Τρείς προτάσεις για την μετα- Πασχαλινή θεατρική Αθήνα

treis-parastaseis-meta-to-pasxa

Η παράσταση Medeamaterial (Μήδειας Υλικό) του Η. Μuller στο Bios, σε σκηνοθεσία της Εφροσύνης , η παράσταση 'Ελα να παίξουμε της Γεωργίας Πιερρουτσάκου σε σκηνοθεσία των Γεωργίας Πιερρουτσάκου και Λάζαρου Βαρτάνη στο Επί Κολωνώ και η παράσταση ...et moralite του Οκτάβ Μιρμπώ, σε σκηνοθεσία των Σταυρούλας Κοντοπούλου και Ζωής Μυλωνά στη Β' Σκηνή του Θεάτρου Οδού Κεφαλληνίας θα παίζονται μέχρι τα τέλη Μάιου – αρχές Ιουνίου

Το θέατρο και οι παραστάσεις του δεν σταματούν –όπως συνήθως συμβαίνει- το Σάββατο του Λαζάρου ή και την Κυριακή των Βαΐων. Ειδικά, φέτος που το Πάσχα ήταν νωρίς η θεατρική κίνηση συνεχίζεται για τον Απρίλιο και τον Μάιο.

Σε αυτό το πλαίσιο παρουσιάζουμε εδώ τρείς προτάσεις για μετα-Πασχαλινές θεατρικές παραστάσεις –που ξεχωρίζουν για την θεματολογία τους και τις προσεγγίσεις τους- σε μικρές σκηνές της Αθήνας.

Η παράσταση Medeamaterial
(Μήδειας Υλικό) του Η. Μuller στο Bios, σε σκηνοθεσία της Εφροσύνης Μαστρόκαλου ξεκινά την Τετάρτη 11 Απριλίου και ολοκληρώνεται στις 7 Ιουνίου.

Η παράσταση 'Ελα να παίξουμε της Γεωργίας Πιερρουτσάκου σε σκηνοθεσία των Γεωργίας Πιερρουτσάκου και Λάζαρου Βαρτάνη στο Επί Κολωνώ, έργο που προέκυψε από το εργαστήρι νέων συγγραφεών του Εθνικού Θεάτρου ξεκινάει στις 14 Απριλίου και ολοκληρώνεται στις 13 Μαΐου.

Η παράσταση ...et moralite του Οκτάβ Μιρμπώ, σε σκηνοθεσία των Σταυρούλας Κοντοπούλου και Ζωής Μυλωνά στη Β' Σκηνή του Θεάτρου Οδού Κεφαλληνίας ξεκινάει στις 23 Απριλίου και θα παίζεται μέχρι τέλη Μαΐου.

Ας «μιλήσουμε», όμως, για κάθε παράσταση ξεχωριστά:
treis-parastaseis-meta-to-pasxa-2

Το σπάνια παιγμένο στην Ελλάδα έργο του Ηeiner Müller “Medeamaterial” (Μήδειας Υλικό) ανεβαίνει στο BIOS σε σκηνοθεσία Ευφροσύνης Μαστρόκαλου, από τις 11 Απριλίου. Ο Heiner Müller έγραψε το θεατρικό τρίπτυχο «Ερημωμένη Όχθη» «Μήδειας Υλικό» «Τοπίο με Αργοναύτες» μεταξύ 1974-1982.

Σ’ αυτό το θραυσματικό και πυκνό “re-making” του μύθου της Μήδειας (όπως αποτυπώνεται στον Ευριπίδη και τον Σενέκα), στόχος δεν είναι μια καινούργια μετάφραση του ελληνικού μύθου, αλλά μάλλον η διερεύνηση του σύγχρονου κόσμου μέσα από το ιστορικό υλικό.

Η επιλογή της Μήδειας αναπαριστά διάφορα ποικιλόμορφα τμήματα του περιθωρίου της κοινωνίας, ως προς το φύλο, το γένος, την ανατροφή, την προέλευση - ο Άλλος, ο αλλοδαπός, ο ξένος.

Όπως επισημαίνει η σκηνοθέτης Ευφροσύνη Μαστρόκαλου: «Στόχος της παράστασης είναι να συνδέσει τα πρόσωπα με την βαθύτερη αρχετυπική μνήμη, όχι μόνο με την μνήμη των προγόνων, αλλά με την συνειδητοποίηση ότι υπάρχει ένας κύκλος ζωής, μία κυκλική διαδρομή, ένα ποτάμι ενέργειας που ονομάζεται ψυχή πού έρχεται από το παρελθόν, φτάνει στο τώρα και ανοίγει το μέλλον. Στην παράσταση η αφήγηση αυτής της κυκλικής διαδρομής είναι βιωματική και επιθυμεί δυνητικά να δημιουργήσει ένα διάλογο ανάμεσα στο προσωπικό και το συλλογικό. Με άλλα λόγια έναν ενδιάμεσο χώρο, που είναι η φαντασία και η παράδοξη σκέψη».

Η παράσταση “Medeamaterial” (Μήδειας Υλικό)- σε μετάφραση του Νίκου Φλέσσα- ανεβαίνει με τον Κορνήλιο Σελαμσή ( στον ηχητικό σχεδιασμό), τον Δημήτρη Ταμπάκη (στα σκηνικά), τη Βασιλεία Ροζάνα ( στα κοστούμια). Παίζουν ο Βασίλης Καραμπούλας και η Ελεάνα Γεωργούλη.

Info
BIOS-Black Box
Πειραιώς 84
τηλ.: 210 342 5335
www.bios.gr
treis-parastaseis-meta-to-pasxa-1

Μετά την πρώτη παρουσίαση στο πλαίσιο του Στούντιο Νέων Συγγραφέων του Εθνικού Θεάτρου στο Νέο Rex τον Ιούνιο του 2016, Εκείνος και Εκείνη επιστρέφουν, στο Black Box του Επί Κολωνώ, για να μας αφηγηθούν και πάλι την πιο απίθανη - μα πέρα για πέρα αληθινή - ερωτική ιστορία. Τη δική τους!

Εκείνη μπαίνει στο μπαράκι. Εκείνος την προσέχει αμέσως. Το βλέμμα της καρφώνεται επάνω του. Το παιχνίδι έχει μόλις αρχίσει. Τα πιόνια έχουν στηθεί. Ο χρόνος μετράει κιόλας αντίστροφα. Κι ύστερα… Πρώτος έρωτας. Εκείνος και Εκείνη μαζί. Επιδίδονται στο κυνήγι της ευτυχίας. Ανταγωνίζονται ποιος αγαπάει περισσότερο! Κι ο χρόνος να κυλάει. Κι ύστερα… Μία λάθος κίνηση. Κι ύστερα… Εκείνος και Εκείνη. Μόνοι πια. Να μη θυμούνται. Να μη θέλουν να θυμούνται. Αλλά να ξέρουν και οι δυο πως μια παρτίδα έχει μείνει μισοτελειωμένη. Ή μήπως έληξε; Ισοπαλία; «Κι αυτή δεν έχει τέλος η παρτίδα».

Η Γεωργία Πιερρουτσάκου (που υπογράφει την σκηνοθεσία του Λάζαρου Βαρτάνη) παίζει μαζί με τον Στέφανο Παπατρέχα.

Info
Σκηνή Black Box/Επί Κολωνώ
Ναυπλίου 12 & Λένορμαν 94 Κολωνός
210 5138067

Για πρώτη φορά μεταφράζονται και παρουσιάζονται στα ελληνικά τα μονόπρακτα ηθικολογικού χαρακτήρα που δημοσιεύτηκαν το 1904 με τίτλο "Φάρσες και Ηθική"

Αναρχικός του 19ου αιώνα ο Οκτάβιος Μιρμπώ, συγγραφέας του "Torture Garden" και του "Το Ημερολόγιο μίας καμαριέρας" υπερασπίζεται ιδέες που έρχονται σε αντίθεση με τις παραδοσιακές αρχές και τις ηθικές αξίες. «Η αγάπη είναι μία κοροϊδία και ο γάμος ένα τέλμα. Η πεποίθηση πως η πολιτεία παράγει κοινωνικό έργο έχει καταρρεύσει. Η εμπιστοσύνη του πολίτη στο κράτους έχει κλονιστεί ή μάλλον ποτέ δεν υπήρξε. Η καταπίεση του νόμου ανοίγει δίοδο στην παραβατικότητα. Η τρομοκράτηση, ένας πετυχημένος μηχανισμός της εξουσίας, δημιουργεί αποδιοπομπαίους τράγους». Η παράσταση …et moralité του Οκτάβ Μιρμπώ (σε μετάφραση Αλέξη Αλάτση) ανεβαίνει σε σκηνοθεσία των Σταυρούλας Κοντοπούλου και Ζωής Μυλωνά που πλαισιώνονται στη σκηνή από τον Γιάννη Παναγόπουλο και τον Γιώργο Φριντζήλα. 4 έμπειροι ηθοποιοί με καλή γνώση /αποσκευή και τεκμηριωμένη άποψη.

Info
Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας-Β΄ Σκηνή
Κεφαλληνίας 18,Κυψέλη
211 411 7878

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

dirfis

2 πανεπιστήμια και 1 ερευνητικό κέντρο (Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών), έχοντας στο πλευρό τους μια από τις πρωτοπόρες ελληνικές εταιρείες, την εταιρία Μανιτάρια Δίρφυς ανέλαβαν να αναπτύξουν και να παράγουν ένα πολυδύναμο λειτουργικό τρόφιμο από μανιτάρια

timon-o-athinaios

«Ο Σαίξπηρ δεν κάνει τίποτα μικρό, αναμετριέται πάντα με κάτι πολύ μεγάλο….» σημειώνει ο Στάθης Λιβαθινός, που καταπιάνεται με ένα από τα πιο αινιγματικά και γοητευτικά έργα του μεγάλου δραματουργού, το έργο «Τίμων ο Αθηναίος»

pligomeno-peristeri

Από τη χαοτική μεγαλούπολη της Αθήνας, στη φωτογραφία ενός πληγωμένου περιστεριού και από εκεί σε πορτραίτα ανθρώπων της πόλης, εστιάζει η πρώτη έκθεση φωτογραφίας του ποιητή Κώστα Ζαφειρόπουλου, στο 4ο επίπεδο της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

nyxtes-premieras

Από τον Καζαντζάκη στον Αντώνη, τον πατέρα ενός μέσου ελληνικού σπιτιού και από την ορεινή Ηλεία στη Σαντορίνη το ελληνικό ντοκιμαντέρ δηλώνει την αξιοπρόσεκτη παρουσία στο 24ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας «Νύχτες Πρεμιέρας»

istoria-mousikis

Xειρόγραφα έγγραφα, παρτιτούρες, ηχογραφήσεις, προγράμματα, φωτογραφίες, αλληλογραφία, και σπάνια αρχειακά τεκμήρια εκτίθενται στο κοινό από τη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος "Λίλιαν Βουδούρη"