Τα φιλαράκια του zoo.gr

Τα φιλαράκια του zoo.gr

«Πίνοντας μπίρες», θυμούνται,  «σκεφτήκαμε να δημιουργήσουμε ένα site διασκεδαστικό για να μπορεί κάποιος να περνάει ευχάριστα τον ελεύθερο χρόνο του. Οταν ήρθε η ώρα να βαφτίσουμε το site, το “ zoo.gr” μας άρεσε γιατί ο ζωολογικός κήπος ταίριαζε σίγουρα στο concept μιας χαρούμενης online κοινότητας, ενώ ταυτόχρονα ήταν ένα όνομα μικρό που εύκολα θυμάσαι.

Ετσι, ξεκινώντας από το μηδέν, καταλήξαμε να φτιάξουμε ένα website πίσω από το οποίο κρύβονται 300.000 γραμμές κώδικ

Τα φιλαράκια του zoo.gr

«Πίνοντας μπίρες», θυμούνται,  «σκεφτήκαμε να δημιουργήσουμε ένα site διασκεδαστικό για να μπορεί κάποιος να περνάει ευχάριστα τον ελεύθερο χρόνο του. Οταν ήρθε η ώρα να βαφτίσουμε το site, το “ zoo.gr” μας άρεσε γιατί ο ζωολογικός κήπος ταίριαζε σίγουρα στο concept μιας χαρούμενης online κοινότητας, ενώ ταυτόχρονα ήταν ένα όνομα μικρό που εύκολα θυμάσαι.

Ετσι, ξεκινώντας από το μηδέν, καταλήξαμε να φτιάξουμε ένα website πίσω από το οποίο κρύβονται 300.000 γραμμές κώδικα με 17.000 κατηγοριοποιημένα ανέκδοτα, 40.000 αστείες φωτογραφίες και 60.000 αστεία videos. Μπορεί κάποιος να κάνει νέους φίλους ή ακόμη και να βρει το άλλο του μισό, να περιηγηθεί στον τρισδιάστατο εικονικό κόσμο μας (3D World), να έχει το δικό του εικονικό διαμέρισμα και να διαλέξει εικονικά έπιπλα και ρούχα της επιλογής του!

Δώσαμε έμφαση στο ελληνικό στοιχείο. Ετσι, κατασκευάσαμε 100% ελληνικά διαδικτυακά παιχνίδια. Γι’ αυτό βάλαμε φεύγα, πόρτες, πλακωτό. Το τάβλι, τα παιχνίδια τράπουλας (μπιρίμπα, ξερή, αγωνία), παιχνίδια λέξεων (σταυρολεξίες, λεξοκόντρες) δεν υπήρχαν τότε σε άλλο website.

Δημιουργήσαμε υπηρεσίες εύρεσης παλαιών συμμαθητών, ακόμη και φίλων από τον Στρατό. Στην πορεία καταφέραμε να έχουμε πάνω από 900.000 επισκέπτες τον μήνα, κερδίζοντας ακόμη και άτομα από την Ομογένεια.

Ασφαλώς όλη η προσπάθεια δεν ξεκίνησε από αστείο. Αλλωστε δεν ήμασταν καθόλου σίγουροι στην αρχή για το αποτέλεσμα. Ο καθένας από εμάς είχε την προσωπική του διαδρομή. Οταν βγήκαμε στον αέρα είχαμε υποχρεώσεις - οικογένεια, σπουδές, δουλειά… Το πιο όμορφο συναίσθημα για όλους μας είναι η χαρά που σου δίνει δύναμη να συνεχίσεις και να τολμήσεις τα επόμενα βήματα.

Το αποτέλεσμα μας δικαίωσε. Είναι πραγματικά απίστευτο να λαμβάνεις ευχαριστήρια e-mail από άτομα που γνωρίστηκαν στο zoo.gr και παντρεύτηκαν ή να μας στέλνουν ομογενείς

δώρο κουκλάκια καγκουρό από την Αυστραλία ως ευχαριστώ” που κρατάνε επαφή με την πατρίδα τους».

Ταυτόχρονα με το facebook

Το zoo.gr ξεκίνησε ταυτόχρονα με το facebook στις αρχές του 2004. Την ίδια εποχή άρχισαν να μπαίνουν στο λεξιλόγιο των Ελλήνων άγνωστες μέχρι τότε έννοιες όπως κοινωνική δικτύωση, web 2.0, περιεχόμενο από χρήστες - user generated content. Το z oo.gr παραμένει έως και σήμερα το μεγαλύτερο ελληνικό social network με περισσότερους από 900.000 διαφορετικούς χρήστες κάθε μήνα. Είναι η μοναδική ελληνική συμμετοχή στους «Microsoft Windows Live Third-Party Partners», ενισχύοντας τα Windows Live Profiles με social features. Ο επόμενος στόχος είναι να γίνει το site γνωστό και στο εξωτερικό και, όπως δηλώνουν οι δημιουργοί του στο «business stories», «τα πρώτα βήματα έχουν γίνει μέσα στο 2009 και το σχέδιο θα ξεδιπλωθεί μέσα στον ερχόμενο χρόνο».

Κλείσιμο

Είναι μια περίοδος όπου για την Ελλάδα δεν υπήρχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον από επιχειρηματίες να επενδύσουν στο Ιντερνετ. «Ειδικά μετά τη “φούσκα” που έσκασε μεταξύ των εταιρειών νέας τεχνολογίας στην Αμερική, εμείς ως ομάδα ήμασταν οι πρώτοι που ξεκινήσαμε να πειραματιζόμαστε με το “νέο web”, που μόλις έκανε την εμφάνισή του. Bρεθήκαμε όμως, όπως θα λέγαμε, στο σωστό timing. Στην πορεία, το κύμα μάς πήγε πολύ μακριά. Την εποχή όπου εμφανίστηκε το zoo.gr στον αέρα ήταν ίσως το μοναδικό site παγκοσμίως που θύμιζε περισσότερο επιφάνεια εργασίας των Windows παρά μια παραδοσιακή ιστοσελίδα.

Στόχος μας ήταν να φτιάξουμε ένα site που θα ήταν πολύ φιλικό στον χρήστη, χρησιμοποιώντας τεχνολογίες αιxμής. Την εποχή εκείνοι πολλοί χρήστες δεν είχαν εμπειρία από το Ιντερνετ και τους προσφέραμε τη δυνατότητα να μπορούν εύκολα σε ένα οικείο “παραθυρικό” περιβάλλον να επικοινωνούν μεταξύ τους, να παίζουν παιχνίδια κ.λπ. - και όλα αυτά ταυτόχρονα. Και το πιο σημαντικό ότι όλα γίνονταν σε πραγματικό χρόνο».

Τα προβλήματα στην αρχή ήταν τεράστια. «Τι να πρωτοθυμηθούμε!… Τα ξενύχτια με τους servers να έχουν γονατίσει και να πολεμάμε να διορθώσουμε το σφάλμα; Το πιο δύσκολο σε μια ζωντανή διαδικτυακή κοινότητα είναι ότι δεν υπάρχουν αργίες. Φυλάμε σκοπιά ακόμη και τα μεσάνυχτα της Πρωτοχρονιάς».

Με αρχικό κεφάλαιο μόλις 15.000 ευρώ, τρεις φίλοι από τα παλιά, αν και ο καθένας έχει διαφορετική γνώμη, όταν καθίσουν στο τραπέζι λόγω της πολύ καλής χημείας κατορθώνουν τελικά να συνθέσουν μια κοινή άποψη. Και μάλιστα που να οδηγεί σε αποτέλεσμα - γιατί όχι, μέχρι και να αποσπάσουν βραβεία.

«Συνήθως όταν σχεδιάζουμε μια νέα υπηρεσία διαφωνούμε. Ξεκινάμε με ομηρικούς καβγάδες για το πώς πρέπει να είναι το τελικό αποτέλεσμα αφού στο τραπέζι μπαίνουν τρεις διαφορετικές απόψεις», λένε γελώντας. Οι Μιχάλης Ναυπλιώτης, Κώστας Χατζηκοκολάκης και Δημήτρης Μπάνης, άνθρωποι της πληροφορικής, πέντε χρόνια μετά το πρώτο ξεκίνημα κάνουν τον δικό τους οικονομικό απολογισμό και διαπιστώνουν με ικανοποίηση ότι ο τζίρος της εταιρείας ξεπερνά το 1 εκατ. ευρώ ετησίως.

H πρώτη διαφήμιση ήρθε ύστερα από ενάμιση χρόνο…

ΟΠΩΣ ΘΥΜΑΤΑΙ ο Μιχάλης Ναυπλιώτης, «τα πρώτα χρήματα καταναλώθηκαν ώστε να προωθήσουμε το προϊόν διαφημιστικά. Με πολύ προσωπική εργασία και από τους τρεις μας για το στήσιμο του site κατορθώσαμε να εξασφαλίσουμε την πρώτη μας διαφήμιση ύστερα από ενάμιση χρόνο». Ο ίδιος έχοντας περάσει και από τον χώρο της εκπαίδευσης ξεκίνησε το 1999 ένα από τα πρώτα ελληνικά e-shops, από όπου πουλούσε τουριστικά και παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα.

Ωστόσο η προσπάθεια ήταν σκέτη καταστροφή. «Στην αρχή έπεσα θύμα μιας σπείρας με κλεμμένες πιστωτικές κάρτες που έκανε παραγγελίες προϊόντων τα οποία τους έστελνα στη συνέχεια. Ομως το τελειωτικό χτύπημα ήρθε το 2002 , όταν πλημμύρισε ο Κηφισός και καταστράφηκαν ολοσχερώς τα εμπορεύματά μου. Ομως κουβαλούσα διαρκώς το μικρόβιο του Ιnternet», θυμάται.

Χρυσός Ερμής και βραβείο « Sir Στέλιος Χατζηιωάννου»

TO zoo.gr ΑΠΕΣΠΑΣΕ τον Χρυσό Ερμή στα Ermis Awards 2006, αναδείχθηκε Internet Service of the Year στα Tech Excellence 2008 και διακρίθηκε με το βραβείο «Sir Στέλιος Χατζηιωάννου» στα βραβεία Κούρος 2009 της Λέσχης Επιχειρηματικότητας.

«Είναι από τα ελάχιστα ελληνικά websites που διατηρεί mobile portal και στις τρεις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας (Cosmote myview, Vodafone live, Wind plus). Παρέχει ένα “μπουκέτο” υπηρεσιών όπως κατασκευή προφίλ, παιχνίδια, videochat, forum, messenger, webTV,

fan clubs κ.ά. Είναι ουσιαστικά ένα site κοινωνικής δικτύωσης με έμφαση στο g aming: multiplayer και singleplayer games, progressive jackpot tournaments, knock-out tournaments και πολλά συνοδευτικά social features (leader boards, rating system, game statistics, friends list, chat rooms, challenges, virtual gifts), τα οποία εμείς οι ίδιοι έχουμε οι ίδιοι υλοποιήσει»
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης