Στην Σκανδιναβία πάει ο Χρυσός Αλέξανδρος

Στην Σκανδιναβία πάει ο Χρυσός Αλέξανδρος

Ο νικητής του Διεθνούς Διαγωνιστικού Τμήματος του 20ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης είναι ο Δανός σκηνοθέτης Σίμον Λέρεν Βίλμοντ για την ταινία «Το μακρινό γάβγισμα των σκυλιών» (συμπαραγωγή 3 χωρών – Δανία, Σουηδία και Φιλανδία)

Ο Χρυσός Αλέξανδρος – το μεγάλο βραβείο για το Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης- μαζί με το χρηματικό έπαθλο των 8.000 ευρώ πήρε στην ταινία «Το μακρινό γάβγισμα των σκυλιών» (The Distant Barking of Dogs). Μια ταινία του Σίμον Λέρεν Βίλμοντ (Simon Lereng Wilmont). Ο ίδιος υπογράφει εκτός από την σκηνοθέσια και το σενάριο, ενώ έχει και την ευθύνη της διεύθυνση φωτογραφίας. Η έγχρωμη ταινία των 90 λεπτών συμπαραγωγής τριών χωρών (της Δανίας, της Φιλανδίας και της Σουηδίας) αναφέρεται σε πολύ ανθρώπινη αλλά και τραγική ιστορία: «Σε ένα χωριό στα σύνορα Ρωσίας και Ουκρανίας, ένα δεκάχρονο ορφανό αγόρι μεγαλώνει μαθαίνοντας να συνηθίζει τον ήχο από τις εκρήξεις, να αναγνωρίζει τις διάφορες σειρήνες συναγερμού, να παίζει με όπλα, να κολυμπά σε σκοτεινά νερά και να απολαμβάνει τη φροντίδα της γιαγιάς του. Μια ποιητική ματιά σ’ έναν πόλεμο που συνεχίζεται και στον αντίκτυπό του στην καρδιά ενός παιδιού, η οποία χτυπά πιο δυνατά από τις βόμβες».

Το ειδικό βραβείο της Επιτροπής (που συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 2000 ευρώ) μοιράστηκαν δύο ντοκιμαντέρ: Mπαρονέζα (Baronesa) της Ζουλιάνα Αντούνες (Juliana Antunes) και Μετεωρίτες (Meteorlar) του Γκιουρτζάν Κελτέκ (Gürcan Keltek).

Η πρώτη ταινία – από την Βραζιλία- μας μεταφέρει στα προάστια της πόλης Μπέλου Οριζόντζε της Βραζιλίας, οι φαβέλες έχουν γυναικεία ονόματα: «Μια φαβέλα ονομάζεται Μπαρονέζα, και το αριστοκρατικό αυτό όνομα μοιάζει να είναι το μόνο πράγμα που υπόσχεται μια καλύτερη ζωή στην Αντρέια, η οποία ετοιμάζεται να αλλάξει γειτονιά και ζωή. Η σκηνοθέτις Ζουλιάνα Αντούνες μετοικεί σε μια φαβέλα μαζί μ’ ένα σχεδόν αποκλειστικά γυναικείο επιτελείο, για ν' ακούσει τις ιστορίες κάποιων άλλων γυναικών, για τις οποίες ακόμα και το νερό της βροχής κρύβει ασύλληπτους κινδύνους».

Η δεύτερη (Τουρκία, Ολλανδία) έχει να κάνει με «μια ρευστή, αινιγματική κάμερα που καταγράφει πράγματα, ανθρώπους και τοπία, κάνοντας ορατά διάφορα επίπεδα εξαφάνισης – της μνήμης, των πραγμάτων, της ανθρώπινης ζωής. Συνθέτοντας με τρόπο ιδιοφυή πλάνα από live-streaming που αποτυπώνουν τη σκληρή καθημερινότητα των πόλεων της νοτιοανατολικής Τουρκίας (και δεν φτάνουν ποτέ στα κανάλια) με πολιτικό σχολιασμό και λυρικά πλάνα που καθιστούν τη Φύση πρωταγωνίστρια κάθε ανθρώπινου δράματος, ο σκηνοθέτης αποκαλύπτει την κοσμολογία ενός σύγχρονου ολοκληρωτισμού».

Περισσότερα : www2.filmfestival.gr

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

athens-1821

Ο ιστορικός Λεωνίδας Καλλιβρετάκης (Ινστιτούτο Νεοελληνικών Ερευνών / Ε.Ι.Ε.) με πλήθος αρχειακών τεκμηρίων διαμορφώνει την εικόνα της Αθήνας τον 19ο αιώνα ή το πώς η Αθήνα από μια επαρχιακή πόλη της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας καθίσταται πρωτεύουσα του Ελληνικού Βασιλείου (Το θέμα βρίσκεται διαθέσιμο στην ηλεκτρονική έκδοση της Ε.Ι.Ε «Αρχαιολογία της Πόλης των Αθηνών»)

2
1821

Το συλλογικό έργο «1821- Η δημιουργία ενός έθνους-κράτους» των Βερέμη, Κολιόπουλου και Μιχαηλίδη αποτελεί μια συνθετική προσέγγιση του θεμελιακού για τους Έλληνες γεγονότος και των πρώτων χρόνων του νέου ελληνικού κράτους

easter-fotaerio

Το Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου και η Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίου σχεδιάζουν με τη βοήθεια καλλιτεχνών και έμπειρων παιδαγωγών ένα πλούσιο πασχαλινό πρόγραμμα από τη Μ. Δευτέρα 22.04 έως τη Μ. Τετάρτη 24.04 στο Γκάζι για παιδιά από 7 έως 10 ετών

xatzi

Το Ίδρυμα Γ. & Αικ. Χατζηκώνστα είναι το παλαιότερο κοινωφελές Ίδρυμα σε λειτουργία μετά την ίδρυση του Ελληνικού κράτους δεν λαμβάνει κανενός είδους οικονομική επιχορήγηση από το Κράτος

sakelariou

Ο αείμνηστος Μιχαήλ Σακελλαρίου συγγραφέας του αξεπέραστου βιβλίου «Η απόβαση του Ιμπραήμ στην Πελοπόννησο, καταλύτης για την αποδιοργάνωση της ελληνικής Επανάστασης» αποτυπώνει «τα γεγονότα των τριών αυτών μηνών, μέρα με τη μέρα, μέσα από δημόσια έγγραφα, εκδεδομένα και ανέκδοτα, ημερολόγια και απομνημονεύματα αυτοπτών μαρτύρων»

3