Τι πηγαίνει στραβά με το “The bastard executioner”;

Τι πηγαίνει στραβά με το “The bastard executioner”;

Μία σειρά με ισχυρά ατού για να εξελιχτεί σε ένα εναλλακτικό “Game of thrones” δεν κατάφερε να πείσει τους τηλεθεατές (ΠΡΟΣΟΧΗ: spoiler για τα δύο πρώτα επεισόδια!)

Τι πηγαίνει στραβά με το “The bastard executioner”;
Το “The Bastard Executioner” (“TBE”) ήταν μία από τις πολυαναμενόμενες σειρές της νέας σεζόν. Άλλωστε, είχε όλα τα απαραίτητα συστατικά για να κερδίσει την προτίμηση των τηλεθεατών. Πρώτα από όλα, έχει στο τιμόνι τον Κερτ Σάτερ
, ο οποίος βρέθηκε στο τιμόνι των “The shield” και “Sons of Anarchy”, σειρές που άφησαν το στίγμα τους στη μικρή οθόνη. Δεύτερον, έχει ένα πολύ ενδιαφέρον σκηνικό: την Αγγλία (και συγκεκριμένα την Ουαλία) του 14ου αιώνα - μίας από τις πιο ταραχώδεις περιόδους της Ευρωπαϊκής ιστορίας. Τρίτον, ένα άνετο μπάτζετ: το διπλό επεισόδιο-πιλότος στοίχισε 10 εκατ. δολάρια (περίπου 9 εκατ. ευρώ), ενώ ο προϋπολογισμός για καθένα από τα επόμενα επεισόδια είναι διπλάσιος από τον αντίστοιχο ενός επεισοδίου του “Sons of Anarchy”, το οποίο κόστιζε περίπου 2,5 εκατ. δολάρια (2,2 εκατ. ευρώ). Και τέταρτον, στηρίζεται στην αποδεδειγμένα επιτυχημένη συνταγή του “Game of thrones”: ίντριγκα, αίμα και σεξ (όχι απαραίτητα με αυτή τη σειρά).

Κλείσιμο


Και όμως, παρά τα ατού του, το “Bastard Executioner” δεν σημείωσε την επιτυχία που αναμενόταν. Ο πιλότος κατάφερε να προσελκύσει 2,1 εκατ. τηλεθεατές. Η επίδοση αυτή ήταν χαμηλότερη από την αντίστοιχη του πιλότου των “Sons of Anarchy” που συγκέντρωσε 2,53 εκατ. - τηλεθέαση που εκτοξεύτηκε στα 6,2 εκατ. στην πρεμιέρα του τελευταίου κύκλου της σειράς με τους παράνομους μηχανόβιους. Ήταν επίσης πολύ πιο ισχνή από την αντίστοιχη του πιλότου του “Fear the walking dead” (του spin-off του “Walking dead” που έκανε πρεμιέρα τον περασμένο Αύγουστο), το οποίο προσέλκυσε 8,2 εκατ. θεατές, με το δεύτερο επεισόδιο να φτάνει τους 11,7 εκατ. θεατές!



Η πλήρης απογοήτευση ήλθε, ωστόσο, με την προβολή του τρίτου επεισοδίου την περασμένη Τρίτη: ούτε καν 1,1 εκατ. θεατές, γεγονός που δείχνει ότι η σειρά κινδυνεύει να χάσει πολύ γρήγορα το κοινό της - και μαζί με αυτό και την παρουσία της στην τηλεόραση. Οι κριτικές, άλλωστε, δεν είναι περισσότερο ενθαρρυντικές. Το IMDB δίνει στο “TBE” βαθμολογία 6,4 με άριστα το 10. Σε τόσο πρώιμο στάδιο είναι λίγο νωρίς για να βγάλουμε συμπεράσματα, αλλά το γεγονός ότι μόλις 2.100 χρήστες έχουν δώσει τη βαθμολογία τους σημαίνει ότι η σειρά δεν κατάφερε να δημιουργήσει ενθουσιώδες κοινό που θα την υποστήριζε στο διαδίκτυο.
Όλα αυτά δεν είναι αδικαιολόγητα. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Ένα βασίλειο σε αναβρασμό

Η ιστορία εκτυλίσσεται στην ταραχώδη Αγγλία των αρχών του 14ου αιώνα -ενός αιώνα που σημαδεύτηκε από την έναρξη του Εκατονταετούς Πολέμου με κύριους αντιπάλους την Αγγλία και τη Γαλλία, αλλά και το ξέσπασμα του «Μαύρου Θανάτου» (πανώλης) που έμελλε να αποδεκατίσει τον ευρωπαϊκό πληθυσμό. Το 1307 ο σκληρός Εδουάρδος Α’ ο Μακρυπόδης πεθαίνει, αφήνοντας ως διάδοχό του τον γιο του Εδουάρδο Β’. Στον Βορρά του βασιλείου οι Σκωτσέζοι ανεμίζουν τα λάβαρα της επανάστασης σε συνεχή αψηφώντας συστηματικά τον βασιλιά, παρά το σφυροκόπημα που δέχτηκαν από τον πατέρα του.



Ταραχώδες είναι το σκηνικό και στα δυτικά, στην Ουαλία. Ο Εδουάρδος Α’ είχε ολοκληρώσει την κατάκτηση της περιοχής και κατατρόπωσε τους επαναστάτες, όμως οι Ουαλοί παρέμειναν ανήσυχοι, με αποκορύφωμα την εξέγερση του 1316. Ακόμα και στο εσωτερικό μέτωπο, τα πράγματα δεν πήγαιναν καλύτερα. Ο Εδουάρδος Β’ έδειχνε μεγάλη εύνοια στον εραστή του, Πιρς Γκάβεστον, γεγονός που αποξένωσε όλους τους άλλους ευγενείς. Και όλα αυτά σε μία περίοδο που τα ταμεία του βασιλείου στέρευαν λόγω των συνεχών εκστρατειών.

Ο θαυματουργός Κερτ Σάτερ

Ο δημιουργός του “TBE” δεν είναι τυχαίος στον χώρο. Γεννήθηκε το 1960 στη μικρή βιομηχανική πόλη Ράγουεϊ του Νιου Τζέρσεϊ, πολύ κοντά στην ομώνυμη φυλακή. Ως παιδί περνούσε τον περισσότερο χρόνο κλεισμένος μέσα στο σπίτι, μπροστά στην τηλεόραση. Κάπως έτσι απέκτησε την πρώτη του «εξειδίκευση» με το storytelling. Αφού πήρε το πτυχίο του στην κινηματογραφία, ο Σάτερ εργάστηκε για επτά χρόνια ως ηθοποιός σε μικρά θέατρα της Νέας Υόρκης. Στη συνέχεια στράφηκε και πάλι στην εκπαίδευση. Ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό του στις Καλές Τέχνες και μετακόμισε στο Λος Άντζελες, όπου άρχισε να γράφει μανιωδώς.



Το 2002 μπήκε στην ομάδα σεναριογράφων του “The shield” και παρέμεινε έως το τέλος. Στις δύο τελευταίες, μάλιστα, σεζόν έγινε και παραγωγός. Το 2008 έκανε πρεμιέρα η νέα του δημιουργία “Sons of anarchy”, μία σειρά που ο αριθμός θανάτων πρωταγωνιστών δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τον αντίστοιχο του “Game of thrones”. Ο ίδιος για να γράψει το σενάριο πέρασε… ποιοτικό χρόνο με μία παράνομη λέσχη μοτοσικλετιστών στη Βόρεια Καλιφόρνια, προκειμένου να κάνει σε βάθος έρευνα της συμπεριφοράς και των συνθηκών στις οποίες δρουν αυτοί οι άνθρωποι. Ο ίδιος βέβαια, δεν αρκέστηκε στη συγγραφή, καθώς έπαιξε ένα μέλος των Sons, τον Ότο Ντιλέινι, ο οποίος εξελίχθηκε σε έναν από τους πιο συναρπαστικούς χαρακτήρες της σειράς, χάρη στην προσωπικότητα και τα δεινά που έζησε μέσα στη φυλακή για να προστατεύσει τα άλλα μέλη της λέσχης του.

Και το κάζο

Παρά τα -εκ πρώτης όψεως- σωστά συστατικά, το “Bastard executioner” οδεύει σε φιάσκο. Γιατί; Κατ’ αρχάς, γιατί πολλές σκηνές της σειράς όλο και κάτι μας θυμίζουν, επομένως αρχίζουμε και κάνουμε ανεπιθύμητες συγκρίσεις. Για παράδειγμα, η πρώτη σκηνή του πιλότου, με το όνειρο του βασικού ήρωα Γουίλκιν Μπρατλ (Λι Τζόουνς) να βρίσκεται σε ένα πεδίο μάχης που σύντομα μετατρέπεται σε πεδίο σφαγής για τον στρατό του και στη συνέχεια να κείτεται ετοιμοθάνατος στο έδαφος βλέποντας έναν άγγελο (ένα κορίτσι με ολόλευκα μαλλιά και σαρκώδη χείλη, που θυμίζει αμέσως την Καλίσι) να τον καθοδηγεί θυμίζει έντονα την εναρκτήρια σκηνή του πρώτου επεισοδίου της σειράς “Vikings”.


Η Φλόρα Σπένσερ Λονγκχερστ είναι μία από τις (λίγες) ευχάριστες εκπλήξεις της σειράς

Αμέσως μετά θα εμφανιστεί και μία δαιμονική μορφή-δράκος, γιατί εάν θέλεις να ακολουθήσεις τα χνάρια του “Game of thrones” θα πρέπει να έχεις και εσύ έναν δράκο… Ως αντιγραφή μπορεί να αντιμετωπιστεί και η ένταξη στο καστ ενός μαύρου ηθοποιού, του Ντάνι Σαπάνι, ο οποίος υποδύεται τον Μαυριτανό Μπέρμπερ που έφτασε στην Αγγλία έπειτα από την ολοκλήρωση μίας σταυροφορίας. Εάν σας έρχεται στο μυαλό ο Μόργκαν Φρίμαν στο «Ρομπέν των δασών» ή ακόμα και ο Ντέιβ Τσάπελ, ο Ατσού στο «Ρομπέν των δασών: Οι ήρωες με τα κολάν», καλώς ήλθατε στο γκρουπ! Για να μην πούμε για το κλισέ του «γίνομαι τιμωρός γιατί σκότωσαν την οικογένειά μου», ο καλύτερος δάσκαλος του οποίου ήταν ο Μελ Γκίμπσον στα ‘90s.

Και κάπου εκεί θα μπουν οι τίτλοι έναρξης: μία μπαλάντα αισθητικής Backstreet Boys που ελάχιστα μπορεί να σε βάλει στο κλίμα μίας μεσαιωνικής saga. Και εκεί που οι “Sons of anarchy” έχτισαν ένα σπουδαίο soundtrack γύρω από το θεματικό τραγούδι “This life”, το “TBE” αποτυγχάνει παταγωδώς ήδη με το καλημέρα.



Όλα αυτά όμως δεν είναι τίποτα απέναντι σε δύο θεμελιώδεις αδυναμίες που μας προϊδεάζουν ότι η σειρά δεν μπορεί να πάει πολύ καλύτερα. Κατ’ αρχάς υπάρχει πρόβλημα στην εξέλιξη της πλοκής. Η ιστορία εκτυλίσσεται με αργούς ρυθμούς, με τους ήρωες να εγκλωβίζονται σε στιγμές φλυαρίας. Οι δημιουργοί φαίνεται πως θέλουν απλά να βάζουν «τσεκ» σε μία λίστα με αυτά που πρέπει να κάνουν (εμφάνιση δράκου-τσεκ, οικογενειακή τραγωδία με δολοφονία και ξεκοίλιασμα εγκύου-τσεκ, σκηνή σεξ μεταξύ ανδρών-τσεκ…), παρά να διηγηθούν μία ενιαία ιστορία. Αυτή η έφεση μάλιστα στη βία καθιστά το στόρι προβλέψιμο, σε σημείο που εάν δεις κάποια στιγμή ένα αθώο πλάσμα, θα σκεφτείς αμέσως «ωχ, την πάτησε» και στις αμέσως επόμενες σκηνές θα δεις ότι είχες απόλυτο δίκιο.

Μεγάλη αδυναμία υπάρχει και με το καστ. Υπάρχουν τρεις-τέσσερις ηθοποιοί που έχουν αξιοπρεπή εμφάνιση, όμως δεν μπορούν να σώσουν τα προσχήματα. Σταθερή αξία η Κέιτι Σάγκαλ (σύζυγος του Σάτερ και γνωστή από τους ρόλους της ως Πέγκι στο «Παντρεμένοι με παιδιά» και Τζέμα -η μητέρα του Τζάκσον- στο “Sons of anarchy”) ως μία μάγισσα που κρύβει πολλά μυστικά (τα μόνα της σειράς που είμαστε ανυπόμονοι να μάθουμε) και ο Στίβεν Μόγιερ (γνωστός από το “Vampire diaries”) στον ρόλο του πανούργου καγκελάριου. Ευχάριστη έκπληξη είναι η Φλώρα Σπένσερ Λονγκχερστ, η οποία υποδύεται τη φιλάνθρωπη Lady Love (αλήθεια τώρα, είναι όνομα βασικού ήρωα αυτό;). Και μάλλον δεν ήταν τυχαίο, καθώς η Βρετανίδα ηθοποιός έχει περάσει και από το Royal Shakespeare Theatre. Σε περιφερειακούς ρόλους βλέπουμε τον Κερτ Σάτερ και τον Τίμοθι Μέρφι.


Οι μεταμορφώσεις της Κέιτι Σάγκαλ: από Πέγκι στο «Παντρεμένοι με παιδιά», σε Τζέμα στο “Sons of anarchy” και σε Ανόρα στο “The Bastard Executioner”

Όλοι οι υπόλοιποι ηθοποιοί κινούνται αμήχανα, δεν πείθουν και επομένως δεν μπορούν να αναδείξουν συναισθήματα στον τηλεθεατή. Κραυγαλέα περίπτωση η σκηνή όπου οι εξεγερμένοι χωρικοί γυρίζουν στο χωριό τους πίσω από μία ενέδρα που έστησαν στους ανθρώπους του βαρόνου, για να δουν τους γέρους, τις γυναίκες και τα παιδιά τους κατασφαγμένα, ως αντίποινα για τις ενέργειές τους. Ούτε μία στιγμή δεν μπόρεσες να νιώσεις την οδύνη αυτών των ανθρώπων που έχασαν ό,τι είχαν και δεν είχαν. Και είναι πραγματικά κρίμα, γιατί υποτίθεται ότι αυτή η σκηνή αποτελούσε σημείο καμπής για την πλοκή. Και εάν νομίζετε ότι άφησα κατά λάθος εκτός σχολιασμού τον πρωταγωνιστή Λι Τζόουνς (ο οποίος κέρδισε ουσιαστικά τον πρώτο του ρόλο στη μικρή οθόνη), κάνετε λάθος…



Εάν δεν φανούν σημάδια βελτίωσης, είναι πάρα πολύ πιθανό η σειρά να μη συνεχιστεί πέρα από τον πρώτο κύκλο (των δέκα επεισοδίων), όσο μεγάλο κεφάλαιο και εάν αποτελεί ο Κερτ Σάτερ. Πάντως για όλους εσάς που σας αρέσουν τέτοιου είδους σειρές, μην απογοητεύεστε. Το “The Last Kingdom” που στηρίζεται στην best-seller σειρά ιστορικών μυθιστορημάτων “The Saxon Stories” και εκτυλίσσεται επίσης στην Αγγλία (περίπου τεσσερισήμισι αιώνες πριν από το “Bastard Executioner”) κάνει πρεμιέρα στις 10 Οκτωβρίου και είναι πολλά υποσχόμενο.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης