Βιωματικές εμπειρίες στο αγρόκτημα και …STEM από το δημοτικό

Βιωματικές εμπειρίες στο αγρόκτημα και …STEM από το δημοτικό

Οι μονάδες της προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής στο πράσινο campus της Θέρμης είναι το νέο εμβληματικό «πρέπει» της αστικής Θεσσαλονίκης

stem
Κυριακή πρωί τα τραπέζια -με τα άσπρα τραπεζομάντηλα και τα ανθοδοχεία- τοποθετημένα με πειθαρχία πάνω στο γκαζόν λίγα μέτρα από το κτήριο που στεγάζει το εστιατόριο για τους μικρούς μαθητές του δημοτικού σχολείου της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής ήταν έτοιμα να υποδεχθούν τους καλεσμένους. Προετοιμασία για ένα ακόμη παιδικό πάρτι… Σε λίγο, οι καλεσμένοι αρχίζουν να φθάνουν και οι παιδικές φωνές, τα γέλια, τα τραγούδια τους καλύπτουν τα πάντα.

Τα παιδικά πάρτι αυτής της μορφής είναι τα πιο trendy αυτήν την περίοδο στην αστική ενδοχώρα της Θεσσαλονίκης η οποία βρίσκει νόημα οι γιοί και οι κόρες της να ξεκινούν από την αρχή στο συγκρότημα της Θέρμης – αν είναι δυνατόν και από τον παιδικό σταθμό και το νηπιαγωγείο για να ακολουθήσει στη συνέχεια το Δημοτικό. Άλλωστε, με την λειτουργία του Γυμνασίου που θα έρθει το 2019 να καλύψει το κενό της αλυσίδας μάθησης /εκπαίδευσης ένα παιδί της αστικής Θεσσαλονίκης – σε αντίθεση με το παρελθόν- θα μπορεί να ξεκινά από τον παιδικό σταθμό και να καταλήγει στις μεταπτυχιακές σπουδές του Perrotis College. Μέχρι τότε μπορεί και το ελληνικό πολιτικό προσωπικό να έχει δεχθεί την είσοδο στην αγορά της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης των μη κρατικών πανεπιστημίων.
stem-1

Κλείσιμο
Από την συσσωρευμένη πληροφορία στο site της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής επέλεξα να συγκρατήσω τα εξής: α) «Στην προσχολική ηλικία το παιδί αποκτά τα πρώτα βιώματα και εμπειρίες και ανακαλύπτει τα μυστικά του άμεσου κοινωνικού και φυσικού περιβάλλοντος. Ένα σύγχρονο αγρόκτημα μπορεί να αποτελέσει το πρώτο του βήμα, πέρα από το σπίτι. Η συνέχεια θα είναι ακόμη πιο δημιουργική».

β) «Στον Παιδικό Σταθμό, σκοπός μας είναι η ομαλή μετάβαση από την οικογενειακή στην κοινωνική ζωή και ταυτόχρονα η πρώτη γνωριμία του παιδιού με το περιβάλλον.

γ) «Στόχοι μας είναι: Καλλιέργεια των αισθήσεων με ερεθίσματα και βιώματα από το φυσικό περιβάλλον, κοινωνικοποίηση των παιδιών ως μέλη μιας οργανωμένης ομάδας, καλλιέργεια της περιβαλλοντικής τους συνείδησης, ανάπτυξη του λόγου και της έκφρασης, πρώτη επαφή με τις μαθηματικές έννοιες, εξοικείωση με νέες τεχνολογίες εκπαίδευσης, συμμετοχή σε διαδραστικά προγράμματα που καλλιεργούν τη φυσική, μουσική αγωγή και την έκφραση μέσα από τις Τέχνες, εισαγωγή στην Αγγλική γλώσσα».

δ) «Μεθοδολογία υλοποίησης του προγράμματος: Βιωματική προσέγγιση των θεμάτων, διαθεματικός σχεδιασμός και υλοποίηση δραστηριοτήτων, ομαδοσυνεργατική και Διαφοροποιημένη διδασκαλία.

Τέλος, στο πρόγραμμα του Δημοτικού Σχολείου μου έκανε εντύπωση ότι πρωτεύουσα θέση έχει το πρόγραμμα STEM. Διαβάζω σχετικά: «Πρόγραμμα STEM -Ο όρος STEM αναφέρεται σε ένα μοντέλο εκπαίδευσης που συνδέει τέσσερις τομείς της επιστήμης (science, technology, engineering and mathematics). Αντί να διδάσκονται ως ξεχωριστά και διακριτά γνωστικά αντικείμενα, το STEM ενσωματώνει τους κλάδους αυτούς σε ένα συνεκτικό παράδειγμα μάθησης που εκκινεί από πραγματικά προβλήματα της καθημερινής ζωής. Στόχος του προγράμματος είναι να ενθαρρύνει τους μαθητές να ασχοληθούν συστηματικά με επιστημονικά και περιβαλλοντικά θέματα από μικρή ηλικία. Για το σκοπό αυτό, η εκπαιδευτική φιλοσοφία του STEM διαπερνά τόσο το επίσημο πρόγραμμα του σχολείου μας, μέσα από διαθεματικά και διεπιστημονικά σχεδιασμένες δράσεις, όσο και τα περιβαλλοντικά και καινοτόμα βιωματικά προγράμματά του, των οποίων συνιστά θεμελιώδη άξονα».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

BEST OF NETWORK

Δείτε Επίσης