Υπουργείο Παιδείας: Αυτά είναι τα δυο βασικά σενάρια για το άνοιγμα των σχολείων στις 7 Σεπτεμβρίου

sxoleia-koronoios-arthro

Τα δεδομένα που εξετάζει κι αξιολογεί το υπουργείο Παιδείας ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς - Τι λέει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τα προσωπικά δεδομένα στα εξ αποστάσεως μαθήματα- Τι θα γίνει με το ολοήμερο σχολείο

Με όλα τα παιδιά στην τάξη και με αυξημένα μέτρα προστασίας, μάσκες και διαφορετικά διαλείμματα, θα ανοίξουν φέτος τα σχολεία, στις 7 Σεπτεμβρίου, όπως προγραμματίζει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, εφόσον δοθεί το «πράσινο φως» από την επιτροπή ειδικών με βάση τα επιδημιολογικά δεδομένα που θα επικρατούν  εκείνες τις ημέρες.

Σε διαφορετική περίπτωση θα εφαρμοσθεί το δεύτερο σενάριο, που προβλέπει την εκ περιτροπής, προσέλευση των μαθητών στις τάξεις, μέρα παρά μέρα, και την διδασκαλία εξ αποστάσεως (τηλεκπαίδευση) τις υπόλοιπες ημέρες. Τα αυξημένα μέτρα προφύλαξης θα ισχύουν ωστόσο και στο δεύτερο αυτό σενάριο.

Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως έχει στα χέρια της τα δεδομένα με βάση τα οποία η λειτουργία των σχολείων τον περασμένο Ιούνιο, υπήρξε άψογη, χωρίς να εμφανιστεί δηλαδή το παραμικρό πρόβλημα και αυτό ακριβώς το στοιχείο είναι που δίνει την δυνατότητα να ανοίξουν κανονικά τα σχολεία, ανεξάρτητα από το εάν καταγράφεται αυτή τη στιγμή μία αύξηση κρουσμάτων στην κοινότητα που ανησυχεί τους επιστήμονες.

Με άλλα λόγια, τα παιδιά απέδειξαν ότι και τα μέτρα προστασίας λαμβάνουν, αλλά και επιβεβαίωσαν ότι η μεταδοτικότητα του ιού ανάμεσά τους, καθώς και από τα παιδιά σε ανθρώπους μεγαλύτερων ηλικιών, είναι περιορισμένη, όπως έχει επισημάνει και ο καθηγητής Σωτήρης Τσιόδρας.

Ένα ακόμα στοιχείο που αξιολογεί το υπουργείο Παιδείας είναι το ενδεχόμενο ενός δεύτερου μεγάλου κύματος της νόσου τον ερχόμενο χειμώνα, πράγμα που θα οδηγούσε αναγκαστικά σε ένα νέο κλείσιμο των σχολικών μονάδων. Κατά συνέπεια, μέχρι τότε θα πρέπει να έχει αξιοποιηθεί ο χρόνος για την κάλυψη μεγάλου μέρους της ύλης των μαθημάτων που έχει καθορίσει το υπουργείο Παιδείας.

«Με βάση τα τωρινά δεδομένα το επικρατέστερο σενάριο είναι το πρώτο» τόνισε η υπουργός, σημειώνοντας ωστόσο ότι δεν έχει ακόμα ληφθεί απόφαση. «Η απόφαση θα ληφθεί τον Αύγουστο με βάση τα τελευταία επιδημιολογικά δεδομένα» δηλώνει η κ. Κεραμέως στο «Θέμα», επισημαίνοντας ότι τα παιδιά αρρωσταίνουν λιγότερο και μεταδίδουν πιο δύσκολα τον ιό στους ενήλικες . Σε ότι αφορά στις παραμέτρους που βάρυναν στην κατάρτιση των δύο προτάσεων ως προς την επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων, η κ. Κεραμέως λέει ότι «έχουμε δεδομένα από όλο τον πλανήτη αναφορικά με την πανδημία» και ανέφερε ότι υπάρχουν δύο εναλλακτικές για τη λειτουργία των σχολείων. Η πρώτη είναι να ξεκινήσουν τα μαθήματα με όλους τους μαθητές κάθε τμήματος σε μία αίθουσα, τηρώντας όλα τα μέτρα προστασίας. Η δεύτερη εναλλακτική είναι να συνεχιστεί η εκ περιτροπής διδασκαλία με τμήματα έως 15 μαθητών και με όλα τα μέτρα προστασίας.

Όπως ανέφερε, το υπουργείο Παιδείας είναι έτοιμο και για τις δύο εναλλακτικές όμως, όπως επαναλαμβάνει η υπουργός είναι αρκετά νωρίς για να ληφθούν αποφάσεις, καθώς τα επιδημιολογικά δεδομένα συνεχώς αλλάζουν. Οι ειδικοί θα αποφασίσουν τον τρόπο που θα ανοίξουν τα σχολεία, όταν πλησιάζει η ώρα για το πρώτο κουδούνι.

Σύσκεψη με τους Περιφερειακούς Διευθυντές για την έναρξη της σχολικής χρονιάς

Για το λόγο αυτό η κ. Κεραμέως και η υφυπουργός Σοφία Ζαχαράκη υποδέχτηκαν στο υπουργείο τους 13 Περιφερειακούς Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με στόχο την προετοιμασία της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς. Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, η υπουργός συζήτησε μεταξύ άλλων για την επιτυχημένη υλοποίηση της Σύγχρονης και Ασύγχρονης Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης, την Επανέναρξη των Σχολικών Μονάδων και την κατανομή του ψηφιακού εξοπλισμού των Σχολικών Μονάδων.  Έδωσε κατευθυντήριες γραμμές για την προετοιμασία της νέας σχολικής χρονιάς, αναφορικά με τους διορισμούς για πρώτη φορά στην ειδική αγωγή και τις προσλήψεις αναπληρωτών νωρίτερα από άλλες χρονιές, αλλά και τις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται από τον κορωνοϊό.

Τι λέει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τα προσωπικά δεδομένα στα εξ αποστάσεως μαθήματα

Σύμφωνος με τις αρχές προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα είναι ο Ελληνικός νόμος για τη μετάδοση μαθημάτων, αναγνωρίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μετά το θόρυβο που δημιουργήθηκε για το θέμα.

Σε απάντηση του Επιτρόπου Δικαιοσύνης Didier Reynders προς ερώτηση 5 Ελλήνων Ευρωβουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, επισημαίνεται ότι ο νόμος που αφορά στην εξ αποστάσεως μάθηση αναφέρει ρητώς, μεταξύ άλλων, τη μη καταγραφή των διαδικτυακών συνεδριών, τη μη μετάδοση της εικόνας των μαθητών, τους τύπους των προς επεξεργασία δεδομένων και τη διάρκεια της επεξεργασίας. Επιπλέον, υπογραμμίζεται ότι η σχετική Υπουργική Απόφαση εκδόθηκε μετά τη διενέργεια εκτίμησης επιπτώσεων σχετικά με την προστασία των δεδομένων.

Ο αρμόδιος Ευρωπαίος Επίτροπος επισημαίνει ότι τα ληφθέντα μέτρα προσπαθούν να ελαχιστοποιήσουν τον κίνδυνο αποκάλυψης ευαίσθητων δεδομένων. Οι αναφορές της ερώτησης σε «περιορισμούς στην προστασία των προσωπικών δεδομένων», κινδύνους «προσβολής της προσωπικότητας και της αξιοπρέπειας διδασκόντων και μαθητών», προσωπικά δεδομένα «τα οποία αναπόφευκτα θα αποκαλύπτονται και θα μπορούν να στοιχειοθετούν προφίλ εκπαιδευτών και εκπαιδευομένων» δεν βρήκαν κανένα έρεισμα στην αυστηρή πολιτική της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την προστασία προσωπικών δεδομένων. Αναδεικνύεται, για ακόμη μία φορά, ότι πίσω από την επίμονη μάχη κατά της δυνατότητας εξασφάλισης πρόσβασης όλων των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία και κατά τη διάρκεια πανδημίας, κρύβονται μικροκομματικές σκοπιμότητες.

Τι θα γίνει με το ολοήμερο σχολείο

Για την επαναλειτουργία των ολοήμερων σχολείων που αποτελεί σημαντική προϋπόθεση για τους γονείς που εργάζονται, το υπουργείο έχει διασφαλίσει την χρηματοδότηση για την επόμενη χρονιά, ώστε να λειτουργήσει το ολοήμερο σχολείο, το οποίο δεν λειτούργησε τον  περασμένο Ιούνιο. Οι μαθητές εγγράφονται στο Ολοήμερο Πρόγραμμα, κατόπιν σχετικής αίτησης-δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους. β) Ενδιάμεση αποχώρηση των μαθητών μπορεί να γίνεται μετά το τέλος της 2ης ώρας του Ολοήμερου Προγράμματος (15:00), εφόσον κατατεθεί σχετική  ενυπόγραφη δήλωση των γονέων/κηδεμόνων. γ) Στα σχολεία με λειτουργικότητα από 6/θέσια και άνω, ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος (1η, 2η ή 3η ώρα) είναι 14 φοιτώντες μαθητές.

Ειδήσεις σήμερα:

Τραγωδία στην Αιτωλοακαρνανία: Νεκρός 41χρονος από δάγκωμα φιδιού

«Καμπανάκι» από τον ΠΟΥ: Οι επιπτώσεις του κορωνοϊού θα είναι αισθητές για δεκαετίες

Ξεκίνησαν μπλόκα και εντατικοί έλεγχοι στα Μέσα Μεταφοράς για τη χρήση της μάσκας
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Best of Network

ΣΧΟΛΙΑ (35)

!!!

Εκ περιτροπής η καλύτερη λύση. Όχι κάθε μέρα με μάσκα.

Ας σοβαρευτούμε.

