Το νέο πρόσωπο της Ελλάδας

Το νέο πρόσωπο της Ελλάδας

H Ιλιάδα Κοθρά προσπαθεί να προβάλλει στο εξωτερικό τη θετική πλευρά της χώρας

Το νέο πρόσωπο της Ελλάδας
H Ιλιάδα Κοθρά γεννήθηκε «κάποιον Απρίλη» στην αγαπημένη της πόλη, την Αθήνα, και σπούδασε διαφήμιση, δημόσιες σχέσεις και social media marketing. Δούλεψε σε πολλές εταιρείες στο κομμάτι των πωλήσεων και του management, και σε μια προσπάθεια να αποβάλλει την κακή εικόνα που είχαν οι «ξένοι» για τους Έλληνες όταν ξεκίνησε η κρίση, δημιούργησε την πλατφόρμα www.living-postcards.com. Στόχος της, να προωθήσει στο εξωτερικό τις ομορφιές της Ελλάδας, που είναι σχεδόν άγνωστες στους περισσότερους και να γκρεμίσει τα στερεότυπα ότι η χώρα είναι συνώνυμη του μουσακά, του μπουζουκιού και του «αράζω στις καφετέριες».

Όπως μου εξηγεί, αρθρογραφεί σε μεγάλα sites του εξωτερικού και έντυπα, προβάλλοντας κυρίως σχεδιαστές, και τοπικά προιόντα. «Δουλεύω πολύ, δημιουργώ πολύ, δεν κοιμάμαι πολύ -αλλά θα το ήθελα-, γράφω και ταξιδεύω προσπαθώντας να ανακαλύψω μαζί με την ομάδα μου χαμένους θησαυρούς αυτής της χώρας και ανθρώπους που έχουν να πουν μια διαφορετική ιστορία». Σύντομα ετοιμάζει με τους συνεργάτες της τα πρώτα “Living Postcards” concepts στο εξωτερικό αλλά και εμπορικά events σε «ασυνήθιστα» σημεία εκτός πρωτεύουσας.


Κλείσιμο

Σύμφωνα με τα λεγόμενά της, τo www.living-postcards.com ξεκίνησε το δικό του ταξίδι πριν τρία χρόνια σε μια προσπάθεια να καταγράψει το «νέο πρόσωπο της Ελλάδας». Να μαζέψει σε μια μεγάλη βάση δεδομένων, μικρά και καλαίσθητα ξενοδοχεία, μουσικές μπάντες, σχεδιαστές μόδας και κοσμήματος, τοπικά προϊόντα από κάθε γωνιά της χώρας, μικρά εστιατόρια, καλλυντικά με πρώτες ύλες από την ελληνική φύση, εικαστικούς, φωτογράφους, νέες ιδέες και καινοτόμα projects. «Όλα αυτά που θα μπορούσε κάποιος από το εξωτερικό να βρει μαζεμένα αν ήθελε να γνωρίσει κάτι διαφορετικό από τα στερεότυπα -που και εμείς οι ίδιοι συντηρούμε πολλές φορές από ανασφάλεια-. Να τοποθετήσει στο κατάστημα του κάτι νέο, να επικοινωνήσει με έναν σχεδιαστή, η παραγωγό, να κάνει μια οποιαδήποτε συνεργασία και πολλά άλλα».

Στις 7 Μαρτίου, στο Εθνικό Ιδρυμα Ερευνών, το www.living-postcards.com θα γιορτάσει τα τρία χρόνια λειτουργίας του μαζί με εξαιρετικούς ομιλητές σε ενα event αφιερωμένο στη γυναικεία επιχειρηματικότητα αλλά και τη γυναικεία δύναμη και δημιουργία. Συνολικά 15 γυναίκες και ένας άντρας θα μοιραστούν με τους καλεσμένους τη δική τους «ματιά», τις δικές τους εικόνες και εμπειρίες πάνω στο θέμα, αλλά πάνω από όλα θα δώσουν ένα μήνυμα χαράς.



«Νέες επιχειρηματίες από τον χώρο των ελληνικών τροφίμων, της μόδας, των media και της εκπαίδευσης, εκπρόσωποι οργανώσεων και σύλλογοι, θα βρεθούν όλοι μαζί σε ένα απόγευμα γεμάτο διαδραστικότητα και networking». Τέτοιοι είναι για παράδειγμα η Wise Greece, όπου μέσα από την πώληση των προϊόντων της εξασφαλίζει τη σίτιση ευπαθών ομάδων, η A21 που πολεμάει το trafficking, το Άλμα Ζωής που στηρίζει τις γυναίκες με καρκίνο του μαστού, το Girls go Coding που παλεύει να φέρει τις Ελληνίδες κάθε ηλικίας πιο κοντά στο δημιουργικό κομμάτι του προγραμματισμού. «Θα είναι ένα απόγευμα γεμάτο έμπνευση, καλό κρασί και food tasting, δώρα αλλά κυρίως αισιοδοξίας από ανθρώπους που έχουν κάνει πράξη αυτά που αγαπούνε και πρεσβεύουν. Και αυτό θα είναι τελικά το καλύτερο δώρο που θα πάρουν όλοι φεύγοντας».

1. Θα μου πεις μία ιδιαίτερη περίπτωση που σου έκανε εντύπωση στα τρία χρονιά λειτουργίας σας;

Είναι πραγματικά πολλές, πάρα πολλές. Κρατάω μέσα μου όμως μια φράση ενός νέου που δημιούργησε από το τίποτα μια επιτυχημένη εφαρμογή για τα κινητά. «Στη θαλάσσια καταιγίδα της ανεργίας, είχα δυο επιλογές. Ή θα πνιγόμουν, ή θα μάθαινα να κολυμπώ με τα άγρια κύματα. Αποφάσισα να ακολουθήσω το δεύτερο». Νομίζω ότι είναι ότι καλύτερο έχω ακούσει.



2. Η κρίση δίνει ευκαιρίες;

Οι ευκαιρίες υπήρχαν και θα υπάρχουν. Η κρίση απλά έκανε τα πράγματα πιο «άγρια». Φάνηκαν οι επαγγελματίες και οι ερασιτέχνες. Τα λεφτά είναι σαφέστατα λιγότερα, άρα οι υπηρεσίες και τα προιόντα οφείλουν να έχουν μια αξιοπιστία και ποιότητα. Από την άλλη πλευρά, η αγριότητα του να ψάχνεις δουλειά σε κάνει να αναζητάς συχνά μέσα σου λύσεις και να βάζεις το μυαλό σου να δουλεύει ακόμα πιο έντονα. Είναι το μόνο καλό που άφησε αυτή η λαίλαπα. Η αίσθηση ότι δεν γίνεται να αφήνεις πια την τύχη σου στο κράτος-πατερούλη, γιατί ουσιαστικά και αυτό έχει χάσει την υπερδύναμη του. Εχει πεθάνει καιρό άλλωστε και ο περιβόητος μπάρμπας απο την Κορώνη, δεν νομίζετε; Είμαστε μόνοι και καλό είναι να παίρνουμε εσωτερική δύναμη από αυτή τη μοναξιά για να «κάνουμε πράγματα» και να δημιουργούμε.

3. Μπορούν να αντέξουν οι μικρές επιχειρήσεις τον ανταγωνισμό των πολυεθνικών;

Ναι. Κατηγορηματικά ναι. Υπάρχουν παραδείγματα. Αλλά… εδώ έρχεται και η στήριξη μεταξύ των πολιτών και επαγγελματιών. Δεν γίνεται να πηγαίνεις σε ένα νησιώτικο εστιατόριο και στο μενού τους να έχουν -ακόμα- πιάτα από Ιταλία ή Γαλλία μαζί με ντολμαδάκια και χωριάτικη σαλάτα, όταν μπορείς να «επιβάλλεις» τον γαστριμαργικό σου τοπικό θησαυρό στους ταξιδιώτες κάνοντας και τους γείτονες σου παραγωγούς πλουσιότερους. Αλυσίδα είναι όλα ξέρετε, και οι μεγάλες αλλαγές από τα μικρά ξεκινάνε. Και οι επιχειρήσεις όμως πρέπει να διδαχτούν από στρατηγικές και αυστηρότερες πολιτικές των πολυεθνικών χωρίς απαραίτητα να αλλοιωθούν τα χαρακτηριστικά τους. Η αγορά μπορεί να είναι ελεύθερη χωρίς να μιμείται τα «άσχημα» και να μπαίνει στο τριπάκι της «κακής πολυεθνικής» απέναντι στον «καλό μικρό επιχειρηματία». Χώρος υπάρχει για όλους, φτάνει να πιστεύεις απόλυτα σε αυτό που κάνεις και παράγεις.



4. Τι θα έλεγες σε έναν νέο που θέλει να τολμήσει να δημιουργήσει μια μικρή επιχείρηση σήμερα;

Να έχει πάθος, επιμονή, υπομονή, και κυρίως να κοιτά τη δική του δουλειά. Όχι το τι κάνει ο ανταγωνιστής, υιοθετώντας αυτήν την ελληνική στάση ζωής που θέλει την «κατσίκα του γείτονα πεθαμένη» για να είμαστε εμείς καλά. Δυστυχώς, αυτό το χαρακτηριστικό είναι μια σοβαρή παθογένεια που δεν αφήνει πολλούς να ανθήσουν ενώ έχουν όλα τα προσόντα. Αλλά το ταλέντο δεν είναι τίποτα χωρίς τη σκληρή δουλειά.

5. Είναι η καινοτομία το μυστικό σε μια νέα επιχείρηση;

Η λέξη «καινοτομία» είναι χρησιμοποιημένη τόσο πολύ που πια δεν ξέρω αν είναι «μυστικό» κι αν είναι αυτή που φέρνει την επιτυχία. Το σίγουρο είναι να πιάνεις τον σφυγμό της αγοράς και το τι ζητά την εκάστοτε στιγμή και να το δημιουργείς.

6. Ποια θεωρείς τα θετικά στην αγορά της κρίσης σήμερα;

Το ότι ο κόσμος έχει καθαρότερη εικόνα του πώς θέλει και πού πρέπει να ξοδέψει τα χρήματα του. Το value for money είναι εδώ σαν αξία, δυνατότερο απο ποτέ. Το πώς φαίνονται πια καθαρά όσοι σέβονται τον καταναλωτή και τις αλλαγές στις καθημερινές του συνήθειες λόγω κρίσης.

7. Το «νέο πρόσωπο της Ελλάδας» υπάρχει ή είναι κάτι που θα σβήσει λόγω κοινωνικών και οικονομικών δυσκολιών;

Υπάρχει. Δημιουργεί και αναπνέει. Και το κυριότερο ονειρεύεται. Δεν ξέρω τι θα κάναμε χωρίς τη νέα γενιά και τα όνειρα της. Αυτά είναι η μόνη ελπίδα. Ρεαλιστικά και χωρίς καμιά διάθεση μελό.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης