LIVE

Κορωνοϊός

Διαφημίσεις δεύτερης γενιάς

Διαφημίσεις δεύτερης γενιάς

Τέσσερις 26χρονοι φίλοι από την Κύπρο προσπαθούν να φέρουν τις δικές τους λύσεις στα προβλήματα της mobile διαφήμισης

Οι Γιώργος Ηρακλέους, Γιώργος Μακκούλης, Κώννο Χρίστου και Πάνος Παπαγεωργίου είναι τέσσερις 26χρονοι φίλοι με καταγωγή από την Κύπρο. Τελείωσαν με άριστα τις σπουδές τους στην Πληροφορική στο Λονδίνο και σύντομα βρέθηκαν να αντιμετωπίζουν ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της βιομηχανίας της διαφήμισης τα τελευταία χρόνια: την προβολή διαφημίσεων σε κινητά τηλέφωνα που δεν θα ενοχλούν τους χρήστες. Με αφορμή τη μετακόμισή τους από την πρωτεύουσα της Αγγλίας στην Αθήνα, τους ζητήσαμε να μας εξηγήσουν τι ακριβώς κάνουν.

Tι είναι το avocarrot και σε ποιους απευθύνεται;
Το Avocarrot προσφέρει τεχνολογικά προιόντα στον τομέα της διαφήμησης στα κινητά. Πιο συγκεκριμένα, το avocarrot είναι μια τεχνολογική πλατφόρμα που βοηθάει τους προγραμματιστές εφαρμογών στο κινητό να βγάζουν λεφτά από διαφημήσεις που είναι λιγότερο ενοχλητικές για τους χρήστες, και που ονομάζονται native ads. Όπως γίνεται κατανοητό, το προϊόν δεν απευθύνεται στους χρήστες κινητών με άμεσο τρόπο αλλά στους δημιουργούς των εφαρμογών που θέλουν να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία μας για να βελτιστοποιήσουν τα κέρδη τους, χωρίς να ενοχλούν τους χρήστες των εφαρμογών τους.
Τα native ads είναι μια καινούργια τεχνολογία που τον τελευταίο χρόνο ξεκίνησαν πολύ μεγάλες εταιρείες να χρησιμοποιούν για να παίρνουν χρήματα, όπως για παράδειγμα το Facebook, το Twitter, το Pinterest κ.ά. Εμείς παρέχουμε αυτή την πολύπλοκη τελευταία γενιά τεχνολογίας σε προγραμματιστές από όλο τον κόσμο μέσω εργαλείων που καθιστούν πολύ εύκολη τη διαδικασία. Απευθυνόμαστε κυρίως στους προγραμματιστές που φτιάχνουν εφαρμογές σε μικρότερες ομάδες ή εταιρείες, και ενδεχομένως δεν έχουν τους πόρους ή την τεχνογνωσία να το κάνουν μόνοι τους, όπως το Facebook ή το Twitter στην προκειμένη περίπτωση.


 

Πώς εμπνευστήκατε τη δημιουργία του;

Οι ιδρυτές πάμε πολύ πίσω, όταν πριν 8 χρόνια γνωριστήκαμε στον στρατό στην Κύπρο. Έπειτα ήμασταν τυχεροί να πάμε όλοι στο ίδιο πανεπιστήμιο, στο Imperial College του Λονδίνου όπου τελειώσαμε όλοι με μεταπτυχιακό σε πληροφορική και electronic engineering. Πριν από περίπου 3 χρόνια ξεκινήσαμε να φτιάχνουμε εφαρμογές για κινητά και μια εφαρμογή μας πήρε το πρώτο βραβείο σε ένα διαγωνισμο hackathon. Επειτα αποφασίσαμε να ψάξουμε να βρούμε τρόπους να βγάλουμε χρήματα από την εφαρμογή και έτσι, χρησιμοποιήσαμε 7-8 διαφορετικές τεχνολογίες για να μπορούμε να εμφανίζουμε διαφημίσεις στις εφαρμογές μας. Το αποτέλεσμα σε όλες τις προσπάθειες ήταν ότι οι χρήστες ενοχλούνταν από τις διαφημισεις που είχαμε και, όπως ήταν αναμενόμενο, άρχισαν να φεύγουν από τις εφαρμογές μας.
Αυτή ήταν και η σπίθα για να ξεκινήσουμε να φτιάχνουμε μια πλατφόρμα που θα μας βοηθούσε να εμφανίζουμε διαφημίσεις που δεν θα ενοχλούσαν τους χρηστες μας. Μετά από λίγους μήνες είδαμε ότι την ίδια πλατφόρμα, την οποία έως τότε χρησημοποιούσαμε για εσωτερικούς σκοπούς, τη ζητούσαν και άλλοι προγραμματιστές στο οικοσύστημα του Λονδίνου. Η ζήτηση συνέχισε να αυξάνεται, οπότε επικεντρωθήκαμε στη δημιουργία της μεγαλυτερης πλατφόρμας μέσω της οποίας μπορούν οι προγραμματιστές να προβάλλουν native ads με εύκολο τρόπο στις εφαρμογες τους.


 

Πόσο δύσκολος είναι ο χώρος στον οποίο απευθύνεστε;

Το προιόν μας απευθύνεται σε 2.3 εκατομμύρια προγραμματιστές Android & iOS ανά τον κόσμο που θέλουν να βγάλουν χρήματα από τις εφαρμογές τους. Τα καλά νέα είναι ότι η αγορά που στοχευουμε είναι τεράστια και συνεχίζει να μεγαλώνει με πολύ γρήγορους ρυθμούς. Πέρσι, οι διαφημησεις στο κινητο έφθασαν τα 9 δισ. δολάρια παγκοσμίως, μια αγορά που αναμένεται να εκτοξευθεί στα 50 δισ. δολάρια μέχρι το 2017. Τα κακά νέα τώρα είναι ότι, λόγω της τεράστιας αγοράς και του αιώνιου προβλήματός της, υπάρχει πάρα πολύ μεγάλος ανταγωνισμός σε παγκόσμιο επίπεδο. Αυτό καθιστά δύσκολο -και ταυτόχρονα εξαιρετικά ενδιαφέρον- το ταξίδι μας, με δυναμικές που πολλές φορές δεν είναι στο χέρι μας να ελέγξουμε.
 


Πόσο καιρό τρέχετε την εταιρεία;
Ξεκινήσαμε 4 άτομα, πλέον είμαστε 6 και ψάχνουμε άκομα 4 άτομα για το γραφείο μας στην Αθηνα. Ξεκινήσαμε από το Λονδίνο, έπειτα ανοίξαμε κεντρικά στο Σαν Φρανσισκο και μετακινήσαμε το γραφείο από το Λονδινό στην Αθήνα. Κι αυτό γιατί πιστεύουμε ότι υπάρχει απίστευτο ταλέντο εδώ, που λόγω των σχετικά κακών συνθηκών της αγοράς, μένει ανεκμετάλλευτο. Η ομάδα αποτελείται κυρίως από προγραμματιστές, και γενικά λειτουργούμε με hacker νοοτροπια, προσπαθώντας πάντα να βρίσκουμε λύσεις που να φέρνουν γρήγορη και μεγάλη αλλαγή σε όλα τα σκέλη της εταιρείας.

Ποια είναι τα πλάνα σας για το επόμενο διάστημα;
Στόχος μας είναι να διατηρήσουμε την ορμή και την ταχύτητα που αναπτυσσόμαστε, έχοντας πάντα στο επίκεντρο τους χρήστες μας. Συνεχίζουμε να παλεύουμε, να γινόμαστε καλύτεροι και να γουστάρουμε αυτό που κάνουμε.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης