Τα αστικά τοπία μέσα από τα σχέδια του Στίβεν Γουίλτσαϊρ

Τα αστικά τοπία μέσα από τα σχέδια του Στίβεν Γουίλτσαϊρ

Ο καλλιτέχνης μάς μιλάει για τα λεπτομερή σχέδια μεγάλων πόλεων του κόσμου που δημιουργεί και εκθέτει στην γκαλερί του αλλά και σε διάφορες πόλεις ανά τον πλανήτη

Τα αστικά τοπία μέσα από τα σχέδια του Στίβεν Γουίλτσαϊρ
Για περίπου 30 χρόνια, το όνομα Στίβεν Γουίλτσαϊρ είναι συνώνυμο με την τέλεια λεπτομερή και δυνατή πένα και με τα ασπρόμαυρα σχέδια των μεγαλύτερων πόλεων του κόσμου. Αυτός ο νέος καλλιτέχνης παράγει ενεργητικές σκηνές δρόμου και πανοράματα που είναι άμεσα αναγνωρίσιμα στους θαυμαστές του και επιζητούνται από ιδιωτικούς συλλογικούς συλλέκτες. Τα σχέδια του Στίβεν -συχνά σχεδιασμένα από μνήμης και σε μεγάλη ταχύτητα- φτιάχνονται επί τόπου στον δρόμο, σχεδιασμένα από τις κορυφές των ουρανοξυστών ή -κάποιες φορές- από το ελικόπτερο με το οποίο γυρίζει πάνω από τις πόλεις. «Λατρεύω τις μητροπόλεις και τις πόλεις με χαρακτήρα, τις ώρες αιχμής, τις λεωφόρους και τους ανθρώπους. Βρίσκω τις πόλεις πολύ ενδιαφέρον θέμα», τονίζει ο ζωγράφος ως προς τη θεματολογία του.

Σήμερα ο Στίβεν είναι γνωστός σε όλο τον κόσμο. Το ταλέντο του έχει αναγνωριστεί με Μάστερ για υπηρεσίες στην τέχνη. Διαθέτει μια ακμάζουσα γκαλερί στο κέντρο του Λονδίνου και αρχέτυπα έργα του αποφέρουν χιλιάδες λίρες Αγγλίας. Ταξιδεύει συνήθως σε όλο τον κόσμο σε ιδιωτικές και δημόσιες διαπράξεις, οι πιο γνωστές από τις οποίες είναι τα δέκα αστικά πανοράματα σχεδιασμένα από μνήμης. Το σχέδιο της δημόσιας ζωής και της σύγχρονης αρχιτεκτονικής είναι το πάθος του Στίβεν από τότε που θυμάται τον εαυτό του. Ο Στίβεν, ο οποίος γεννήθηκε στο Λονδίνο το 1974, ήταν πολύ ήσυχος ως μικρό παιδί και ήταν δύσκολο για εκείνον να συναναστραφεί με άλλους ανθρώπους.



Σε ηλικία πέντε ετών, ο Στίβεν πήγε στο σχολείο Queensmill του Λονδίνου, όπου εκεί έγινε σύντομα φανερό ότι επικοινωνούσε μέσω της γλώσσας της ζωγραφικής του. Οι δάσκαλοί του τον ενθάρρυναν να μιλήσει παίρνοντάς του παροδικά τα υλικά της δημιουργίας του. Τελικά, άρθρωσε τις πρώτες του λέξεις -«χαρτί» και «μολύβι» (ακριβώς όπως και ο Πικάσο)-, αλλά δεν έμαθε να μιλάει ολοκληρωμένα μέχρι τα εννιά του.
Κλείσιμο

Η ζωγραφική ήταν το πάθος του Στίβεν και ήταν αδύνατο να βρεθεί χωρίς στυλό και χαρτί: ζώα, λονδρέζικα λεωφορεία, αστικά τοπία και κλασσικά αμερικάνικα αυτοκίνητα ήταν τα σχέδιά του, με την ωριμότητα να αυξάνεται με την πάροδο των ετών. Όταν το σχολείο ξεκίνησε να συμμετέχει με τα έργα του σε διαγωνισμούς, τα νέα για το θαυμάσιο ταλέντο του ξεκίνησαν να διαδίδονται. Ανάμεσα στους πρώτους θαυμαστές του ήταν και ο πρώην πρωθυπουργός Έντουαρντ Χιθ, ο οποίος αγόρασε τη ζωγραφιά που έκανε σε ηλικία οκτώ ετών και απεικόνιζε τον καθεδρικό ναό του Σάλσμπουρι.

Αλλά ο Στίβεν κατάφερε να κερδίσει το δημόσιο ενδιαφέρον όταν το ΒΒC τον παρουσίασε στο πρόγραμμά του, “The Foolish Wise Ones”, το 1987, όπου ο Χιου Κάσον (ένας πρώην πρόεδρος της Βασιλικής Ακαδημίας) τον ανακήρυξε ως «το καλύτερο παιδί-καλλιτέχνη της Βρετανίας».

Μετά από αυτό, η καλλιτεχνική καριέρα του Στίβεν αναπτύχθηκε γρήγορα και το πρώτο του βιβλίο, οι «Ζωγραφιές» -ένας τόμος των πρώιμων ζωγραφιών του που προλογιζόταν από τον Κάσον- εκδόθηκε εκείνη τη χρονιά. Η φήμη του Στίβεν εξαπλώθηκε παγκοσμίως. Ένα δεύτερο ντοκιμαντέρ του BBC το 2011 έδειχνε τον Στίβεν να πετάει πάνω από το Λονδίνο μέσα σε ένα ελικόπτερο και ακολούθως να ολοκληρώνει μια λεπτομερή εναέρια εικονογράφηση σε τέλεια κλίμακα μέσα σε τρεις ώρες. Αυτό το καταπληκτικό σχέδιο μιας περιοχής τεσσάρων τετραγωνικών μιλίων περιλάμβανε 12 ιστορικές τοποθεσίες και 200 άλλα οικοδομήματα και αποτελεί ένα τέλειο παράδειγμα της φυσικής του καλλιτεχνικής και εκπληκτικής ματιάς που λειτουργεί με λεπτομέρεια. «Μου παίρνει μία ώρα περίπου για τα μικρά σχέδια, ενώ όταν ζωγραφίζω τα μεγάλα πανοράματα πόλεων μπορεί να χρειαστεί μέχρι και πέντε ημέρες για να τα ολοκληρώσω», δηλώνει ο Στίβεν.



Μέχρι στιγμής, η δουλειά του Στίβεν είναι σε αυξημένη ζήτηση σε όλο τον κόσμο. Το 2005 του ανατέθηκε να αναλάβει εκτεταμένες πανοραμικές ζωγραφιές δέκα μεγάλων πόλεων του κόσμου, αρχίζοντας από τον δεκάμετρο πίνακα που αναπαριστούσε την άποψη του ορίζοντα του Τόκιο. Ο Στίβεν ακολούθως ανέλαβε αναθέσεις από το Χονγκ Κονγκ -εκεί παρήγαγε μια δεκάμετρη ζωγραφιά του λιμανιού Βικτόρια ύστερα από μια πτήση είκοσι λεπτών με ελικόπτερο- τη Ρώμη, τη Φρανκφούρτη, τη Μαδρίτη, το Ντουμπάι, την Ιερουσαλήμ, το Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη, ενώ το 2010 ταξίδεψε στο Σύδνεϋ και στη Σανγκάη και το 2011στο Μπρίσμπεϊν. «Θεωρώ πως η ζωγραφική του Τόκιο ήταν η πιο δύσκολη, καθώς υπήρχαν πολλές πληροφορίες και πολλά κτίρια» αναφέρει ο Βρετανός καλλιτέχνης.

Το 2014, ο Στίβεν δημιούργησε ένα πανοραμικό σχέδιο της Κωνσταντινούπολης για τον εορτασμό των εγκαινίων του πύργου Palladium, ενός από τους μεγαλύτερους ουρανοξύστες της πόλης, ενώ την επόμενη χρονιά, η εταιρεία Royal Carribean του ανέθεσε να σχεδιάσει το αστικό τοπίο της Βαρκελώνης, της Πάλμα και της Μασσαλίας για την καθέλκυση του Harmony of the Seas, του μεγαλύτερου πλοίου στον κόσμο. 

Το 2006, ο Στίβεν αναγνωρίστηκε για τις υπηρεσίες του στην παγκόσμια τέχνη, όταν ανακηρύχθηκε Μέλος του Τάγματος της Βρετανικής Αυτοκρατορίας. Εκείνη η χρονιά του έμεινε χαραγμένη, καθώς ο Στίβεν και η οικογένειά του άνοιξαν μια μόνιμη γκαλερί τέχνης στην ιστορική Βασιλική Στοά της Όπερας στο Λονδίνο.



Σήμερα, ο Στίβεν συνεχίζει να καταπλήσσει τους λάτρεις της τέχνης με τα νέα ζωντανά σχέδια παγκοσμίων πόλεων και όπου πηγαίνει, οι άνθρωποι εντυπωσιάζονται με το ταλέντο του. Έχοντας ποικιλοτρόπως χαρακτηρισθεί από τα μέσα ενημέρωσης ως «ο κορυφαίος αρχιτεκτονικός ζωγράφος στον κόσμο» και ως «η ζωντανή απόδειξη του τι μπορεί να επιτευχθεί όταν η πιθανότητα εμφανίζεται και αναπτύσσεται νωρίς», ο Στίβεν απολαμβάνει τις επευφημίες από όλο τον κόσμο. Αλλά ίσως απολαμβάνει περισσότερο την περιγραφή ενός δημοσιογράφου που παρατήρησε την αγάπη του Στίβεν για τη μουσική: «Είναι ένας αστέρας της ροκ για τον κόσμο της τέχνης». «Οι άνθρωποι συνήθως με αποκαλούν ιδιοφυΐα. Εγώ πιστεύω πως είμαι πολύ καλός στη ζωγραφική και όταν οι άνθρωποι έρχονται να δουν τα έργα μου στην γκαλερί μου, χαμογελούν και μου λένε πόσο καταπληκτική είναι η δουλειά μου», υπογραμμίζει ο ίδιος.

Σε μία από τις πρόσφατες εκθέσεις τους στη Σιγκαπούρη, σημείωσε ιστορικό ρεκόρ προσέλευσης για τη χώρα, καθώς 150.000 άνθρωποι επισκέφθηκαν την έκθεση μέσα σε πέντε ημέρες. Εκεί, του ζητήθηκε να δημιουργήσει ένα πανοραμικό σχέδιο της πόλης το οποίο έγινε μέλος της Εθνικής Συλλογής της Σιγκαπούρης για τον εορτασμό της 50ης χρονιάς της χώρας. «Δεν έχω έρθει στην Αθήνα ποτέ αλλά μια μέρα θα ήθελα να έρθω», αναφέρει ο Στίβεν. Το απόφθεγμα που ακολουθεί στη ζωή του παραμένει το «Κάνε το καλύτερο που μπορείς και ποτέ μη σταματάς».  

Εδώ μπορείτε να δείτε την ιστοσελίδα του Stephen Wiltshire.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης