Στη πολυθρόνα των social media

sir-barber

Ένας κλασσικός κουρέας αναμετράται με συμπεριφορές και νοοτροπίες που αναπτύσσονται στην ψηφιακή εποχή και αφορούν (τι άλλο;) το style και την εμφάνιση των ανδρών

Θα μπορούσα –σε μια αρχική εκδοχή- να δώσω 5 απαντήσεις σε ισάριθμα ερωτήματα αλλά προσπάθησα να χρησιμοποιήσω τα ερωτήματα για να προωθήσω τον προβληματισμό.

Έχουμε και λέμε…

Τα trends παρουσιάζονται στα social media ή ότι παρουσιάζεται εκεί γίνεται trend;
Στις μέρες μας που το διαδίκτυο χρησιμοποιείται σε κάθε έκφανση της καθημερινότητας μας όλες οι νέες τάσεις διαφημίζονται και προωθούνται μέσω των social media. Η άμεση επαφή με το καταναλωτικό κοινό, η δυνατότητα δημοσίευσης φωτογραφιών,video και reviews μπορούν εύκολα να προσελκύσουν σημαντικό αριθμό πελατών, να τους επηρεάσουν και κατ’ επέκταση να μπορέσουν να ασκήσουν έλεγχο στη καταναλωτική τους συμπεριφορά.

Πολλές φορές όμως όλη αυτή η γρήγορη αναπαραγωγή μπορεί να έχει και αρνητικές συνέπειες. Δεν είναι λίγες οι φορές που μέσω των social media είδαμε να γίνονται κοινωνικά αποδεκτές τάσεις, οι οποίες αφιλτράριστα ήρθαν να καλύψουν βαθύτερες ανάγκες αρκετών όπως την ένταξη τους σε κάποια ομάδα.

Αν ισχύει το δεύτερο , ποσό ρεαλιστικό είναι αυτό;
Μια φωτογραφία από τον σωστό "influencer" μπορεί να επηρεάσει γνώμες,στυλ και απόψεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο David Beckham και πως κατάφερε με το ιδιαίτερο κούρεμα του να δημιουργήσει ένα trend άκρως ρεαλιστικό. Η ταχύτατη αναδημοσίευση στα social media έκανε αρκετούς άνδρες κυρίως νεαρής ηλικίας να υιοθετήσουν αυτό το στυλ παγκοσμίως.

Υποβιβάζεται με αυτόν τον τρόπο η αξία του επαγγελματία;
Δεν είναι πάντα εύκολο να μπορέσει ο επαγγελματίας κομμωτής να προσφέρει στον πελάτη του το αποτέλεσμα που έχει ανάγκη και πρώτιστος που του ταιριάζει. Η διαχείριση των πελατών που επιμένουν να υιοθετήσουν ένα συγκεκριμένο στυλ, να μιμηθούν ουσιαστικά μια εικόνα , απαιτεί υπομονή και διπλωματικό χειρισμό προκειμένου να μπορέσουν να "ακούσουν" τον κομμωτή τους και να συμφωνήσουν από κοινού σε κάτι πιο κατάλληλο για αυτούς.

Ποια είναι η εικόνα μας; Έχουμε αληθινή εκτίμηση για το πώς είμαστε;
Η επιρροή από τους γύρω μας αποτελεί έναν από τους παράγοντες που διαμορφώνουν την εκτίμηση που έχουμε για την εικόνα και τον εαυτό μας. Πάντα υπήρχε η ανθρωπινή ανάγκη του να ανήκει κάποιος σε μια κοινωνική ομάδα, την σημερινή εποχή όμως με όλα τα προβλήματα που την συνοδεύουν , η αυτή η ανάγκη τείνει να έχει αυξηθεί. Πολλοί χάνουν την μοναδικότητα τους ,υιοθετούν κουρέματα και στυλ ντυσίματος που δεν τους αντιπροσωπεύουν ή δεν τους αναδεικνύουν. Η ανάγκη για να γίνουν κοινωνικά αποδεκτοί υποσκελίζει την ανάγκη έκφρασης της πραγματικής τους εικόνα.

Πως εξελίσσουμε και αποτυπώνουμε την μοναδικότητα μας εάν λειτουργούμε μόνο με γνώμονα τα social media και τα πρότυπα που προβάλλουν;
Η μοναδικότητα μας δεν μπορεί ούτε να εξελιχτεί αλλά ούτε και να αποτυπωθεί εάν χωρίς κανένα κριτήριο σκέψης και επεξεργασίας μιμούμαστε και εφαρμόζουμε οτιδήποτε κυκλοφορεί στα social media. Ένα από τα trend των τελευταίων ετών είναι τα γένια και τα μούσια. Σε κάποιους θα έρθουν να συμπληρώσουν μια εικόνα και να την κάνουν πιο ιδιαίτερη άνω σε κάποιους άλλους όχι. Υιοθετήστε ότι σας ταιριάζει και να είστε ο εαυτός σας. Όσο καλό και είναι ένα κούρεμα εάν δεν σας αντιπροσωπεύει θα φανεί.

Ο Άγγελος Αντωνόπουλος είναι ο ιδιοκτήτης του παραδοσιακού κουρείου Sir Barber στη Στοά Μπολάνη επί της Οδού Βουλής 7.

ΣΧΟΛΙΑ (1)

ΠΕΤΡΟΣ ΒΟΥΛΤΣΟΣ

Εξαιρετικό και άκρως επίκαιρο άρθρο.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

dirfis

2 πανεπιστήμια και 1 ερευνητικό κέντρο (Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών), έχοντας στο πλευρό τους μια από τις πρωτοπόρες ελληνικές εταιρείες, την εταιρία Μανιτάρια Δίρφυς ανέλαβαν να αναπτύξουν και να παράγουν ένα πολυδύναμο λειτουργικό τρόφιμο από μανιτάρια

timon-o-athinaios

«Ο Σαίξπηρ δεν κάνει τίποτα μικρό, αναμετριέται πάντα με κάτι πολύ μεγάλο….» σημειώνει ο Στάθης Λιβαθινός, που καταπιάνεται με ένα από τα πιο αινιγματικά και γοητευτικά έργα του μεγάλου δραματουργού, το έργο «Τίμων ο Αθηναίος»

pligomeno-peristeri

Από τη χαοτική μεγαλούπολη της Αθήνας, στη φωτογραφία ενός πληγωμένου περιστεριού και από εκεί σε πορτραίτα ανθρώπων της πόλης, εστιάζει η πρώτη έκθεση φωτογραφίας του ποιητή Κώστα Ζαφειρόπουλου, στο 4ο επίπεδο της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

nyxtes-premieras

Από τον Καζαντζάκη στον Αντώνη, τον πατέρα ενός μέσου ελληνικού σπιτιού και από την ορεινή Ηλεία στη Σαντορίνη το ελληνικό ντοκιμαντέρ δηλώνει την αξιοπρόσεκτη παρουσία στο 24ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας «Νύχτες Πρεμιέρας»

istoria-mousikis

Xειρόγραφα έγγραφα, παρτιτούρες, ηχογραφήσεις, προγράμματα, φωτογραφίες, αλληλογραφία, και σπάνια αρχειακά τεκμήρια εκτίθενται στο κοινό από τη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος "Λίλιαν Βουδούρη"