Infobank Hellastat: 15 επιχειρήσεις που άντεξαν στην κρίση
Infobank Hellastat: 15 επιχειρήσεις που άντεξαν στην κρίση
Από αυτές τις εταιρείες, οι επτά δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο κλάδο των τροφίμων- ποτών- εμφιαλωμένων νερών
Τις 15 ελληνικές εταιρείες μεγάλου μεγέθους που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη κατά την περίοδο 2009-2012 παρουσιάζει σε μελέτη της η Infobank Hellastat ΑΕ.
Από τη διεξαγωγή της μελέτης, διαπιστώνεται ότι το μοντέλο της επιτυχημένης λειτουργίας των 15 εταιρειών βασίστηκε σε: α) ανάπτυξη εξαγωγικής (ή/και παραγωγικής) δραστηριότητας στο εξωτερικό, β) διαρκή έρευνα και ανάπτυξη νέων προϊόντων για τις παραγωγικές επιχειρήσεις και γ) διαρκείς επενδύσεις σε υποδομές και μηχανολογικό εξοπλισμό.
Ειδικότερα, πρόκειται για τις εταιρείες (αναφέρονται αλφαβητικά): FLEXOPACK ΑΕΒΕ ΠΛΑΣΤΙΚΩΝ, INTERCOMM FOODS ΑΕ, PHARMATHEN ΑΒΕΕ, RAYCAP AE, ΑΡΑΜΠΑΤΖΗΣ ΜΙΧΑΗΛ ΑΕΒΕ ΤΡΟΦΙΜΩΝ, ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΗ ΑΕ, ΕΛΤΟΝ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΑΕΒΕ, ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΕΜΦΙΑΛΩΣΕΩΝ AE, ΚΑΛΛΑΣ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕΕ, ΚΑΡΕΛΙΑ ΚΑΠΝΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΑΕ, ΚΡΙ-ΚΡΙ ΑΒΕΕ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΓΑΛΑΚΤΟΣ, ΜΕΓΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΑΕ, ΠΑΥΛΙΔΗΣ ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ ΑΒΕΕ, ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΚΡΗΤΗΣ ΑΒΕΕ και ΣΥΜΕΤΑΛ ΑΕ.
Παρατηρείται ότι από τις 15 αυτές εταιρείες, οι επτά δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο κλάδο των τροφίμων- ποτών- εμφιαλωμένων νερών, γεγονός που δεικνύει την ανθεκτικότητα του συγκεκριμένου τομέα στις συνθήκες ύφεσης της οικονομίας. Επίσης, περιλαμβάνονται δύο επιχειρήσεις παραγωγής πλαστικών προϊόντων και από μια εταιρεία από τους κλάδους των ηλεκτρονικών/ ηλεκτρολογικών συστημάτων, μεταλλοβιομηχανιών, φαρμακοβιομηχανιών, παραγωγής τσιγάρων, χαρτοβιομηχανιών και χημικών πρώτων υλών.
Η μελέτη που εκπονήθηκε από την εταιρεία, σύμφωνα με τον Χρυσόστομο Κάτση, διευθύνοντα σύμβουλο της Infobank Hellastat, «φέρει μήνυμα αισιοδοξίας, καθώς δείχνει τη δυνατότητα ανάπτυξης και κερδοφορίας μέσα στην κρίση και υπογραμμίζει την ικανότητα των ελληνικών επιχειρήσεων για αξιοποίηση της εγχώριας παραγωγής και την έντονη εξαγωγική τους δραστηριότητα. Από την παρουσίαση των 15 ταχύτατα αναπτυσσόμενων ελληνικών επιχειρήσεων, διαπιστώνεται ότι το μοντέλο της επιτυχημένης λειτουργίας τους βασίστηκε σε ένα πλέγμα παραγόντων που τους επέτρεψε να εμφανίζουν αναπτυξιακή πορεία, αντισταθμίζοντας τις συνέπειες από την ύφεση που διέπει την ελληνική οικονομία. Συνοπτικά, αυτοί οι πυλώνες δράσης μπορούν να συνοψιστούν στα σημεία Εξωστρέφεια, Έρευνα & Ανάπτυξη και Επενδύσεις».
Προκειμένου να εντοπίσει τις εν λόγω εταιρείες, η Infobank Hellastat έλαβε υπόψη επιχειρήσεις που το 2012 εμφάνισαν κύκλο εργασιών τουλάχιστον 50 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων τουλάχιστον 1,5 εκατ. ευρώ. Από αυτές, επιλέχτηκαν εταιρείες που κατά την τετραετία 2009-2012 εμφάνισαν θετικά προ φόρων αποτελέσματα, ενώ εξαιρέθηκαν όσες είχαν εμφανίζει ζημιές σε μια ή περισσότερες χρήσεις της εν λόγω περιόδου.
Από τη διεξαγωγή της μελέτης, διαπιστώνεται ότι το μοντέλο της επιτυχημένης λειτουργίας των 15 εταιρειών βασίστηκε σε: α) ανάπτυξη εξαγωγικής (ή/και παραγωγικής) δραστηριότητας στο εξωτερικό, β) διαρκή έρευνα και ανάπτυξη νέων προϊόντων για τις παραγωγικές επιχειρήσεις και γ) διαρκείς επενδύσεις σε υποδομές και μηχανολογικό εξοπλισμό.
Ειδικότερα, πρόκειται για τις εταιρείες (αναφέρονται αλφαβητικά): FLEXOPACK ΑΕΒΕ ΠΛΑΣΤΙΚΩΝ, INTERCOMM FOODS ΑΕ, PHARMATHEN ΑΒΕΕ, RAYCAP AE, ΑΡΑΜΠΑΤΖΗΣ ΜΙΧΑΗΛ ΑΕΒΕ ΤΡΟΦΙΜΩΝ, ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΗ ΑΕ, ΕΛΤΟΝ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΑΕΒΕ, ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΕΜΦΙΑΛΩΣΕΩΝ AE, ΚΑΛΛΑΣ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕΕ, ΚΑΡΕΛΙΑ ΚΑΠΝΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΑΕ, ΚΡΙ-ΚΡΙ ΑΒΕΕ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΓΑΛΑΚΤΟΣ, ΜΕΓΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΑΕ, ΠΑΥΛΙΔΗΣ ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ ΑΒΕΕ, ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΚΡΗΤΗΣ ΑΒΕΕ και ΣΥΜΕΤΑΛ ΑΕ.
Παρατηρείται ότι από τις 15 αυτές εταιρείες, οι επτά δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο κλάδο των τροφίμων- ποτών- εμφιαλωμένων νερών, γεγονός που δεικνύει την ανθεκτικότητα του συγκεκριμένου τομέα στις συνθήκες ύφεσης της οικονομίας. Επίσης, περιλαμβάνονται δύο επιχειρήσεις παραγωγής πλαστικών προϊόντων και από μια εταιρεία από τους κλάδους των ηλεκτρονικών/ ηλεκτρολογικών συστημάτων, μεταλλοβιομηχανιών, φαρμακοβιομηχανιών, παραγωγής τσιγάρων, χαρτοβιομηχανιών και χημικών πρώτων υλών.
Η μελέτη που εκπονήθηκε από την εταιρεία, σύμφωνα με τον Χρυσόστομο Κάτση, διευθύνοντα σύμβουλο της Infobank Hellastat, «φέρει μήνυμα αισιοδοξίας, καθώς δείχνει τη δυνατότητα ανάπτυξης και κερδοφορίας μέσα στην κρίση και υπογραμμίζει την ικανότητα των ελληνικών επιχειρήσεων για αξιοποίηση της εγχώριας παραγωγής και την έντονη εξαγωγική τους δραστηριότητα. Από την παρουσίαση των 15 ταχύτατα αναπτυσσόμενων ελληνικών επιχειρήσεων, διαπιστώνεται ότι το μοντέλο της επιτυχημένης λειτουργίας τους βασίστηκε σε ένα πλέγμα παραγόντων που τους επέτρεψε να εμφανίζουν αναπτυξιακή πορεία, αντισταθμίζοντας τις συνέπειες από την ύφεση που διέπει την ελληνική οικονομία. Συνοπτικά, αυτοί οι πυλώνες δράσης μπορούν να συνοψιστούν στα σημεία Εξωστρέφεια, Έρευνα & Ανάπτυξη και Επενδύσεις».
Προκειμένου να εντοπίσει τις εν λόγω εταιρείες, η Infobank Hellastat έλαβε υπόψη επιχειρήσεις που το 2012 εμφάνισαν κύκλο εργασιών τουλάχιστον 50 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων τουλάχιστον 1,5 εκατ. ευρώ. Από αυτές, επιλέχτηκαν εταιρείες που κατά την τετραετία 2009-2012 εμφάνισαν θετικά προ φόρων αποτελέσματα, ενώ εξαιρέθηκαν όσες είχαν εμφανίζει ζημιές σε μια ή περισσότερες χρήσεις της εν λόγω περιόδου.
Στη συνέχεια, προκειμένου να επιλεχθούν και καταταχθούν οι εταιρείες, ακολουθήθηκαν τα εξής βήματα: α) Αρχική κατάταξη βάσει του μέσου ετήσιου ρυθμού μεταβολής (ΜΕΡΜ) πωλήσεων κατά το χρονικό διάστημα 2009-2012, β) Δεύτερη κατάταξη βάσει του ΜΕΡΜ των ΚΠΦ για το ίδιο χρονικό διάστημα, γ) Συνδυασμός των δύο αυτών κατατάξεων, ώστε να προκύψουν οι 15 ταχύτατα αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις.
Σημειώνεται ότι αποκλείστηκαν εταιρείες με αρνητικούς ΜΕΡΜ Πωλήσεων και ΚΠΦ, καθώς και όσες εμφάνισαν υποχώρηση Πωλήσεων ή/και ΚΠΦ κατά την τελευταία οικονομική χρήση 2012. Επίσης, δεν λήφθηκαν υπόψη θυγατρικές επιχειρήσεις ή μέλη πολυεθνικών ομίλων, καθώς στόχο της μελέτης αποτελεί η προβολή της αμιγώς ελληνικής επιχειρηματικής προσπάθειας, καθώς και εταιρείες παροχής εξειδικευμένων υπηρεσιών (πχ ασφαλιστικές).
Σημειώνεται ότι αποκλείστηκαν εταιρείες με αρνητικούς ΜΕΡΜ Πωλήσεων και ΚΠΦ, καθώς και όσες εμφάνισαν υποχώρηση Πωλήσεων ή/και ΚΠΦ κατά την τελευταία οικονομική χρήση 2012. Επίσης, δεν λήφθηκαν υπόψη θυγατρικές επιχειρήσεις ή μέλη πολυεθνικών ομίλων, καθώς στόχο της μελέτης αποτελεί η προβολή της αμιγώς ελληνικής επιχειρηματικής προσπάθειας, καθώς και εταιρείες παροχής εξειδικευμένων υπηρεσιών (πχ ασφαλιστικές).
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα