Καθώς προχωρά η εξερεύνηση των πλανητών, αυξάνεται και η πιθανότητα στο μέλλον να είναι δυνατή η άντληση ενεργειακών πόρων και άλλων υλικών από άλλους πλανήτες». Προς το παρόν, όπως σημειώνει ο ίδιος, αυτή η προοπτική ενδιαφέρει κυρίως ιδιώτες επενδυτές. «Θα μπορούσαμε θεωρητικά στο μέλλον να δημιουργήσουμε βάσεις εξόρυξης, όπως στην Ανταρκτική. Οι βάσεις αυτές θα μπορούσαν να λειτουργούν εξ ολοκλήρου με φυσικούς πόρους από τη Σελήνη, αντί να μεταφέρονται από τη γη».

Ο Ίαν Κρόφορντ, αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «κάθε χημικό στοιχείο που βρίσκεται στον περιοδικό πίνακα της γης, ανιχνεύεται επίσης στη Σελήνη. Ειδικότερα το Ήλιο-3 της Σελήνης θα μπορούσε να αξιοποιηθεί για την κάλυψη ενεργειακών αναγκών στη Γη, δεδομένου ότι χρησιμοποιείται σε πυρηνικούς σταθμούς για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Έτσι λοιπόν αυξάνονται οι φωνές υπέρ της εκμετάλλευσης του χημικού αυτού στοιχείου που μπορεί να μας δώσει η Σελήνη».

Ο ίδιος βέβαια εκφράζει επιφυλάξεις τόσο ως προς την πιθανολογούμενη πραγματική ποσότητα Ήλιου-3 στο φεγγάρι όσο και ως προς την μακροπρόθεσμη συμβολή μιας τέτοιας μεγαλόπνοης και κοστοβόρας επένδυσης στην κάλυψη αναγκών πίσω στη γη. «Εάν έχεις τα χρήματα να επενδύσεις στο πεδίο της ενεργειακής ασφάλειας στο μέλλον, δεν έχει νόημα να επενδύσεις σε άλλη μια μη ανανεώσιμη πηγή, όπως το Ήλιο-3, αλλά πολύ περισσότερο σε άλλες ανανεώσιμες μορφές ενέργειας στη γη».

Όμως εάν υποθέσουμε ότι πράγματι ξεκινούν αποστολές εκμετάλλευσης του διαστήματος, ποιος θα έχει την κυριότητα των εκάστοτε σεληνιακών εδαφών; Σύμφωνα με τον Ίαν Κρόφροντ, το ζήτημα των κυριαρχικών δικαιωμάτων στο διάστημα ρυθμίζεται από τη Διεθνή Σύμβαση για το Διάστημα του 1967 (Στα ελληνικά: Συνθήκη επί των Αρχών που Διέπουν τη Δραστηριότητα των Κρατών κατά την Εξερεύνηση και Χρησιμοποίηση του Διαστήματος, συμπεριλαμβανομένης της Σελήνης και των Άλλων ουράνιων Σωμάτων).

Το κείμενο αυτό διεθνούς δικαίου ορίζει καταρχήν ότι κανένα κράτος δεν μπορεί να κατέχει εδάφη στο διάστημα, στη Σελήνη ή άλλους πλανήτες. Όμως, όπως επισημαίνει ο βρετανός καθηγητής, η σύμβαση αυτή δεν προέβλεψε τίποτα για το ενδεχόμενο απόκτησης ιδιοκτησιακών δικαιωμάτων πάνω σε ορυκτές ύλες από ιδιώτες επενδυτές. Κατά τη γνώμη του λοιπόν, θα πρέπει να αναθεωρηθεί για να συμπεριλάβει και τις μελλοντικές αποστολές έρευνας και οικονομικής εκμετάλλευσης από ιδιώτες. Κι αυτό διότι όλα δείχνουν ότι κάπως έτσι θα διαγραφεί το μέλλον.

Ορθόδοξος Χριστιανός

Μας εξαπατούν για να αποσπάσουν την πίστη μας από τον Ζωοδότη Χριστό! Είναι ανώφελο να ψάχνουμε για ενέργεια στην Σελήνη την στιγμή που δεν έχουμε τόσο μακριά μπαλαντέζα για να συνδέσουμε την Γη...

George

Είδες Λούλη που δεν σου κόβει? Η Γη συνδέεται με τη Σελήνη μέσω της βαρύτητας. Κι έτσι, παράγοντας παλίρροιες που μπορούν να αξιοποιηθούν με τον κατάλληλο εξοπλισμό, είναι σαν να αντλείς ενέργεια από τη Σελήνη ασύρματα.

είναι γνωστό τρόλ με IQ καναβουριού

είναι γνωστό τρόλ με γνώσεις και IQ ιθαγενή άγνωστης φυλής του Αμαζονίου άρτι ανακαλυφθείσης..

Anonymos

Και γιατι ρε μαστορα η Σεληνη δεν κανει παντου παλιρροιες αφου απο παντου περναει ,αλλα μονο σε συγκεκριμενα μερη του κοσμου ;; Μονο εκει ασκει την.... βαρυτητα ενω αλλου.... τσουκ ;;;

καλαματιανό χώμα με σπόρο αγρινιώτικο;

το χόρτο σου πολύ ώρα κρατάει.. καλαματιανό το χώμα με σπόρο Αγρινιώτικο;

Anonymos

Βρες κατι πιο σωστο να ρωτησεις η να απαντησεις , μπας και με δυσκολεψεις ,αλλιως κελαηδα ......

Anonymos

Δεν πετα τιποτα σε κενο αερος . Δεν υπαρχει πλοηγηση εκει . Η πλοηγηση εξαρταται απο την πυκνοτητα το αερα που περιβαλει το οχημα . Εαν ενα αεροπλανο πεσει σε "κενο" αερος δεν πιλοταρεται . Μην ακουτε βλακειες οτι φυγαμε ποτε απο την ατμοσφαιρα της γης . Δεν εγινε ποτε αυρο ,ουτε ειναι εφικτο να γινει . Drone σε vacuum (κενο αερος ) ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΕΤΑΞΕΙ . Ξυπνηστε ............

ταρζαν

μα αυτό παιδεύονται οι επιστήμονες να εξηγήσουν ποιά δύναμη κρατά τους πλανήτες τα αστέρια και τους γαλαξίες και δεν πέφτουν όπως λές αφού δεν επενεργεί η βαρύτητα σε κενό αέρα όπως λαικά και απλά το διατυπώνεις ..Την ονόμασαν σκοτεινή ενέργεια. Η σκοτεινή ενέργεια βρίσκεται παντού και είναι εξαιρετικά αραιή - ένα κυβικό μέτρο σκοτεινής ενέργειας περιέχει τόση ενέργεια, όση κι ένα άτομο υδρογόνου - και δεν συγκροτείται από σωματίδια. Η σκοτεινή ενέργεια είναι σαν ένα συνεχές, εξαιρετικά ελαστικό μέσο που συγκρατεί τα πάντα . Η ελαστικότητά της οδηγεί στο πιο σημαντικό και ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της: Η "βαρύτητά" της απωθεί αντί να έλκει. Για τα πρώτα εννιά δισεκατομμύρια χρόνια μετά τη Μεγάλη Έκρηξη, η ελκτική δύναμη της βαρύτητα της ύλης επιβράδυνε τη διαστολή του σύμπαντος. Πριν πέντε δισεκατομμύρια χρόνια, η απωστική δύναμη της σκοτεινής ενέργειας υπερέβη την ελκτική δύναμη της ύλης, με αποτέλεσμα την επιτάχυνση της διαστολής του σύμπαντος... Σου φτάνει αυτό;

Anonymos

Πολυ πλακα εχεις εαν πιστευεις σε τετοια .Για να γινει η μεγαλη εκρηξη θελεις τα υλικα , τον χωρο , την πιεση και την θερμοκρασια , συνοπτικα παντα . Που βρεθηκαν ολα αυτα στο απολυτο "τιποτα" ;; Δηλαδη εκει που δεν υπηρχε τιποτα και σε αυτο το "τιποτα' για πολυ καιρο δεν γινονταν τιποτα , ξαφνικα κατι εγινε σε αυτο το "τιποτα" και εκανε ενα μπαμ και ξαφνικα αυτο το "τιποτα" γεννησε τα "παντα" . Και σαν να μην φτανει αυτο , σε μια "κοτσιλια" οπως ειναι η γη , ολως τυχαιως παντα ,δημιουργηθηκαν οι συνθηκες για να εχουμε ... ψαρια , τα οποια αφου βαρεθηκαν να κολυμπανε , βγηκαν παραλια για να λιαστουν , και εγιναν ερπετα . Αφου τους εκαψε ο ηλιος την κοιλια σηκωθηκαν στα δυο και βγαλανε τριχες απο το πολυ ξυσιμο και ετσι εγιναν πιθηκια . Μετα ηρθε το mach 3 και αφου ξυριστικαν γινανε ανθρωποι ....Ε ρε γελια ."μα αυτό παιδεύονται οι επιστήμονες να εξηγήσουν ποιά δύναμη κρατά τους πλανήτες τα αστέρια και τους γαλαξίες και δεν πέφτουν όπως λές αφού δεν επενεργεί η βαρύτητα σε κενό αέρα όπως λαικά και απλά το διατυπώνεις " Αυτο λεγεται Θεος , αλλα δεν περιμενω απο επιστημονες που δεν πιστευουν σε κατι , να το αποδεχτουν , αλλα και γιαυτο σοφιστηκαν αναποδεικτα πραγματα οπως η βαρυτητα ."Η βαρυτητα ειναι η ελκτικη δυναμη μεταξυ δυο σωματων απο το κεντρο τους "κλπ . Παρε ενα σφυρι και μια σακουλα δεμενη με κομπο . Σηκωσε τα στα 2 μετρα και αφησε τα . Και τα δυο θα πεσουν στο πατωμα την ιδια στιγμη παροτι το 1,5+ κιλων σφυρι ειναι 100 φορες βαρυτερο απο την σακουλα . Αρα η βαρυτητα οπως μας την εχουν μαθει δεν υπαρχει ."Την ονόμασαν σκοτεινή ενέργεια.... Η ελαστικότητά της οδηγεί στο πιο σημαντικό και ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της: Η "βαρύτητά" της απωθεί αντί να έλκει. " Αναποδεικτο , απλα αλλη μια θεωρια για να καλυψουν τρυπες της θεωριας που μπαζει απο παντου ....." Πριν πέντε δισεκατομμύρια χρόνια...με αποτέλεσμα την επιτάχυνση της διαστολής του σύμπαντος.. "Πια επιταχυνση ;;; Εδω γελαμε περισσοτερο .... Σε Datsun , εακ κατσεις στην καροτσα , στα 70 χλμ/ωρα δεν στεκεσαι ορθιος και πρεπει να κρατηθεις.. Πιστευεις οτι η γη επιταχυνει με max 1600 χλμ/ωρα στον ισημερινο , με 106.000 χλμ/ωρα γυρω απο ηλιο, με 800.000 χλμ/ωρα συνολικα σαν ηλ.συστημα και εξω δεν κουνιεται φυλλο; Σφαιρα απο οπλο εαν ριξω σε 90 μοιρες καθετα προς τον ουρανο , η σφαιρα θα πεσει διπλα μου τριγυρω , εαν υπηρχαν ολα αυτα τα "σπιναρισματα" επρεπε μεσα στα 30-40 δευτερα που θα κανει να επιστρεψει στο εδαφος , να βρεθει αρκετα μιλια μακρια.Απο παντου μπαζουν αυτες οι θεωριες που λες.

τι λές ρε φίλε, πάς καλά;

τι λές ρε φίλε, πάς καλά; ούτε στο καφενείο σε απομονωμένο χωριό της ορεινής Αρκαδίας μετά απο τσιπουροκάτάνυξη με -10 έξω γύρω απο τη ξυλόσομπα και ντουμάνι μέσα απο τα τσιγάρα, δεν τα λένε αυτά οι γέροι!

Anonymos

Τι δεν σου αρεσε απο ολα ;Που "ξεχασα " τους δεινοσαυρους ; Εκτος αν θελεις να πεις κατι αλλο, μην ντρεπεσαι , εδω γυρω θα ειμαι....

George

Έχουμε στον ουρανό το τελειότερο πυρηνικό εργοστάσιο με αστείρευτη ενέργεια και ψάχνουμε να βρούμε πως θα φτιάξουμε κάτι υποδεέστερο στη γη. Μας χαρίζει θερμική, φωτεινή, κινητική και δυναμική ενέργεια και εμείς απλώς χρειάζεται να συλλέξουμε ένα πολύ μικρό ποσοστό από αυτές τις μορφές και να τις αξιοποιήσουμε άμεσα ή να τις αποθηκεύσουμε για μελλοντική χρήση. Κι όλα αυτά με πολύ χαμηλό κόστος. Χαμηλότερο από οποιαδήποτε άλλη πηγή ενέργειας που είναι ρυπογόνα και μη βιώσιμη. Η πυρηνική ενέργεια είναι ήδη από τις ακριβότερες στον πλανήτη, πόσο μάλλον αν μεταφέρεις το καύσιμο από άλλον πλανήτη.

ταρζαν

Tο ήλιο-3 είναι ένα σταθερό ισότοπο του ηλίου που του λείπει ένα νετρόνιο, με αυτό το χαμένο νετρόνιο επιτρέπεται να παράγει καθαρή ενέργεια, ενώ σαν κύριο χαρακτηριστικό του έχει την παντελή έλλειψη ραδιενεργών υποπροϊόντων. Δεν εκπέμπονται νετρόνια οπότε δεν "αφήνουν" πίσω τους ισότοπα με ραδιενέργεια. Το ήλιο-3 μεταφέρεται με τους ηλιακούς ανέμους, αλλά το γήινο μαγνητικό πεδίο δεν επιτρέπει στο ισότοπο αυτό να πλησιάσει τη γή και το απωθεί πίσω . Χάρη στο αμελητέο μαγνητικό πεδίο του το φεγγάρι επιτρέπει στο ήλιο-3 να επικαθίσει πάνω στον ρεγκόλιθο που καλύπτει το φεγγάρι.Οι εκτιμήσεις του ηλίου-3 που περιέχει το φεγγάρι είναι σχεδόν 50 μέρη ανα ένα δις (!) στο σεληνιακό έδαφος, άρα θα απαιτηθούν εκατομμύρια τόνοι σεληνιακού εδάφους για να συλλέξουμε τόσο ήλιο-3 ικανό να χρησιμοποιηθεί σε αντιδράσεις σύντηξης στη Γη. Θα πρέπει δηλ. να αφαιρέσουμε το μετάλλευμα από το φεγγάρι αλλά και να καταστρέψουμε την επιφάνειά του για να έχουμε μια καθαρή πηγή ενέργειας για τη Γη. Άν το κόστος των αποστολών Απόλλων ( 1967-1972) ήταν πραγματικό και ανήλθε σε 100 δίς δολλάρια (!) εποχής ( σε σημερινά δολλάρια δεκαπλάσιο) , δεν συμφέρει η εξόρυξη του και η μεταφορά του στη γή και καλύτερα να παραμείνει εκεί σαν πηγή καυσίμων για τις μελλοντικές σε βάθος 100ετίας σεληνιακές αποικίες, καταργώντας εντελώς τη σκέψη για δαπανηρές διαστημικές αποστολές μεταφοράς του με σκάφη τεράστιας χωρητικότητας απο και προς τη Γη....

και μετα , θυμηθηκαν τη σεληνη...

τωρα το θυμηθηκανε? θα μας πει καποιος απ τη νασα, ΓΙΑΤΙ ΕΧΟΥΝ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΕΙ ΕΝΤΕΛΩΣ ΤΗ ΣΕΛΗΝΗ ΑΠΟ ΤΟ 1974?

Antarctic