Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο: Εισήλθε δυναμικά στη νέα, ψηφιακή εποχή του

Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο: Εισήλθε δυναμικά στη νέα, ψηφιακή εποχή του

Μέσα από ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα με ψηφιακές ξεναγήσεις για όλους - και για ΑμεΑ - και διαδραστικής απόλαυσης της μουσειακής εμπειρίας 

EAM_jpg
Σε μια νέα εποχή εισέρχεται το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο (ΕΑΜ) μέσα από το έργο της ψηφιακής αναβάθμισής του. Πρόκειται για την υλοποίηση ενός σύνθετου και πρωτοποριακού σε διεθνές επίπεδο προγράμματος, με προϋπολογισμό 1,5 εκατ. ευρώ, το μεγαλύτερο μέρος του οποίου έχει ολοκληρωθεί και προσφέρει στο κοινό μια σύγχρονη και διαδραστική μουσειακή εμπειρία.

ΕΑΜ_-_psifiako_1
Οι επισκέπτες του μεγαλύτερου μουσείου της χώρας λοιπόν έχουν πλέον την ευκαιρία να γνωρίσουν την ιστορία του, από τα smart phone τους, μέσα από 40 διαφορετικές ακουστικές θεματικές ξεναγήσεις, σε έξι διαφορετικές γλώσσες, οι οποίες σχετίζονται με 900 σημαντικά εκθέματα. Να σημειωθεί πως διατίθενται και ψηφιακές ξεναγήσεις στη νοητική αλλά ειδικές ετικέτες σε μορφή Μπράιγ για πολίτες με προβλήματα ακοής και όρασης.
EAM__iliktroniki_anavathmisi_jpg3_
Ο επισκέπτης μπορεί πλέον να δημιουργήσει τη δική του εικονική περιήγηση στο μουσείο
Επιπλέον, μέσω μια νέας εφαρμογής που λειτουργεί στην είσοδο του μουσείου, θα μπορούν να καταγράψουν ζωντανά και να μοιραστούν την εμπειρία της επίσκεψής τους στέλνοντας ηλεκτρονικές κάρτες ( e-cards) στα πρόσωπα που επιθυμούν.
EAM_e-_card_jpg
E-card με την οποία ο επισκέπτης μπορεί να καταγράψει και να μοιραστεί σε πραγματικό χρόνο την εμπειρία της επίσκεψής του στο μουσείο
Κλείσιμο
Στο πλαίσιο του ολιστικού αυτού έργου, ενταγμένου από το 2021 στο ΕΣΠΑ 2014-2020, που ξεκίνησε πριν την μετατροπή του μουσείου σε Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, εντάσσεται και η καταγραφή και ψηφιοποίηση του πλούσιου φωτογραφικού αρχείου του στο οποίο είναι καταγεγραμμένη η ιστορία της Αθήνας του τελευταίου αιώνα.

«Τα μουσεία είναι ζωντανοί οργανισμοί που αναπτύσσονται και εξελίσσονται παράλληλα και μαζί με την κοινωνία, στην οποία ανήκουν και την οποία υπηρετούν» υπογράμμισε η υπουργός Πολιτισμού Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη κατά την προχθεσινή, επίσημη παρουσίαση του έργου, και συμπλήρωσε: «Είναι ένα έργο το οποίο δεν οδηγεί το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο μόνο στην ψηφιακή εποχή, αλλά εξασφαλίζει την καθολική προσβασιμότητα. Είτε μιλάμε για τους συνανθρώπους μας με αναπηρία, είτε μιλάμε για όλους αυτούς οι οποίοι θέλουν να δουν τον ελληνικό πολιτισμό στη μεγαλύτερη κιβωτό του διεθνώς ή ακόμα να μετέχουν στα εκπαιδευτικά προγράμματα του Μουσείου. Πλέον με τον τρόπο ανάπτυξης του συγκεκριμένου προγράμματος, όλα αυτά είναι προσβάσιμα στο διεθνές κοινό».

Για «ένα μουσείο διάφανο, προσβάσιμο με φυσική ή διαδικτυακή παρουσία και χωρίς αποκλεισμούς» έκανε λόγο η νέα γενική διευθύντριά του, δρ. Άννα Βασιλική Καραπαναγιώτου πριν παρουσιάσει συνοπτικά τις διαφορετικές πτυχές του προγράμματος της ψηφιακής αναβάθμισης του εμβληματικού μουσειακού χώρου με τα 9.000 τ.μ. μόνιμους εκθεσιακούς χώρους, τις 65 αίθουσες και τα 15.000 μοναδικά ή ομαδικά εκθέματα διαφόρων κατηγοριών.

Ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΑΜ, καθηγητής Δημήτρης Οικονόμου, πέρα από την σημαντικότητα του έργου, δεν παρέλειψε να εξάρει το υψηλό επαγγελματικό φρόνημα των υπαλλήλων του μουσείου και την αφοσίωσή τους στην προαγωγή και την ανέλιξη του. Δεν είναι εξάλλου τυχαίο ότι η ολοκλήρωση του έργου έγινε μέσα σε μόλις 14 μήνες από τους 24 που προέβλεπε ο αρχικός προγραμματισμός του.

Ειδήσεις σήμερα:

«Πατέρα κάτσε φρόνημα, μην γίνεσαι ρεζίλι» - Οι αντιδράσεις των παιδιών του Κωνσταντίνου Πλεύρη για τον γάμο του

Πρεμιέρα το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026 για τα μη κρατικά πανεπιστήμια - Οι 4 προϋποθέσεις για την αδειοδότηση

Ανησυχία μετά τον θάνατο του 8χρονου από στρεπτόκοκκο - Ποια τα συμπτώματα, πότε προκαλεί σηπτικό σοκ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης