PROTOTHEMA

Ελλάδα

Ενώ ζητούνται απαντήσεις για το δυστύχημα με τους τέσσερις νεκρούς

Η πρώτη κατάθεση από την αρχιλοχία Πλεξίδα: Πετούσαμε χαμηλά, ακουμπήσαμε τα καλώδια

Η πρώτη κατάθεση από την αρχιλοχία Πλεξίδα: Πετούσαμε χαμηλά, ακουμπήσαμε τα καλώδια

Τα όσα είπε η αρχιλοχίας φαίνεται να επιβεβαιώνουν τις αρχικές εκτιμήσεις - Πώς την βρήκε πρώτος τεχνικός της ΔΕΗ

Τις δραματικές στιγμές που προηγήθηκαν της συντριβής του Χιούι που προκάλεσε το θάνατο τεσσάρων αξιωματικών το πρωί της Τετάρτης περιέγραψε στην πρώτη της κατάθεση η αρχιλοχίας Βασιλική Πλεξίδα που νοσηλεύεται στο 424 Στρατιωτικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης.


«Πετούσαμε χαμηλά όταν πέσαμε σε ομίχλη. Η ορατότητα ήταν άκρως περιορισμένη έως μηδενική. Το ελικόπτερο ακούμπησε στα καλώδια της ΔΕΗ και έχασε την ισορροπία του. Όλα έγιναν σε κλάσμα του δευτερολέπτου» είπε αρχικά η τυχερή μέσα στην ατυχία της αρχιλοχίας. 

«Με την πρόσκρουση στο έδαφος έχασα τις αισθήσεις μου και όταν ύστερα από αρκετή ώρα τις ξαναβρήκα ήταν σαν να ξυπνούσα ύστερα από ένα εφιαλτικό όνειρο, όμως με αφόρητους πόνους σε όλο μου το σώμα» συμπλήρωσε η Βασιλική Πλεξίδα σύμφωνα με το Έθνος.

Η κατάθεση αυτή έρχεται να επιβεβαιώσει τις αρχικές εκτιμήσεις το ελικόπτερο κατέπεσε στην περιοχή του Σαρανταπόρου, έπειτα από πρόσκρουση σε καλώδια υψηλής τάσεως της ΔΕΗ, όταν οι χειριστές αναγκάστηκαν να πετάξουν χαμηλά, είτε λόγω της χαμηλής νέφωσης που επικρατούσε στην περιοχή, είτε λόγω βλάβης που παρουσιάστηκε στο ελικόπτερο.


Τα συντρίμμια του ελικοπτέρου



Η αρχιλοχίας Πλεξίδα




Τα ερωτήματα που ζητούν απαντήσεις

Ωστόσο στρατιωτικές πηγές τονίζουν ότι υπάρχουν ερωτήματα, στα οποία θα πρέπει να δώσει απαντήσεις η επιτροπή διερεύνησης της τραγωδίας:

- Πότε συντηρήθηκε το ελικόπτερο και ποιο ήταν το υπόλοιπο ωρών λειτουργίας του μέχρι την επόμενη συντήρησή του;

- Πόσες ώρες πτήσεως είχαν στον συγκεκριμένο τύπο ελικοπτέρου ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης;

- Τι αναφέρουν τα βιβλία συντηρήσεως του ελικοπτέρου (log book);

- Έφερε το ελικόπτερο τοποθετημένους κόπτες καλωδίων;

Εκτός όμως από τα παραπάνω ερωτήματα, που αφορούν στις συνθήκες κάτω από τις οποίες συνετρίβη το εν λόγω ελικόπτερο, υπάρχουν και άλλα γενικότερα ερωτήματα σχετικά με την χρησιμοποίηση των «γερασμένων» Χιούι και την ανάγκη αντικατάστασής τους με νέα, σύγχρονα και μεγαλύτερης ασφάλειας:

- Μπορούν ακόμη να χρησιμοποιούνται ασφαλώς τα ελικόπτερα για μεταφορά προσωπικού;

- Μπορούν να χρησιμοποιούνται με ασφάλεια για πτήσεις πάνω από θαλάσσιες επιφάνειες, ενώ είναι μονοκινητήρια και παλιά;

- Υπάρχει χρονοδιάγραμμα απόσυρσής τους;

- Μέχρι πότε μπορούν να υποστηρίζονται με ανταλλακτικά; 

- Είναι συμφέρουσα οικονομικά η διατήρησή τους, ενώ οι περισσότερες χώρες τα έχουν αποσύρει; 

«Καθόταν σαν σε κάθισμα»

Από τους πρώτους που έφτασε στο σημείο της συντριβής το πρωί της Τετάρτης ήταν ο ο τεχνικός της ΔΕΗ Δημοσθένης Χατζηλελέκος. Αυτός είναι ο άνθρωπος που βρήκε ζωντανή την μοναδική διασωθείσα από το δυστύχημα, όπου σκοτώθηκαν τέσσερα στελέχη των ενόπλων δυνάμεων και εξηγεί αναλυτικά τι έγινε. 

Ειδοποιηθήκαμε από πελάτες της ΔΕΗ πως κόπηκε το ρεύμα και ξεκινήσαμε να ψάχνουμε το δίκτυο για να εντοπίσουμε την βλάβη, λέει σε τοπικό τηλεοπτικό σταθμό. Προχωρώντας σε δύσβατη περιοχή ο ίδιος και οι συνάδελφοί του, είδαν τα συντρίμμια και πλησιάζοντας περισσότερο, είδαν ζωντανή την αρχιλοχία Βασιλική Πλεξίδα: «Είδα μία κοπελίτσα, καθόταν σαν σε κάθισμα, κάτω στο χώμα, ήταν χτυπημένη», ξεκινάει καθώς θυμάται όσα πρωτόγνωρα είδαν τα μάτια του.

Ο τεχνικός της ΔΕΗ θυμάται πως η κοπέλα είχε επικοινωνία με το περιβάλλον και όπως λέει, αφού ειδοποίησε την αστυνομία και πήρε οδηγίες από τους γιατρούς, έμεινε μαζί της. «Μου είπαν κάθε πέντε λεπτά να της μιλάω, τη ρώτησα αν θέλει νεράκι, της σκούπισα τα χείλη γιατί ήταν μέσα στα αίματα... Ήταν πολύ σοκαρισμένη η κοπέλα, μόνο που μου είπε ήταν να της σκουπίσω λίγο τα χείλη».

Ο ίδιος περιγράφει πως πολύ κοντά ήταν το κύριο τμήμα από τα συντρίμμια του Χιούι, μέσα στο οποίο βρίσκονταν άλλοι τέσσερις άνθρωποι, που βρήκαν όμως τραγικό θάνατο: «Οι άλλοι ήταν μέσα, το ελικόπτερο ήταν... μιλούσα στην κοπέλα μες τα αίματα και κοιτούσα μήπως βγει και κάποιος άλλος να τον βοηθήσω», λέει.

Ο τεχνικός της ΔΕΗ εξηγεί πώς βρήκε ζωντανή την αρχιλοχία Βασιλική Πλεξίδα

Συμπληρώστε το email σας για να λαμβάνετε όλη την έκτακτη επικαιρότητα πρώτοι!
Ακολουθήστε μας στα

Καχυποπτος 20/04/201719:05

Αυτά της είπαν να πει, αυτά είπε.

Απάντηση
αφού θα τα αποσύρουν ΟΛΑ ,πώς ακόμα πετάνε; 20/04/201718:46

Ηταν Ιανουάριος του 1969 όταν το πρώτο Χιούι κατέφθανε στην Ελλάδα για να ενταχθεί στην Αεροπορία Στρατού. Μέχρι το 1993 και με την προσθήκη αρκετών μεταχειρισμένων του αμερικανικού στρατού είχαν ενταχθεί στο όπλο 101 συνολικά ελικόπτερα του συγκεκριμένου τύπου. Έκτοτε και μέχρι σήμερα με την κατάλληλη συντήρηση καθώς και με κάποιες αναγκαίες αναβαθμίσεις τα Χιούι σήκωσαν με επάρκεια το φορτίο των μεταφορικών επιχειρήσεων του στρατού ξηράς. Όμως ο χρόνος είναι αμείλικτος ακόμη και για τους θρύλους και η παλαιότητα του ελικοπτέρου, ακόμη και αν δεν τίθεται θέμα ασφάλειας πτήσεων, το καθιστά ξεπερασμένο. Οι αξιωματικοί της Αεροπορίας Στρατού μιλούν πάντα με συγκίνηση για τα Χιούι αν και ομολογούν ότι έφαγαν τα ψωμιά τους. Αυτό φαίνεται ότι έγινε συνείδηση ήδη από τα μέσα της περασμένης δεκαετίας ύστερα μάλιστα και από απανωτά πολύνεκρα δυστυχήματα με απαρχαιωμένα Χιούι που οδήγησαν κάποιους να τα αποκαλέσουν ιπτάμενα φέρετρα. Αν και ο χαρακτηρισμός κρίνεται υπερβολικός και άδικος, εξανάγκασε ουσιαστικά την τότε ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας να επισπεύσει πρόγραμμα σταδιακής αντικατάστασής τους με μεταφορικά ελικόπτερα τύπου NH-90. Σήμερα η Αεροπορία Στρατού αριθμεί συνολικά 95 Χιούι ενώ 2 έχουν παραχωρηθεί στην Πολεμική Αεροπορία.

Απάντηση
Tempelides20/04/201717:42

Οι μηχανικοι τι.λενε?Θα πληρωσει καποιος απο τα τεμπελοσκυλα για τη δολοφονια 4 ανθρωπων που ναι μεν ειναι η δουλεια τους αλλα θα μπορουσε να ειναι και ο γιος μου που ειναι εφεδρος και τον αναγκασαν να παει στο καφενειο των τεμπεληδων...

Απάντηση
οκ20/04/201716:53

Ας μην προσπαθούν να πείσουν κάποιοι ότι η παλαιότητα ενός μηχανήματος δεν επηρεάζει την καλή λειτουργία. Τα μέταλλα σκουριάζουν και φθείρονται,ακαθαρσίες συσσωρεύονται(πχ στη μηχανή), η χρόνια κόπωση της δομής αυξάνει και πολλά άλλα.

Απάντηση
ΝΑΙ ΚΑΛΑ20/04/201721:24

Aσ μην προσπαθούν κάποιοι άσχετοι να κάνουν τους ειδικούς , και καινούργιο να ήταν το ελικόπτερο αν προσκρούσει κάπου συνήθως πέφτει. Τα περισσότερα ερωτήματα είναι γελοία

Απάντηση

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

2500  χαρακτήρες απομένουν

* Υποχρεωτικά πεδία