Από τον Βουτσινά και την Ελεύθερη Σκηνή στον Λυγίζο

Από τον Βουτσινά και την Ελεύθερη Σκηνή στον Λυγίζο

Ο 40χρονος Έκτορας Λυγίζος με την κλασική βρετανική φάρσα του Michael Frayn Το σώσε επιστρέφει στη Στέγη προτείνοντας -35 χρόνια μετά το πρώτο ανέβασμα της στην Αθήνα - την δική του εκδοχή με μια παράσταση - «ύμνο στο λάθος»

sose
Τον ερχόμενο Οκτώβριο ο Έκτορας Λυγίζος φέρνει στην Στέγη την θεατρική παράσταση Το σώσε που βασίζεται στο θεατρικό έργο Noises Off του Μάικλ Φρέιν, γραμμένο το 1982 και ανεβασμένο την ίδια χρονιά για πρώτη φορά στο Lyric Theatre, στο Hammersmith του Λονδίνου.

Ο 40χρονος Λυγίζος σε αυτή την παράσταση έχει επωμισθεί την ευθύνη για την μετάφραση, διασκευή & σκηνοθεσία, έχοντας ως βασικούς συνεργάτες την Κλειώ Μπομπότη (σκηνικό)και την Άλκηστη Μάμαλη (κοστούμια). Στο θίασο που έχει συγκροτηθεί για τις ανάγκες της παράστασης συμμετέχουν: Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Μιχάλης Κίμωνας, Γιάννης Κλίνης, Σοφία Κόκκαλη, Έμιλυ Κολιανδρή, Έκτορας Λυγίζος, Άννα Μάσχα, Άρης Μπαλής, Αρετή Σεϊνταρίδου.

Το έργο «Το “σώσε”» δεν είναι η πρώτη φορά που παίζεται στην Ελλάδα. Μάλιστα, η γνωριμία του έργου και του συγγραφέα έγινε με το αθηναϊκό κοινό ένα χρόνο μετά από το ανέβασμα του στο Λονδίνο όταν η φήμη του είχε ξεπεράσει τα όρια των βρετανικών νησιών. Η παράσταση ανεβαίνει το 1983-1984 στο Θέατρο Μινώα επί της Λεωφόρου Πατησίων σε σκηνοθεσία του Ανδρέα Βουτσινά και σκηνικά του Γιώργου Πάτσα, ενώ την ευθύνη για την μετάφραση του είχαν αναλάβει 3 ηθοποιοί: Η Ξένια Καλογεροπούλου, η Άννα Παναγιωτοπούλου και ο Σταμάτης Φασουλής. Μάλιστα, οι δύο τελευταίοι ως βασικά στελέχη της Ελεύθερης Σκηνής συμμετείχαν και στη διανομή. Εκτός από την Παναγιωτοπούλου και τον Φασουλή στη παράσταση έπαιζαν ακόμη ο Ντίνος Ηλιόπουλος, η Μίνα Αδαμάκη, η Μίρκα Παπακωνσταντίνου, ο Δημήτρης Χρυσομάλης, η Πέμυ Ζούνη, ο Γιώργος Κιμούλης και ο Τάσος Πεζιρκιανίδης.
sose-1


Αλλά, ας επιστρέψουμε στον Λυγίζο. Την χρονική περίοδο 18 Δεκεμβρίου 2013 - 5 Ιανουαρίου 2014 στη Μικρή Σκηνή της Στέγης ο Λυγίζος ανεβάζει «ανεβάζει μια ξέφρενη φάρσα για την οικονομική κρίση» ("Room Service" των John Murray και Allen Boretz). Σε ενημερωτικό σημείωμα εκείνης της εποχής διαβάζουμε σχετικά με τον Λυγίζο και τις δουλειές του στο θέατρο και τον κινηματογράφο: «• Διακεκριμένος τόσο για τις θεατρικές όσο και για τις κινηματογραφικές σκηνοθεσίες του, ο 37χρονος Έκτορας Λυγίζος πρωτοεμφανίστηκε στο θέατρο με το έργο Ο κόσμος στο βυθό του Gary Owen (Αμόρε, 2005), για να ακολουθήσουν άλλες δέκα παραστάσεις, ανάμεσά τους οι: Άγριοι – Ο άνδρας με τα θλιμμένα μάτια του Klaus Händl (Αμόρε, 2007), Η φάρσα της οδού Γουόλγορθ του Enda Walsh (Από Μηχανής Θέατρο, 2008), Τροβατόρε του Verdi (Bios, 2008) και, πιο πρόσφατα, οι Βάκχες του Ευριπίδη (Θέατρο του Νέου Κόσμου, 2013). Φέτος σκηνοθετεί στο Εθνικό θέατρο το έργο «Περιποιητής Φυτών» του Παύλου Μάτεσι.

Κλείσιμο
• Στο σινεμά, ο Λυγίζος έκανε το ντεμπούτο του το 2002 με τη μικρού μήκους ταινία Εσωτερικό σπιτιού με γυναίκα που καθαρίζει μήλα, η οποία απέσπασε το Κρατικό Βραβείο Ποιότητας. Το 2004 συμμετείχε στο Επίσημο Διαγωνιστικό Τμήμα του Φεστιβάλ Βενετίας με τη δεύτερη μικρού μήκους ταινία του, Αγνά νιάτα.

• Το αγόρι τρώει το φαγητό του πουλιού (2012), η πρώτη μεγάλη μήκους ταινία του, βασισμένη ελεύθερα στο μυθιστόρημα Η πείνα του Knut Hamsun, θριάμβευσε στα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου το 2013 και διακρίθηκε σε σημαντικά διεθνή φεστιβάλ. Ο βραβευμένος πρωταγωνιστής της Γιάννης Παπαδόπουλος παίζει και στο Room Service.

• Το Room Service γράφτηκε σε μια εποχή που το θέατρο ενείχε σχεδόν παρηγορητικό ρόλο για τους συντετριμμένους –οικονομικά όσο και ηθικά– θεατές του Μεσοπολέμου. Η κωμική συνθήκη ενός υπό πτώχευση θιάσου της show business και η καταιγιστική δράση εξασφάλισαν την επιτυχία και του έργου και την αντοχή του στο χρόνο».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης