«Λες να σκοτώσουν και μένα;»: Ο τρόμος της Νταϊάνα μην έχει την τύχη της Αν Μπολέιν στην ταινία «Spencer»

«Λες να σκοτώσουν και μένα;»: Ο τρόμος της Νταϊάνα μην έχει την τύχη της Αν Μπολέιν στην ταινία «Spencer»

Στο Μπάκιγχαμ ήδη τρέμουν ότι το νέο κύμα αντιδράσεων για Κάρολο και Καμίλα θα είναι τσουνάμι σε σχέση με τους παφλασμούς του «The Crown» -  Τι αποκαλύπτεται για την Καμίλα

DIAN_SPENCER_2
Παραμονές Χριστουγέννων του 1991. Οι μαύρες Ρολς Ρόις με τα μέλη της Βρετανικής βασιλικής οικογένειας φτάνουν στο παλάτι του Σάντριχαμ για τις διακοπές των γιορτών. Μαζί τους καταφθάνουν στρατιές από συνοδούς, αυλικούς, υπηρέτες, σεφ, φρόντμεν, φούτμεν, καμαριέρες. Όλα λειτουργούν σαν μια καλοκουρδισμένη μηχανή.

Η Βασίλισσα, περικυκλωμένη από τα κόργκι, ρωτά τον βλοσυρό μπάτλερ της που είναι σαν να βγήκε από ταινία τρόμου:
-«Έχει έρθει αυτή;»
-«’Οχι, κύρια, δεν έχει έρθει ακόμα» της αποκρίνεται. Και η βασίλισσα του ανταπαντά:
-«Άρα, έχει καθυστερήσει!».

Η σκηνή αλλάζει. Η λαίδη Νταϊάνα είναι στο τιμόνι μιας Πόρσε cabrio 911, οδηγεί σε φουρκέτες της βρετανική εξοχής. Σταματάει στο πλάι του δρόμου.
Κλείσιμο
-«F…K. Που χάθηκα πάλι;»

Είναι η πρώτη σεκάνς σπό την ταινία «Spencer» του Χιλιανού πολυβραβευμένου σκηνοθέτη Πάμπλο Λαρέν (Τζάκι, ΝΟ, Νερούδα, Η μυστική λέσχη). Η ταινία προβλήθηκε στο Φεστιβάλ της Βενετίας και καταχειροκροτήθηκαν τόσο ο Λορέν για την κινηματογραφική του ματιά, όσο και η πρωταγωνίστρια Κρίστεν Στιούαρτ για την ενσάρκωση της λαίδης Νταϊάνα.

Εδώ και λίγες μέρες έχει κυκλοφορήσει το τρέιλερ της ταινίας στο διαδίκτυο, ξεσηκώνοντας κύματα ενθουσιασμού στους φαν της χαμένης πριγκίπισσας. Δεν έχει καμία σχέση με την προσέγγιση του «The Crown« πάνω στην σχέση της Νταϊάνα με την βασιλική οικογένεια. Το «Spencer» δεν κρατά ισορροπίες, δεν έχει τις ευγένειες και τους υπαινιγμούς του «The Crown». Δεν κρατά τις ίσες αποστάσεις.

Δείτε έδω το τρέιλερ της ταινίας «Spencer»


Το «Spencer» είναι 100% με την πλευρά της Νταϊάνα. Είναι σκληρό, ωμό, κινηματογραφημένο ως ένα εσωστρεφές ψυχολογικό θρίλερ. Θυμίζει κάτι ανάμεσα στο «Ρεβέκκα» του Χίτσκοκ και τη «Λάμψη» του Στάνλεϊ Κιούμπρικ, σύμφωνα με τον «The Guardian». Eίναι μια βαθιά κατάδυση στον ψυχικό κόσμο της Νταϊάνα και την απόρριψή της από τον Κάρολο και την οικογένειά του. Διαδραματίζεται μέσα σε ένα τριήμερο (παραμονή Χριστουγέννων, ανήμερα Χριστούγεννα και επόμενη μέρα) στο παλάτι του Σάντριχαμ. Είναι βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα καθώς οι γιορτές του 1991 είναι οι τελευταίες που η Nταϊάνα είχε περάσει μαζί με την βασιλική οικογένεια. Είναι το καθοριστικό σημείο στο οποίο αποφάσισε να χωρίσει και να βρει τον δρόμο της.

Έχουν περάσει 10 χρόνια από τον γάμο της με τον Κάρολο, Χάρι και Γουίλιαμ έχουν μεγαλώσει και ο Κάρολος είναι πάλι με την Καμίλα. Είναι το τριήμερο που η Νταϊάνα προσπαθεί να ξεπεράσει τους φόβους της, τους εσωτερικούς της δαίμονες και την βουλιμία. Είναι εντυπωσιακό πως ο Λαρέν αντιπαραβάλλει τα εντυπωσιακά λουκούλλεια δείπνα στο Σάντριχαμ με τις κρίσεις βουλιμίας της Νταϊάνα.

Σε αντίθεση με το «The Crown» όπου τα παλάτια κινηματογραφούνται ως μια αφορμή για να απολαύσει και να μοιραστεί ο θεατής την πολυτέλεια της βρετανικής αυλής, το Σάντριχαμ του Πάμπλο Λαρέν, είναι λαμπερό, χριστουγεννιάτικο και ταυτόχρονα απειλητικό, όπως οι γοτθικοί πύργοι στα θρίλερ. Με ατέλειωτους δαιδαλώδεις διαδρόμους, με τείχους που έχουν αυτιά και φαντάσματα που κρύβουν παλιές αμαρτίες της βρετανικής βασιλικής οικογένειας.

Εμμονή της Νταϊάνα, γίνεται αυτές τις τρεις μέρες, το πορτραίτο της Αν Μπολέιν, της δεύτερης συζύγου του Ερρίκου του 8ου που αποκεφαλίστηκε για να μπορέσει να παντρευτεί τη νέα του ερωμένη. Η Κρίστεν Στιούαρτ ως Νταϊάνα κοιτάει τον φακό και αναρωτιέται «λες να σκοτώσουν και μένα;»

Στο «Spencer» η βασιλική οικογένεια παρουσιάζεται ως πλήρως δυσλειτουργική, κολλημένη στο ξεπερασμένο παρελθόν και σε ένα πρωτόκολλο-φυλακή: Ολοι οι καλεσμένοι είναι υποχρεωμένοι να αλλάζουν ρούχα 5 φορές την ημέρα: Άλλα για το πρωϊνό, άλλα για το κυνήγι, άλλα για τις βόλτες,  για το μεσημεριανό, για τις συγκεντρώσεις στο drawing room, και άλλα για το δείπνο. Όλα κωδικοποιημένα και τακτοποιημένα από τους αμπιγιέζ τους.

38629396-0-image-a-4_1611918470849
Η Κρίστεν Στιούαρτ αριστερά ως Νταϊάνα και δεξιά η πραγματική Νταϊάνα
000_9M69WV
O σκηνοθέτης Πάμπλο Λαρέν και η Κρίστεν Στιούαρτ στην πρεμιέρα του Φεστιβάλ Βενετίας


Στην τηλεοπτική σειρά του Netflx, ο δημιουργός του «The Crown» Peter Morgan, παρά τις γκρίνιες του Μπάκιγχαμ, σέβεται την Βασίλισσα και την βασιλική οικογένεια-ως Βρετανός που είναι- και δεν ξεπερνά πότε τα όρια. Ο Νότιο-Αμερικάνος, Χιλιανός Πάμπλο Λαρέν δεν έχει τέτοιες «συναισθηματικές» δεσμεύσεις.

Κινηματογραφεί την βασιλική οικογένεια ως τους απειλητικούς κακούς της ιστορίας. Στα μάτια του δεν έχουν κανένα άλλοθι απέναντι στην Νταϊάνα. Στην χειρότερη στιγμή της πτώσης της, η Κρίστεν-Νταϊάνα, που αναζητά ένα χέρι για να σηκωθεί, για να αναπνεύσει, της δίνουν απανωτά χτυπήματα.

Την ώρα που η Νταϊάνα διαλυμένη αναζητά την ταυτότητά της, ο Κάρολος (Τζακ Φάρτινγκ) της λέει κυνικά πως για να επιβιώσει πρέπει να γίνει σχιζοφρενής: «Νταϊάνα, πρέπει να κάνεις πράγματα που μισείς. Πρέπει να λειτουργείς σαν δύο Νταϊάνες. Ο πραγματικός σου εαυτός και μια άλλη που πρέπει να χαμογελά στον Τύπο για φωτογραφίες. Για το καλό της χώρας». 

Όταν είχαν πρωτοκυκλοφορήσει οι φήμες για τη νέα ταινία του Λαρέν με την Κρίστεν Στιούαρτ, η αλήθεια πως στο παλάτι, δεν είχαν δώσει καμία σημασία. Κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί ότι η μέτρια ηθοποιός του «Twilight» θα μπορούσε να είναι μια πειστική Νταϊάνα. Το σοκ, όμως, ήρθε με την κυκλοφορία του trailer και τις αντιδράσεις σε όλον τον κόσμο.

Σε αντίθεση με την Έμα Κόριν που «υποδύθηκε» θαυμάσια την Νταϊάνα- η Κρίστεν Στιούαρτ μεταμορφώθηκε σε Νταϊάνα. Τα βλέμματα, οι κινήσεις του κεφαλιού, ο σωματότυπος, οι κινήσεις του κορμιού της, η προφορά της είναι απίστευτα. Όσοι είδαν την ταινία στην πρεμιέρα της στη Βενετία εντυπωσιάστηκαν. Θεωρούν ήδη πως έχει σοβαρές ελπίδες για τα Όσκαρ. 

IMG_7169
IMG_7175
IMG_7177
IMG_7197


«Τα κινηματογραφικά τρικ του Λαρέν και η εξαίσια Στιούαρτ, από τα πρώτα λεπτά της ταινίας σε πείθουν πως βλέπεις την Νταϊάνα και σε αιχμαλωτίζουν στην ιστορία» σύμφωνα με τον Νίκολας Μπάρμπερ του BBC. «Χρειάστηκαν δύο ξένοι (σσ. ο Χιλιανός Πάμπλο Λαρέν και η Αμερικανίδα Κρίστεν Στιούαρτ) για να ενσαρκωθεί η Νταϊάνα σε όλο της το μεγαλείο και το βάθος» γράφει χαρακτηριστικά ο Όουν Γκλέϊμπερμαν στο Variety.

Έναν χρόνο πριν, όταν είχε βγει στον αέρα η τέταρτη σεζόν του «The Crown» που περιλαμβάνει τα πρώτα χρόνια της σχέσης Κάρολου - Νταϊάνα, τα εχθρικά μηνύματα μίσους πλημμύρισαν τους λογαριασμούς κοινωνικής δικτύωσης του πρίγκιπα της Ουαλίας και της Καμίλα. Σε τέτοιο σημείο, που το παλάτι ζήτησε από το Netflix και τους δημιουργούς της σειράς να επισημαίνουν σε κάθε επεισόδιο πως «η σειρά είναι προϊόν φαντασίας και όχι ντοκιμαντέρ». Κάτι το οποίο, όμως, αρνήθηκαν οι παραγωγοί.

Το πρόβλημα του Μπάκιγχαμ ήταν πως με μια μόνο σεζόν του «The Crown»  τινάχτηκε στον αέρα όλη η δεκαετής δουλειά των δημοσίων σχέσεων του παλατιού να αποκαταστήσουν την αποδοχή  της Καμίλα από το βρετανικό κοινό. Κι όμως, το «The Crown»  φαντάζει σαν τηλε-νουβέλα πασπαλισμένη με χρυσόσκονη και ελαφρό γαλλικό άρωμα μπροστά στο παθιασμένο «Spencer».

Σήμερα ο Δούκας του Εδιμβούργου έχει πεθάνει, η βασίλισσα Ελισάβετ απομακρύνεται σιγά σιγά από το κάδρο, μεταφέροντας αρμοδιότητες στις νέες γενιές. Είναι το χειρότερο τάιμινγκ για τον πρίγκιπα Κάρολο να επιστρέψει στο προσκήνιο όλο το κακό παρελθόν. H «Αχίλλειος πτέρνα» του Καρόλου είναι η Καμίλα. «Spencer» φέτος και  αυτοβιογραφία του πρίγκιπα Χάρι το 2022 αναμένεται να δώσουν δύο σκληρές μαχαιριές. Το αρνητικό κλίμα θα μπορούσε να τον οδηγήσει δυνητικά ακόμα και σε παραίτηση προς χάριν του Ουίλιαμ. 

IMG_7178
IMG_7184
IMG_7196
spencer-kristen-stewart


«Και αν το ισορροπημένο «The Crown» είχε ξεσηκώσει τόσες αρνητικές αντιδράσεις, το «Spencer» που θα οδηγήσει;», αναρωτιούνται στο παλάτι. Κανείς δεν θέλει να ξαναζήσει τις παλιές στιγμές όταν η Καμίλα λούστηκε με ρύζι και όσπρια σε σούπερ μάρκετ από ένθερμη φαν της Νταϊάνα. Ιδίως σήμερα, με ανοιχτές ακόμα τις πληγές από την αποχώρηση του Χάρι και της Μέγκαν και τις εντεινόμενες έρευνες της Αμερικανικής αστυνομίας για τον πρίγκιπα Άντριου.

Η ταινία θα ξεκινήσει να προβάλλεται στους κινηματογράφους στις 9 Νοεμβρίου. Λίγους μήνες μετά, αναμένεται να κυκλοφορήσει η πολυσυζητημένη αυτοβιογραφία του πρίγκιπα Χάρι με νέες αποκαλύψεις αλλά και μια ευθεία επίθεση κατά της Καμίλα.

Είναι αξιοσημείωτο, πως 24 χρόνια μετά τον θάνατο της Νταϊάνα στο Παρίσι, ο μύθος της αλλά και η γοητεία που ασκεί στο κοινό είναι εντυπωσιακή. Ακόμα και σε ανθρώπους που δεν είχαν ζήσει στην εποχή της. Άλλωστε έχει περάσει σχεδόν μια γενιά από την μέρα που χάθηκε.

Κι όμως είναι οι νέοι, οι οποίοι είχαν τις περισσότερες θετικές αντιδράσεις στο τρέιλερ της ταινίας. Κι αυτό ακριβώς τρέμουν στο Μπάκιγχαμ: Μήπως το «Spencer» συστήσει την Νταϊάνα σε ένα κοινό που δεν την γνώρισε (μέχρι 30 ετών). Παρόλο που ο Πάμπλο Λαρέν δήλωσε πως έφτιαξε μια ταινία που να μπορεί «άνετα να δει η μητέρα μου, να θυμηθεί και να κλάψει». Το θέμα, όπως χαρακτηριστικά σημειώνει ο Guardian, είναι αν το μελόδραμα και τα δάκρυα θα περιοριστούν εντός των κινηματογραφικών αιθουσών ή αν θα αγγίξουν και το Μπάκιγχαμ…


Ειδήσεις σήμερα:

Επίθεση με βιτριόλι: Οι συγκλονιστικές καταθέσεις, οι φόβοι της Ιωάννας για το αύριο και η απάθεια της κατηγορούμενης

Αφορολόγητες γονικές παροχές από σήμερα: Τα SOS για όσους ξεκινούν μεταβιβάσεις ακινήτων - χρημάτων

Εμβόλιο της γρίπης: Ξεκινάει σήμερα η συνταγογράφηση - Ποιοι πρέπει να το κάνουν
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης