Οι περιπέτειες της ατίθασης Βιόλας

i-maxi-ton-ixon

Μούζικα! ή Η μάχη των ήχων του συνθέτη Θοδωρή Οικονόμου σε θεατρικό κείμενο και στίχους της Μαριβίτας Γραμματικάκη έρχεται για μικρούς και μεγάλους στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος για τέσσερις μόνο παραστάσεις στις 28 και 29 Μαρτίου

Οι μουσικές περιπέτειες της ατίθασης Βιόλας που επαναστατεί και το σκάει από την ορχήστρα για τον άγνωστο και ελεύθερο κόσμο της τζαζ ζωντανεύουν στο έργο Μούζικα! ή Η μάχη των ήχων του διακεκριμένου συνθέτη Θοδωρή Οικονόμου.

Το πρωτότυπο μιούζικαλ σε θεατρικό κείμενο και στίχους της Μαριβίτας Γραμματικάκη έρχεται για μικρούς και μεγάλους στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος για τέσσερις μόνο παραστάσεις στις 28 και 29 Μαρτίου.

Τη μουσική διεύθυνση έχει αναλάβει η Κάτια Μολφέση, ενώ τη σκηνοθεσία υπογράφει η Ιώ Βουλγαράκη, εκπρόσωπος της νέας γενιάς Ελλήνων σκηνοθετών.

Το στόρι έχει ως εξής: «Σε μια μουσική πόλη, ένας μαέστρος και μια ορχήστρα ετοιμάζονται για μια μεγάλη συναυλία. Η μουσική πόλη όμως είναι χωρισμένη στα δύο. Από τη μια η κλασική, με τους αυστηρούς κανόνες, και από την άλλη η τζαζ, με την ελευθερία των αυτοσχεδιασμών. Θα μπορέσουν ποτέ αυτά τα δύο άκρα να βρουν κοινούς τόπους και μελωδίες; Θα μπορέσουν ποτέ να ενωθούν; Ο μαέστρος τι ρόλο θα παίξει; Τα όργανα της ορχήστρας μετατρέπονται σε ανθρώπινους χαρακτήρες και φτιάχνουν μια σύγχρονη κοινωνία». Τη μουσική του έργου υπογράφει ο Θοδωρής Οικονόμου, συνθέτης και πιανίστας με σημαντικό έργο και διακρίσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό, ο οποίος σημειώνει: «Η μουσική είναι γραμμένη και ενορχηστρωμένη για συμφωνικό σύνολο που συνυπάρχει με ένα τζαζ κουαρτέτο. Τα τραγούδια εξυπηρετούν τη δράση και δίνουν στον ακροατή-θεατή την αίσθηση της διαφοράς των δύο “μουσικών κόσμων” ξεκάθαρα, όπως επίσης τονίζουν με έναν αλλιώτικο τρόπο το αίσθημα των χαρακτήρων του έργου».

Το θεατρικό κείμενο και οι στίχοι του έργου φέρουν την υπογραφή της Μαριβίτας Γραμματικάκη, η οποία επισημαίνει: «Μέσα στο έργο αναδεικνύεται ανάγλυφα η δύναμη του πάθους, του έρωτα, της ζήλιας, ο φόβος της αλλαγής, η νοσταλγία του χθες, η διάβρωση της καθημερινότητας και της συνήθειας, το άγχος του χρόνου, η δύναμη της φιλίας, μα πάνω απ’ όλα καταλαβαίνουμε πως η ομορφιά και η αρμονία στη ζωή δεν βρίσκεται ποτέ στα άκρα. Ένα τείχος χωρίζει τους ανθρώπους μόνο αν το βάλουν ανάμεσά τους. Στόχος του έργου είναι να αναδείξει την κοινωνία που ζούμε με όλες τις κόντρες, τις ανησυχίες, τα προβλήματα, τα όνειρα, τα πάθη, τον έρωτα, τις απαγορεύσεις, τα πρέπει, τους κανόνες, τους συμβιβασμούς που υπάρχουν μέσα από τα όργανα μιας ορχήστρας».

Η Ιώ Βουλγαράκη σκηνοθετεί το μιούζικαλ Μούζικα! ή Η μάχη των ήχων με έμπνευση, ευρηματικότητα και γερές δόσεις χιούμορ. Η ίδια γράφει για το έργο: «Κάποτε, πολύ παλιά, ένα τείχος χώριζε τη Μουσική. Από τη μια πλευρά ζούσε η κλασική, από την άλλη η τζαζ, και απαγορευόταν να περάσεις το τείχος. Κάποτε, πολύ παλιά, ο φόβος δεν άφηνε κανέναν να ανακαλύψει κάτι καινούριο. Κάποτε, πολύ παλιά, οι έρωτες διαλύονταν από ένα δόγμα. Ή και ένα πείσμα. Κάποτε, πολύ παλιά, όλα αυτά. Μια αχλή χρόνου τους δίνει σήμερα το μέγεθος και την καθαρότητα του παραμυθιού. Η παράσταση αφηγείται την ιστορία της ατίθασης Βιόλας που το σκάει από την ορχήστρα για τον άγνωστο και ελεύθερο κόσμο της τζαζ. Ερωτεύεται, επαναστατεί και δοκιμάζεται για να ανακαλύψει πως η Μουσική είναι μία και τα τείχη που μας χωρίζουν τα φτιάχνουμε εμείς οι ίδιοι. Σ’ έναν σκηνικό χώρο παιγνιώδη, τα μουσικά όργανα-ήρωες της ιστορίας μας είναι άνθρωποι, σαν εμάς, που ψάχνουν την ευτυχία. Οποιαδήποτε ομοιότητα με πρόσωπα και καταστάσεις δεν είναι συμπτωματική. Ίσως οι μεγαλύτεροι αναγνωρίσουμε σε αυτά κάτι από τη ζωή μας. Η παράξενη περιπέτεια της Βιόλας, το έργο της Μαριβίτας Γραμματικάκη σε μουσική του Θοδωρή Οικονόμου, ακροβατεί ανάμεσα σε διαφορετικά μουσικά τοπία και ύφη για να ταξιδέψει μικρούς και μεγάλους προς την ομορφιά που κρύβεται μέσα μας, όταν νικάμε τα στερεότυπα και τους φόβους μας».

Το γεωμετρικό, πολυεπίπεδο σκηνικό και τα κοστούμια εποχής είναι της Μαγδαληνής Αυγερινού, οι φωτισμοί του Αλέκου Αναστασίου και η κινησιολογία του Φώτη Διαμαντόπουλου.

Στην παράσταση συμμετέχουν οι «Νέοι της Όπερας» της ΕΛΣ, η Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων και το χορωδιακό σύνολο Chorus Art.

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

athens-1821

Ο ιστορικός Λεωνίδας Καλλιβρετάκης (Ινστιτούτο Νεοελληνικών Ερευνών / Ε.Ι.Ε.) με πλήθος αρχειακών τεκμηρίων διαμορφώνει την εικόνα της Αθήνας τον 19ο αιώνα ή το πώς η Αθήνα από μια επαρχιακή πόλη της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας καθίσταται πρωτεύουσα του Ελληνικού Βασιλείου (Το θέμα βρίσκεται διαθέσιμο στην ηλεκτρονική έκδοση της Ε.Ι.Ε «Αρχαιολογία της Πόλης των Αθηνών»)

1821

Το συλλογικό έργο «1821- Η δημιουργία ενός έθνους-κράτους» των Βερέμη, Κολιόπουλου και Μιχαηλίδη αποτελεί μια συνθετική προσέγγιση του θεμελιακού για τους Έλληνες γεγονότος και των πρώτων χρόνων του νέου ελληνικού κράτους

easter-fotaerio

Το Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου και η Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίου σχεδιάζουν με τη βοήθεια καλλιτεχνών και έμπειρων παιδαγωγών ένα πλούσιο πασχαλινό πρόγραμμα από τη Μ. Δευτέρα 22.04 έως τη Μ. Τετάρτη 24.04 στο Γκάζι για παιδιά από 7 έως 10 ετών

xatzi

Το Ίδρυμα Γ. & Αικ. Χατζηκώνστα είναι το παλαιότερο κοινωφελές Ίδρυμα σε λειτουργία μετά την ίδρυση του Ελληνικού κράτους δεν λαμβάνει κανενός είδους οικονομική επιχορήγηση από το Κράτος

sakelariou

Ο αείμνηστος Μιχαήλ Σακελλαρίου συγγραφέας του αξεπέραστου βιβλίου «Η απόβαση του Ιμπραήμ στην Πελοπόννησο, καταλύτης για την αποδιοργάνωση της ελληνικής Επανάστασης» αποτυπώνει «τα γεγονότα των τριών αυτών μηνών, μέρα με τη μέρα, μέσα από δημόσια έγγραφα, εκδεδομένα και ανέκδοτα, ημερολόγια και απομνημονεύματα αυτοπτών μαρτύρων»

3