Η προεδρία της Νότιας Κορέας ξεκαθάρισε σήμερα ότι η θέση της είναι πως το ζήτημα των αμερικανικών στρατευμάτων τα οποία σταθμεύουν στη νοτιοκορεατική επικράτεια δεν συνδέεται με την συμφωνία ειρήνης με τη
Βόρεια Κορέα και τόνισε ότι πρέπει να παραμείνουν ακόμη κι αν συναφθεί πράγματι συμφωνία.
«Τα στρατεύματα των
ΗΠΑ τα οποία σταθμεύουν στη Νότια Κορέα είναι ένα ζήτημα που αφορά τη συμμαχία ανάμεσα στη Νότια Κορέα και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Δεν έχει καμιά σχέση με την υπογραφή συμφωνιών ειρήνης», φέρεται να είπε ο πρόεδρος Μουν Τζε-ιν, σύμφωνα με τον Κιμ Ι-κιόμ, εκπρόσωπο του Κυανού Οίκου.
Το σχόλιο του νοτιοκορεάτη προέδρου αποτελούσε απάντηση στις πιεστικές ερωτήσεις των μέσων ενημέρωσης έπειτα από ένα άρθρο που δημοσιεύθηκε αυτή την εβδομάδα και φέρει την υπογραφή ενός συμβούλου της προεδρίας, του πανεπιστημιακού καθηγητή Μουν Τσανγκ-ιν.
Κατά το άρθρο, θα είναι δύσκολο να δικαιολογηθεί η παραμονή αμερικανικών δυνάμεων εάν υπογραφτεί διμερής συμφωνία ειρήνης, μετά τη συμφωνία επί της αρχής που επιτεύχθηκε στην ιστορική διακορεατική σύνοδο κορυφής της περασμένης εβδομάδας να τερματιστεί και επίσημα η σύγκρουση.
Όμως η Σεούλ θέλει τα αμερικανικά στρατεύματα να μείνουν, διότι αποτελούν όπως το βλέπει παράγοντα που αποτρέπει συγκρούσεις με -ή ανάμεσα σε- περιφερειακές μεγάλες δυνάμεις, όπως η Κίνα και η Ιαπωνία, ανέφερε άλλος αξιωματούχος της νοτιοκορεατικής προεδρίας υπό τον όρο να μην κατονομαστεί νωρίτερα σήμερα.