Υπουργός Πολιτισμού: «Λυπηρή και κυνική» η δήλωση του διευθυντή του Βρετανικού Μουσείου

4597943

Οι απόψεις του περί «νόμιμου ιδιοκτήτη» των Γλυπτών του Παρθενώνα αποτελούν υπολείμματα της αποικιοκρατίας τόνισε η Μυρσίνη Ζορμπά

«Απόψεις όπως αυτή του διευθυντή του Βρετανικού Μουσείου Χάρτβιχ Φίσερ περί ''νόμιμου ιδιοκτήτη'' των Γλυπτών αποτελούν υπολείμματα της αποικιοκρατίας και αγνοούν τη διεθνή συζήτηση και τις Διακηρύξεις της Unesco» απαντά η υπουργός πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά στον Χάρτβιχ Φίσερ. Ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου σε σημερινή συνέντευξή του στην εφημερίδα «Τα Νέα» ενώ παραδέχεται ότι «όταν μετακινείς πολιτιστική κληρονομιά σε ένα μουσείο, τη μετακινείς εκτός πλαισίου της», ισχυρίζεται πως «αυτή η μετατόπιση είναι και αυτή μια δημιουργική πράξη» και υποστηρίζει, μεταξύ άλλων, ότι «το Μουσείο δεν θα επιστρέψει μόνιμα τα Γλυπτά στην Ελλάδα», ενώ αποκλείει το ενδεχόμενο «επ' αόριστον δανεισμού» και συμπληρώνει πως «όταν δανείζουμε, δανείζουμε σε εκείνους που αναγνωρίζουν την ιδιοκτησία».

Ακουλουθεί το πλήρες κείμενο της δήλωσης της υπουργού Πολιτισμού στο ΑΠΕ-ΜΠΕ σχετικά με τη συνέντευξή του Χάρτβιχ Φίσερ, διευθυντή του Βρετανικού Μουσείου.

«Η Ελλάδα είναι ο γενέθλιος τόπος των Γλυπτών του Παρθενώνα, η Αθήνα είναι η πόλη τους, η Ακρόπολη και το Μουσείο της είναι ο φυσικός τους χώρος.

Η δήλωση του κ. Φίσερ περί ''νόμιμου ιδιοκτήτη'' επιδεικνύει μια στενή, κυνική διαχειριστική αντίληψη. Είναι λυπηρό να ακούγεται από τον διευθυντή του Βρετανικού Μουσείου και γνωστό ιστορικό τέχνης. Υποβαθμίζει την πολιτιστική κληρονομιά από ανεκτίμητη οικουμενική αξία σε αγοραπωλησία. Παρόμοιες απόψεις είναι διαμετρικά αντίθετες με τις αντιλήψεις που επικρατούν σήμερα στο διεθνές πεδίο του πολιτισμού. Αποτελούν υπολείμματα της αποικιοκρατίας και αγνοούν τη διεθνή συζήτηση και τις Διακηρύξεις της Unesco. Πολύ περισσότερο, όταν πρόκειται για ένα ακρωτηριασμένο μνημείο, σύμβολο της χώρας διαχρονικά, στο οποίο οφείλεται η επανένωση και αποκατάστασή του, σύμφωνα με τη βασική αρχή της "ακεραιότητας", όπως επιβάλλει η Σύμβαση της Unesco του 1972».

ΣΧΟΛΙΑ (2)

5Zalis

το θεμα των γλυπτων είναι ένα πολύ ευαίσθητο θέμα στην αγγλια οπου η κοινη γνωμη ειναι διχασμενη. ειναι αληθεια οτι εχουμε μια παθιασμενη σχεση με αυτο το κομματι της πολιτιστικης μας ιστορίας όπως και οι αγγλοι εχουν μια παθιασμενη σχεση με το κομματι της αυτοκρατορικης/αποικιοκρατικης τους ιστοριας. το ιστορικο αυτο κομματι των άγγλων ειναι αυτο που γεμισε το βρετανικο μουσειο με θησαυρους απο ολο τον κοσμο. αν επιστραφουν τα μαρμαρα θα δημιουργήσει νομικο προηγούμενο για την επιστροφη και άλλων εκθεματων προς αλλες χωρες. με αλλα λογια το μουσειο θα αδειασει, κυριολεκτικα! ως εκ τούτου η αντισταση της επιτροπής. λογικο αλλα οχι ηθικο. η ελλάδα πρέπει να συνεχίσει να πιέζει μεσω της διπλωματικής οδού, και καποια στιγμη θα ερθει το τίμιο πληρωμα του χρονου. ήδη υπάρχουν αρκετοί επιφανεις και διάσημοι αγγλοι που στηριζουν την επιστροφη.

ΜΩΡΕ ΜΠΡΑΒΟ...

ΤΟΥΣ ΕΚΑΝΕ ΤΑ ΜΟΥΤΡΑ ΚΡΕΑΣ ΤΟΥΣ ΕΓΓΛΕΖΟΥΣ

κωστας αιρετικος κυνικος 51

Mη στεναχωριεσαι και μην ταραζεσαι σκυψε στα τεσσερα οπως επιβαλλει το πρωτοκολλο παρε βαθεια ανασα και θα γυρισουν τα μαρμαρα πισω.......Ετσι ειναι οταν εχεις μαθει ολο τον πλανητη να σου ριχνει φαπες και να λες ευχαριστω στην πεφτουνε και οι διευθυντες βρετανικων μουσειων οι οποιοι ειναι γερμανοι χαχαχα!!!!!!!!!!!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

HAWKING_XRWMA

Αυτή την Κυριακή με το ΘΕΜΑ, η συγκλονιστική βιογραφία του Στίβεν Χόκινγκ, μιας από τις μεγαλύτερες προσωπικότητες όλων των εποχών : «Χόκινγκ, ο Άνθρωπος, η Ιδιοφυία και η Θεωρία των Πάντων» του Joel Levy.

DAN1

Η ελληνοαλβανική μουσική συνεργασία θα παρουσιαστεί και σε Αθήνα–Θεσσαλονίκη τον Δεκέμβριο - Το ροκ φέρνει πιο κοντά τους λαούς! Όταν ο Χρήστος Δάντης άρχισε να τραγουδάει προχτές το βράδυ το «Το παλιό μου παλτό», περισσότεροι από 2.500 άνθρωποι σηκώθηκαν όρθιοι, άναψαν αναπτήρες και κινητά για να τον συνοδέψουν μέσα σε αποθέωση.

5
191014115801_Mina-Papatheodorou-Valyraki

Εγκαινιάζεται την Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2019 και ώρα 19:00 στον Χώρο Τέχνης «ΣΤΟart ΚΟΡΑΗ» της Εθνικής Ασφαλιστικής, η έκθεση της Μίνας Παπαθεοδώρου - Βαλυράκη και της Yumi Hogan με τίτλο Women in the Arts, a dialogue about Nature and Environment.