Από το Παρίσι στην Ανδρίτσαινα, ένας αιώνας μετά!

werkraum-agathophron

Μια ιστορία του 1840 και σχεδόν έναν αιώνα μετά, το 1931 μια άλλη ιστορία, –αμφότερες εξιστορούν την διαδρομή βιβλίων– ενώθηκαν ως όχημα για την δημιουργία μιας βιωματικής εγκατάστασης στο αίθριο του Μουσείου Μπενάκη στο πλαίσιο του προγράμματος «Αθήνα - Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου 2018»

Μια σύμπραξη τριών φορέων –του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, του προγράμματος «Αθήνα - Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου 2018» και του Μουσείου Μπενάκη– υλοποιείται στον χώρο του τελευταίου σε μια βιωματική εγκατάσταση υπό τον τίτλο «Αγαθόφρων, ο Άτλας του Συλλέκτη» υπό τον συντονισμό και την σύλληψη της εικαστικού Δάφνης Κοκκίνη.

Η ιστορία του 1840 έχει ως εξής: 3.696 σπάνιοι τίτλοι βιβλίων, τοποθετημένοι πολύ προσεκτικά σε 47 ξύλινα κιβώτια, εγκαταλείπουν τη σοφίτα του έκτου ορόφου της οδού Castillon 12 στο Παρίσι με προορισμό την Πελοπόννησο. Πρόκειται για το έργο ζωής του Κωνσταντίνου Αγαθόφρονα Νικολόπουλου, ο οποίος, μετά την ίδρυση του νέου ελληνικού κράτους, αποφασίζει να δωρίσει στην γενέτειρα του πατέρα του, την Ανδρίτσαινα, μια από τις πιο σπάνιες ιδιωτικές συλλογές της εποχής. Ο ίδιος τραυματίζεται κατά την συσκευασία των κιβωτίων και υποκύπτει από τέτανο, μόνος, στο Παρίσι. Τα βιβλία συνεχίζουν ορφανά το ταξίδι τους με το καράβι.

Το 1931, σχεδόν έναν αιώνα μετά, ένας άλλος δεινός συλλέκτης, ο Βάλτερ Μπένγιαμιν, αποσυσκευάζοντας τη βιβλιοθήκη του, εξομολογείται: «Κάθε πάθος συνορεύει με το χάος, όμως το συλλεκτικό πάθος εγγίζει τα όρια του χάους των αναμνήσεων».
werkraum-agathophron-1


Όπως διαβάζουμε σε ένα ενημερωτικό σημείωμα των διοργανωτών σχετικά με την παράσταση: «Νικολόπουλος και Μπένγιαμιν μοιράζονται το ίδιο πάθος. Με όχημα τις δύο ιστορίες, η δημιουργική πλατφόρμα werkraum φέρνει κοντά επαγγελματίες από την Αθήνα και την Ζυρίχη που δραστηριοποιούνται στους χώρους της αρχιτεκτονικής, του θεάτρου και του βιβλίου και επιχειρεί μαζί τους μια μοναδική βιωματική εγκατάσταση για τους κρυμμένους θησαυρούς της γνώσης και το αέναο ταξίδι τους στον χρόνο».

Στην παράσταση –η οποία θα διαρκέσει έως τις 29 Ιουλίου– 28 καλλιτέχνες διαβάζουν τα κείμενα της βιβλιοθήκης σε μια διαμορφωμένη εγκατάσταση για το αίθριο του Μουσείου Μπενάκη, η οποία φιλοδοξεί να ξεδιπλώσει το πραγματικό και αφηγηματικό μέγεθος μιας βιβλιοθήκης. «Τα βιβλία γίνονται μάρτυρες του ταξιδιού αυτού και συνδέουν την αστική καθημερινότητα στην Αθήνα με τον πραγματικό χώρο της συλλογής στην Ανδρίτσαινα, ενός αληθινού θησαυρού κρυμμένου στα βουνά της Πελοποννήσου».

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

21-festival-thess

Το ραντεβού έχει ήδη κλειστεί για το 21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης που ξεκινά την πρώτη ημέρα του Μαρτίου και η πόλη - μαζί με το σινεφίλ κοινό της- είναι ήδη έτοιμη για το καλωσόρισμα

la-voluntad

Η Αγγελική Πασπαλιάρη και ο Δημήτρης Παπαβασιλείου, δύο νέοι –σε ηλικία– ηθοποιοί, παρουσιάζουν για πρώτη φορά στην Ελλάδα το έργο του Σέζαρ Μπρι «La Voluntad» στον εικαστικό χώρο του Ξενοδοχείου Μπάγκειον

kykladoupoli

Ένα περιβαλλοντικό παιχνίδι με αγάπη για τις Κυκλάδες και το περιβάλλον

2bullMeDiTherapy

Πρώτος στόχος της 2bullMeDiTherapy είναι η δημιουργία διαγνωστικού τεστ αίματος για την ανίχνευση και τη σταδιοποίηση του ανευρύσματος κοιλιακής και θωρακικής αορτής που είναι το μοναδικό διαγνωστικό τεστ αίματος που έχει δημιουργηθεί σε παγκόσμιο επίπεδο για ανίχνευση ανευρύσματος

glaros

Το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων και το ΔΗΠΕΘΕ Λάρισας ενώνουν τις δυνάμεις τους για να παρουσιάσουν τον Γλάρο του Αντόν Τσέχωφ, σε σκηνοθεσία του Γιάννη Παρασκευόπουλου και στις δύο πόλεις (πρώτα στα Γιάννενα και μετά στη Λάρισα)

pessoa

Ο Θανάσης Ακοκκαλίδης και η ομάδα του παρουσιάζουν το έργο «Pessoa» για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων «Λευτέρης Βογιατζής». Μετά την ολοκλήρωση του επιτυχημένου πρώτου κύκλου παραστάσεων και την θερμή ανταπόκριση του κοινού, το απαιτητικό εγχείρημα επιστρέφει στη σκηνή