Τα σχολεία τον Ιούνιο ΔΕΝ λειτούργησαν, γιατί η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών κατέθεσε δήλωση ότι υπάρχει στο περιβάλλον τους μέλος ευπαθούς ομάδας. Πολλά παιδιά έχουν χάσει την επαφή με το σχολείο για έξι περίπου μήνες -από Μάρτη έως Σεπτέμβρη. Χρειάζεται σχέδιο λειτουργίας εκτάκτων συνθηκών. Προτείνω εκ περιτροπής λειτουργία πρωί-απόγευμα με σύμπτυξη του προγράμματος στα απολύτως βασικά μαθήματα. Πρωινή λειτουργία 8-1:15, απογευματινή 2:15-7. Προσωρινή αύξηση του ωραρίου των υπαρχόντων εκπαιδευτικών για να καλυφθεί η ανάγκη, καθώς και άμεση πρόσληψη 10.000 αναπληρωτών έκτακτων εκπαιδευτικών.

Αψογος Ιουνιος;;;

Μετα απο καραντινα χωρις κρουσμα η χωρα και με το μεγαλυτερο ποσοστο των παιδιων στο σπιτι γιατι δεν πηγαν! Τι μας λετε;

Όχι μάθημα εκ περιτροπής!

Το μάθημα εκ περιτροπής δεν είναι αποδοτικό! Όσο και να "δουλέψει" ο γονιός στο σπίτι με το παιδί δεν αρκεί! Εχω δύο παιδιά και πιστεύω ότι έχουν πολλά κενά για την επόμενη χρονιά! Μάθημα κάθε μέρα με πρωινή και απογευματινή βάρδια! Και μην μου πει κανείς ότι δεν έχουμε αρκετούς Εκπαιδευτικούς! Και το μάθημα εξ αποστάσεως ήταν ένας αγώνας για σύνδεση με το Internet, για εκτύπωση φωτοτυπικών, για κατανόηση των ζητουμένων! Το ότι τα αποτελέσματα ήταν θετικά δεν αντιροσωπεύει την αλήθεια!

gorgo

Μια χαρά λειτούργησε το διαδικτυακό μάθημα. Μα φτιάξουν κι άλλα βιντεάκια τηλεμαθηματος, να μπαίνουν τα παιδιά που μπορούν οι γονείς να τα κρατήσουν σπίτι να παρακολουθούν. Και ας δίνουν και τεστ. Πάντως παιδιά στα σχολεία με μάσκες θα πρέπει να αστειεύεστε.

Βοβ

Αν ενδιαφερόταν η Υπουργός για τα παιδιά, θα έκανε εδώ και 1 μήνα που έκλεισαν τα σχολεία, συναντήσεις με τους αρμόδιους φορείς και τους ιατρούς για να βρεθεί μια φόρμουλα. Το βλέποντας και κάνοντας δεν είναι σοβαρή πολιτική για να την εφαρμόζει κυβέρνηση. Υπάρχουν πολλές παράμετροι και η λύση είναι δύσκολη στο πρόβλημα που υπάρχει. Να μην γίνουν τα σχολεία κέντρα υπερμετάδοσης της νόσου, να μην χαθούν μέρες μαθημάτων, να μη χάσουν τα παιδιά την επαφή με το σχολείο και την ύλη, να συνεχίσουν οι γονείς να εργάζονται κανονικά και να δουλέψει η οικονομία. Πραγματικά δύσκολη η λύση του προβλήματος...

Να μην ανοίξουν καθόλου τα σχολεία!!!

Δε χρειάζεται να φοιτήσουν τα παιδιά σε αυτά. Θα μάθουν τα πάντα από την ίδια τη ζωή, όχι μέσω αποστειρωμένης γνώσης.

MARIA

Οσοι εχουν τοσο μενος εναντιον των εκπαιδευτικων, μπορουν να σκεφτουν εναν αλλο τροπο να τους εξοντωσουν? Δεν ειναι κριμα να καταστραφουν οι οικογενειες τοσων μαθητων σε αυτη την προσπαθεια???

Kalia

Δεν εχει κανενα απολυτως νοημα η χρηση μασκας στα παιδια ανεξαρτητου ηλικιας κυριως μεσα στην ταξη διοτι οι αιθουσες ειναι μικρες ,τα παιδια πολλα και το κυριοτερο δεν αντεχετε τοσες ωρες!!!Επισης τα παιδια στα διαλειμματα ειναι ολα μαζι οποτε πιο ασφαλες ειναι η τηρηση αποστασεων που δυσκολο.... να τηρηθει και η απολυμανση χεριων!Δυστυχως η κατασταση ειναι γριφος!Μακαρι να βρεθει η καλυτερη δυνατη λυση σε ολους του τομεις και για τα παιδια και για τους γονεις!

Απορια

Πιστευετε αληθεια οτι ενα παιδακι μπορει να αντεξει τοσες ωρες με μασκα; Επισης πιστευετε οτι ξερει οως να τη χρησιμοποιει;

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης