Ένα πρακτορείο … κοινωνικής επιχειρηματικότητας

Ένα πρακτορείο … κοινωνικής επιχειρηματικότητας

Η εταιρεία του Γιώργου, της Χαρούλας, του Πέτρου και της Φωτεινής προσφέρει υπηρεσίες προσβασιμότητας σε κωφά και βαρήκοα άτομα αλλά αναλαμβάνει και τη διαφήμιση εταιριών, οργανισμών κ.ά. μέσω της Νοηματικής Γλώσσας

Διαβάζω: «Η νεοσύστατη εταιρία HandsUp είναι το πρώτο πρακτορείο Διερμηνέων Νοηματικών Γλωσσών στην Ελλάδα. Προσφέρει υπηρεσίες προσβασιμότητας σε κωφά και βαρήκοα άτομα, όπως: διερμηνεία στη νοηματική γλώσσα, χειλεανάγνωση, παροχή ενημέρωσης και ψυχαγωγίας πανελληνίως μέσω της νέας ιστοσελίδα της
. Επίσης αναλαμβάνει τη διαφήμιση εταιριών, οργανισμών κ.ά. μέσω της Νοηματικής Γλώσσας, παρέχει υπηρεσίες υποτιτλισμού και διαμόρφωση ιστοσελίδων, ώστε να γίνουν προσβάσιμες και φιλικές ως προς τη χρήση από κωφά/βαρήκοα άτομα.» 

Μετά το διάβασμα, τράβηξα πίσω την καρέκλα μου – σε απόσταση από τον υπολογιστή- και αναρωτήθηκα για το τι ώθησε πραγματικά μια ομάδα νέων συμπολιτών μας να πάρουν μια πολύ δύσκολη υπόθεση στα χέρια τους επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον τους σε μια δραστηριότητα που βρίσκεται στο σύνορο ανάμεσα στην επιχειρηματικότητα και την κοινωνική προσφορά; Προσπάθησα να δώσω στα γρήγορα μια απάντηση. Σκέφθηκα ότι λειτούργησαν οι σπουδές, η δυνατότητα μιας επαγγελματικής διεξόδου αλλά και η αγάπη για τον συνάνθρωπο, τα προσωπικά βιώματα και η λίστα δεν θα είχε τελειωμό…  

Πάντως, σημασία έχει ότι ο Γιώργος Στάθης, η Χαρούλα Στάθη, Πέτρος Πισσαρίδης, η Φωτεινή Χουντάση – η ομάδα που «τρέχει» την εταιρεία HandsUp- είναι εδώ για να παράσχουν υπηρεσίες σε ένα ευρύ ακροατήριο ενδιαφερομένων εισάγοντας την έννοια της κοινωνικής επιχειρηματικότητας στη πράξη. 

Ο 29χρονος Γιώργος Στάθης είναι – όπως φαίνεται- η ψυχή της ομάδας. Ο ίδιος σπούδασε στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και εργάζεται ως επαγγελματίας Διερμηνέας Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας από το 2013. Η Χαρούλα Στάθη – αδελφή του Γιώργου- σπούδασε Αγγλική φιλολογία στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και συνέχισε σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία και μαθησιακές δυσκολίες. 

Ο Πέτρος Πισσαρίδης είναι φυσικός χρήστης της Νοηματικής Γλώσσας, μιας και ο ίδιος είναι δίγλωσσος αφού γεννήθηκε από Κωφούς γονείς και μεγάλωσε μέσα στην κοινότητα των Κωφών και βαρήκοων. Σπούδασε γραφιστικές τέχνες και ειδικεύτηκε στην διαχείριση προγραμμάτων corel και photoshop, παράλληλα ακολούθησε σπουδές πάνω στην φωτογραφία. 

Η Φωτεινή Χουντάση είναι το δημιουργικό μυαλό της ομάδας. Όπως διαβάζω στο βιογραφικό της σπούδασε Τεχνικός ραδιοτηλεοπτικών & ηλεκτροακουστικών διατάξεων ενώ στην συνέχεια ακολούθησε σπουδές στον τουριστικό κλάδο αλλά το πάθος για τη τεχνολογία δεν την εγκαταλείπει ποτέ. 

Η νεοσύστατη εταιρεία είναι ενταγμένη στο 5ο κύκλο του προγράμματος του egg. Εκεί συνάντησα και τον Γιώργο Στάθη και τη Φωτεινή Χουντάση. 

Ζήτησα από τον Γιώργο ένα κείμενο για τη δουλειά τους. Μου το έστειλα και το φιλοξενώ: «Τα νέα ταξιδεύουν γρήγορα αλλά όχι για όλους! Η κοινότητα των Κωφών και Βαρήκοων πολιτών σε όλη την χώρα, ενημερώνεται με αργούς ρυθμούς και πολλές φορές μέσω παραπληροφόρησης και αυτό οφείλεται στην ελλειπή ενημέρωση! Και πως θα μπορούσε να είναι αλλιώς;! Αφού καθημερινά το ειδικό δελτίο ειδήσεων στην νοηματική διαρκεί μόνο επτά λεπτά, ενώ κανένα άλλο πρόγραμμα δεν συμπεριλαμβάνει Νοηματική ή υποτιτλισμό!

Τα εμπόδια όμως δεν σταματούν μόνο εκεί. Η κοινότητα των κωφών δεν αποκλείεται μόνο από την επικαιρότητα αλλά κυρίως στην καθημερινότητα. Εκπαίδευση, υγεία, πολιτισμός, εργασία είναι μερικοί από τους τομείς που η Κοινότητα των κωφών δεν έχει ισότιμη πρόσβαση. Είμαστε πάντοτε έτοιμοι και σε εγρήγορση για να καλύψουμε το επικοινωνιακό κενό με ξένους καλεσμένους και ομιλητές, αλλά ποτέ όταν καλούμε κωφούς και βαρήκοους στις εκδηλώσεις μας».

Η ίδρυση της HandsUp συνέπεσε χρονικά με την αναγνώριση της ελληνικής νοηματικής γλώσσας ως επίσημη γλώσσα του ελληνικού κράτους, ισότιμης με την ελληνική. Όπως επισημαίνουν οι δημιουργοί της εταιρείας «το γεγονός αυτό δεν αποτέλεσε μόνο μια ευτυχή συγκυρία, αλλά ενίσχυσε ακόμα περισσότερο τη δυναμική του νέου αυτού εγχειρήματος, καταδεικνύοντας την επιβεβλημένη παρουσία του.

Η νοηματική γλώσσα είναι μια πλήρης γλώσσα, η οποία χρησιμοποιείται από την κοινότητα των Κωφών και Βαρήκοων πολιτών. Στην καθημερινότητα τους αλλά και σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής τους επικοινωνούν και εκφράζονται μέσω αυτής. Ωστόσο, η νοηματική αποτελεί έναν διαφορετικό τρόπο επικοινωνίας, ο οποίος στερείται προφορικού και γραπτού λόγου, με αποτέλεσμα οι κωφοί σπάνια να εκφράζονται μέσω του τελευταίου, παρά μόνο σε περιπτώσεις μεγάλης ανάγκης. Στα κείμενά τους τα κωφά και βαρήκοα άτομα συνηθίζουν να χρησιμοποιούν τη συντακτική δομή της νοηματικής η οποία διαφέρει με αυτή της Ελληνικής γλώσσας».

Η HandsUp μέσω της ενημερωτικής και πολυθεματικής ιστοσελίδας της, στην οποία με μοναδικό τρόπο συνδυάζεται η εικόνα και ο λόγος. Το υλικό οπτικοποιείται, καθώς είναι μεταφρασμένο στην νοηματική γλώσσα από έμπειρους διερμηνείς καλύπτοντας τις ανάγκες των κωφών και βαρήκοων πολιτών. Τα άρθρα πλέον με τη μορφή βίντεο τους «μιλούν» στη δική τους γλώσσα διευκολύνοντας την πραγμάτωση της επικοινωνίας, της ενημέρωσης και της ψυχαγωγίας. 

Η HandsUp, με ένα επιτελείο έμπειρων πιστοποιημένων Διερμηνέων Νοηματικής Γλώσσας, και εξειδικευμένου τεχνικού προσωπικού, ακολουθώντας τα ευρωπαϊκά πρότυπα, ήρθε για να ανοίξει νέους δρόμους στην καθολική πρόσβαση των Κωφών και Βαρήκοων πολιτών, και να ευαισθητοποιήσει/ ενημερώσει το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο αναφορικά με την κοινότητα των Κωφών, αλλά και του επαγγέλματος του Διερμηνέα Νοηματικής Γλώσσας, της χρήση του και της αναγκαιότητα του για μια προσβάσιμη χώρα ίσων ευκαιριών.

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

mantis

Ο Χρήστος Νικολούδης, ένας νέος startuper – διοργανωτής του StartupNow Forum γίνεται στην Ελευσίνα το διήμερο 23-24 Νοεμβρίου 2018 μας παρουσιάζει όλα όσα πρέπει να ξέρουν εκείνοι που θα συμμετάσχουν στην διοργάνωση

eshophy

Η Σοφία Δενδρινού και η Ευδοκία Λιάκου έφτιαξαν την εταιρεία ÉSOPHY το 2017 και εγκατέστησαν το γευστικό τους στρατηγείο στην Κηφισιά, επιλέγοντας να κρατήσουν την κουζίνα τους σε δημόσια θέα και αυτό για να δώσουν την ευκαιρία στους πελάτες να μυρίσουν την σοκολάτα που λιώνει, τους καρπούς που ψήνονται και να δουν όλη την προετοιμασία και δημιουργία των προϊόντων

myandros-instagram

116 φωτογράφοι καταθέτουν τη προσωπική τους δημιουργική ματιά για το νησί της Άνδρου μέσα από το project "#My_Andros"

1
festival-thess

Ταινίες, πρόσωπα, ιστορίες, αίθουσες και χώροι αλλά και η ίδια η πόλη με τους δρόμους και τους ανθρώπους της συγκροτούν ένα σημειωματάριο ακριβών στιγμών για την διοργάνωση του φεστιβάλ που μόλις τελείωσε…