Βιταμίνη Κ2: Η επιστήμη δείχνει τον δρόμο της νεότητας

Βιταμίνη Κ2: Η επιστήμη δείχνει τον δρόμο της νεότητας

Ο κλινικός διαιτολόγος - διατροφολόγος Χάρης Γεωργακάκης εξηγεί πώς και γιατί η Κ2 μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στην άνιση μάχη με τον χρόνο...


Χάρης Γεωργακάκης
Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, MSc


Όλοι και όλες θέλουμε να ζήσουμε περισσότερο. Στην προσπάθειά μας αυτή η σωστή διατροφή, η άσκηση και ένας ευρύτερα πιο υγιεινός τρόπος ζωής θα μπορούσαν να αποτελέσουν τους καλύτερους συμμάχους μας.

Προς την κατεύθυνση αυτή τα τελευταία χρόνια η επιστημονική κοινότητα αναζητά μέσω της επιστημονικής έρευνας συστατικά που θα μπορούσαν να ενισχύσουν τους μηχανισμούς φυσικής επιβίωσης ή να αναστείλουν εκείνους που ευθύνονται για τη φθορά και τη γήρανση του οργανισμού μας. Ένα από αυτά, που τα τελευταία χρόνια τυγχάνει μεγάλου επιστημονικού ενδιαφέροντος και φαίνεται ότι μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στην ομολογουμένως άνιση μάχη με το χρόνο, είναι η βιταμίνη Κ και πιο συγκεκριμένα μια ειδική μορφή της, η βιταμίνη Κ2 (γνωστή ως μενακινόνη, η οποία βρίσκεται σε πολλές υπομορφές, με μια από τις πιο σημαντικές την ΜΚ-7).

Η βιταμίνη Κ αποτελεί μια πάρα πολύ σημαντική βιταμίνη για τον ανθρώπινο οργανισμό. Υπάρχει σε δύο μορφές, την Κ1 (φυλλοκινόνη) και την Κ2 (μενακινόνη). Την Κ1 θα την βρούμε κυρίως σε τρόφιμα φυτικής προέλευσης, όπως τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά και διάφορα μαγειρικά έλαια, ενώ την Κ2 κυρίως στο κρέας, στο αυγό και στο τυρί. Μέχρι σήμερα η βιταμίνη Κ συσχετιζόταν κυρίως με την ομαλή πήξη του αίματος.

Τελευταία επιστημονικά δεδομένα έρχονται να προσδώσουν μια νέα διάσταση στο ρόλο της και ιδιαιτέρως της βιταμίνης Κ2 (η οποία όπως αναφέρθηκε βρίσκεται σε πολλές υπομορφές με μια από τις πιο σημαντικές την ΜΚ-7), καθώς φαίνεται ότι μπορεί να αποτελέσει ένα φυσικό «ελιξίριο νεότητας και υγείας», ιδιαιτέρως από μια ηλικία και μετά. Πιο συγκεκριμένα μεγάλες επιστημονικές μελέτες έδειξαν ότι η βιταμίνη Κ2 μπορεί να αποτρέψει την ασβεστοποίηση των στεφανιαίων αγγείων της καρδιάς.

Η ασβεστοποίηση των στεφανιαίων αγγείων αποτελεί μια από τις πιο σημαντικές αιτίες γήρανσης του καρδιαγγειακού μας συστήματος και εμφάνισης καρδιαγγειακών προβλημάτων. Κατά συνέπεια, το γεγονός ότι βρέθηκε ένα συστατικό, μια βιταμίνη, που μπορούμε να προσλάβουμε μέσα από τη διατροφή μας ή με τη μορφή διατροφικού συμπληρώματος και να εμποδίσουμε την εν λόγω διαδικασία είναι πάρα πολύ σημαντικό. 

Πέρα όμως από την προστατευτική δράση της βιταμίνης Κ2 για την καρδιά και τα αγγεία μας, άλλες μελέτες δείχνουν ότι μπορεί να συνεισφέρει σημαντικά και στην ισχυροποίηση των οστών μας.

Φαίνεται λοιπόν ότι προάγει τη μεταλλοποίηση των οστών, βοηθάει δηλαδή τα κόκκαλά μας να είναι πιο δυνατά και πλούσια σε συστατικά όπως το ασβέστιο. Η διαδικασία αυτή είναι εξαιρετικά σημαντική και αποτελεί ένα μέσο πρόληψης της εμφάνισης οστεοπόρωσης και σκελετικών καταγμάτων, ιδιαιτέρως σε γυναίκες που βρίσκονται στην εμμηνόπαυση (όπου τα προβλήματα αυτά είναι πιο συχνά).

Βάλτε λοιπόν τη βιταμίνη Κ2 (μενακινόνη) στη ζωή σας. Ωστόσο κάτι που είναι πολύ σημαντικό να αναφερθεί είναι το γεγονός ότι. σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία και τα στοιχεία των μελετών, η επίτευξη αυτή της προστατευτικής δράσης μπορεί να επιτευχθεί όταν η πρόσληψη Κ2 μέσα από τη διατροφή μας είναι σε ικανοποιητικά – υψηλά επίπεδα, που φτάνουν τα 180 μgr την ημέρα.

Επειδή ωστόσο κάτι τέτοιο φαίνεται ότι στατιστικά δεν είναι εύκολα εφικτό, ενδεχομένως να χρειαστεί η συγχορήγηση συμπληρώματος βιταμίνης Κ2, πάντα μετά από σύσταση των ειδικών και εφόσον συμβουλευτούμε το γιατρό μας, για αποφυγή πιθανών αλληλεπιδράσεων με άλλα φάρμακα.

ΣΧΟΛΙΑ (2)

Nai kala...

Στο κρεας ειπαμε?

Ατ

Η βιταμίνη κ2 είναι μια σημαντική βιταμίνη γνωστή για τα ωφέλη της στα κόκκαλα, στα δόντια, στην καρδια κτλ. Είναι πολύ δύσκολο να την προσλάβουμε από τη διατροφή αφού βρίσκεται σε πολύ μικρές ποσότητες σε τροφές που θεωρούνται κακώς ανθυγιεινές. Είναι μια χαρά υγιεινές τροφές, πάντα ήταν, πάντα θα είναι. Βρίσκεται στα καλής ποιότητας κρέατα, αυγά, γαλακτοκομικά από ζωα ελεύθερα. Υπάρχει επίσης και σε μια άλλη μορφή σε κάποια τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση. Θα έλεγα ότι η βιταμίνη κ2, η βιταμίνη d, το μαγνήσιο και τα ω3 είναι τα πιο σημαντικά θρεπτικά στοιχεία για την υγεία της καρδιάς. Από συμπληρώματα τα καλύτερα είναι αυτά που έχουν τη φυσική της μορφή δηλαδή μκ7 αλλά μακράν το καλύτερο είναι το high vitamin butter oil που την περιέχει στην καλύτερη δυνατή μορφή για τα καλύτερα αποτελέσματα.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

ανασααα

H «ΑΝΑΣΑ», η πρώτη Μη Κερδοσκοπική Οργάνωση για την υποστήριξη των ανθρώπων που πάσχουν από Διαταραχές Πρόσληψης Τροφής, γιόρτασε τα 11 χρόνια λειτουργίας της και τα 10 χρόνια ύπαρξης & προσφοράς του Κέντρου Ημέρας και πραγματοποίησε μία επετειακή παρουσίαση του σημαντικού της έργου στην Ελλάδα

egkefaliko

Η έρευνα δείχνει ότι το περπάτημα περίπου τέσσερις ώρες την εβδομάδα ή το κολύμπι δύο έως τρεις ώρες την εβδομάδα σχετίζεται με την εκδήλωση λιγότερο σοβαρών εγκεφαλικών, σε σχέση με τους ανθρώπους που δεν ασκούνται

mastos1

Αναμένεται να προσδιοριστεί από τον ΕΟΠΥΥ το ποσοστό αποζημίωσης της εξέτασης - Πρόκειται για  ένα γενετικό τεστ σχετικά με γονιδιακή μετάλλαξη που μπορεί να προκαλέσει καρκίνο του μαστού και ωοθηκών

aposmitiko

Τα αποσμητικά που επιλέγουν πλέον γυναίκες και άνδρες για να αποφύγουν την κακοσμία αλλά και για να προστατεύσουν την επιδερμίδα τους

psychiatric_dromokaiteio

Το καλοκαίρι ασθενής με αυτισμό εισήχθη με εισαγγελική εντολή στο Δρομοκαϊτειο, παρά τις επιφυλάξεις και τους προβληματισμούς που εκφράστηκαν από το νοσηλευτικό προσωπικό - Ο ασθενής νωρίτερα νοσηλευόταν σε δομή ΜΚΟ για άτομα με αυτισμό, η οποία αρνήθηκε εγγράφως να παρατείνει τη φιλοξενία του