Δοκιμάζουμε την Lancia Delta diesel

Δοκιμάζουμε την Lancia Delta diesel

H Lancia Delta με τον πετρελαιοκινητήρα των 1,6 lt, 120 PS, αποτελεί μια ενδιαφέρουσα πρόταση στη μεσαία κατηγορία.

Δοκιμάζουμε την Lancia Delta diesel
Η Lancia Delta βρίσκεται ήδη τέσσερα χρόνια στην αγορά, έχοντας κερδίσει μέρος του αγοραστικού κοινού με την εμφάνιση, τον χαρακτήρα και την οδική της συμπεριφορά. Η απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη διεύρυνε την γκάμα διαθέσιμων κινητήρων κι έτσι βρεθήκαμε με μια πετρελαιοκίνητη Delta 1,6 lt, 120 PS.

Ο εν λόγω κινητήρας είναι ο πιο ισχυρός σε αυτόν τον κυβισμό, καθώς υπάρχει και έκδοση με 105 PS. Κυρίαρχο στοιχείο η περίσσεια ροπής από χαμηλά αλλά και η δύναμη που κινεί σβέλτα το βαρύ αμάξωμα. Η Delta της δοκιμής μας ήταν η έκδοση Silver, που διαθέτει όλες τις ηλεκτρονικές ανέσεις και ταυτόχρονα συρόμενα αναδιπλούμενα καθίσματα πίσω, ψυχόμενο αποθηκευτικό χώρο στο υποβραχιόνιο, παροχή ρεύματος στον χώρο αποσκευών, ρύθμιση καθίσματος συνοδηγού καθ’ ύψος, δερμάτινη επένδυση στο ταμπλό και άλλα. Το 6αρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι θετικό και άμεσο. Ο οδηγός γρήγορα διαπιστώνει τον χαρακτήρα του πετρελαιοκίνητου συνόλου. Στις πολύ χαμηλές στροφές γύρω από το ρελαντί απαιτείται κατέβασμα σχέσης ή αποφασιστικότητα αν στο κιβώτιο είναι επιλεγμένη η πρώτη.

Οταν το στροφόμετρο ξεπεράσει τις 1.200 rpm, ο κινητήρας αρχίζει ομαλά - γλυκά να επιταχύνει το αμάξωμα μέχρι τις 3.000 rpm. Από κει και πάνω δεν έχει νόημα να κρατάς τον κινητήρα. Η δύναμή του είναι υπεραρκετή για ένα ασφαλές προσπέρασμα, ακόμα και με το αυτοκίνητο φορτωμένο. Ταυτόχρονα είναι εντυπωσιακό ότι παρά τα τόσα κιλά ροπής στον εμπρός άξονα (σ.σ.: αντίστοιχη ροπή βρίσκεις σε τρίλιτρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα) δεν επηρεάζεται η ομοιογένεια του αυτοκινήτου.

Θυμάστε τις HF, turbo 1,6 lt;
Παρεμπιπτόντως είχαν ίδια ιπποδύναμη (120 PS) αλλά κοντά στο 60% της ροπής. Με τους τροχούς στριμμένους ήταν δύσκολο να αποφύγεις τα μούτρα, αν πατώντας γκάζι ενεργοποιούσες το turbo. Η σημερινή Delta diesel σε ανάλογο ρυθμό ανταποκρίνεται περίφημα στις εντολές του οδηγού, που μπορεί να διατηρήσει γραμμές και γωνίες χάρη στο ακριβές τιμόνι και στο καλό στήσιμο του αυτοκινήτου. Το κράτημα δεν ενέχει συμβιβασμούς στην άνεση, οι όποιες κλίσεις επιτρέπονται από την ανάρτηση και βοηθούν τον οδηγό στην καλύτερη αίσθηση του αυτοκινήτου.
Κλείσιμο
Ο ενθουσιώδης οδηγός θα πρέπει να προσαρμοστεί στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του πετρελαιοκινητήρα (σ.σ.: μεγάλη ροπή, περιορισμένο εύρος στροφών) για να κινηθεί γρήγορα.

Με δεδομένα τα γονίδια της Delta, γρήγορα θα βρεθεί η χρυσή τομή και θα πάει ταχύτερα από την αντίστοιχη βενζινοκίνητη έκδοση των 140 PS. Ταυτόχρονα θα δει την κατανάλωση του πετρελαίου να μένει πεισματικά στα 6 lt/100 km, τιμή που καταγράψαμε ασκώντας αρκετή πίεση. Θεωρείστε βέβαιο ότι θα διαμορφωθεί κοντά στα 5 lt/ 100 km με οικογενειακούς ρυθμούς. Με το diesel στα 1,6 ευρώ/λίτρο απαιτούνται 8 ευρώ για 100 km - ναι, αυτή η Delta είναι στο πνεύμα της εποχής. Μπορείς κάλλιστα, εκμεταλλευόμενος το ντεπόζιτο των 58 lt, να κάνεις ταξίδι μετ’ επιστροφής στη Θεσσαλονίκη χωρίς ανεφοδιασμό.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.598 cc
Ισχύς: 120 PS/4.000 rpm
Ροπή: 30,6 kgm/1.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχ.
Τελική ταχύτητα: 194 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 10,7 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 6,6 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 120 gr/km
Βάρος: 1.485 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.520/1.797/1.499mm
Χώρος αποσκευών: 465lt
Τέλη κυκλοφορίας: 108 ευρώ ετησίως
Τιμή: 22.188 ευρώ (20.758 με απόσυρση)






Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης